Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aanschafprijs hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

*Evie*
Zeer actief
Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Evie* »

Kane kostte 650 euro met stamboom garantie en alles....

Perfecte ridge!

Maar ook een ridge zonder ridge pik je er altijd uit,
die koppies :I:
Afbeelding

http://www.Adebowale.nl
Sylvia 1980
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia 1980 »

Yaro en Luca kostte in 2004 900 euro (via rv, met stamboom en garantie)
Fahim kostte in 2007 1500 euro (ook met stamboom en via RV)
Afbeelding
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

Sylvia 1980 schreef:Yaro en Luca kostte in 2004 900 euro (via rv, met stamboom en garantie)
Wat moet ik me bij die garantie voorstellen ?
*Evie*
Zeer actief
Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Evie* »

Afbeelding

http://www.Adebowale.nl
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Knoeppie schreef:
Elmar schreef:Ik vind 1500 euro erg veel geld.
Maar als je stelt dat hij 10 jaar oud wordt, is dat 150 euro per jaar, en dat is dan weer (ruwweg) 3 euro per week.
Dat klinkt al weer anders. :wink:
Klopt maar als je pech hebt komen er weer enorme bedragen aan dierenartskosten bij, dus buiten de normale kosten als enten en voer.

Knoeppie kostte 'maar' 600 euro maar het eerste jaar waren wij al evenzoveel geld aan onderzoeken in Utrecht kwijt vanwege haar hartkwaal.

Maar goed, hier reken je natuurlijk niet op bij aanschaf van een hond en dit topic gaat alleen over de aanschafprijs :wink:
En als je pech hebt met je auto rijd je hem binnen 1 week in de prut.

Het is gewoon waar je eigen prioriteiten liggen. Enne, wat kost een auto wel niet na de aanschaf???? Benzine/gas/verzekering/belasting/onderhoudsbeurten/APK en dan nog maar hopen dat er geen bekeuringen komen om botsingen........
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Neeltje schreef:
Knoeppie schreef:
Elmar schreef:Ik vind 1500 euro erg veel geld.
Maar als je stelt dat hij 10 jaar oud wordt, is dat 150 euro per jaar, en dat is dan weer (ruwweg) 3 euro per week.
Dat klinkt al weer anders. :wink:
Klopt maar als je pech hebt komen er weer enorme bedragen aan dierenartskosten bij, dus buiten de normale kosten als enten en voer.

Knoeppie kostte 'maar' 600 euro maar het eerste jaar waren wij al evenzoveel geld aan onderzoeken in Utrecht kwijt vanwege haar hartkwaal.

Maar goed, hier reken je natuurlijk niet op bij aanschaf van een hond en dit topic gaat alleen over de aanschafprijs :wink:
En als je pech hebt met je auto rijd je hem binnen 1 week in de prut.

Het is gewoon waar je eigen prioriteiten liggen. Enne, wat kost een auto wel niet na de aanschaf???? Benzine/gas/verzekering/belasting/onderhoudsbeurten/APK en dan nog maar hopen dat er geen bekeuringen komen om botsingen........
Ik had het over de berekening, ik weet dat het meer kost dan dat.
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Sylvia 1980 schreef:Yaro en Luca kostte in 2004 900 euro (via rv, met stamboom en garantie)
hebben ze in die 3 jr gouden pootjes gekweekt of zo.... :denken: ff op een bedrag van 900 euro 2/3 toevoegen......is nogal niet wat....
Kevin
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kevin »

Ik vind dat de richtprijs voor de jrt te laag is. In landen als Frankrijk en Finland vragen ze het dubbele voor dit ras dan dat ze hier doen. Waarom zouden wij dan zo laag moeten blijven.
Dat de chinese naakthond zo duur is, is ook erg begrijpelijk omdat een naakthond nest niet allemaal naakthonden zijn. Er worden ook naakthonden geboren die een vacht hebben. Zo hoorde het te zijn. Ik zit in Barneveld op school (diermanagement) en daar werkt iemand die geeft hondenles en fokt zelf chinese naakthonden. Was een beetje verkeerd begrepen door mij, haar verhaal.
Laatst gewijzigd door Kevin op 23 okt 2008 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Sylvia 1980
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia 1980 »

Yaro en Luca komen van een fokker die wel alles via de rv deed maar 2 keer een nestje heeft gefokt. En uit Nederland.
Fahim komt uit Belgie van een fokker die jaren RR fokt, in Belgie liggen de prijzen ook wat hoger als in Nederland, in Duitsland liggen de prijzen nog wat hoger.
En als ik van bepaalde honden graag een nakomeling wil dan wil ikdaar ook best wat meer voor betalen.
Afbeelding
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Knoeppie schreef:
Leanne schreef: Onze toekomstige AA pup die we (als alles goed verloopt) krijgen begin april..kost 1500 €
In geen 1500 jaar dat ik zoveel aan een hond zou uitgeven :19:
Je bent niet de eerste van wie ik dat hoor :mrgreen:
Heb werkelijk geen idee wat AA pups bij andere fokkers kosten
Deze fokker is in mijn ogen een goede fokker ..plus natuurlijk dat ik de ouderdieren erg mooi vind van de toekomstige pup
Maar nu neem ik voor het gemak aan dat 1500 € een normale prijs is voor een AA...
Dus wat moet je dan? maar geen AA aanschaffen terwijl je deze heel erg graag wilt :19:

Het is zeker een groot bedrag...maar ik heb het er graag voor over :wink:
Afbeelding
alpenmastif
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door alpenmastif »

om nog even terug te komen op de prijs van een sint bernard pup.
in 1992 toen ik m,n eerste bernard aanschafte koster een pup 1000 gulden.
in 1999 was dat 1250 gulden.
en nu hoor ik bedragen van tussen de 800 en 1100 euro.
wel een groot verschil met 1992.
maar toch verkies ik liever een pup via de rasvereniging en betaal ik er desnoods 1100 euro voor als ik weer een pup zou nemen.
maar voorlopig ben ik weer voor zien van een hond.
heb nu een herplaatser van 2 jaar oud.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Kevin schreef: Dat de chinese naakthond zo duur is, is ook erg begrijpelijk omdat een naakthond alleen maar levenvatbare pups kan krijgen als 1 van de 2 ouders een zo gehete powder puff(naakthond met een vacht) is.
Vertel me aub dat je dat op straat hebt gehoord ofzo...niet op KK1 hopelijk ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

sirene schreef:
Kevin schreef: Dat de chinese naakthond zo duur is, is ook erg begrijpelijk omdat een naakthond alleen maar levenvatbare pups kan krijgen als 1 van de 2 ouders een zo gehete powder puff(naakthond met een vacht) is.
:smile: :smile: :smile: :smile:
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Ayka-Zira-Honey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayka-Zira-Honey »

Kevin schreef:Ik vind dat de richtprijs voor de jrt te laag is. In landen als Frankrijk en Finland vragen ze het dubbele voor dit ras dan dat ze hier doen. Waarom zouden wij dan zo laag moeten blijven.
Dat de chinese naakthond zo duur is, is ook erg begrijpelijk omdat een naakthond alleen maar levenvatbare pups kan krijgen als 1 van de 2 ouders een zo gehete powder puff(naakthond met een vacht) is. En uit zo'n nest worden natuurlijk ook van deze honden geboren. Ik weet niet hoeveel er wordt gevraagt voor de powder puff.

ik denk dat als je de prijs van een JRT hoger gaat doen dat er geen pup meer verkocht word..... er worden zo veel pret nestjes geboren van jrt.... "omdat het zulke leuke lieve kleine makelijke hondjes zijn" :roll: zucht
edit: woordje vergeten
Afbeelding
groetjes van Ayka,Zira en Honey
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

sirene schreef:
hahaha, ik wilde net vragen; is dat zo? :N: :mrgreen:
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Ongelezen bericht door monky555 »

Gollum schreef:
sirene schreef:
hahaha, ik wilde net vragen; is dat zo? :N: :mrgreen:
nee :mrgreen: ik vond het ook wel erg grappig, ach als ik zelf geen behaarde naakthond had, dan had ik het ook niet geweten :smile:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

crutz schreef:
hebben ze in die 3 jr gouden pootjes gekweekt of zo.... :denken: ff op een bedrag van 900 euro 2/3 toevoegen......is nogal niet wat....
Ik weet wel dat de prijzen nogal kunnen verschillen bij de RR.
De adviesprijs ligt om en rond tussen de 11 en 13 honderd euro, dat was in 2006 iig.( en toen kosten Lola en Jakko ook in principe 1500 euro :wink: , ware het niet omdat Lola een ridgefout had waardoor ik haar voor 1000 euro kon meenemen.)
De prijzen zullen sindsdien best wel verhoogd zijn.
De adviesprijzen zijn door de rrcn opgesteld, meen ik.
Pups via de regels gefokt moeten voldoen aan behoorlijke eisen sowieso al.(ik bedoel meer de ouderdieren eigenlijk :wink: ).
Zowel reu als teef dienen minimaal 2 keer U behaald te hebben op shows.(veel honden *halen* dit niet).
Uiteraard de verplichte hd en ed onderzoeken(hebben veel mensen ook geen zin in, weet je nog Eternal met Sara..) :roll:
Daardoor worden er veel pups buiten de RV om gefokt (wildfok niet meegerekend) die vanzelfsprekend voor lagere prijzen weggaan, omdat ze niet volgens *de regels* gefokt zijn.
En zo extreem zijn de fokregels van het rrcn ook weer niet. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

De zeer uiteenlopende gevraagde bedragen/ adviesprijzen blijven mij toch 'verbazen'. Hoewel niet echt natuurlijk, want het zal geen toeval zijn dat populaire rassen over het algemeen genomen veel duurder zijn.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Chione schreef:De zeer uiteenlopende gevraagde bedragen/ adviesprijzen blijven mij toch 'verbazen'. Hoewel niet echt natuurlijk, want het zal geen toeval zijn dat populaire rassen over het algemeen genomen veel duurder zijn.
Dat heeft er zeker mee te maken. :wink:
Vraag drijft de prijs omhoog. :19:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

wendy71 schreef:
Chione schreef:De zeer uiteenlopende gevraagde bedragen/ adviesprijzen blijven mij toch 'verbazen'. Hoewel niet echt natuurlijk, want het zal geen toeval zijn dat populaire rassen over het algemeen genomen veel duurder zijn.
Ja. Want de onderzoeken bij de Ridgeback zijn als ik het zo lees iig niet raar veel vergeleken bij veel andere rassen. En daarbij krijgen ze volgens mij vaak enorme nesten, dus ik persoonlijk vind de prijs dan wel errug hoog :wink: :wink:
Afbeelding
Kika
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kika »

En om de prijzen van de Ridgeback een beetje in de hand proberen te houden is er op de laatste ALV voor een adviesprijs gestemd (hmmmm heb het zelf aangegeven, was 1250,- dacht ik, maar dat kijk ik thuis nog effe na :mrgreen: ). Deze prijs zal ook op de RRCN site gezet worden.

Prijzen in landen rondom zijn veelal een stuk hoger dan hier, het waarom.... :19: echt geen idee.

Nu kan/moet een fokker een aankomend pupkoper misschien wel uitleggen waarom hij/zij tot rustig 800,- meer vraagt dan een adviesprijs. Het is dan aan de pupkoper om te bepalen of ze dat geld er wel of niet voor over hebben.

Mijn eerste RR heeft geen stamboom en kostte 600,- euro, de 2e heeft wel een boom, komt van een in mijn ogen goeie fokster, heb ik als herplaatser overgenomen van de toemalige eigenaren en daar heb ik nog steeds 1000,- euro voor betaald. (aan de eigenaren, de fokker heeft hier niets van ontvangen)
Voor de een echt belachelijk, want "dat betaal je toch niet voor een herplaatser, men mag blij zijn dat ie goed terecht komt" voor ons geen probleem, wij wilde deze hond erg graag, de fokker staat mij erg aan, zijn opvoeding de eerste 4 maanden was perfect en ik was erg blij dat ie zijn normale gebit al had :cheer:

O ja en door de komst van deze hond moesten wij ook een grotere auto, terwijl wij net een week of 6 de vorige hadden :smile: Al met al een dure beslissing van ons :wink:
*Liesje*

Ongelezen bericht door *Liesje* »

Knoeppie schreef:
*Liesje* schreef:Zonder stamboom kosten ze ongeveer 350 euro. Maar doe mij dan maar met stamboom :) Veel meer zekerheid.
Zekerheid van wat?
Een goede vacht, niet te bolle ogen en minder kans op erfelijke ziekten ;)
Aphraell
Zeer actief

Ongelezen bericht door Aphraell »

Brandy (1994 Golden retriever) heb ik 250 gulden voor betaald
(op de vogeltjesmarkt ... :19: )
Kaya (2006 kruising bordercollie/stabij X boerenfox) 199 euro
(particulieren)
en Rebel (2008 Amstaff) was 1000 euro bij een goeie fokker

Brandy heeft echt helemaal nooit problemen gehad, maar bij Kaya is onlangs HD-E vast gesteld... :jank:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Leanne schreef:
Knoeppie schreef:
Leanne schreef: Onze toekomstige AA pup die we (als alles goed verloopt) krijgen begin april..kost 1500 €
In geen 1500 jaar dat ik zoveel aan een hond zou uitgeven :19:
Je bent niet de eerste van wie ik dat hoor :mrgreen:
Heb werkelijk geen idee wat AA pups bij andere fokkers kosten
Deze fokker is in mijn ogen een goede fokker ..plus natuurlijk dat ik de ouderdieren erg mooi vind van de toekomstige pup
Maar nu neem ik voor het gemak aan dat 1500 € een normale prijs is voor een AA...
Dus wat moet je dan? maar geen AA aanschaffen terwijl je deze heel erg graag wilt :19:

Het is zeker een groot bedrag...maar ik heb het er graag voor over :wink:
Dit is een beetje de prijs die gehanteerd word bij de AA momenteel. Je betaald er niet teveel voor, juist omdat deze fokker waar jij je pup vandaan haalt ook op karakter let qua fokken en niet alleen op uiterlijk :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Leanne
Zeer actief

chrico schreef: Dit is een beetje de prijs die gehanteerd word bij de AA momenteel. Je betaald er niet teveel voor, juist omdat deze fokker waar jij je pup vandaan haalt ook op karakter let qua fokken en niet alleen op uiterlijk :ok:
Klopt...dat is voor mij eigenlijk de belangrijkste reden dat we besloten hebben bij deze fokker een pup te kopen
En daar heb ik graag 1500 € voor over :wink:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Leanne schreef:
chrico schreef: Dit is een beetje de prijs die gehanteerd word bij de AA momenteel. Je betaald er niet teveel voor, juist omdat deze fokker waar jij je pup vandaan haalt ook op karakter let qua fokken en niet alleen op uiterlijk :ok:
Klopt...dat is voor mij eigenlijk de belangrijkste reden dat we besloten hebben bij deze fokker een pup te kopen
Ik begrijp het best als iemand eigenlijk te veel betaald voor iets wat je graag wilt hebben. Als geen ander zou ik bijna zeggen :mrgreen:
Maar waaruit bestaan al die extra kosten van de fokker dan? Is het mede selecteren op karaktereigenschappen zo duur?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Jaap* schreef:
Leanne schreef:
Ik begrijp het best als iemand eigenlijk te veel betaald voor iets wat je graag wilt hebben. Als geen ander zou ik bijna zeggen :mrgreen:
Maar waaruit bestaan al die extra kosten van de fokker dan? Is het mede selecteren op karaktereigenschappen zo duur?
Ach nee, natuurlijk niet. Bij het ene ras is de dekreu veel duurder dan bij het andere ras. En bij het ene ras zijn de gezondheidsonderzoeken duurder dan bij het andere. Maar dat verklaart echt niet het verschil in prijs tussen een Kooiker en een Aussie. Het is ook gewoon wat men ervoor wil betalen. Maar ik ben dan ook een van de mensen die altijd gezegd heeft dat ik het niet verkeerd vind als iemand iets verdient aan een zorgvuldig gefokt nest. De fokker stopt er veel tijd in en mag daar best wat voor terugkrijgen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik geef liever mijn geld uit bij een fokker zoals Linda omschrijft dan bij een ander. Het is gewoon de prijs die gehanteerd word en wil je een bepaald ras dan zal je er wat voor over moeten hebben.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

wendy71 schreef:
Denk het ook. Komt het ras helaas niet altijd ten goede.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Leanne
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Ach nee, natuurlijk niet. Bij het ene ras is de dekreu veel duurder dan bij het andere ras. En bij het ene ras zijn de gezondheidsonderzoeken duurder dan bij het andere. Maar dat verklaart echt niet het verschil in prijs tussen een Kooiker en een Aussie. Het is ook gewoon wat men ervoor wil betalen. Maar ik ben dan ook een van de mensen die altijd gezegd heeft dat ik het niet verkeerd vind als iemand iets verdient aan een zorgvuldig gefokt nest. De fokker stopt er veel tijd in en mag daar best wat voor terugkrijgen.
Ben ik het mee eens...blijf het sowieso maar raar vinden dat een fokker schijnbaar niets over mag houden aan een nest :19:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”