Toch wel heRosita Compagner schreef:o o o o![]()
Wanneer je 'het beste voor hebt' en slechts het gebruiksdoel nastreeft dan plaats je je pups alleen daar waar ze 'horen', namelijk een adres waar ze aan het werk moeten. Niet als huishond. Daarnaast plaats je de dieren hooguit tegen kostprijs.......
Maar ze hebben je aardig gebrainwasht mevrouwtje. Doodle is geen beschermde term dus iedereen mag elke doodle fokken en zo benoemen. labradoodles zijn ook maar gewoon bastaarden met een marketingpraatje.
Hmm, ik ga het labradorforum een beetje begrijpen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Labradoodle deel 2
Moderator: moderatorteam
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
-
jidde
Ik ken maar 1 labradoodle, een mietje eerste klas helaas (jong gecasteerd he). en wat een klote vacht, VRESELIJK! Tondeuse was enige redmiddel. Wel een superschatje, aleen wel dat abrikoos kleur, zo een leverneusje om te zien.Rosita Compagner schreef:Krijg je het door? En dan en goed marketingverhaal he. Dat'ie wel exclusief is enzo..... Geen gzondheidsonderzoeken of shows, neuh ze hebben het wel voor elkaar.jidde schreef:Even oude topic omhoog halen, ik zat even op google te kijken. Daar zag ik een "fokker" die der teef van net een jaar al laat dekken en ze vragen er 1650 euro voor!Wat is er zo beter aan een labradoodle? Waarom niet voor een poedel zelf kiezen?
Echt ik ga overstappen op labradoodles fokken, geen stambomen, dus elk half jaar nest, 1650 euro per pup, alles stereliseren dus alleen ik kan ze fokken![]()
ik schrik er echt van!
- laura b
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Ik heb deze discussie gelezen en het castreren vind ik idd van de gekke. Maar ik snap de verontwaardiging niet zo erg dat er een nieuw ras gecreëerd wordt. Want hoeveel jachthondenrassen zijn er niet, en hoeveel terrierrassen en herderrassen, etc.? Dat had misschien ook wel minder gekund
Die rassen zijn toch ook ooit uit kruisingen ontstaan
Wat ik er van zie en lees lijken het me leuke honden trouwens.
Gr. Marijke

- Moon
- Zeer actief
Ik weet niet veel prijzen van honden (er was ooit een site over rashonden prijzen, maar kan ik niet meer vinden) maar heb wel gekkere prijzen gehoord die voor rashondpups worden neergelegdMickie schreef:Dat er een nieuw ras gecreërd wordt, vind ik niet zo gek of erg. Dat het met een flinterdun marketingverhaaltje opgeklopt moet worden zodat er zoveel mogelijk geld voor kan worden gevraagd, vind ik wel van de zotte. De hele opzet en santekraam er omheen riekt in mijn ogen veel meer naar pure winstbejag dan naar het creëren van een nieuw gebruiksras.Moon schreef:Ik heb deze discussie gelezen en het castreren vind ik idd van de gekke. Maar ik snap de verontwaardiging niet zo erg dat er een nieuw ras gecreëerd wordt. Want hoeveel jachthondenrassen zijn er niet, en hoeveel terrierrassen en herderrassen, etc.? Dat had misschien ook wel minder gekundDie rassen zijn toch ook ooit uit kruisingen ontstaan
![]()
Gr. Marijke

- Gaia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xPuli
Maar dat is het hem nou net, het is geen rashond.Moon schreef:Ik weet niet veel prijzen van honden (er was ooit een site over rashonden prijzen, maar kan ik niet meer vinden) maar heb wel gekkere prijzen gehoord die voor rashondpups worden neergelegdMickie schreef:Dat er een nieuw ras gecreërd wordt, vind ik niet zo gek of erg. Dat het met een flinterdun marketingverhaaltje opgeklopt moet worden zodat er zoveel mogelijk geld voor kan worden gevraagd, vind ik wel van de zotte. De hele opzet en santekraam er omheen riekt in mijn ogen veel meer naar pure winstbejag dan naar het creëren van een nieuw gebruiksras.Moon schreef:Ik heb deze discussie gelezen en het castreren vind ik idd van de gekke. Maar ik snap de verontwaardiging niet zo erg dat er een nieuw ras gecreëerd wordt. Want hoeveel jachthondenrassen zijn er niet, en hoeveel terrierrassen en herderrassen, etc.? Dat had misschien ook wel minder gekundDie rassen zijn toch ook ooit uit kruisingen ontstaan
![]()
Toevallig zat ik ook te kijken en ze claimen dat de fokhonden vanuit Australië gehaald moeten worden. Daarnaast ook dat ze gesterriliseert worden voor de wildfok en dat zit ook in de prijs.
Vind het een leuke kruising, maar websites zoals gooische doodle ben ik er al op uitgekeken. Ziet er net even te marketing gericht uit.

- Moos
- Zeer actief
Ik vind 1650 euro wel een belachelijk hoog bedrag hoor, en ook wel aan de hele erge bovenkant van de pupprijzen zittenMoon schreef:Ik weet niet veel prijzen van honden (er was ooit een site over rashonden prijzen, maar kan ik niet meer vinden) maar heb wel gekkere prijzen gehoord die voor rashondpups worden neergelegdMickie schreef:Dat er een nieuw ras gecreërd wordt, vind ik niet zo gek of erg. Dat het met een flinterdun marketingverhaaltje opgeklopt moet worden zodat er zoveel mogelijk geld voor kan worden gevraagd, vind ik wel van de zotte. De hele opzet en santekraam er omheen riekt in mijn ogen veel meer naar pure winstbejag dan naar het creëren van een nieuw gebruiksras.Moon schreef:Ik heb deze discussie gelezen en het castreren vind ik idd van de gekke. Maar ik snap de verontwaardiging niet zo erg dat er een nieuw ras gecreëerd wordt. Want hoeveel jachthondenrassen zijn er niet, en hoeveel terrierrassen en herderrassen, etc.? Dat had misschien ook wel minder gekundDie rassen zijn toch ook ooit uit kruisingen ontstaan
![]()
Gemiddeld is zo ergens tussen de 650 en 950 euro ofzo dacht ik toch iig.

- Moon
- Zeer actief
Nee maar wel een rashond in wording. Waar men naar mijn indruk serieus mee bezig is. Is in mijn ogen iets anders dan dat de ene buurhond op de de andere wordt gezet bijv.Gaia schreef:Maar dat is het hem nou net, het is geen rashond.Moon schreef:Ik weet niet veel prijzen van honden (er was ooit een site over rashonden prijzen, maar kan ik niet meer vinden) maar heb wel gekkere prijzen gehoord die voor rashondpups worden neergelegdMickie schreef:Dat er een nieuw ras gecreërd wordt, vind ik niet zo gek of erg. Dat het met een flinterdun marketingverhaaltje opgeklopt moet worden zodat er zoveel mogelijk geld voor kan worden gevraagd, vind ik wel van de zotte. De hele opzet en santekraam er omheen riekt in mijn ogen veel meer naar pure winstbejag dan naar het creëren van een nieuw gebruiksras.Moon schreef:Ik heb deze discussie gelezen en het castreren vind ik idd van de gekke. Maar ik snap de verontwaardiging niet zo erg dat er een nieuw ras gecreëerd wordt. Want hoeveel jachthondenrassen zijn er niet, en hoeveel terrierrassen en herderrassen, etc.? Dat had misschien ook wel minder gekundDie rassen zijn toch ook ooit uit kruisingen ontstaan
![]()
Toevallig zat ik ook te kijken en ze claimen dat de fokhonden vanuit Australië gehaald moeten worden. Daarnaast ook dat ze gesterriliseert worden voor de wildfok en dat zit ook in de prijs.
Vind het een leuke kruising, maar websites zoals gooische doodle ben ik er al op uitgekeken. Ziet er net even te marketing gericht uit.
Gr. Marijke

- Moon
- Zeer actief
Ik zeg niet dat het goedkoop is, alleen dat ik wel veel gekkere prijzen heb gehoordMoos schreef:Ik vind 1650 euro wel een belachelijk hoog bedrag hoor, en ook wel aan de hele erge bovenkant van de pupprijzen zittenMoon schreef:Ik weet niet veel prijzen van honden (er was ooit een site over rashonden prijzen, maar kan ik niet meer vinden) maar heb wel gekkere prijzen gehoord die voor rashondpups worden neergelegdMickie schreef:Dat er een nieuw ras gecreërd wordt, vind ik niet zo gek of erg. Dat het met een flinterdun marketingverhaaltje opgeklopt moet worden zodat er zoveel mogelijk geld voor kan worden gevraagd, vind ik wel van de zotte. De hele opzet en santekraam er omheen riekt in mijn ogen veel meer naar pure winstbejag dan naar het creëren van een nieuw gebruiksras.Moon schreef:Ik heb deze discussie gelezen en het castreren vind ik idd van de gekke. Maar ik snap de verontwaardiging niet zo erg dat er een nieuw ras gecreëerd wordt. Want hoeveel jachthondenrassen zijn er niet, en hoeveel terrierrassen en herderrassen, etc.? Dat had misschien ook wel minder gekundDie rassen zijn toch ook ooit uit kruisingen ontstaan
![]()
Wat ik er van zie en lees lijken het me leuke honden trouwens.![]()
Gemiddeld is zo ergens tussen de 650 en 950 euro ofzo dacht ik toch iig.
Gr. Marijke

- *Linda*
- Zeer actief
Juist de Labradoodle wordt uitgebuitMevrouwtje schreef:Helemaal 100% mee eens.Maeve schreef:Leuk hondje is jullie Joep hoor!
Maar toch blijf ik het een raar verhaal vinden. En dan niet zo zeer wat hier in Nederland gebeurt want als ik dit zo lees gaan mensen er wel verstandig mee om. Helaas hoor ik uit Amerika minder leuke verhalen over zogenaamde designer breeds. En dan blijft het niet bij een Labradoodle maar heeft men het ook over Schnoodles (schnauzer x poedel), cockapoos (cocker spaniel x poedel), beaglemann (beagle x dobermann) en eigenlijk zo'n beetje elke mix. Dit vind ik super fout omdat mensen met opzet kruisingen gaan fokken, die een leuke naam geven en ze voor bakken geld verkopen. Vandaar dat ik het hele Labradoodle idee niet zo geweldig vind..
Vreselijk vind ik dat.
De labradoodle is destijds gemaakt met een doel, en nu hoor ik mensen praten over een boefdoodle en weet ik het allemaal..dan gaat er iets koken bij mij van binnen..dat is echt puur uit commercieel oogpunt.
Ik vind het ook vreselijk als de labradoodle daarmee vergeleken wordt, want dat klopt niet.
De stamboom van Joep komt helemaal uit Australie en daar zijn ze heel streng ( vandaar de vroege castratie daar, om geen neppe te krijgen ) en daar heb je oook de echte fokkers zitten die fokken met liefde voor het ras.
In nederland hebben ze nu wel het merklogo voor de labradoodle ( sinds kort )..daaraan kan je zien of je een echte erkende hebt of een broodfok doodle.
Daar ben ik wel blij mee, dat logo, want dat behoud het ras hopelijk!
Of de dure vuilnisbak..:smile1:

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Nog nergens hebben zij een contact met een erkende FCI-kennelclub om die 'rashond' ook maar enigszins van de grond te krijgen.... Ik geloof dus helemaal niet dat er ooit een ras de Labradoodle gaat bestaan. Maar ook dat praatje klinkt leuk en aannemelijk, ik begrijp het..... een beetje.Moon schreef:
Nee maar wel een rashond in wording. Waar men naar mijn indruk serieus mee bezig is. Is in mijn ogen iets anders dan dat de ene buurhond op de de andere wordt gezet bijv.
Ik hou het maar bij mijn goedkope rashonden die wel een stamboom hebben.
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
- Aantal honden: 3
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
't zijn bastaarde he. Daar is heel veel verschil inSonnie1983 schreef:De 2 labradoodels die ik heb gezien (1 pup en 1 van 2 jaar) hebben toch korter meer krullend haar.... Is daar ook nog verschil in?
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind het zo jammer dat er wordt gedaan of het zo uniek is, het niet verharen enzo. Dan denk ik, uh ja dat is bij een poedel niet andersMoon schreef:Ik heb deze discussie gelezen en het castreren vind ik idd van de gekke. Maar ik snap de verontwaardiging niet zo erg dat er een nieuw ras gecreëerd wordt. Want hoeveel jachthondenrassen zijn er niet, en hoeveel terrierrassen en herderrassen, etc.? Dat had misschien ook wel minder gekundDie rassen zijn toch ook ooit uit kruisingen ontstaan
![]()
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
Omdat ze een beetje dommige honden als hulphond willen, Mickie. Zie mijn discussie hierboven met Bianca. Sommige Poedels (en andere waterhonden) zijn te slim en zelfstandig en voegen zich niet zo makkelijk in een saai leven. De Labrador doet dat blijkbaar wel?
Gewoon doen wat er gezegd wordt en blij blijven kwispelen, da's alles wat er verwacht wordt en dan niet verharen natuurlijk.
Gewoon doen wat er gezegd wordt en blij blijven kwispelen, da's alles wat er verwacht wordt en dan niet verharen natuurlijk.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Het verplicht vroeg onvruchtbaar maken kan ook leiden tot het "slachten van de kip met de gouden eieren".*Linda* schreef:Juist de Labradoodle wordt uitgebuitMevrouwtje schreef:Helemaal 100% mee eens.Maeve schreef:Leuk hondje is jullie Joep hoor!
Maar toch blijf ik het een raar verhaal vinden. En dan niet zo zeer wat hier in Nederland gebeurt want als ik dit zo lees gaan mensen er wel verstandig mee om. Helaas hoor ik uit Amerika minder leuke verhalen over zogenaamde designer breeds. En dan blijft het niet bij een Labradoodle maar heeft men het ook over Schnoodles (schnauzer x poedel), cockapoos (cocker spaniel x poedel), beaglemann (beagle x dobermann) en eigenlijk zo'n beetje elke mix. Dit vind ik super fout omdat mensen met opzet kruisingen gaan fokken, die een leuke naam geven en ze voor bakken geld verkopen. Vandaar dat ik het hele Labradoodle idee niet zo geweldig vind..
Vreselijk vind ik dat.
De labradoodle is destijds gemaakt met een doel, en nu hoor ik mensen praten over een boefdoodle en weet ik het allemaal..dan gaat er iets koken bij mij van binnen..dat is echt puur uit commercieel oogpunt.
Ik vind het ook vreselijk als de labradoodle daarmee vergeleken wordt, want dat klopt niet.
De stamboom van Joep komt helemaal uit Australie en daar zijn ze heel streng ( vandaar de vroege castratie daar, om geen neppe te krijgen ) en daar heb je oook de echte fokkers zitten die fokken met liefde voor het ras.
In nederland hebben ze nu wel het merklogo voor de labradoodle ( sinds kort )..daaraan kan je zien of je een echte erkende hebt of een broodfok doodle.
Daar ben ik wel blij mee, dat logo, want dat behoud het ras hopelijk!
Of de dure vuilnisbak..:smile1:
Het verplicht vroeg onvruchtbaar maken is niets anders dan de spreiding dun houden en zorgen dat de eigen knip gevuld wordt. Het is onzin.
@Rosita, lang niet elke Labrador voegt zich gemakkelijk in een saai leven
Wat dat betreft zijn er nu al genoeg mensen die dat dachten en van een koude kermis zijn thuisgekomen :N:
- Hayley84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
- Aantal honden: 2
- Gaia
- Zeer actief
Das waar helemaal waar. Nee ik vind het echt waar leuke honden, maar zoals ze nu bezig zijn? Nee dank.Hayley84 schreef:die foto met die bak Frolic is ook wel erg kunstzinnigGaia schreef: Vind het een leuke kruising, maar websites zoals gooische doodle ben ik er al op uitgekeken. Ziet er net even te marketing gericht uit.

- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
- Gaia
- Zeer actief
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Het ligt er natuurlijk ook aan hoe je een nieuw ras creeert en m.i. doe je dat niet door zo vroeg al heel veel honden te castreren/steriliseren.Moon schreef:Maar ik snap de verontwaardiging niet zo erg dat er een nieuw ras gecreëerd wordt. Want hoeveel jachthondenrassen zijn er niet, en hoeveel terrierrassen en herderrassen, etc.? Dat had misschien ook wel minder gekundDie rassen zijn toch ook ooit uit kruisingen ontstaan
![]()
Ik denk dat het heel belangrijk is om de genenpool zo groot mogelijk te houden om ook in de toekomst een gezond ras te hebben,en dat gebeurt op deze manier niet tenzij je constant uit de pool van andere rassen blijft plukken.
De enigen die hier beter van worden zijn de fokkers.
Ik heb er trouwens ook weleens een gezien en ik vond het ook een heel leuke hond om te zien.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Gaia
- Zeer actief
Hier in Amsterdam Zuid zijn het hele popi hondjes. Heb er ondertussen al zo'n 20 tal voorbij zien schuiven. Varierend van kortharig tot ruw harig groot tot klein. Alles komt voorbij, pittig, zacht, druk, rustig, snel leers, hard leers. Letterlijk alles komt voorbij, maar 1 ding zijn ze allemaal gelijk in, de aanschaf prijs was belachelijk en ze zijn stuk voor stuk gecastreerd.
Ook op de Martin Gaus cursus heb ik een labra doodle en een goldendoodle gezien. Leuke beesten, maar nog te divers om er iets over te zeggen.
Ook op de Martin Gaus cursus heb ik een labra doodle en een goldendoodle gezien. Leuke beesten, maar nog te divers om er iets over te zeggen.

- Muis..
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
- Contacteer:
-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4