Ja en daarbij noem je twee voorbeelden. Echter die zijn in dit topic niet aan de ordealm@ schreef:Ik geef jou alleen mijn mening over het feit dat jij stellig beweert geen vooroordelen te hebben.Frenk schreef:Tja, maar dat gaat voor dit topic niet op. Ik heb het over fokken niet gehad en een muilkorf heb ik slechts zijdelings genoemd als mogelijk middel om een hond ongevaarlijk te houden.alm@ schreef:Die indruk maak je anders nietFrenk schreef: Ik heb namelijk geen vooroordelen.het valt mij wel op dat als het woordje 'vechten' in een topic staat jij er als de kippen bij bent om je erin te mengen en je mening te ventileren. Wat bij mij dan hoofdzakelijk blijft hangen is: hondagressie eruit fokken en muilkorven.
Overigens vind ik wel enig verschil zitten tussen een mening en een vooroordeel, hoor. Jij niet? Of zijn al jouw meningen tegelijk vooroordelen?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
tjonge
Moderator: moderatorteam
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Moet dan dan?Frenk schreef:Ja en daarbij noem je twee voorbeelden. Echter die zijn in dit topic niet aan de ordealm@ schreef:Ik geef jou alleen mijn mening over het feit dat jij stellig beweert geen vooroordelen te hebben.Frenk schreef:Tja, maar dat gaat voor dit topic niet op. Ik heb het over fokken niet gehad en een muilkorf heb ik slechts zijdelings genoemd als mogelijk middel om een hond ongevaarlijk te houden.alm@ schreef: Die indruk maak je anders niethet valt mij wel op dat als het woordje 'vechten' in een topic staat jij er als de kippen bij bent om je erin te mengen en je mening te ventileren. Wat bij mij dan hoofdzakelijk blijft hangen is: hondagressie eruit fokken en muilkorven.
Overigens vind ik wel enig verschil zitten tussen een mening en een vooroordeel, hoor. Jij niet? Of zijn al jouw meningen tegelijk vooroordelen?

- Frenk
- Zeer actief
Nou niks moet, maar als je dit zegt:alm@ schreef:Moet dan dan?Frenk schreef:Ja en daarbij noem je twee voorbeelden. Echter die zijn in dit topic niet aan de orde
En het is vervolgens niet wat er in dit topic gebeurt, dan wordt aan die verwachting van jou niet voldaanalm@ schreef:het valt mij wel op dat als het woordje 'vechten' in een topic staat jij er als de kippen bij bent om je erin te mengen en je mening te ventileren. Wat bij mij dan hoofdzakelijk blijft hangen is: hondagressie eruit fokken en muilkorven.
Ik heb meningen, sommige zeer stellig, sommige zwart/wit. Maar dat maakt ze nog niet tot vooroordelen

-
chrico
- Zeer actief
- Frenk
- Zeer actief
-
Mojuan
- Zeer actief
Wat een gezever............ mijn ogen doen er zeer van, en mijn hersenen raken in de knoop!
Er zijn geen gewonden gevallen, Bob laat netjes los als dat van hem wordt gevraagd en die Bouvier had daar niet los horen te lopen.
Frenk vindt dat Bob aangelijnd en gemuilkorfd moet zijn, anderen zijn het daar niet mee eens.
En daar moet zo'n ellenlange discussie over gevoerd worden?
Telkens weer de zelfde uitleg, en de zelfde argumenten... pffffffff
Er zijn geen gewonden gevallen, Bob laat netjes los als dat van hem wordt gevraagd en die Bouvier had daar niet los horen te lopen.
Frenk vindt dat Bob aangelijnd en gemuilkorfd moet zijn, anderen zijn het daar niet mee eens.

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
vooroordeelFrenk schreef:Nou niks moet, maar als je dit zegt:alm@ schreef:Moet dan dan?Frenk schreef:Ja en daarbij noem je twee voorbeelden. Echter die zijn in dit topic niet aan de ordeEn het is vervolgens niet wat er in dit topic gebeurt, dan wordt aan die verwachting van jou niet voldaanalm@ schreef:het valt mij wel op dat als het woordje 'vechten' in een topic staat jij er als de kippen bij bent om je erin te mengen en je mening te ventileren. Wat bij mij dan hoofdzakelijk blijft hangen is: hondagressie eruit fokken en muilkorven.
Ik heb meningen, sommige zeer stellig, sommige zwart/wit. Maar dat maakt ze nog niet tot vooroordelen
Een `vooroordeel` is een mening over iemand of een groep mensen die niet op feiten is gebaseerd. Het gaat bijvoorbeeld over één kenmerk van een stereotype.
komt toch aardig overeen hoor
- Frenk
- Zeer actief
Overeen waarmee? Met mijn meningen die op feiten gebaseerd zijn? Nee dus.Valerie schreef:vooroordeelFrenk schreef:Nou niks moet, maar als je dit zegt:alm@ schreef:Moet dan dan?Frenk schreef:Ja en daarbij noem je twee voorbeelden. Echter die zijn in dit topic niet aan de ordeEn het is vervolgens niet wat er in dit topic gebeurt, dan wordt aan die verwachting van jou niet voldaanalm@ schreef:het valt mij wel op dat als het woordje 'vechten' in een topic staat jij er als de kippen bij bent om je erin te mengen en je mening te ventileren. Wat bij mij dan hoofdzakelijk blijft hangen is: hondagressie eruit fokken en muilkorven.
Een `vooroordeel` is een mening over iemand of een groep mensen die niet op feiten is gebaseerd. Het gaat bijvoorbeeld over één kenmerk van een stereotype.

- Frenk
- Zeer actief
Je hebt helemaal gelijk Paulala :N:Paulala schreef:Wat een gezever............ mijn ogen doen er zeer van, en mijn hersenen raken in de knoop!

- Valerie
- Zeer actief
-
chrico
- Zeer actief
- Frenk
- Zeer actief
- Frenk
- Zeer actief
Nee hoor en dat schrijf ik ook heel duidelijk op. Waar blijft trouwens het linkje naar dat topic waar ik jou vertel dat je niet mee mag reageren?chrico schreef:Het feit is dat zij dat zelf wel geloofdValerie schreef:Hier hebben we het al eerder over gehad. Jouw mening is niet per definitie meteen een feit.

- Valerie
- Zeer actief
Referentiekaders zijn vertroebeld.Frenk schreef:Nee, maar mijn meningen zijn wel op feiten gebaseerd. En dat is wat er staatValerie schreef:Hier hebben we het al eerder over gehad. Jouw mening is niet per definitie meteen een feit.
feit het; o -en 1 daad, handeling 2 gebeurtenis of omstandigheid waarvan de werkelijkheid vaststaat: in ~e feitelijk
Ik geloof niet dat jouw mening hierop is gebaseerd.
-
chrico
- Zeer actief
HoogovensFrenk schreef:Nee hoor en dat schrijf ik ook heel duidelijk op. Waar blijft trouwens het linkje naar dat topic waar ik jou vertel dat je niet mee mag reageren?chrico schreef:Het feit is dat zij dat zelf wel geloofdValerie schreef:Hier hebben we het al eerder over gehad. Jouw mening is niet per definitie meteen een feit.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Limanade
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 1
- Frenk
- Zeer actief
Dus ik moet Pammetjes verslag van de gebeurtenis niet voor waar aannemen? Nou maak je het wel heel ingewikkeld hoorValerie schreef:Referentiekaders zijn vertroebeld.Frenk schreef:Nee, maar mijn meningen zijn wel op feiten gebaseerd. En dat is wat er staatValerie schreef:Hier hebben we het al eerder over gehad. Jouw mening is niet per definitie meteen een feit.
feit het; o -en 1 daad, handeling 2 gebeurtenis of omstandigheid waarvan de werkelijkheid vaststaat: in ~e feitelijk

- Frenk
- Zeer actief
Ik heb helemaal geen topic geopend over Hoogovenschrico schreef:HoogovensFrenk schreef:Nee hoor en dat schrijf ik ook heel duidelijk op. Waar blijft trouwens het linkje naar dat topic waar ik jou vertel dat je niet mee mag reageren?chrico schreef:Het feit is dat zij dat zelf wel geloofdValerie schreef:Hier hebben we het al eerder over gehad. Jouw mening is niet per definitie meteen een feit.

-
pepim
- Zeer actief
geweldige bijdrageAnne Panne schreef:The Frenk show...
Mijn idee, ik weet nu waarom ik hier zo weinig kom, het gezever, het gehak, verschrikkelijk :N:Paulala schreef:Wat een gezever............ mijn ogen doen er zeer van, en mijn hersenen raken in de knoop!
- Limanade
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 1
- Valerie
- Zeer actief
Nee je geeft er je eigen draai aan door je vertroebelde referentiekader.Frenk schreef:Dus ik moet Pammetjes verslag van de gebeurtenis niet voor waar aannemen? Nou maak je het wel heel ingewikkeld hoorValerie schreef:Referentiekaders zijn vertroebeld.Frenk schreef:Nee, maar mijn meningen zijn wel op feiten gebaseerd. En dat is wat er staatValerie schreef:Hier hebben we het al eerder over gehad. Jouw mening is niet per definitie meteen een feit.
- alm@
- moderator
En sommige zwart/wit meningen ruiken ernstig naar vooroordelen.Valerie schreef:vooroordeelFrenk schreef:Nou niks moet, maar als je dit zegt:alm@ schreef:Moet dan dan?Frenk schreef:Ja en daarbij noem je twee voorbeelden. Echter die zijn in dit topic niet aan de ordeEn het is vervolgens niet wat er in dit topic gebeurt, dan wordt aan die verwachting van jou niet voldaanalm@ schreef:het valt mij wel op dat als het woordje 'vechten' in een topic staat jij er als de kippen bij bent om je erin te mengen en je mening te ventileren. Wat bij mij dan hoofdzakelijk blijft hangen is: hondagressie eruit fokken en muilkorven.

-
pepim
- Zeer actief
- pammetje
- Zeer actief
heb je ooit gehoord van hoogovens?Frenk schreef:Ik heb helemaal geen topic geopend over Hoogovenschrico schreef:HoogovensFrenk schreef:Nee hoor en dat schrijf ik ook heel duidelijk op. Waar blijft trouwens het linkje naar dat topic waar ik jou vertel dat je niet mee mag reageren?chrico schreef: Het feit is dat zij dat zelf wel geloofd
zou zeggen google het eens
misschien namelijk dat ze daar je plaat om kunnen smelten

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Precies, zeer vermoeiende topicPaulala schreef:Wat een gezever............ mijn ogen doen er zeer van, en mijn hersenen raken in de knoop!
- Frenk
- Zeer actief
Er is echt helemaal niets vertroebeld aan mijn referentiekader.Valerie schreef:Nee je geeft er je eigen draai aan door je vertroebelde referentiekader.
Mensen die Bob's gedrag niet als een veel te kort lontje (zo beter?) of zelfs als volstrekt normaal/natuurlijk bestempelen en Pammetjes manier van omgaan daarmee niet als onverantwoordelijk en niet afdoende bestempelen, die hebben een heel zuiver referentiekader

- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- alm@
- moderator
pammetje schreef:heb je ooit gehoord van hoogovens?Frenk schreef:Ik heb helemaal geen topic geopend over Hoogovenschrico schreef:HoogovensFrenk schreef: Nee hoor en dat schrijf ik ook heel duidelijk op. Waar blijft trouwens het linkje naar dat topic waar ik jou vertel dat je niet mee mag reageren?
zou zeggen google het eens
misschien namelijk dat ze daar je plaat om kunnen smelten

- Frenk
- Zeer actief
-
chrico
- Zeer actief
Frenk schreef:Ik snap het heel goed, maar ik heb helemaal geen zin om me door deze dames uit dit topic te laten "wegjagen". Ik sta voor wat ik vind en zij maken hier niet de dienst uitMaryanne schreef:Precies, zeer vermoeiende topic
Nu nog een tena lady en het spektakel is compleet
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan