Nou ik las dit artikel en ik vind dat we toch echt ff in protest moeten gaan...
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Honden eigenaars dommer dan Katten eigenaars????
Moderator: moderatorteam
- loontje30
- Vaste gebruiker
Honden eigenaars dommer dan Katten eigenaars????
http://nieuws.nl.msn.com/algemeen/artic ... id=9924941
NEVER LOVE ANYTHING THAT CAN'T LOVE YA BACK!!

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
- Doglover
- Zeer actief
- Pepie
- Zeer actief
-
S@ndr@
- Zeer actief
- Hanneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bearded Collie
- Aantal honden: 1
Ik heb alleen honden. Ik woon niet in het zuiden of oosten van het land, ben niet godsdienstig, heb geen kinderen en heb een hoge opleiding.
Misschien toch maar die honden eruit schoppen en een kat nemen om meer in het plaatje te passen
Misschien toch maar die honden eruit schoppen en een kat nemen om meer in het plaatje te passen
Groetjes,
Hanneke.
When you are over the hill, you pick up speed.
Hanneke.
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
-
Fin
- Zeer actief
Dacht ik net veilig te zijn omdat ik van zowel honden als katten heb, kom jij met de uitsmijter...Nanna schreef:Vind het wel héél generaliserend.
Ik geloof wèl dat er per ras grote verschillen zijn in eigenaartype, zowel bij honden als katten.
Vroegâh ging ik ook wel met de poes naar kattenshows en het viel me op dat de sectie langhaar (afdeling perzen) geheel anders in elkaar stak dan de sectie oosters korthaarBij beide secties lag het homo-gehalte enorm hoog maar bij de perzen waren de sherry-uit-een-thermoskan-drinkende-niet-bijster-intelligente-huismutsen oververtegenwoordigd. Van die 4 pakjes sigaretten per dag rokende glittermadammen, gek genoeg vooral uit de regio Rotterdam. Maar allemaal erg lief hoor, kan er niks van zeggen.
- Pepie
- Zeer actief
jij bent gewoon jaloers dat de aap nu uit de mouw komt,Nanna schreef:Vind het wel héél generaliserend.
Ik geloof wèl dat er per ras grote verschillen zijn in eigenaartype, zowel bij honden als katten.
Vroegâh ging ik ook wel met de poes naar kattenshows en het viel me op dat de sectie langhaar (afdeling perzen) geheel anders in elkaar stak dan de sectie oosters korthaarBij beide secties lag het homo-gehalte enorm hoog maar bij de perzen waren de sherry-uit-een-thermoskan-drinkende-niet-bijster-intelligente-huismutsen oververtegenwoordigd. Van die 4 pakjes sigaretten per dag rokende glittermadammen, gek genoeg vooral uit de regio Rotterdam. Maar allemaal erg lief hoor, kan er niks van zeggen.
En ik zou zeggen: ga eens op een hondenshow kijken. Niet naar de honden maar wat er om de ring staat te kijken. Vóer voor psychologen
Ik kan aan de mensen om de ring zien welk type ras er gekeurd wordt, hoef ik nog niet 1 hond gezien te hebben. En er zitten werelden van verschil tussen

- Noële
- Zeer actief
- Contacteer:
- Mi
- Actief
Na het overlijden van mijn kat en hond, heb ik alleen een nieuwe hond aangeschaft....bij mij is het dus achteruit gegaan
De topic titel suggereerd dat n.a.v het artikel honden eigenaren dommer (kunnen) zijn dan katten eigenaren, maar dat haal ik persoonlijk helemaal niet uit het bericht.
Er wordt alleen geconstateerd dat er meer katten eigenaren hoog opgeleid zijn en meer hondeneigenaren minder hoog.
Overigens zie ik niet in waarom lager opgeleide mensen dom zouden zijn of andersom.
De topic titel suggereerd dat n.a.v het artikel honden eigenaren dommer (kunnen) zijn dan katten eigenaren, maar dat haal ik persoonlijk helemaal niet uit het bericht.
Er wordt alleen geconstateerd dat er meer katten eigenaren hoog opgeleid zijn en meer hondeneigenaren minder hoog.
Overigens zie ik niet in waarom lager opgeleide mensen dom zouden zijn of andersom.
- Roelfien
- Zeer actief
-
chrico
- Zeer actief
Wauw NannaNanna schreef:Vind het wel héél generaliserend.
En ik zou zeggen: ga eens op een hondenshow kijken. Niet naar de honden maar wat er om de ring staat te kijken. Vóer voor psychologen
Ik kan aan de mensen om de ring zien welk type ras er gekeurd wordt, hoef ik nog niet 1 hond gezien te hebben. En er zitten werelden van verschil tussen
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Aantal honden: 2
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Ik geniet wel van dat soort observaties, dus kom op, deel ze eens met onsNanna schreef:En ik zou zeggen: ga eens op een hondenshow kijken. Niet naar de honden maar wat er om de ring staat te kijken. Vóer voor psychologen

- Frenk
- Zeer actief
- Hanneke
- Zeer actief
Ik ben Nanna niet, maar in het algemeen zijn de bazen van gezelschapshondjes óf homo, of van het type 'voetbalvrouw'.
De retrievers: sportieve types met tweed blazers en stationwagons.
Vechthonden: veel plakplaatjes, zwart (nep)leer en gouden oorringen.
Herders, Rottweilers, Dobermanns, Boxers: opgefokte types in campingsmoking die met veel gedoe de aandacht de honden proberen te krijgen. Dit alles buiten de ring terwijl iemand anders de hond voortbrengt.
Herders, Rottweilers, Dobermanns, Boxers: opgefokte types in campingsmoking die met veel gedoe de aandacht de honden proberen te krijgen. Dit alles buiten de ring terwijl iemand anders de hond voortbrengt.
Groetjes,
Hanneke.
Hanneke.
- Frenk
- Zeer actief
- Frenk
- Zeer actief
Ik vind de rassen waar veel aan gefriemeld moet worden altijd leuk om naar te kijken. Al die mensen die ingespannen hun hondje staan te toiletteren. Daar is zoveel te zienNanna schreef:Ik geniet van allemaal evenveel. Daarom ga ik het liefst naar shows en clubmatches waar alle rassen (en dus hun bazen) vertegenwoordigd zijn.Frenk schreef:Een hondenshow bezoeken is net als op een terrasje zitten... Dus vertel eens... Wat is je favoriete ras om uitzicht op te hebben? Qua eigenaren dus..

-
linlin
- Muis..
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
- Contacteer:
Helppppp.... ik moet nodig mijn garderobe gaan veranderen...Witte sportsokken, glanstrainingspak :N: , saunaslippers. Verder nog een afspraak maken met een personal coach om mijn gedrag wat meer op te laten fokkenHanneke schreef:Ik ben Nanna niet, maar in het algemeen zijn de bazen van gezelschapshondjes óf homo, of van het type 'voetbalvrouw'.
-
Fin
- Zeer actief
Ik vat het persoonlijk graag op als heeft ze het over diegenen die met hun dobers op hondenshows komenMuis.. schreef:Helppppp.... ik moet nodig mijn garderobe gaan veranderen...Witte sportsokken, glanstrainingspak :N: , saunaslippers. Verder nog een afspraak maken met een personal coach om mijn gedrag wat meer op te laten fokkenHanneke schreef:Ik ben Nanna niet, maar in het algemeen zijn de bazen van gezelschapshondjes óf homo, of van het type 'voetbalvrouw'.
Herders, Rottweilers, Dobermanns, Boxers: opgefokte types in campingsmoking die met veel gedoe de aandacht de honden proberen te krijgen. Dit alles buiten de ring terwijl iemand anders de hond voortbrengt.![]()
![]()
Overigens zou mijn dobertje Aidan het vet-cool-goaaff! vinden als vrouwtje zich eens in een joggingpak hees :N:
- Hanneke
- Zeer actief
We moeten ons allemaal aanpassen. Vooroordelen zijn er om bevestigd te worden.Muis.. schreef:Helppppp.... ik moet nodig mijn garderobe gaan veranderen...Witte sportsokken, glanstrainingspak :N: , saunaslippers. Verder nog een afspraak maken met een personal coach om mijn gedrag wat meer op te laten fokkenHanneke schreef:Ik ben Nanna niet, maar in het algemeen zijn de bazen van gezelschapshondjes óf homo, of van het type 'voetbalvrouw'.
Herders, Rottweilers, Dobermanns, Boxers: opgefokte types in campingsmoking die met veel gedoe de aandacht de honden proberen te krijgen. Dit alles buiten de ring terwijl iemand anders de hond voortbrengt.![]()
![]()
Natuurlijk zie je bij de Beardies alleen heel goed opgeleide, relaxte mensen
Groetjes,
Hanneke.
Hanneke.
-
Anna*
Ik zie toch wel zeker verschil tussen honden- en kattenmensen. Veel mensen die ik tegenkom en met wie ik omga, zijn typisch kattenmensen. Het zijn vaak heel onafhankelijke denkende mensen, die idolaat zijn van katten door hun eigenzinnigheid.
Ik heb ook geconstateerd dat de meeste mensen óf typisch katten- óf typisch hondenmensen zijn. En dat het dus vaak wel wat over hun karakter zegt.
Dit zijn mijn eigen bevindingen, gaan zeker niet altijd op, maar als je er echt op let vind ik het best boeiend, dat verschil in voorkeur.
Zelf ben ik meer een hondenmens trouwens
Ik heb ook geconstateerd dat de meeste mensen óf typisch katten- óf typisch hondenmensen zijn. En dat het dus vaak wel wat over hun karakter zegt.
Dit zijn mijn eigen bevindingen, gaan zeker niet altijd op, maar als je er echt op let vind ik het best boeiend, dat verschil in voorkeur.
Zelf ben ik meer een hondenmens trouwens
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Nanna wat moet ik nu............. met mijn ier en cockers(zowel langbehaard als geschoren)
woon niet in de bovenste regionen, maar rook wel
en rij in een bestelwagen
gewoon m'n eigen maar laten zakken in een identiteitscrisis
Dan heb ik strakjes tenminste weer een rede om een nieuw topic te openen in de veteranenhoek
woon niet in de bovenste regionen, maar rook wel
en rij in een bestelwagen
gewoon m'n eigen maar laten zakken in een identiteitscrisis
Dan heb ik strakjes tenminste weer een rede om een nieuw topic te openen in de veteranenhoek

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
daar komt nanna nietlinlin schreef:even een kleine correctie aangaande de titel van dit topic: hondeneigenaren zijn niet dommer dan kattenbazen, maar hebben, althans zo luidt de conclusie van een onderzoek, een lager opleidingsniveau.
toe, tante nan, vertel eens wat voor lui je zoal ziet bij de russells!
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Hoe cliché...Hanneke schreef:
Ik voldoe echt niet aan je omschrijving, al doe ik mijn best. Zal maar een stel andere honden aan gaan schaffen denk ik.
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Zou de herders en boxers er uit laten die zijn allang "uit" en vervangen door de bulldog, stafford, pittbul en swiffer. Dit zijn dan niet de observaties bij een hondenshow maar op de camping.LongFields schreef:Hoe cliché...Hanneke schreef:
![]()
![]()
Ik voldoe echt niet aan je omschrijving, al doe ik mijn best. Zal maar een stel andere honden aan gaan schaffen denk ik.
Want wil je echt Nederland zien op zijn smalst dan is dat wel op een camping waar veel vaste gasten staan.
En ja deze mensen hebben vaak geen poes want die loopt weg en kun je niet vast leggen bij de caravan.
-
linlin
jawel. die loopt daarlangs en aanschouwt dat zo en ziet al vlot wat overeenkomsten. ik zie het voor me, met die oogjes achter dat brilletje en dat breintje dat linkjes legt en opslaat.yamie schreef:daar komt nanna nietlinlin schreef:even een kleine correctie aangaande de titel van dit topic: hondeneigenaren zijn niet dommer dan kattenbazen, maar hebben, althans zo luidt de conclusie van een onderzoek, een lager opleidingsniveau.
toe, tante nan, vertel eens wat voor lui je zoal ziet bij de russells!
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Nee en ook nog eens omdat poes achterna wordt gezeten door de rottweiler van je naaste buurman of de bouvier van de overbuurman, wat natuurlijk wel weer lekkere scheldpartijen op kan leveren, al dan niet nat gehouden door een kratje bier en l(uidr) uchtig gehouden door de enige echte campingsound; Fransjeblacky schreef:Want wil je echt Nederland zien op zijn smalst dan is dat wel op een camping waar veel vaste gasten staan.
En ja deze mensen hebben vaak geen poes want die loopt weg en kun je niet vast leggen bij de caravan.
(Waarneming na een paar jaartjes camping Kerkdriel , alleen was Fransje toen nog de zangeres zonder stem