Perfecte ridge!
Maar ook een ridge zonder ridge pik je er altijd uit,
die koppies
Moderator: moderatorteam
En als je pech hebt met je auto rijd je hem binnen 1 week in de prut.Knoeppie schreef:Klopt maar als je pech hebt komen er weer enorme bedragen aan dierenartskosten bij, dus buiten de normale kosten als enten en voer.Elmar schreef:Ik vind 1500 euro erg veel geld.
Maar als je stelt dat hij 10 jaar oud wordt, is dat 150 euro per jaar, en dat is dan weer (ruwweg) 3 euro per week.
Dat klinkt al weer anders.
Knoeppie kostte 'maar' 600 euro maar het eerste jaar waren wij al evenzoveel geld aan onderzoeken in Utrecht kwijt vanwege haar hartkwaal.
Maar goed, hier reken je natuurlijk niet op bij aanschaf van een hond en dit topic gaat alleen over de aanschafprijs
Ik had het over de berekening, ik weet dat het meer kost dan dat.Neeltje schreef:En als je pech hebt met je auto rijd je hem binnen 1 week in de prut.Knoeppie schreef:Klopt maar als je pech hebt komen er weer enorme bedragen aan dierenartskosten bij, dus buiten de normale kosten als enten en voer.Elmar schreef:Ik vind 1500 euro erg veel geld.
Maar als je stelt dat hij 10 jaar oud wordt, is dat 150 euro per jaar, en dat is dan weer (ruwweg) 3 euro per week.
Dat klinkt al weer anders.
Knoeppie kostte 'maar' 600 euro maar het eerste jaar waren wij al evenzoveel geld aan onderzoeken in Utrecht kwijt vanwege haar hartkwaal.
Maar goed, hier reken je natuurlijk niet op bij aanschaf van een hond en dit topic gaat alleen over de aanschafprijs
Het is gewoon waar je eigen prioriteiten liggen. Enne, wat kost een auto wel niet na de aanschaf???? Benzine/gas/verzekering/belasting/onderhoudsbeurten/APK en dan nog maar hopen dat er geen bekeuringen komen om botsingen........

Je bent niet de eerste van wie ik dat hoorKnoeppie schreef:In geen 1500 jaar dat ik zoveel aan een hond zou uitgevenLeanne schreef: Onze toekomstige AA pup die we (als alles goed verloopt) krijgen begin april..kost 1500 €

sirene schreef:Vertel me aub dat je dat op straat hebt gehoord ofzo...niet op KK1 hopelijk ?Kevin schreef: Dat de chinese naakthond zo duur is, is ook erg begrijpelijk omdat een naakthond alleen maar levenvatbare pups kan krijgen als 1 van de 2 ouders een zo gehete powder puff(naakthond met een vacht) is.
Kevin schreef:Ik vind dat de richtprijs voor de jrt te laag is. In landen als Frankrijk en Finland vragen ze het dubbele voor dit ras dan dat ze hier doen. Waarom zouden wij dan zo laag moeten blijven.
Dat de chinese naakthond zo duur is, is ook erg begrijpelijk omdat een naakthond alleen maar levenvatbare pups kan krijgen als 1 van de 2 ouders een zo gehete powder puff(naakthond met een vacht) is. En uit zo'n nest worden natuurlijk ook van deze honden geboren. Ik weet niet hoeveel er wordt gevraagt voor de powder puff.

hahaha, ik wilde net vragen; is dat zo? :N:sirene schreef:Vertel me aub dat je dat op straat hebt gehoord ofzo...niet op KK1 hopelijk ?Kevin schreef: Dat de chinese naakthond zo duur is, is ook erg begrijpelijk omdat een naakthond alleen maar levenvatbare pups kan krijgen als 1 van de 2 ouders een zo gehete powder puff(naakthond met een vacht) is.
neeGollum schreef:hahaha, ik wilde net vragen; is dat zo? :N:sirene schreef:Vertel me aub dat je dat op straat hebt gehoord ofzo...niet op KK1 hopelijk ?Kevin schreef: Dat de chinese naakthond zo duur is, is ook erg begrijpelijk omdat een naakthond alleen maar levenvatbare pups kan krijgen als 1 van de 2 ouders een zo gehete powder puff(naakthond met een vacht) is.

Ik weet wel dat de prijzen nogal kunnen verschillen bij de RR.crutz schreef:hebben ze in die 3 jr gouden pootjes gekweekt of zo....Sylvia 1980 schreef:Yaro en Luca kostte in 2004 900 euro (via rv, met stamboom en garantie)
Fahim kostte in 2007 1500 euro (ook met stamboom en via RV)ff op een bedrag van 900 euro 2/3 toevoegen......is nogal niet wat....

Dat heeft er zeker mee te maken.Chione schreef:De zeer uiteenlopende gevraagde bedragen/ adviesprijzen blijven mij toch 'verbazen'. Hoewel niet echt natuurlijk, want het zal geen toeval zijn dat populaire rassen over het algemeen genomen veel duurder zijn.

Ja. Want de onderzoeken bij de Ridgeback zijn als ik het zo lees iig niet raar veel vergeleken bij veel andere rassen. En daarbij krijgen ze volgens mij vaak enorme nesten, dus ik persoonlijk vind de prijs dan wel errug hoogwendy71 schreef:Dat heeft er zeker mee te maken.Chione schreef:De zeer uiteenlopende gevraagde bedragen/ adviesprijzen blijven mij toch 'verbazen'. Hoewel niet echt natuurlijk, want het zal geen toeval zijn dat populaire rassen over het algemeen genomen veel duurder zijn.![]()
Vraag drijft de prijs omhoog.

Dit is een beetje de prijs die gehanteerd word bij de AA momenteel. Je betaald er niet teveel voor, juist omdat deze fokker waar jij je pup vandaan haalt ook op karakter let qua fokken en niet alleen op uiterlijkLeanne schreef:Je bent niet de eerste van wie ik dat hoorKnoeppie schreef:In geen 1500 jaar dat ik zoveel aan een hond zou uitgevenLeanne schreef: Onze toekomstige AA pup die we (als alles goed verloopt) krijgen begin april..kost 1500 €![]()
Heb werkelijk geen idee wat AA pups bij andere fokkers kosten
Deze fokker is in mijn ogen een goede fokker ..plus natuurlijk dat ik de ouderdieren erg mooi vind van de toekomstige pup
Maar nu neem ik voor het gemak aan dat 1500 € een normale prijs is voor een AA...
Dus wat moet je dan? maar geen AA aanschaffen terwijl je deze heel erg graag wilt![]()
Het is zeker een groot bedrag...maar ik heb het er graag voor over
Klopt...dat is voor mij eigenlijk de belangrijkste reden dat we besloten hebben bij deze fokker een pup te kopenchrico schreef: Dit is een beetje de prijs die gehanteerd word bij de AA momenteel. Je betaald er niet teveel voor, juist omdat deze fokker waar jij je pup vandaan haalt ook op karakter let qua fokken en niet alleen op uiterlijk

Ik begrijp het best als iemand eigenlijk te veel betaald voor iets wat je graag wilt hebben. Als geen ander zou ik bijna zeggenLeanne schreef:Klopt...dat is voor mij eigenlijk de belangrijkste reden dat we besloten hebben bij deze fokker een pup te kopenchrico schreef: Dit is een beetje de prijs die gehanteerd word bij de AA momenteel. Je betaald er niet teveel voor, juist omdat deze fokker waar jij je pup vandaan haalt ook op karakter let qua fokken en niet alleen op uiterlijk
En daar heb ik graag 1500 € voor over
Ach nee, natuurlijk niet. Bij het ene ras is de dekreu veel duurder dan bij het andere ras. En bij het ene ras zijn de gezondheidsonderzoeken duurder dan bij het andere. Maar dat verklaart echt niet het verschil in prijs tussen een Kooiker en een Aussie. Het is ook gewoon wat men ervoor wil betalen. Maar ik ben dan ook een van de mensen die altijd gezegd heeft dat ik het niet verkeerd vind als iemand iets verdient aan een zorgvuldig gefokt nest. De fokker stopt er veel tijd in en mag daar best wat voor terugkrijgen.Jaap* schreef:Ik begrijp het best als iemand eigenlijk te veel betaald voor iets wat je graag wilt hebben. Als geen ander zou ik bijna zeggenLeanne schreef:Klopt...dat is voor mij eigenlijk de belangrijkste reden dat we besloten hebben bij deze fokker een pup te kopenchrico schreef: Dit is een beetje de prijs die gehanteerd word bij de AA momenteel. Je betaald er niet teveel voor, juist omdat deze fokker waar jij je pup vandaan haalt ook op karakter let qua fokken en niet alleen op uiterlijk
En daar heb ik graag 1500 € voor over![]()
Maar waaruit bestaan al die extra kosten van de fokker dan? Is het mede selecteren op karaktereigenschappen zo duur?

Denk het ook. Komt het ras helaas niet altijd ten goede.wendy71 schreef:Dat heeft er zeker mee te maken.Chione schreef:De zeer uiteenlopende gevraagde bedragen/ adviesprijzen blijven mij toch 'verbazen'. Hoewel niet echt natuurlijk, want het zal geen toeval zijn dat populaire rassen over het algemeen genomen veel duurder zijn.![]()
Vraag drijft de prijs omhoog.

Ben ik het mee eens...blijf het sowieso maar raar vinden dat een fokker schijnbaar niets over mag houden aan een nestZoek stok! schreef:
Ach nee, natuurlijk niet. Bij het ene ras is de dekreu veel duurder dan bij het andere ras. En bij het ene ras zijn de gezondheidsonderzoeken duurder dan bij het andere. Maar dat verklaart echt niet het verschil in prijs tussen een Kooiker en een Aussie. Het is ook gewoon wat men ervoor wil betalen. Maar ik ben dan ook een van de mensen die altijd gezegd heeft dat ik het niet verkeerd vind als iemand iets verdient aan een zorgvuldig gefokt nest. De fokker stopt er veel tijd in en mag daar best wat voor terugkrijgen.