dus heel zwart/wit; waarom mogen kleine honden blaffen en grote honden niet?
graag jullie mening
Moderator: moderatorteam
Oh ja, dat vergat ik nog. Ik zie ook even zoveel kleine hondjes die blaffend/grommend aan komen denderen als grote honden die dat doen.Zoek stok! schreef: Om eerlijk te zijn, heb ik helemaal niet het idee dat de ene hond dat wel 'mag' en de andere niet. Ik lees hier zo vaak over kutkeffers en hoe irritant ze zijn, om maar wat te noemen. En ik heb ook niet het idee dat kleintjes vaker uitvallen dan groten. Even mijn eigen buurt in het hoofd houdend dan. Ik vind idd wat uitvallende kleine witjes en jack hussells op mijn pad, maar net zo goed uitvallende Groenendaelers, Duitse Herders en andere groten.
kleine honden mogen net zo min blaffen en uitvallen als grotere honden, domme bazen vind je overalSimone77 schreef:waarom word er (bijna) niemand boos als er een klein hondje luid blaffend aankomt (word zelfs schattig genoemt) maar als mijn DH zijn mond opentrekt moet ik die aggeresieve hond bij me houden![]()
![]()
dus heel zwart/wit; waarom mogen kleine honden blaffen en grote honden niet?
graag jullie mening
Nou ja goed, ik schrik meer als er een Duitse Herder op mij of op Saar af komt gedenderd al blaffend dan als dat een Shih-tzu is. Zo geheel onlogisch vind ik dat ook nietMarjoleine schreef:Kleine hondjes krijg je haast niet te pakken en zij jouw enkels wel.
Grote honden vind ik persoonlijk minder eng, die kan ik beter lezen qua lichaamstaal.
Kleine hondjes zijn wel sneller stuk, dat is waar.
Maar ja, kortharige honden zijn ook eerder stuk dan wolbalen.
Dus ja.
Je ergert je alleen aan kleine honden die blaffen, maar niet aan grote?Simone77 schreef:en als je het menselijke deel nu eens vergeet.....en je eens inleeft in de hondentaal? daar maakt het niet uit hoor groot of klein......en ja ik erger me daar dood aan...
Jawel hoor, dat maakt wel degelijk uit. Ook veel honden schrikken sneller van een DH die blaffend aan komt stormen dan van een Pekinees die blaffend aan komt stormen.Simone77 schreef:en als je het menselijke deel nu eens vergeet.....en je eens inleeft in de hondentaal? daar maakt het niet uit hoor groot of klein......en ja ik erger me daar dood aan...
Nee ik erger me aan het feit dat het voor kleintjes getolereerd word en dat mijn hond als aggeresief word aangemerkt hoewel dat "keffertje" op dat moment net zo aggeresief is.....Zoek stok! schreef:Je ergert je alleen aan kleine honden die blaffen, maar niet aan grote?Simone77 schreef:en als je het menselijke deel nu eens vergeet.....en je eens inleeft in de hondentaal? daar maakt het niet uit hoor groot of klein......en ja ik erger me daar dood aan...Zoals ik al zei, ik kom net zoveel grote als kleine blaffende honden tegen.
ik heb een keer een JR in m'n been gehad en 1x een DH als ik moet kiezen...geef mij maar die dh die gaf een waarschuwing, de jr beet door....Nakisha schreef:Da's nu eenmaal typisch menselijk... hoe groter hoe enger. En laten we het simpel bekijken; een beet van een duitse herder is wat anders dan de beet van een tekkel, al stond hij nr 1 in de agressieve-honden-lijst.
Mensen zijn gewoon niet zo ontzettend slim en veel mensen weten al sowieso niets van honden. Maar ik weet zeker dat het ''schattige, blaffende kleine hondje'' niet meer zo lollig is als hij in hun enkels hangt...
Ja, zo lust ik er ook nog wel een paarSimone77 schreef:ik heb een keer een JR in m'n been gehad en 1x een DH als ik moet kiezen...geef mij maar die dh die gaf een waarschuwing, de jr beet door....Nakisha schreef:Da's nu eenmaal typisch menselijk... hoe groter hoe enger. En laten we het simpel bekijken; een beet van een duitse herder is wat anders dan de beet van een tekkel, al stond hij nr 1 in de agressieve-honden-lijst.
Mensen zijn gewoon niet zo ontzettend slim en veel mensen weten al sowieso niets van honden. Maar ik weet zeker dat het ''schattige, blaffende kleine hondje'' niet meer zo lollig is als hij in hun enkels hangt...
Daar maakt het wel degelijk uit. Jip schiet in de paniek als er een duitse herder of wat anders groot blaffend op haar af komt rennen. Bij een jack russel kijkt ze van: "waar maak jij je druk om" en gaat snuffelenSimone77 schreef:en als je het menselijke deel nu eens vergeet.....en je eens inleeft in de hondentaal? daar maakt het niet uit hoor groot of klein......en ja ik erger me daar dood aan...
Ik maak dan weer een paar keer per week mee dat mensen hun grote honden op de mijne af laten stormen.Muk schreef:Ik heb een grote hond en maak hier vooral mee dat de mensen met de wat grotere rassen voorzichtiger met hun hond omgaan dan de mensen met de kleinere rassen. Oftewel, hier zijn het alleen de kleine rassen die op andere honden af komen stormen.
In het geval van de TS denk ik ook dat je ras meespeelt. Een Duitse herder is voor veel mensen toch enger dan een golden retriever. Terwijl dat toch dezelfde grootte ongeveer heeft.
Hier maak ik het wekelijks wel een paar keer mee dat mensen hun kleine hond op mijn hond af laten stormen. En soms wordt ik dan wel eens pissig ja. Maar het zijn nog altijd de eigenaren van de hond die heropgevoed moeten worden op dit gebied.
Mee eens, de waarheid zal ook in het midden liggen. Het valt hier in ieder geval op dat de mensen met kleinere rassen hun hond vaker op andere honden af laten stormen en de mensen met grotere hondenrassen wat zorgvuldiger zijn wat dat betreft. Maar elders zal dat weer andersom zijn. Mij maakt het niet uit welke hond er komt afstormen op mijn hond, zoiets hoor je zowiezo niet toe te staan als eigenaar.Moos schreef:Ik maak dan weer een paar keer per week mee dat mensen hun grote honden op de mijne af laten stormen.Muk schreef:Ik heb een grote hond en maak hier vooral mee dat de mensen met de wat grotere rassen voorzichtiger met hun hond omgaan dan de mensen met de kleinere rassen. Oftewel, hier zijn het alleen de kleine rassen die op andere honden af komen stormen.
In het geval van de TS denk ik ook dat je ras meespeelt. Een Duitse herder is voor veel mensen toch enger dan een golden retriever. Terwijl dat toch dezelfde grootte ongeveer heeft.
Hier maak ik het wekelijks wel een paar keer mee dat mensen hun kleine hond op mijn hond af laten stormen. En soms wordt ik dan wel eens pissig ja. Maar het zijn nog altijd de eigenaren van de hond die heropgevoed moeten worden op dit gebied.
Volgens mij zit er gewoon niet zo bar veel verschil inEr zijn mensen met kleine honden die niet opletten en mensen met grote honden die niet opletten.
Ik kan echt ab-so-luut niet zeggen dat ik ook maar enigszins merk dat mensen met grote honden voorzichtiger zijn, echt gewoon helemaal niet is dat mijn ervaring.
De jouwe dus wel, en ik denk dat de waarheid precies in het midden ligt
Tja zal overal anders zijn idd. Want hier zijn het de mensen met de kleine honden die ze keurig aan de riem houden. Maar de mensen met hun grote "keurig opgevoede" honden lopen lekker los. Tja lekker makkelijk want zijn zo groot dat ze zichzelf wel kunnen redden.Muk schreef:Mee eens, de waarheid zal ook in het midden liggen. Het valt hier in ieder geval op dat de mensen met kleinere rassen hun hond vaker op andere honden af laten stormen en de mensen met grotere hondenrassen wat zorgvuldiger zijn wat dat betreft. Maar elders zal dat weer andersom zijn. Mij maakt het niet uit welke hond er komt afstormen op mijn hond, zoiets hoor je zowiezo niet toe te staan als eigenaar.Moos schreef:Ik maak dan weer een paar keer per week mee dat mensen hun grote honden op de mijne af laten stormen.Muk schreef:Ik heb een grote hond en maak hier vooral mee dat de mensen met de wat grotere rassen voorzichtiger met hun hond omgaan dan de mensen met de kleinere rassen. Oftewel, hier zijn het alleen de kleine rassen die op andere honden af komen stormen.
Volgens mij zit er gewoon niet zo bar veel verschil inEr zijn mensen met kleine honden die niet opletten en mensen met grote honden die niet opletten.
Ik kan echt ab-so-luut niet zeggen dat ik ook maar enigszins merk dat mensen met grote honden voorzichtiger zijn, echt gewoon helemaal niet is dat mijn ervaring.
De jouwe dus wel, en ik denk dat de waarheid precies in het midden ligt
Zo leren we allemaal elkaar te begrijpen hier op dit forum, als je het maar bespreekbaar maakt..Moos schreef:En het stomme is dat het ook weer andersom werkt![]()
Moos kon weleens snauwen naar grote reuen die over hem heen gingen hangen en tegen hem aan gingen duwen. Ik probeerde dat altijd te voorkomen maar dat lukt natuurlijk niet altijd.
Als hij dan wel snauwde kreeg ik ook vaak de opmerking "jaaa, zijn altijd van die fellerds he die kleintjes!!".
Ja daaaag, heb je gezien hoe jouw hond hem bijna onder de grond probeerde te schoffelen?
Maar ik zie ze ook wel hoor, mensen die zo'n blaffend kleintje schattig of grappig vindenAan de andere kant zie ik ook mensen met het schaamrood op de kaken omdat hun kleine hond uitvalt aan de lijn.
Waar ik dan trouwens weer geen problemen mee heb, uitvallende honden aan de lijn. Ze zitten vast en dan ben ik allang blij