Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

castratie ter voorkoming van problemen?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

alm@ schreef:
Moos schreef:
Volgens mij weet je zelf ook best dat je een aantal opmerkingen gemaakt hebt in dit topic die bij mensen verkeerd kunnen vallen. Als je ze dan maakt ga daar dan niet raar over zitten doen :wink:
Dat klopt ook. Ik lees keer op keer dat Dapper zo prachtig slank is, zo vitaal, een échte reu om te zien en dat gecastreerde reuen maar dikke haarkleedjes zijn met ingevallen wangen en baby-piemeltjes zonder levenslust.
Ik heb Rock puur noodgedwongen moeten laten castreren toen hij 5 was vanwege telkens terugkerende prostaatontstekingen, denk je dat ik het leuk vind dat zijn prachtige hoge buiklijn wat ingezakt is en dat ik nu écht op zijn gewicht moet letten? Ik vind het vreselijk maar ja het was kiezen uit twee kwaden :19: Ben nog blij dat zijn pik niet is gekrompen :pffff:
Ik begrijp dit niet. Ik ben trots op de lijntjes van de honden en ik weet dat dit komt doordat Dapper niet gecastreerd is. Ben trots en blij dat we doorgezet hebben. Maar daarmee maakt het toch niet dat ik omdat ik mijn honden mooi vind jouw honden tekort doe of beledig? Mag ik niet meer over die dingen praten soms? Laten we dan ook allemaal ophouden over vrijwel alles want een ander zou dat wel eens niet kunnen hebben om welke reden dan ook.
Ik begrijp hier dus niks van en ik begrijp ook niet waarom nu ook jij weer beledigd bent terwijl je je hond om medische redenen hebt moeten castreren. Stel dat je niet meer over mooie vachten mag praten omdat dan mensen met gecastreerde setters daar over kunnen vallen?

Als Dapper door Eva prostaatproblemen krijgt wordt hij ook gecastreerd hoor. Natuurlijk zal hij dan wat minder mooi worden. Maar dat is dan maar zo zou ik zeggen. Wat geeft dat? Over 3 jaar is hij waarschijnlijk een wrak van ouderdom of al dood. So what? Zo gaat dat nu eenmaal en we hebben niet alles voor het kiezen.

Ik heb ook al weer 10 keer alles genuanceerd, ik heb gezegd bij de ene hond pakt het anders uit dan bij de andere. Ik heb gezegd soms zie je het nauwelijks, soms heel erg. Ik heb gezegd dat mensen zelf moeten weten wat ze doen. Ik heb gezegd dat er absoluut wel eens goede redenen voor zijn. Reden die ik ook zou aangrijpen om het te doen. En toch wordt er weer heel typisch een zinnetje uitgepikt om als aasvliegen in te gaan peuren. Jammer. Waar staat dat alle gecastreerde honden zonder goede reden gecastreerd zijn en dat ze allemaal in dikke worsten veranderen? Alsof ik nog nooit een slanke gecastreerde hond gezien heb?

Maargoed, ga allemaal maar steigeren en zeggen dat ik iedereen met een gecastreerde hond voor rotte vis uitmaak en dat alle gecastreerde honden dikke worsten zijn want dat is schijnbaar wat het lekkerste voelt denk ik dan maar. Prima, succes! :ok:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Zoie schreef:
malinois schreef:
Addy schreef:
MARC_S schreef:Vroeger hadden honden hier nooit last van want niemand knipte de ballen eraf om de hond een beter leven te geven, proest! :smile:
vroeger werden honden ook niet in benches gestopt om ze rust te geven :smile:
nee werden ze in de schuur geschopt... ze kwamen ook zeker niet binnen :ok:
vroeger was alles niet beter :wink:
zeker niet :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:Nou Nanna,

Ik weet niet in hoeverre de gemiddelde spaanse dame veel verschilt van de gemiddelde nederlandse maar ook vrouwen kunnen behoorlijk verkrampen als het gaat om het castreren van hun hond.

Een mooie opmerking vind ik nog steeds:

"Je denkt toch niet dat ik met een hond zonder ballen over straat ga, de mensen zullen me allemaal keihard uitlachen".

En dat ging over een Bobtail, met een heleboel haar.

En zo kom ik wel meer dames tegen die "de ballen eraf" absoluut niet als mogelijkheid kunnen overwegen.

Maar inderdaad, het verschijnsel doet zich vaker voor bij mannen, en het lijkt er zeker op dat mannen zich meer met de hond dan met de kat identificeren.
ik vind dat een hond moet blijven wat hij is, een reu dus met ballen en een teef geheel intact... en ik zal dus ook alleen om medische redenen mn honden laten castreren... zeker een reu daar zou ik heel heel lang over nadenken... en ja... ik ben een vrouw :N:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

jip007 schreef:
malinois schreef: de enige hond die niet eet als Xena loops is, is mn oudste reu die buitenzit... niet de reuen die bij haar lopen... die eten dus gewoon :wink: Ik denk dat je je daar weleens in kunt vergissen.

Overigens maak jij van joelen geen probleem maar als ik even teruglees is dat nogal een probleem dus zou een reden voor de ballen eraf kunnen zijn.
voor mij is dat geen probleem , kan me wel voorstellen dat het problemen geeft als je buren gaan klagen.
nou dat zei ik in jouw reactie op hoeveel honden er daarvan in huis leefden... kennelhonden kunnen dus net zo goed joelen en daar hebben dus ook de buren last van maar toch laat zo goed als niemand ze castreren :wink: (snap je het nog? :idea: )
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

MARC_S schreef:
alm@ schreef:
Moos schreef:
Volgens mij weet je zelf ook best dat je een aantal opmerkingen gemaakt hebt in dit topic die bij mensen verkeerd kunnen vallen. Als je ze dan maakt ga daar dan niet raar over zitten doen :wink:
Dat klopt ook. Ik lees keer op keer dat Dapper zo prachtig slank is, zo vitaal, een échte reu om te zien en dat gecastreerde reuen maar dikke haarkleedjes zijn met ingevallen wangen en baby-piemeltjes zonder levenslust.
Ik heb Rock puur noodgedwongen moeten laten castreren toen hij 5 was vanwege telkens terugkerende prostaatontstekingen, denk je dat ik het leuk vind dat zijn prachtige hoge buiklijn wat ingezakt is en dat ik nu écht op zijn gewicht moet letten? Ik vind het vreselijk maar ja het was kiezen uit twee kwaden :19: Ben nog blij dat zijn pik niet is gekrompen :pffff:
Ik begrijp dit niet. Ik ben trots op de lijntjes van de honden en ik weet dat dit komt doordat Dapper niet gecastreerd is. Ben trots en blij dat we doorgezet hebben. Maar daarmee maakt het toch niet dat ik omdat ik mijn honden mooi vind jouw honden tekort doe of beledig? Mag ik niet meer over die dingen praten soms? Laten we dan ook allemaal ophouden over vrijwel alles want een ander zou dat wel eens niet kunnen hebben om welke reden dan ook.
Mij hoor je niet zeggen dat je niet over die dingen mag praten, we leven gelukkig wat dat betreft in een vrij land, alleen dit stukje is iets wat mij steeds weer opvalt. Misschien heb je dat zelf niet eens in de gaten. Ik heb ook wel eens een 'blinde vlek' wat sommige dingen betreft :wink:
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

malinois schreef: nou dat zei ik in jouw reactie op hoeveel honden er daarvan in huis leefden... kennelhonden kunnen dus net zo goed joelen en daar hebben dus ook de buren last van maar toch laat zo goed als niemand ze castreren :wink: (snap je het nog? :idea: )
maar daar heb je zelf dus niet zo'n last van . Een reu in huis die de hele boel afbreekt om bij de teef te komen en en dag en nacht ligt te piepen en te joelen is wel iets anders. Voor mij nog geen reden voor castratie want het is normaal reuen gedrag , ik had het over de extreme gevallen.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Niet alle reuen worden dikker na castratie hoor (als je er niet op let).
Quasar krijgt dezelfde hoeveelheid voer als eerst en we moeten hem eens in de paar dagen extra geven om hem op gewicht te houden. :19:
(Als ie elke dag meer krijgt wordt het wel een Dogozillah, vandaar, maar dat was voor de castratie ook al zo).
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

wat me in dit topic een beetje opvalt is vooral hoe wij mensen tegen castratie aankijken.
maar uit het oogpunt van de hond wordt minder naar gekeken.

ik denk dat dieren lang niet zo aan hun ballen zijn gehecht als wij mensen denken.

als honden huilen en niet eten, of iedere keer de confrontatie op willen zoeken.(en dat weer niet mag van hun baas), denk ik dat je ook eens vanuit het oogpunt van de hond moet kijken.
we leven niet meer in een oerbos en de hond is geen wolf.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Emma schreef:wat me in dit topic een beetje opvalt is vooral hoe wij mensen tegen castratie aankijken.

ik denk dat dieren lang niet zo aan hun ballen zijn gehecht als wij mensen denken.

als honden huilen en niet eten, of iedere keer de confrontatie op willen zoeken.(en dat weer niet mag van hun baas), denk ik dat je ook eens vanuit het oogpunt van de hond moet kijken.
we leven niet meer in een oerbos en de hond is geen wolf.
en dat doet niks met een hond zn hormoonhuishouding naar de knoppen helpen? :19:
Mijn honden mogen wel meer niet wat ze leuk vinden.. da's dan jammer
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Sorry, quoten niet helemaal gelukt..
Laatst gewijzigd door Moon op 22 okt 2008 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

MARC_S schreef:
Dat mensen dat doortrekken en dan helemaal gaan uitleggen waarom hun hond veel beter af is gecastreerd en vervolgens een soort van projectie gaan doen op zichzelf als ik lakse snel castrerende mensen geen hondenliefhebbers vind is hun probleem. Waarom voelt iemand die zeker weet dat hij uit liefde en bestwil voor de hond heeft gehandeld zich eigenlijk zo snel aangesproken door iemand die stug is, zwart/wit denkt etc?
Je had het over 'persoonlijk worden'. M.i ben jij in dit topic de enige die dat heeft gedaan. Door al mijn (en niet alleen mijn) zorgvuldig afgewogen argumenten als belachelijk neer te zetten. Door keer op keer te ontkennen (hoe kun je dat in 's hemelsnaam vanaf je schermpje :denken: ) wat verschillende mensen (o.a. ik) aangeven :19: Vrij logisch toch dat mensen zich dan (persoonlijk) aangesproken voelen? Jij bent zelf daar ook niet vrij van. Ik meen mij nog te herinneren dat in een of ander topic er zijdelings, ergens in de verte, iets gezegd werd wat op een hond met een naam beginnend met de letter E en eindigend op de letter A, betrekking zou kunnen hebben. Toen was het forum te klein, je verontwaardiging spatte van het beeldscherm af... Dus Marc, enige hypocrisie is je m.i. niet vreemd
Gr. Marijke
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Inge O schreef:
Emma schreef:wat me in dit topic een beetje opvalt is vooral hoe wij mensen tegen castratie aankijken.
vind je? ik vind eerder dat de meerderheid hier wel degelijk ook aan wat anders denkt dan aan ballen en spieren en een mooi lijntje, alleen worden die door een minderheid omvergeblazen.
Dat uit een dierenarts, applaus! :ok: Jij weet net zo goed als ik waar het om gaat, tenminste, dat zou ik wel verwachten. Jij hoort de lichamelijke processen net zo goed te kennen als ik, dus ik begrijp niet waarom je je om goed bij een groep te liggen weigert uit te spreken over wat je prima weet. Dat is sowieso iets waar ik me aan kan storen. Kennis hebben en dan toch weigeren een standpunt te maken omdat dat beter valt. Jammer Inge.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Moon schreef:
MARC_S schreef:
Dat mensen dat doortrekken en dan helemaal gaan uitleggen waarom hun hond veel beter af is gecastreerd en vervolgens een soort van projectie gaan doen op zichzelf als ik lakse snel castrerende mensen geen hondenliefhebbers vind is hun probleem. Waarom voelt iemand die zeker weet dat hij uit liefde en bestwil voor de hond heeft gehandeld zich eigenlijk zo snel aangesproken door iemand die stug is, zwart/wit denkt etc?
Je had het over 'persoonlijk worden'. M.i ben jij in dit topic de enige die dat heeft gedaan. Door al mijn (en niet alleen mijn) zorgvuldig afgewogen argumenten als belachelijk neer te zetten. Door keer op keer te ontkennen (hoe kun je dat in 's hemelsnaam vanaf je schermpje :denken: ) wat verschillende mensen (o.a. ik) aangeven :19: Vrij logisch toch dat mensen zich dan (persoonlijk) aangesproken voelen? Jij bent zelf daar ook niet vrij van. Ik meen mij nog te herinneren dat in een of ander topic er zijdelings, ergens in de verte, iets gezegd werd wat op een hond met een naam beginnend met de letter E en eindigend op de letter A, betrekking zou kunnen hebben. Toen was het forum te klein, je verontwaardiging spatte van het beeldscherm af... Dus Marc, enige hypocrisie is je m.i. niet vreemd
Leuk raadsel :roll: Je leest toch wat je wil lezen. En als je graag wil dat ik je hond of jou beledig zonder ook maar een keer specifiek over jullie te praten dan kan ik lullen als Brugman want je wil het zo zien. Dan houdt het op toch? :wink: Je kan moeilijk verwachten dat jouw argumenten ook perse de mijne moeten worden. Ik weet dat het soms zo werkt hier en dan krijg je de massa op je nek. So be it. :19:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Inge O schreef:
MARC_S schreef:
Inge O schreef:
vind je? ik vind eerder dat de meerderheid hier wel degelijk ook aan wat anders denkt dan aan ballen en spieren en een mooi lijntje, alleen worden die door een minderheid omvergeblazen.
Dat uit een dierenarts, applaus! :ok: Jij weet net zo goed als ik waar het om gaat, tenminste, dat zou ik wel verwachten. Jij hoort de lichamelijke processen net zo goed te kennen als ik, dus ik begrijp niet waarom je je om goed bij een groep te liggen weigert uit te spreken over wat je prima weet. Dat is sowieso iets waar ik me aan kan storen. Kennis hebben en dan toch weigeren een standpunt te maken omdat dat beter valt. Jammer Inge.
het feit dat ik zou weten wat er in een lichaam omgaat belet me niet tegelijkertijd ook te weten dat er naast het puur fysieke ook nog het mentale is en dat vind ik in een (groot) aantal gevallen serieus doorwegen.
pas dán worden die ballen en spieren voor mij van ondergeschikt belang, ja.
Waarom doe je dan net alsof ik alleen met een slanke hond met ballen wil lopen en alles verder ondergeschikt vind? Ik bedoel, dat zeg je feitelijk letterlijk en ik vind dat een denegrerende reactie. Alsof ik mijn hond ten kosten van alles puur op uiterlijk ongecastreerd ga laten? :roll: Alsof ik het welzijn van mijn hond uit het oog verlies?
Wel vind ik dat er nogal veel honden om de meest uiteenlopende redenen gecastreerd worden. Toevalligerwijs ontbreekt die noodzaak altijd bij mijn eigen reuen en die van mijn vrienden en familie, fokkers, hondensporters, werkende honden etc. Dat verbaast me om het op zijn zachtst uit te drukken nogal.

Zijn er andere verklaringen voor het feit dat mensen die niks met castreren hebben ook meestal honden hebben die niet gecastreerd hoeven worden? Dat er genoeg redenen zijn begrijp ik, dat heb ik al 100 keer gezegd. Maar zoveel honden met problemen?
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Iedereen heeft zo zijn eigen redenen en criteria...

Dat die niet de jouwe zijn hoeft nog niet te betekenen dat dat geen geldige redenen en criteria zijn Marc.

Het is verder niet bepaald netjes om hier uitgebreid en herhaaldelijk te beweren dat honden die gecastreerd worden weinig minder dan volledige geestelijke en lichamelijke aftakeling te wachten staat en een lijdensweg die slechts verlossing zal vinden in de uiteindelijke dood.

Dat is althans wat jij met jouw uitlatingen mensen probeert te doen geloven. Met als resultaat dat er mensen zijn die een hun voor hond en omgeving onleefbare situatie laten voortduren uit angst voor het zwaar overdreven doembeeld dat jij hen hier voorschildert.

Ja, vreselijk overdreven doembeeld, want waar zijn al die vervette, vervilte en depressieve mini-piemeltjes voortslepende hoopjes zieligheid die jouw theorieën onderbouwen hier op het forum te vinden?

Dat nou net toevallig in jouw kringen "geen problemen" voorkomen die volgens jouw criteria castratie als acceptabele oplossing hebben zegt natuurlijk niets, want, het is maar net wie en met welke criteria iets beoordeeld.

Van wat ik hier bij mij in de praktijk zie, met mijn criteria, is dat zeker de helft van alle huishonden hier zoveel baat zouden hebben bij een castratie dat niet castreren in die gevallen op zijn minst als niet bepaald hondvriendelijk beschouwd kan worden.

En nee, niet alle twee mijn reuen zijn gecastreerd, eentje wel en eentje niet, de helft dus.
Chiki
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chiki »

Wat iedereen doet moet hij uiteraard voor zichzelf weten, maar in veel gevallen vind ik het ook onnodig als ik de redenen hoor waarom men kiest voor castratie. Ik kan hierin meegaan met meningen van Marc en Malinois. Overigens ken ik in mijn omgeving geen castraten (werkhonden), en ik hoor ook nooit van de hier in dit topic genoemde problemen. Hier twee intacte reuen en een intacte teef, wordt mee gewerkt en zijn daarnaast toch echt huishond :wink: .
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Chiki schreef:Wat iedereen doet moet hij uiteraard voor zichzelf weten, maar in veel gevallen vind ik het ook onnodig als ik de redenen hoor waarom men kiest voor castratie. Ik kan hierin meegaan met meningen van Marc en Malinois. Overigens ken ik in mijn omgeving geen castraten (werkhonden), en ik hoor ook nooit van de hier in dit topic genoemde problemen. Hier twee intacte reuen en een intacte teef, wordt mee gewerkt en zijn daarnaast toch echt huishond :wink: .
chapeau, :smile2: wat voor jou werkt hoeft voor een ander nog niet te werken,dit is een beetje flauw topic aan het worden zo van het kan bij mij dus het moet bij een ander ook maar zo werken :19: en dat gaat natuurlijk helemaal niet op in de meeste gevallen :wink:
iedere (woon)situatie en iedere hond is anders :19:
Inderdaad niet standaard zomaar castreren, maar als het niet anders kan, en het alternatief is herplaatsen of het asiel, :19:
waar hebben we het dan over
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Chiki schreef:. Overigens ken ik in mijn omgeving geen castraten (werkhonden), en ik hoor ook nooit van de hier in dit topic genoemde problemen. Hier twee intacte reuen en een intacte teef, wordt mee gewerkt en zijn daarnaast toch echt huishond :wink: .
Ja, jij hebt zeker ook nooit gehoord van kennels, prikbanden, stroombanden - om maar wat dingen te noemen waar gewone huishonden doorgaans niet mee te maken krijgen. Beetje flauw om dan te zeggen , ik heb het niet nodig, dus jij hebt het ook niet nodig.

Ik zou mijn hond liever castreren dan dat ik hem gescheiden van de roedel moest houden.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Wil de hond schreef:Iedereen heeft zo zijn eigen redenen en criteria...

Dat die niet de jouwe zijn hoeft nog niet te betekenen dat dat geen geldige redenen en criteria zijn Marc.

Het is verder niet bepaald netjes om hier uitgebreid en herhaaldelijk te beweren dat honden die gecastreerd worden weinig minder dan volledige geestelijke en lichamelijke aftakeling te wachten staat en een lijdensweg die slechts verlossing zal vinden in de uiteindelijke dood.

Dat is althans wat jij met jouw uitlatingen mensen probeert te doen geloven. Met als resultaat dat er mensen zijn die een hun voor hond en omgeving onleefbare situatie laten voortduren uit angst voor het zwaar overdreven doembeeld dat jij hen hier voorschildert.

Ja, vreselijk overdreven doembeeld, want waar zijn al die vervette, vervilte en depressieve mini-piemeltjes voortslepende hoopjes zieligheid die jouw theorieën onderbouwen hier op het forum te vinden?

Dat nou net toevallig in jouw kringen "geen problemen" voorkomen die volgens jouw criteria castratie als acceptabele oplossing hebben zegt natuurlijk niets, want, het is maar net wie en met welke criteria iets beoordeeld.

Van wat ik hier bij mij in de praktijk zie, met mijn criteria, is dat zeker de helft van alle huishonden hier zoveel baat zouden hebben bij een castratie dat niet castreren in die gevallen op zijn minst als niet bepaald hondvriendelijk beschouwd kan worden.

En nee, niet alle twee mijn reuen zijn gecastreerd, eentje wel en eentje niet, de helft dus.
Nou nou, wat een leuke invulling weer van wat ik zeg. Uiteindelijke verlossing in de dood nog wel? Erg leuk bedacht en als ik dit weer allemaal moet gaan rechtzetten ben ik morgen nog bezig omdat er toch niet gelezen wordt. Ik weet dat het leuk is om mensen woorden in de mond te leggen om lekker overtrokken te kunnen reageren. Maar een keer houdt het op :wink: Als jij vindt dat de helft van de huishonden voor hun eigen bestwil gecastreerd moeten worden dan weet je dat ik vind dat het grootste deel daarvan gewoon enorm tekort wordt gedaan als hond. Dat komt omdat ik geen honden ken die zich ongelukkig gedragen door hun hormonen. Ik ontken het bestaan niet, ook de noodzaak niet in sommige gevallen. Maar de helft? Nee, dat vind ik geen getal. Als mensen nu eens goed lazen dat konden ze weten dat ik alleen die overmatige castraties aan de kaak wil stellen. Niet de noodzakelijke om een hond op een goede plek te krijgen. Maar als het vertaald wordt in het feit dat ik nooit zou castreren is dat domweg een keuze om het zo te lezen.
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Het is jouw manier van uiten die dit soort indrukken oproept bij degenen die je lezen, in ieder geval bij mij. Lees anders je eerste reactie in deze topic even terug, misschien dat je je dan beter iets voor kunt stellen bij wat je oproept met je reacties.

Dat de hond enorm tekort wordt gedaan is moeilijk hard te maken hoor, want wie ben jij om van anderen te mogen eisen dat zij hun hond behandelen zoals jij denkt dat dat minimaal vereist is?
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Maar Marc, als nou vrijwel iedereen jouw woorden niet correct interpreteert, zoals jij zegt, kan het dan niet ook ergens een beetje aan jouw manier van opschrijven liggen?
Ik vind het heel flauw om te doen alsof mensen er bepaalde dingen uit zouden pikken of zouden willen lezen zodat ze er even lekker op gehakt kan worden. Zeker aangezien het merendeel van de mensen die hier gereageerd hebben helemaal niet daarvan zijn.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Wil de hond schreef:Het is jouw manier van uiten die dit soort indrukken oproept bij degenen die je lezen, in ieder geval bij mij. Lees anders je eerste reactie in deze topic even terug, misschien dat je je dan beter iets voor kunt stellen bij wat je oproept met je reacties.

Dat de hond enorm tekort wordt gedaan is moeilijk hard te maken hoor, want wie ben jij om van anderen op te mogen eisen dat zij hun hond behandelen zoals jij denkt dat dat minimaal vereist is?
Ik concludeer dat uit het feit dat ik geen honden ken die gecastreerd zijn. Is het zo'n rare conclusie als je neef 2 reuen heeft, je neef op Aruba 3 reuen en 1 teef heeft, je nichtje 2 reuen heeft, je tante 1 reu heeft, je zelf 1 reu hebt, je buren 8 reuen hebben, je gezin 5 reuen heeft gehad, je opa zijn hele leven ongecastreerde jachthonden heeft gehad (denk 8 totaal) etc etc. Geen van die honden wordt gecastreerd en allemaal functioneren ze prima. Misschien dat het verschrikkelijk toevallig is dat dat zo is maar daar geloof ik niet in als de helft van de reuen beter af is gecastreerd. Deze mensen lopen elke dag heel veel met de honden en zijn er gek mee. Bij 1 persoon moesten de reuen gecastreerd na 10 jaar omdat er kindjes kwamen en de honden niet meer konden krijgen wat ze nodig hadden. Ze gingen vechten en begonnen in huis te pissen. Logisch want pa werkte en ma kon niet met 2 baby's het bos in elke dag.

Mijn beeld zal wel verwrongen zijn ofzo toch? :roll:

Nogmaals, maar dan voor de 30e keer? Ik ontken helemaal niet dat er reuen zijn die beter af zijn gecastreerd. Denk dat het zinloos is om dit te zeggen maar ik doe het toch maar weer een keer. :N:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Moos schreef:Maar Marc, als nou vrijwel iedereen jouw woorden niet correct interpreteert, zoals jij zegt, kan het dan niet ook ergens een beetje aan jouw manier van opschrijven liggen?
Ik vind het heel flauw om te doen alsof mensen er bepaalde dingen uit zouden pikken of zouden willen lezen zodat ze er even lekker op gehakt kan worden. Zeker aangezien het merendeel van de mensen die hier gereageerd hebben helemaal niet daarvan zijn.
Nee, mensen zijn of gepikeerd omdat hun hond gecastreerd is en maken er dan van dat ik vind dat daar nooit een goede reden voor is, of ze qouten mij en gaan praten over de enige verlossing is dan nog de dood. Niemand kan en wil zien dat ik het over het gros van de zomaar gecastreerde honden heb. Als iemand hier zegt "wanneer kan ik een afspraak maken om mijn hond te castreren want hij is nu 8 weken" dan vliegt iedereen erop.

Als ik zeg dat ik dat niet bedoel en mensen gaan maar door met het wel zo interpreteren dan is dat een keuze. Ik snap waarom dat even gedacht werd omdat ik echt bruut stelling nam. Maar als ik dat uitleg en dat wordt genegeerd dan is dat wel een keuze :wink: Maar dat geeft niet, want dat gebeurd hier vaker en dat ben ik gewend. Als ik degene moet zijn die hier iets moet zeggen om dat zomaar castreren eens aan de kaak te stellen dan is dat prima. Een keer achter de oren krabben ipv klakkeloos aannemen van de DA dat het niet uitmaakt vind ik al voldoende.
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Mijn beeld zal wel verwrongen zijn ofzo toch?
Dat denk ik wel ja. :wink:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

MARC_S schreef:
Moos schreef:Maar Marc, als nou vrijwel iedereen jouw woorden niet correct interpreteert, zoals jij zegt, kan het dan niet ook ergens een beetje aan jouw manier van opschrijven liggen?
Nee, mensen zijn of gepikeerd omdat hun hond gecastreerd is en maken er dan van dat ik vind dat daar nooit een goede reden voor is, of ze qouten mij en gaan praten over de enige verlossing is dan nog de dood. Niemand kan en wil zien dat ik het over het gros van de zomaar gecastreerde honden heb. Als iemand hier zegt "wanneer kan ik een afspraak maken om mijn hond te castreren want hij is nu 8 weken" dan vliegt iedereen erop.

Als ik zeg dat ik dat niet bedoel en mensen gaan maar door met het wel zo interpreteren dan is dat een keuze. Ik snap waarom dat even gedacht werd omdat ik echt bruut stelling nam. Maar als ik dat uitleg en dat wordt genegeerd dan is dat wel een keuze :wink: Maar dat geeft niet, want dat gebeurd hier vaker en dat ben ik gewend. Als ik degene moet zijn die hier iets moet zeggen om dat zomaar castreren eens aan de kaak te stellen dan is dat prima. Een keer achter de oren krabben ipv klakkeloos aannemen van de DA dat het niet uitmaakt vind ik al voldoende.
Dat komt omdat jouw manier van nuanceren ongeveer net zo bruut is. Je nuanceert op een bepaalde manier, maar steeds met ondertoon dat je ergens als baas een misstap maakt als je hond gecastreerd moet worden. :wink:
Nuanceren betekent niet vervolgens weer aankomen met al die reuen die jij kent die niet gecastreerd zijn bij zogenaamde echte hondenliefhebbers.
En dan kan je wel vinden dat mensen zich niet aangesproken moeten voelen als ze zelf weten dat ze de juiste keuze gemaakt hebben, maar jij weet net zo goed als ik dat dat zo niet werkt :wink:

Die opmerking die je nu maakt, dat je dus in eerste instantie wel snapt waarom mensen op een bepaalde manier reageren, als je die nu een paar pagina's terug gemaakt had in plaats van meteen grof in de verdediging te schieten. :mrgreen:
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

En tsja, wat is prima functioneren?

Is dat je hele leven lang doelloos en geobsedeerd je pik achterna lopen?
Ozzfest
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ozzfest »

Zit er aan te denken of ik Ozzy laat castreren.

Hier heb ik even over na moeten denken maar hij eet weken niet als die ook maar één loopse teef ruikt, wandelingen zijn zo goed als onmogelijk.
Met als gevolg dat ik met een hond zit die eruit ziet alsof hij nauwelijks te eten krijgt en zijn fluit achterna loopt.
Zijn karakter is verder niets mis mee, gewoon een doorsnee puberslungel.

Dan liever castratie denk ik zo :denken:
Hoewel ik het ook niet al te vlug wil doen, is tenslotte toch een ingreep op een gezonde hond.

Wat is het trouwens toch met mannen en castratie zielig vinden, koste me een paar jaar van mijn leven die discussie :N:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ozzfest schreef:Wat is het trouwens toch met mannen en castratie zielig vinden, koste me een paar jaar van mijn leven die discussie :N:
Nou euh....ik ben een vrouw en ben ook erg gehecht aan de ballen van Bram hoor :mrgreen: Mijn vriend zou er minder moeite mee hebben dan ik, een balloze Bram :wink:

Ik hoop niet dat je nu met een Freudiaanse uitleg komt :N: :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Ozzfest
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ozzfest »

Haha, nee hoor Linda :mrgreen:

Mijn vriend is gewoon bang dat Ozzy minder man is :roll:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ozzy is geen man hij is een hond :F: :H: , en dat blijft hij ook na een eventuele castratie :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”