ik denk dat je er zeer verstandig aan doet in deze maatschappij om je hond in ieder geval aangelijnt te hebben in zo;n situatie..
Ik heb er nl zo'n vermoeden van dat je in zo'n geval wel degelijk aangeklaagd kan worden door de "aanvaller"
zelfde is als je in je eigen huis een inbreker tegen de vlakte werkt, de inbreker kan jou aanklagen op geweld en mishandeling..
Kwam ook eens van strand af toen er een lading politie her en der de wegen stonden te bewaken, incl politiehelicopter.. ik ging toen ook nog het bospark in.. werden toen ca 4 inbrekers gezocht..ik vraag me toch nog af had ik ze tegengekomen en ik word belaagd en mijn hond grijpt in .. wat dan
(en zo hypotetisch is je vraagstelling niet.. een collega van mij is vorige week uit de auto gestapt omdat ze in de middag bij een bushokje een gozer op een meisje zag intrappen... zij kwam voor dat meisje op werd omver geduwd door die gozer, heeft er een gebroken arm aan over en inmiddels een operatie(gecompliceerde botbreuk) had ik met hond hetzelfde gezien had ik er met hond bijgestaan, wellicht dwing je meer respect af, zo niet en hond beschermt je vraag ik me idd ook af wat de wetgeving dan zegt.._
Zijn er heren of dames van de wet hier die dit weten ? Ben ook wel zeer benieuwd eigenlijk..