Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat mij betreft gesloten

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Ineke, gewoon blijven posten hoor, ik vind het heel leuk om het te volgen :ok:
En ik vind dat je je wel goed voorbereid hebt, juist door van alles te vragen.
Toen wij een nestje wilden met Boe en op zoek gingen naar een geschikte dekreu wisten we ook helemaal niks van fokken.
Maar door te vragen en nog meer te vragen leer je.
Domme vragen bestaan niet.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

tineke schreef:
malinois schreef: Heb inmiddels een behoorlijk aantal nesten geboren zien worden. Dat was toen niet van toepassing en daarnaast betrof het toen MIJN hondje... en voor MIJN hondje is alleen het beste goed genoeg.
En ja ik reageer als ik daar zin in heb. Of jij dat nu leuk vind of niet.
En het beste voor jouw hondjes was dat ze bij een ander moest bevallen omdat jij klaarblijkelijk niet het beste voor haar was :denken:
Daar zou ik persoonlijk nooit voor kiezen als ik een hond had ,ik heb gezien hoeveels tress een bevalling met zich meebrengt voor de moeder en met een verhuizing erbij nog meer natuurlijk.
Als ik dan zo nodig moest fokken hoefde mijn hond ook niet op te tiefen als het zo ver was omdat dat het beste voor haar was.
Als ik het beste dan niet bieden kon fokte ik gewoon niet.

het was daar inderdaad het beste voor haar, aangezien ze hier naast mijn ervaring ook niet de enige hond was, en ik 1 hond heb die geen andere honden moet... gezelli voor de pupsels ook, leren ze ook zoveel van :roll: Daarnaast kwam ze daar nog elke maand over de vloer en dat al 5 jaar lang, ze is daar nl ook geboren en ik heb vanaf de dag dat ik haar daar op heb gehaald nog enorm veel contact met de fokkers, zoveel dat ik er nu wekelijks kom... (2 x per week)
En ja het is een eindje maar dat heb ik er graag voor over...
En stress? nou ik wel ja.. maar Xena, geen enkele seconde... ze liep niet eens meer mee toen ik wegging de 2e week dat ze daar was.
Dus zo vreselijk vond ze het daar... :roll:
En ze hoefte niet 'op te tiefen' hoor... ze had het daar prima naar dr zin, en het was voor het het beste.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:en ja joh, dan heb jij toch meer fokkers om je heen lopen in het dagelijks leven ( wat ik betwijfel haha) ,
dan niet :19: bij mij op de vereniging tel ik er zo al even 5 van verschillende rassen (van JR tot mechelse en duitse herder)die nog regelmatig een nestje hebben liggen, dan mn eigen fokker nog , en de fokkers waar ik spullen ga brengen regelmatig... (tja veel fokkers in het africhtingswereldje :19: ), daarnaast woont de fokker van mn dober op 10 km afstand en kom ik daar ook nog regelmatig... En over de wedstrijden zal ik het maar niet hebben eens per week want daar lopen het meerendeel fokkers. :19:
Ik kan wel namen noemen maar die zeggen jou toch niks, Carmen zal het genoeg zeggen, het zijn niet de eerste de beste.

Maar goed, jij weet het beter en jij kent mij zo goed :ok: houden zo!

En ze update maar gewoon door hoor over sliertjes, zuchtjes en hupjes :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Hoewel ik vind dat Ineke zelf wel wat meer voorwerk had kunnen doen voor wat betreft het fokken zou ik het jammer vinden als zij haar vragen hier niet kwijt kon.
Veel van de vragen die Ineke hier stelt kun je van te voren makkelijk (of op het moment zelf) opzoeken op het internet. Maar als je al wat onzeker bent, en dat ben je wel met je eerste nestje lijkt mij, dan is het wel fijn dat zij hier met haar vragen terecht kan.
Ook al komt dat (tenminste in mijn ogen) amateuristisch over, een antwoord op je vragen kan er wel voor zorgen dat je je wat zekerder voelt.

Zelf zou ik wel een echo laten maken, al is het maar om eventuele pupkopers beter te kunnen informeren.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Ik denk dat als je je eerste nestje gaat krijgen dat het gewoon heel veel onzekerheid met zich meebrengt en dat je daarom zoveel vragen stelt.
Wil niet zeggen dat je dat al niet tig keer elders hebt gelezen maar je zoekt als het ware bevestiging van alle kanten. Niks mis mee en alle fokkers hebben het toch over zorgvuldig fokken ?
Ik zie hier iemand die alleen maar haar best doet en nog wat onzeker is :wink:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

malinois schreef:het was daar inderdaad het beste voor haar, aangezien ze hier naast mijn ervaring ook niet de enige hond was, en ik 1 hond heb die geen andere honden moet... gezelli voor de pupsels ook, leren ze ook zoveel van :roll: .
Mijn ervaring is dat het juist heel goed voor pups is om in een roedel op te groeien uiteraard als ze daarbij niet aangevallen worden en echt gewond raken.
Hier zijn d epups ook weleesn gecorrigeerd en dat heeft ze bij mijn weten nooit kwaad gedaan enkel de grenzen waren wat duidelijker :mrgreen:
Orson was ook niet per definitie goed met andere honden maar pups in huis deed hij nooit wat en dus leerde ze plenty van hem.
malinois schreef: Daarnaast kwam ze daar nog elke maand over de vloer en dat al 5 jaar lang, ze is daar nl ook geboren en ik heb vanaf de dag dat ik haar daar op heb gehaald nog enorm veel contact met de fokkers, zoveel dat ik er nu wekelijks kom... (2 x per week)
En ja het is een eindje maar dat heb ik er graag voor over...
En stress? nou ik wel ja.. maar Xena, geen enkele seconde... ze liep niet eens meer mee toen ik wegging de 2e week dat ze daar was.
Dus zo vreselijk vond ze het daar... :roll:
En ze hoefte niet 'op te tiefen' hoor... ze had het daar prima naar dr zin, en het was voor het het beste.
Nou het feit dat ze liever daar bleef dan met haar eigen baas mee ging geeft inderdaad wel aan dat het daar inderdaad het beste voor haar was :ok:
Ik zou het zelf persoonlijk op zijn minst niet prettig vinden als mijn hond me zo duidelijk te verstaan geeft dat ze het ergens anders eigenlijk beter naar haar zin heeft en is heel goed naar mijn eigen omgang en omgeving kijken zodat ze het wat beter naar hun zin zouden hebben.
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

Mij ging het helemaal niet om haar vragen, die heb je als je voor het eerst een nestje fokt... :wink:

Ik vind foktopics leuk om te volgen, maar dan wel als er daadwerkelijk wat te melden is of te lezen...niet dat er 3 haartjes langszij opstaan of er weer een sliertje is geschouwd.... :blah: maar er nog steeds niet zeker is of het teefje drachtig is... :19:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

tura schreef:Mij ging het helemaal niet om haar vragen, die heb je als je voor het eerst een nestje fokt... :wink:

Ik vind foktopics leuk om te volgen, maar dan wel als er daadwerkelijk wat te melden is of te lezen...niet dat er 3 haartjes langszij opstaan of er weer een sliertje is geschouwd.... :blah: maar er nog steeds niet zeker is of het teefje drachtig is... :19:
Zoiets zou ook niet mijn keuze zijn. Ik zou in zo'n situatie voor een echo gaan, dan weet je tenminste waar je aantoe bent en dan hoef je niet steeds bepaalde regio's te aanschouwen om maar geen signaal te missen van de zwangerschap. ALS de teef tenminste zwanger is.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

tineke schreef:
Mijn ervaring is dat het juist heel goed voor pups is om in een roedel op te groeien uiteraard als ze daarbij niet aangevallen worden en echt gewond raken.
Hier zijn d epups ook weleesn gecorrigeerd en dat heeft ze bij mijn weten nooit kwaad gedaan enkel de grenzen waren wat duidelijker :mrgreen:
Orson was ook niet per definitie goed met andere honden maar pups in huis deed hij nooit wat en dus leerde ze plenty van hem.
maar ze zouden dus wel worden aangevallen want hij moet geen andere honden, die zal hij dus niet corrigeren maar bijten... geen pups, geen teven en reuen al helemaal niet. Correcties is niets mis mee, er liepen bij de fokker ook 3 volwassen honden in huis waar de pups bij liepen... maar dat kan niet bij een hond die geen andere honden duld.
Nou het feit dat ze liever daar bleef dan met haar eigen baas mee ging geeft inderdaad wel aan dat het daar inderdaad het beste voor haar was :ok:
Ik zou het zelf persoonlijk op zijn minst niet prettig vinden als mijn hond me zo duidelijk te verstaan geeft dat ze het ergens anders eigenlijk beter naar haar zin heeft en is heel goed naar mijn eigen omgang en omgeving kijken zodat ze het wat beter naar hun zin zouden hebben.
nee hoor, de eerste dag dat ik haar bracht wilde ze mee... daarna ben ik een week niet geweest en de 2e week vond ze het wel prima daar...
Zij is een hond die heel makkelijk is, is graag bij iedereen als het maar mensen zijn... iemand die ze op straat tegenkomt en nooit gezien heeft begroet ze alsof het een langverloren familielid is...
Haar zoon heeft dat helemaal niet, die wil alleen maar bij mij zijn... maar zij is daar simpelweg heel makkelijk in, en ik vind dat ook helemaal niet erg.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

tura schreef:Mij ging het helemaal niet om haar vragen, die heb je als je voor het eerst een nestje fokt... :wink:

precies... natuurlijk mag je vragen, niks mis mee, maar dat laatste :roll: ben ik helemaal met je eens.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

malinois schreef:

precies... natuurlijk mag je vragen, niks mis mee, maar dat laatste :roll: ben ik helemaal met je eens.
hier ook dezelfde mening...
bedoel als je dan geen echo laat maken ivm de stress oid....dan maar gewoon afwachten of ze er uit komen of niet....en niet iedere scheve haar of sliert...
tura
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:
malinois schreef:

hier ook dezelfde mening...
bedoel als je dan geen echo laat maken ivm de stress oid....dan maar gewoon afwachten of ze er uit komen of niet....en niet iedere scheve haar of sliert...
Stress met een echo :denken: hier gebeurt het staande, maar als een echootje al te veel stress oplevert voor de teef...dat er al helemaal niet mee gefokt moet worden :idea:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Mickie schreef:
LongFields schreef:Ik kan me voorstellen dat bij iemand als Ineke de zin om haar blijdschap en onzekerheden hier te delen dan wel over gaat.
Precies! Erg jammer en hier absoluut niet nodig.
Blijkbaar is het voor sommigen belangrijker hun eigen mening keer op keer te ventileren (op het opdringerige af), dan dat ze rekening houden met de gevoelens van een ander :19: Dat daarmee de blijheid van de TS de grond in wordt geboord is van ondergeschikt belang.

Ja, je hebt recht op vrijheid van meningsuiting, het is echter geen verplichting. Wees gewoon eens blij voor een ander, zonder meteen commentaar te moeten leveren.
Helemaal mee eens :ok:
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Inke gewoon lekker blijven posten en je vragen stellen hoor! :wink:

Als de man van Ineke niet wilt dat er een echo gemaakt wordt en Ineke dat accepteerd is dat haar keus.
:19:

Joe vind die echo`s ook maar onzin en weggegooid geld. Hij zou het me nooit verbieden om een echo te laten maken , maar zegt wel eerlijk wat hij ervan vindt, en dat respecteer ik.
Als ik heel eerlijk ben vind ik het laten maken van een echo ook weggegooid geld. Je kunt er wel 10 op de echo zien , maar dat betekend niet dat er ook 10 geboren worden :19:
Het is dat ik zo nieuwsgierig van aard ben , want anders liet ik hier ook geen echo`s maken.... :wink:

btw : Mona verloor ook al vroeg sliertjes . Haar tepeltjes daarintegen zwollen pas op het eind van de dracht op.
groetjes,

Linda
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Mickie schreef: Ja, je hebt recht op vrijheid van meningsuiting, het is echter geen verplichting. Wees gewoon eens blij voor een ander, zonder meteen commentaar te moeten leveren.
of wees niet blij en zwijg.
ik geef commentaar wanneer ik dat wil
en als mensen zich daaraan ergeren.. jammer dan... net zoals Ineke hier gewoon alles neer mag zetten
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
malinois schreef:
Inge O schreef:
Mickie schreef: Ja, je hebt recht op vrijheid van meningsuiting, het is echter geen verplichting. Wees gewoon eens blij voor een ander, zonder meteen commentaar te moeten leveren.
of wees niet blij en zwijg.
ik geef commentaar wanneer ik dat wil
zeer zeker, we kunnen niemand tegenhouden.

maar dan mogen wij wel weer zeggen hoe in- en in-asociaal we dat vinden.
tja dat doen jullie maar ik zal er niet wakker om liggen en ik heb ergens zo'n vermoeden de rest ook niet....
Afbeelding
tura
Zeer actief
Contacteer:

Mickie schreef:
tura schreef:Stress met een echo :denken: hier gebeurt het staande, maar als een echootje al te veel stress oplevert voor de teef...dat er al helemaal niet mee gefokt moet worden :idea:
Jezusmina.... hoeveel honden gaan fluitend naar de DA?
Je kunt ook op alle slakken zout leggen zeg :roll:
Nou, al mijn honden (in al die jaren) gaan inderdaad fluitend naar de DA, springen zelfs al op de tafel :19: en een echo gebeurt notabene staand, hoeven ze niet eens voor op de tafel.....

Wil niet weten wat er gebeurt (qua stress) met de teef als ze moet werpen en het niet goed doorzet en ze moet dan naar de DA voor een keizersnede :19:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”