Jaap* schreef:Inge O schreef:ja, maar jij stuurt de discussie nu meer naar de vraag of een hond zich al of niet goed kan voelen in zijn vel als hij een (groot) deel van zijn leven in een kennel doorbrengt, terwijl de vraag mij eerder leek of zo'n hond ook zo fijn stuurbaar is in de omgang met zijn baas.
Ja, precies. Het gaat mij niet om een oordeel over het houden van honden in kennels, maar over de eventuele effecten ervan op de relatie met de hond.
Het hele gedoe over teef x die niet met reu y kan en puppy zo en zo en dat daarom een kennel heel handig is interesseert mij persoonlijk in dit geval geen hol

Ik zie de effecten niet. Ik heb honden in huis
en in bed :N: , los buiten én in de kennel en imo zijn de enige verschillen in relatie tussen mij en de desbetreffende hond, terug te voeren op het verschil in karakter van de hond en de mate waarin er een klik is tussen mij en de desbetreffende hond.
Ik ken ze allemaal even goed en behandel ze allemaal anders naar gelang hun karakter.
Ik vind dan ook (ervaringsdeskundige

) dat de relatie baas/hond volkomen los staat van gehouden worden in een kennel of in huis.
Daarbij aangetekend dat ik geen honden 24/7 in de kennel heb, dwz. ze komen eruit om mee te fietsen, lopen, trainen en om te werken. Echter niet in huis. (Behalve dus die in huis zitten)Dus het plukje haar uit zijn vacht trekken, dat doe ik ook tijdens het wandelen

....Moet zeggen dat het imo ook nagenoeg niet meer voorkomt dat honden 24/7 in de kennel zitten, ook binnen de KNPV niet.