tineke schreef:malinois schreef:
Heb inmiddels een behoorlijk aantal nesten geboren zien worden. Dat was toen niet van toepassing en daarnaast betrof het toen MIJN hondje... en voor MIJN hondje is alleen het beste goed genoeg.
En ja ik reageer als ik daar zin in heb. Of jij dat nu leuk vind of niet.
En het beste voor jouw hondjes was dat ze bij een ander moest bevallen omdat jij klaarblijkelijk niet het beste voor haar was
Daar zou ik persoonlijk nooit voor kiezen als ik een hond had ,ik heb gezien hoeveels tress een bevalling met zich meebrengt voor de moeder en met een verhuizing erbij nog meer natuurlijk.
Als ik dan zo nodig moest fokken hoefde mijn hond ook niet op te tiefen als het zo ver was omdat dat het beste voor haar was.
Als ik het beste dan niet bieden kon fokte ik gewoon niet.
het was daar inderdaad het beste voor haar, aangezien ze hier naast mijn ervaring ook niet de enige hond was, en ik 1 hond heb die geen andere honden moet... gezelli voor de pupsels ook, leren ze ook zoveel van

Daarnaast kwam ze daar nog elke maand over de vloer en dat al 5 jaar lang, ze is daar nl ook geboren en ik heb vanaf de dag dat ik haar daar op heb gehaald nog enorm veel contact met de fokkers, zoveel dat ik er nu wekelijks kom... (2 x per week)
En ja het is een eindje maar dat heb ik er graag voor over...
En stress? nou ik wel ja.. maar Xena, geen enkele seconde... ze liep niet eens meer mee toen ik wegging de 2e week dat ze daar was.
Dus zo vreselijk vond ze het daar...
En ze hoefte niet 'op te tiefen' hoor... ze had het daar prima naar dr zin, en het was voor het het beste.