Ik begrijp dit niet. Ik ben trots op de lijntjes van de honden en ik weet dat dit komt doordat Dapper niet gecastreerd is. Ben trots en blij dat we doorgezet hebben. Maar daarmee maakt het toch niet dat ik omdat ik mijn honden mooi vind jouw honden tekort doe of beledig? Mag ik niet meer over die dingen praten soms? Laten we dan ook allemaal ophouden over vrijwel alles want een ander zou dat wel eens niet kunnen hebben om welke reden dan ook.alm@ schreef:Dat klopt ook. Ik lees keer op keer dat Dapper zo prachtig slank is, zo vitaal, een échte reu om te zien en dat gecastreerde reuen maar dikke haarkleedjes zijn met ingevallen wangen en baby-piemeltjes zonder levenslust.Moos schreef:
Volgens mij weet je zelf ook best dat je een aantal opmerkingen gemaakt hebt in dit topic die bij mensen verkeerd kunnen vallen. Als je ze dan maakt ga daar dan niet raar over zitten doen
Ik heb Rock puur noodgedwongen moeten laten castreren toen hij 5 was vanwege telkens terugkerende prostaatontstekingen, denk je dat ik het leuk vind dat zijn prachtige hoge buiklijn wat ingezakt is en dat ik nu écht op zijn gewicht moet letten? Ik vind het vreselijk maar ja het was kiezen uit twee kwadenBen nog blij dat zijn pik niet is gekrompen
Ik begrijp hier dus niks van en ik begrijp ook niet waarom nu ook jij weer beledigd bent terwijl je je hond om medische redenen hebt moeten castreren. Stel dat je niet meer over mooie vachten mag praten omdat dan mensen met gecastreerde setters daar over kunnen vallen?
Als Dapper door Eva prostaatproblemen krijgt wordt hij ook gecastreerd hoor. Natuurlijk zal hij dan wat minder mooi worden. Maar dat is dan maar zo zou ik zeggen. Wat geeft dat? Over 3 jaar is hij waarschijnlijk een wrak van ouderdom of al dood. So what? Zo gaat dat nu eenmaal en we hebben niet alles voor het kiezen.
Ik heb ook al weer 10 keer alles genuanceerd, ik heb gezegd bij de ene hond pakt het anders uit dan bij de andere. Ik heb gezegd soms zie je het nauwelijks, soms heel erg. Ik heb gezegd dat mensen zelf moeten weten wat ze doen. Ik heb gezegd dat er absoluut wel eens goede redenen voor zijn. Reden die ik ook zou aangrijpen om het te doen. En toch wordt er weer heel typisch een zinnetje uitgepikt om als aasvliegen in te gaan peuren. Jammer. Waar staat dat alle gecastreerde honden zonder goede reden gecastreerd zijn en dat ze allemaal in dikke worsten veranderen? Alsof ik nog nooit een slanke gecastreerde hond gezien heb?
Maargoed, ga allemaal maar steigeren en zeggen dat ik iedereen met een gecastreerde hond voor rotte vis uitmaak en dat alle gecastreerde honden dikke worsten zijn want dat is schijnbaar wat het lekkerste voelt denk ik dan maar. Prima, succes!