Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Is een hond alleen gelukkiger of niet??

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ik dacht altijd dat Nanni prima alleen kon, immers heeft ze ruim 3 jaar alleen gezeten eer Tuana kwam. Ze konden prima met elkaar en ook zonder elkaar. Als Tuana weg was, lag Nanni wel altijd te slapen.
Toen ging in maart Tuana het huis uit met mijn zus, enige wat Nanni deed was slapen. Waar ze normaal nog wel eens op stond, ging Nanni gewoon verder slapen.
en toen kwam kleine Noah. Sindsdien is ze weer helemaal de oude en is ze zo opgeleefd. Ze slaapt niet de hele dag, ze speelt heel af en toe met Noah en ze is weer waaks zoals ze altijd was. Ze heeft weer iets om voor te leven. Als Noah blaft moet Nanni natuurlijk als roedelleider wel kijken wat er is bv :pffff: En die kleine aanbid Nanni gigantisch, wie wil dat nou niet :pffff: :mrgreen: Nee ik heb er geen spijt van, ondanks leeftijdsverschil van ruim 12 jaar tussen beide
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

Joep is de eerste 3 1/2 jaar alleen geweest. Daar kwam Joris bij maar Joep speelde niet echt met hem, het leek alsof ze gewoon naast elkaar leefden. Toen Joris overleed merkten we dat hij wel degelijk bouwde op Joris. In het bos was hij niet meer vrolijk enz.

Toen kwam Lance en Joep bloeide op, hij begon mensen en andere honden heel leuk te vinden. Nu hebben we er inmiddels 4 en ze zijn dikke vrienden. Maar ieder voor zich vind het ook leuk om iets alleen met ons te doen.

Als ik met 1 van de 4 wegga dan zijn er 2 die huilen als een wolf, de roedel is niet compleet :mrgreen:
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Dingo schreef:...en voor honden zie je dezelfde redenering van pas, dus gelijk aan mensen, en even hiervoor stel je honden niet gelijk aan mensen, er word niet mee overlegd :denken:

En ze zijn er nu eenmaal allemaal samen, omdat jij dat zo wilt :wink:
Maar goed, als het voor jou werkt, prima :ok: je honden hebben het vast goed, maar het was niet mijn keuze, ik zou er dood ongelukkig van worden, om toch zo egoistisch te handelen. :wink:
Ik denk dat Ennath het kindvergelijk maakt om een situatie te omschrijven in relatie tot het houden van één of meerdere honden. Het hebben van kinderen en huisdieren is sowieso een egoistische aangelegenheid trouwens. Niet dat daar verder iets mis mee is natuurlijk :wink:
Ik vind wel dat je eerlijk moet zijn tegenover honden, als je net doet alsof er een soort democratisch overleg mogelijk is met je hond behandel je hem niet eerlijk vind ik. Je kunt een hond niet iets vragen.
We zouden het wel graag willen, want dan voelen we ons wat minder de boeman, maar het gaat gewoon niet.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Jaap* schreef:
Dingo schreef:...en voor honden zie je dezelfde redenering van pas, dus gelijk aan mensen, en even hiervoor stel je honden niet gelijk aan mensen, er word niet mee overlegd :denken:

Maar goed, als het voor jou werkt, prima :ok: je honden hebben het vast goed, maar het was niet mijn keuze, ik zou er dood ongelukkig van worden, om toch zo egoistisch te handelen. :wink:
Ik denk dat Ennath het kindvergelijk maakt om een situatie te omschrijven in relatie tot het houden van één of meerdere honden. Het hebben van kinderen en huisdieren is sowieso een egoistische aangelegenheid trouwens. Niet dat daar verder iets mis mee is natuurlijk :wink:
Ik vind wel dat je eerlijk moet zijn tegenover honden, als je net doet alsof er een soort democratisch overleg mogelijk is met je hond behandel je hem niet eerlijk vind ik. Je kunt een hond niet iets vragen.
We zouden het wel graag willen, want dan voelen we ons wat minder de boeman, maar het gaat gewoon niet.
Dank je Jaap, ik zag geen kans om het onder woorden te brengen zonder uit m'n vel te klappen. :wink:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Polleke was alleen maar op mij gericht, die had liever Bobbes er niet bij gehad. Zij was het liefst de enige hond.

Bobbes vindt het wel goed, met of zonder andere hond erbij. Sokkie echter hangt aan andere honden, dus die vindt een 2e hond weer wel fijn.

Peppie ook. Want als ik ze alleen thuis laat, is ze rustig en stil. En vroeger blafte ze als ze alleen moest blijven.

Het verschilt dus per hond.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Jaap* schreef:

En daarbij, om iemand van egoïsme te beschuldigen die drie herplaatsers met een moeilijk verleden in huis heeft genomen, waarvan een doof :denken: . Dan denk ik eerder aan het tegendeel..
Gr. Marijke
Afbeelding
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Moon schreef:
Jaap* schreef:

En daarbij, om iemand van egoïsme te beschuldigen die drie herplaatsers met een moeilijk verleden in huis heeft genomen, waarvan een doof :denken: . Dan denk ik eerder aan het tegendeel..
Zoals ik al zei, het gaat om de kwaliteit, niet de kwantiteit :wink:
Maakt je dat beter dan, als je meerdere asielgevallen in huis neemt, die liever misschien ieder apart hadden gezeten, dan dat je maar voor 1 hond kiest, omdat hij het simpelweg niet leuk vind, om zijn aandacht te moeten delen? Ik denk het niet.
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Ennath schreef:
Jaap* schreef:

Dank je Jaap, ik zag geen kans om het onder woorden te brengen zonder uit m'n vel te klappen. :wink:
Ik wist niet dat het je zo hoog zat :19:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

mijn oudste hond , de golden , die zou liever alleen wonen, of hooguit met een andere zeer rustige lieve oudere teef, zonder andere honden, en zonder katten, kippen, etc, en onze kinderen daar vind hij eigenlijk ook niks aan.

Hij heeft het er toch maar mee te doen.
En ik dus ook.
Hoewel hij niet intens gelukkig is. Dat vind ik jammer, maar helaas. ik probeer zoveel mogelijk aan zijn behoeften, apart van de andere honden te voldoen. hij heeft erg veel 'extra speelruimte en individuele dingetjes'
Ik heb wel eens met de gedachte gespeeld om hem te herplaatsen, maar behalve bij mij past hij eigenlijk alleen bij mijn moeder.
Als mijn moeder ooit aangeeft dat ze hem wel wil hebben ( zij kent mijn honden,hoe de roedel in elkaar steekt, en weet uit ervaring wat er speelt, ze is namelijk onze vaste oppas voor vakantie etc...) dan mag hij bij haar wonen.
Maar ik ga het nooit vragen.
Tring
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tring »

Wij hebben 2 honden, een herder en een Chi. De herder is nu een paar daagjes weg, en ik kan niet zeggen dat Keeff nu ongelukkiger is in zijn eentje. Hij vind het wel leuk om te vrijdozen met de herder. :smile: Maar hij speelt heerlijk in zijn eentje. We hebben wel eens Chihuahua logeetjes gehad, dat vind Keeff toch leuker dan de herder. Met Chihuahua's erbij is hij echt helemaal door het dolle heen. Als er een Chi'tje bij komt word het waarschijnlijk wel een teef, want daar kan Keeff toch beter mee overweg. We hebben hier teven en een reu te logeren gehad. Met de teven was het altijd pret, met de reu ging hij af en toe toch vechten. En ze snauwden erg veel naar elkaar. Teven vind hij in het algemeen gewoon leuker, ook al moeten ze niks van hem hebben. :smile2:
xx Marr en Keeff
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Dingo schreef:
Moon schreef:
Jaap* schreef:

Zoals ik al zei, het gaat om de kwaliteit, niet de kwantiteit :wink:
Maakt je dat beter dan, als je meerdere asielgevallen in huis neemt, die liever misschien ieder apart hadden gezeten, dan dat je maar voor 1 hond kiest, omdat hij het simpelweg niet leuk vind, om zijn aandacht te moeten delen? Ik denk het niet.
Ik denk niet dat de betreffende honden anders geplaatst zouden zijn.
Over kwaliteit gesproken :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

Lilo is een tijd als eerste enige hond hier in huis geweest en was als jonge hond al een ouwesokkerig tiepje, ik merkte dat ze stapelgek was op voornamelijk blonde honden, zoals de labrador van mijn vriendin, toen Rob het steeds vaker had over zijn vorige Golden Rocko heb ik besloten dat er voor hem een Golden zou komen en dat werd Ozzy, Lilo is helemaal opgebloeit sinds hij er is
daarna is in een opgelukkige periode Danne erbij gekomen ( Lilo loops en Oz in die zelfde periode gecastreerd) toen hebben we een poosje flink heibel in de tent gehad, maar dat is met een goede begeleiding helemaal goed gekomen

als ik nu naar ze kijk kunnen ze geen van drieen meer zonder maatje, Danne is tenslotte geboren en opgegroeid met veel honden, en heeft nooit anders gekent, er is tenslotte altijd wel iemand om even mee te spelen of om lekker tegenaan te liggen, soms is Ozzy met Rob mee naar huis en merken ze daar weinig van, maar duurt dat een week ofzo dan merk ik aan Lilo dat ze hem mist en pieperig wordt, dan is het tijd voor Oz om terug te komen en zijn de meiden weer helemaal blij, Ozzy kan wel alleen met Rob ( een paar dagen dus), maar helemaal alleen kan ie niet, uit logeren kan ie ook niet want dan wordt ie echt ziek omdat ie zijn roedel zo mist.

hier gaat die stelling dus zeker niet op :wink:
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

mijn moeder heeft aangegeven dat als diesel hier echt ongelukkkig gaat zijn,. hij bij haar mag wonen. Mijn vriendin, idem, die gedachte geeft al zoveel rust... hij is echt een lastige factor in de hondenroedel, maar het feit dat hij zo kan verhuizen naar huisjes waar hij het net zo goed heeft, of misschien nog beter geeft ons rust, maar ook redenen om hem wel bij ons te houden.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”