Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

castratie ter voorkoming van problemen?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Hector
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duits herder werklijn wolfsgrauw

Ongelezen bericht door Hector »

S@ndr@ schreef:
Ik heb bij ducain ook een bultje laten weghalen, had ik die ook maar moeten laten zitten dan, omdat hij het niet snapt :denken:

ik ben stapel gek op allebei mijn honden, en ja Baco is gecastreerd in overleg met een GT na training en na gedragstest, en de hond die gewoon niet meer los kon omdat hij opzoek ging naar de volgende reu om te slopen die kan nu gewoon met 9 van de 10 honden door een deur.
en hij geniet ervan, en kan gewoon weer mijn maatje zijn, en los meelopen en spelen met bevriende honden

Daarnaast komt gewoon dat dit gedrag bij de meeste molossers pas met 15 tot 18 maanden in alle hevigheid naar boven komt dus in de puppy tijd afleren valt niet mee :wink:

en ja ik ben een reuen mens, teven van molosser rassen zijn ook niet altijd even gemakkelijk dus die "oplossing" gaat gewoon niet op
Er zit een verschil in:
-Als jij dat bultje weg heb gehaald omdat JIJ het niet mooi vind... dat is in MIJN ogen belachelijk
-Als jij dat bultje om medische redenen heb weggehaald... tja dan is dat het beste voor de hond endus noodzaak...

Ik ben zeker voor een gedeelte eens wat jij zegt en dat het voor jouw hond beter is om gecastreerd te zijn... (endus ook geestelijke noodzaak voor jouw hond :wink: )
Maar discussie vraag was.. moet je een hond vóór de problemen al laten castreren om de evt problemen te behoeden?
En dat vind ik persoonlijk belachelijk, want er zijn nog genoeg oplossingen die je kan proberen voordat je naar het mes grijpt...
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Zoie schreef: maar een reu die op elke teef duikt of maar blijft plakken en stalken is ook vervelend.
dat is ook heel vervelend , ben ook nog steeds heel blij dat ik Flirt heb laten castreren , hij zit weer helemaal lekker in zijn vel. Van Blow heb ik nu natuurlijk wel spijt , maar helaas kan ik dat niet meer terugdraaien.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Hector
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
en ja ik ben een reuen mens, teven van molosser rassen zijn ook niet altijd even gemakkelijk dus die "oplossing" gaat gewoon niet op
Werken alle castratie operaties voor 100% ?
Want als dat nou niet het geval was... wat dan?
Kan je dan niet beter voor een ander ras gaan, die misschien wat minder sterk of andere specifieke karaktertrekjes hebben?
(en nee ik zou ook niet voor ander ras kiezen, want ook ik ben verkocht aan 1 ras)

Maar veel mensen grijpen eerst naar castratie want daar hoef je geen moeite voor te doen... en dat is een punt wat maar al te vaak voorkomt...
terwijl het misschien niet eens nodig is...
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Hector schreef:
S@ndr@ schreef:
Kan je dan niet beter voor een ander ras gaan, die misschien wat minder sterk of andere specifieke karaktertrekjes hebben?
(en nee ik zou ook niet voor ander ras kiezen, want ook ik ben verkocht aan 1 ras)

Maar veel mensen grijpen eerst naar castratie want daar hoef je geen moeite voor te doen... en dat is een punt wat maar al te vaak voorkomt...
wat een quats, als je gelezen had dan had je gezien na gedrags test , en na overleg met GT
nee hoor ik doe helemaal geen moeite, ik train mezelf nog steeds alle dagen een slag in de ronte.

dit scherpe randje is zo ongeveer de enige kant aan de hond die me niet aanstaat en nog niet eens voor mezelf,
maar gek genoeg houden andere mensen ook van hun hond, en mag Baco ze niet uit elkaar halen, vind je dat nu niet kinderachtig :idea: Ik snap er helemaal niets van :19:
Hector
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
Hector schreef:
S@ndr@ schreef:

wat een quats, als je gelezen had dan had je gezien na gedrags test , en na overleg met GT
nee hoor ik doe helemaal geen moeite, ik train mezelf nog steeds alle dagen een slag in de ronte.

dit scherpe randje is zo ongeveer de enige kant aan de hond die me niet aanstaat en nog niet eens voor mezelf,
maar gek genoeg houden andere mensen ook van hun hond, en mag Baco ze niet uit elkaar halen, vind je dat nu niet kinderachtig :idea: Ik snap er helemaal niets van :19:
ik had toch ook niet over jouw :wink: :wink:

er staat:
terwijl het misschien niet eens nodig is..

(ik zie dus niet JIJ of S@ndr@ staan :wink: )

en:
Hector schreef:
Ik ben zeker voor een gedeelte eens wat jij zegt en dat het voor jouw hond beter is om gecastreerd te zijn... (endus ook geestelijke noodzaak voor jouw hond :wink: )
Maar discussie vraag was.. moet je een hond vóór de problemen al laten castreren om de evt problemen te behoeden?
En dat vind ik persoonlijk belachelijk, want er zijn nog genoeg oplossingen die je kan proberen voordat je naar het mes grijpt...

dus eerst zelf ff lezen voordat je iets raar vind :wink: :smile:
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Hector schreef:
S@ndr@ schreef:
Castratie is geen straf, maar kan een oplossing zijn voor hormoongerelateerde agressie.
Ik vind narcose toch best ingrijpend voor een hond...
Wij mensen snappen waarvoor het is, maar die beesten snappen
er niks van en worden wakker en zijn helemaal de weg kwijt...
Afgezien van de evt pijn en/of medicatie...

Maar waarom kiezen jullie niet gewoon voor een teef dan,
als je de reuen hormonen niet kan aanvaarden/waarderen?
Ik vind een overgang van baasje als pupje ook ingrijpend waar ze in de regel niet veel van snappen dus daar zou ook best wat begrip voor kunnen worden opgebracht.
Je hoeft tenslotte geen pup te nmen je kunt voor een volwassen hond gaan die wel direct 'snachts zijn mond houd :ok:
Het laten zitten van de ballen maakt je niet per definitie een goede hondenbaas blijkt dus wel :ok:

Overigens heb ik twee reuen allebei in het bezit van hun ballen heeft mijn partner zijn reu zijn ballen ook nog en de reu die ik nog zo af en toe met mijn ex deel heeft ze ook nog hangen.
Ik ben absoluut niet pro castratie om het gemak maar kan me het in sommige gevallen heel goed voorstellen dat eigenaars die keuze weldoordacht maken en de doodoener dan hadden ze maar voor een teef moeten kiezen doet daar niets aan af.
S@ndr@
Zeer actief

Ik heb hem dus gecastreert voor hij echt grote problemen veroorzaakt, preventief dus :roll: , kan ook wachten tot hij de eerste hond vermoord heeft. Dan had ik pas een goede reden gehad

en ik denk dat castratie, voor veel honden eigenaren helemaal niet zo`n slecht idee is, zeker als je ziet dat ze de hond gewoon los op straat laten zwerven enzo, of het verdommen een cursus te volgen,
het enige wat nog erger is als een niet opgevoede hond, is een niet opgevoede hond met hormoon gerelateerde agressie :19:
Hector
Zeer actief

S@ndr@ schreef:Ik heb hem dus gecastreert voor hij echt grote problemen veroorzaakt, preventief dus :roll: , kan ook wachten tot hij de eerste hond vermoord heeft. Dan had ik pas een goede reden gehad

en ik denk dat castratie, voor veel honden eigenaren helemaal niet zo`n slecht idee is, zeker als je ziet dat ze de hond gewoon los op straat laten zwerven enzo, of het verdommen een cursus te volgen,
het enige wat nog erger is als een niet opgevoede hond, is een niet opgevoede hond met hormoon gerelateerde agressie :19:
ok ff je eigen woorden:
1. na gedrags test , en na overleg met GT
2. ik train mezelf nog steeds alle dagen een slag in de ronte.
3. Ik heb hem dus gecastreert voor hij echt grote problemen veroorzaakt.

Endus heb jij... na gedragstest, overleg GT, na veel problemen en na veel trainen besloten om te castreren?
of heb je nou preventief zonder enige problemen, op eigen initiatief gekozen voor castratie?

want je bent niet echt duidelijk :wink: :19:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

ik kon hem alleen nog maar aan de riem uitlaten omdat hij anders op stroop tocht ging :smile2: op zoek naar dames, en op zoek naar concurenten om te slopen.
dat heb ik dus kunnen voorkomen, je denkt toch niet dat ik hem zijn gang laat gaan, ik heb hem helaas 1 of 2 keer van een andere reu af moeten plukken, dit waren bekende honden waar hij tot die tijd altijd goed mee ging :roll:
de training gaat gewoon door, het blijven bullen he, alleen het hierkomen kan al een probleem zijn op een foute dag.

en ja hij heeft dus geen echte schade aan kunnen richten dus was het preventief
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Zoie schreef:
Hector schreef:[
waarom ga jij het topic niet even lezen en dan serieus reageren op wat er gezegd wordt ipv met bizarre logica conclusies in andersmans mond te leggen ?
Waarom reageer je hier zo heftig op? Ik ben het wel eens met deze stelling. Ik zal hierna ook niet zomaar 123 weer een reu kopen omdat ik merk dat ik trekjes van reuen irritant kan vinden. Wij zitten nu te denken aan het hebben van altijd 1 herplaatsreu. Puur een gedachte dus pin me er niet op vast. Dat zou betekenen dat onze reuen herplaatsers zijn en onze teven gekocht bij fokkers. Leek ons wel leuk zo. Maar ik zal dus niet snel een reu castreren. Wat doe je dan? Wij gaan dan voor de volwassen herplaatser die niet vecht. Dat is wat ik rot vind aan sommige reuen, vechten.
Ik koop dus domweg niet snel een pup van een ras dat makkelijk en heftig kan gaan vechten. Geen zin in. Dus ik koop niet toch gewoon een reu en dan castreer ik die. Laat die honden dan bij mensen komen die dat gedrag onder controle krijgen en de reu waarderen om het reu zijn.

Is dat zo raar? Dit is overigens niet op Sandra gericht die ik erg fel vind in de discussie. Het is mijn mening en die moet ik kunnen uiten zonder meteen op tenen te trappen vind ik. Anders snoert de irritatie en het persoonlijk opvatten mij de mond en dat vind ik niet eerlijk. :ok:
Afbeelding
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!

Ongelezen bericht door Ennath »

De enige preventieve castratie waar ik echt grote moeite mee heb, is de castratie die preventief gedaan wordt om te voorkomen dat iemand anders nakomelingen (dus inkomsten) trekt van jouw fokproducten.
Zie de Labradoodle.
Hector
Zeer actief

S@ndr@ schreef:ik kon hem alleen nog maar aan de riem uitlaten omdat hij anders op stroop tocht ging :smile2: op zoek naar dames, en op zoek naar concurenten om te slopen.
dat heb ik dus kunnen voorkomen, je denkt toch niet dat ik hem zijn gang laat gaan, ik heb hem helaas 1 of 2 keer van een andere reu af moeten plukken, dit waren bekende honden waar hij tot die tijd altijd goed mee ging :roll:
de training gaat gewoon door, het blijven bullen he, alleen het hierkomen kan al een probleem zijn op een foute dag.

en ja hij heeft dus geen echte schade aan kunnen richten dus was het preventief
Kijk het zal mijn keus niet zijn, maar jij heb er wel veel aan gedaan en mee gedaan vóórdat je de uiteindelijke keus had gemaakt...
Het is niet preventief, want preventief is al castreren ter voorkoming van het volledig ontwikkelen van zijn hormonen... en zo te horen waren die al redelijk ontwikkeld :wink: :mrgreen:

Hoeveel mensen castreren een hond die niet eens echte hormomen laten zien en die niet eens zo heel vervelend zijn...
Je hoort zo vaak op straat dat een hond gecastreerd is "omdat hij af en toe trekte aan de lijn als hij ander hondje zag" :roll: :19: endus zal hij wel reuen willen opknappen en hij is heel vals en nu ineens is het een lief schattig poedelke met poten omhoog gaat liggen als die op 2 km afstand een JR teefje/reutje ziet lopen :roll:
Zou mij geen castratie waard zijn denk ik...
Afbeelding
Hector
Zeer actief

Nanna schreef:
Hector schreef:
Ik geloof niet dat castraties rasgerelateerd (in de zin van: moeilijke rassen worden eerder gecastreerd) zijn, als ik zo om me heen kijk.
Het gros van de castraten zijn de retrievers, toch niet echt moeilijke jongens.
Wat hier aan lastige rassen (reuen) loopt is niet gecastreerd, stel je voor, dan kan de baas er niet meer wijdbeens lopend mee over straat, om zich heen kijkend of iedereen hem wel ziet :19:
klopt, omdat mannen het meestal een misvorming vinden :smile:
Maar zolang je de hond onder controle heb endus dat die reu niks kan maken tegen andere reuen, zie ik dat liever dan een laberador preventief castreren, want tja hij zal wel dominant worden :wink:
Afbeelding
Hector
Zeer actief

MARC_S schreef:
Zoie schreef:
waarom ga jij het topic niet even lezen en dan serieus reageren op wat er gezegd wordt ipv met bizarre logica conclusies in andersmans mond te leggen ?
Waarom reageer je hier zo heftig op? Ik ben het wel eens met deze stelling. Ik zal hierna ook niet zomaar 123 weer een reu kopen omdat ik merk dat ik trekjes van reuen irritant kan vinden. Wij zitten nu te denken aan het hebben van altijd 1 herplaatsreu. Puur een gedachte dus pin me er niet op vast. Dat zou betekenen dat onze reuen herplaatsers zijn en onze teven gekocht bij fokkers. Leek ons wel leuk zo. Maar ik zal dus niet snel een reu castreren. Wat doe je dan? Wij gaan dan voor de volwassen herplaatser die niet vecht. Dat is wat ik rot vind aan sommige reuen, vechten.
Ik koop dus domweg niet snel een pup van een ras dat makkelijk en heftig kan gaan vechten. Geen zin in. Dus ik koop niet toch gewoon een reu en dan castreer ik die. Laat die honden dan bij mensen komen die dat gedrag onder controle krijgen en de reu waarderen om het reu zijn.

Is dat zo raar? Dit is overigens niet op Sandra gericht die ik erg fel vind in de discussie. Het is mijn mening en die moet ik kunnen uiten zonder meteen op tenen te trappen vind ik. Anders snoert de irritatie en het persoonlijk opvatten mij de mond en dat vind ik niet eerlijk. :ok:
En dit is serieus over de eigenschappen en nadelen denken ipv gewoonweg een hond aanschaffen en er later problemen mee krijgen :ok:

respect :ok:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Nanna schreef: Wat hier aan lastige rassen (reuen) loopt is niet gecastreerd, stel je voor, dan kan de baas er niet meer wijdbeens lopend mee over straat, om zich heen kijkend of iedereen hem wel ziet :19:
Ik vind dit een bezopen reactie. Sommige mensen kijken verder dan dat en maken beslissingen op basis van de gezondheid van hun honden, de eerbied voor het lichaam en het respect voor het wezen van zo'n dier. Alsof je een hond kost wat kost als plaatje voor je imago aan de riem hebt. Wat doe je dan als de hond ouder wordt? Dumpen? Grijs haar en een hangbuikje passen niet in dat plaatje toch?

En ik vind het ook vreemd dat je dan zelf tekkels in langhaar tijger gaat fokken. Hoe erg wil je dan aan een plaatje voldoen? Dat is notabene mode en de trend nu. Hoe oppervlakkig is dat dan als we zo beginnen? Jij weet waarom je dat doet en ik weet waarom ik mijn reu intact wil houden. Laten we elkaar dus geen redenen en woorden in de mond gaan leggen aub :wink:
Afbeelding
Hector
Zeer actief

Nanna schreef:
MARC_S schreef:
Nanna schreef: Wat hier aan lastige rassen (reuen) loopt is niet gecastreerd, stel je voor, dan kan de baas er niet meer wijdbeens lopend mee over straat, om zich heen kijkend of iedereen hem wel ziet :19:
Ik vind dit een bezopen reactie. Sommige mensen kijken verder dan dat en maken beslissingen op basis van de gezondheid van hun honden, de eerbied voor het lichaam en het respect voor het wezen van zo'n dier. Alsof je een hond kost wat kost als plaatje voor je imago aan de riem hebt. Wat doe je dan als de hond ouder wordt? Dumpen? Grijs haar en een hangbuikje passen niet in dat plaatje toch?

En ik vind het ook vreemd dat je dan zelf tekkels in langhaar tijger gaat fokken. Hoe erg wil je dan aan een plaatje voldoen? Dat is notabene mode en de trend nu. Hoe oppervlakkig is dat dan als we zo beginnen? Jij weet waarom je dat doet en ik weet waarom ik mijn reu intact wil houden. Laten we elkaar dus geen redenen en woorden in de mond gaan leggen aub :wink:
Ik fok niet meer ;-) En toen ik fokte waren tijgers allang geen trend.

Ik vind het vreemd dat je mijn reactie op jezelf betrekt. Ik zie zat mannen lopen met leuke honden die daar normaal mee omgaan, ja, óók met lastige rassen.
Maar áls er dan zo'n haan loopt is het altijd eentje met een moeilijk ras (liefst afdeling vechthond) en die reu (altijd aangelijnd want zo agressief als de neten) is nooit gecastreerd. Leuk leven voor zo'n hond, als image-ornamentje door het leven moeten....
Maar denk je dat castratie helpt bij zo'n hond? Denk eerder castratie van de vent die ernaast loopt :wink:
Daarom zeg ik, opvoeding heeft ook een (evt klein) deel met de hormonen te maken! :pffff:
Afbeelding
tineke

MARC_S schreef:
Zoie schreef:

Ik vind het eerlijk gezegd met de heftigheid in de reacties van Jan nog wel meevallen :denken:

Het is uiteraard prima dat mensen van te voren zich realiseren dat bepaalde honden misschien iets teveel kaliber voor hun zijn en ze daarom niet aanschaffen ,dat kan ik alleen maar toejuichen maar als je de hond nu eenmaal al hebt dan moet je toch iets.
Herplaatsen is dan nog een optie maar of dat zo geslaagd gaat uitpakken weet je ook niet natuurlijk,
Bazen die wel probleemloos de wat moeilijker honden houden liggen ook niet voor het opscheppen denk ik maar zo ,sowieso beginnen veel mensen al niet aan een herplaatser waar moeilijkheden mee te verwachten zijn.
Ik zie in dit topic overigens geen reacties van mensen die zomaar ondoordacht hun hond hebben laten castreren omdat het weleens makkelijker zou kunnen zijn.
Castratie ter voorkomen van problemen zonder enige aanleiding is ook totaal van de zotte maar daar is iedereen het wel overeens geloof ik :wink:
S@ndr@
Zeer actief

wat ik een beetje irritant vind is ik neem die hond niet want hij kan gaan vechten :19: Tja Duh het is een hond
Ik heb 2 wereld honden :ok: , die afentoe een zouden kunnen gaan knokken, ja, nou daar zijn er nog veel meer van van enge wawa`s tot de grootste dog.
en daar zitten ook heel wat( takke )teven tussen
een gedeelte is opvoeding, een gedeelte hormonen en een gedeelte erfelijk.

maar mijn honden zijn zoveel meer dan dat hormonen stukje :pffff: het zijn geweldige lieve knuffelkonten,ze zijn lief en zachtaardig voor bijna alles wat leeft.
bovenal zijn ze met of zonder ballen mijn maatjes. ik vind het alleen niet nodig dat de rest van de wereld last heeft van de hormonen van mijn hond,
ik vind die ballen totaal ondergeschikt aan het reu zijn, zelfs zonder ballen zijn reuen nog echt anders dan welke teef ook.
Hector
Zeer actief

Nanna schreef: Inderdaad, misschien is de beste optie beiden castreren ;-)
Zo'n hond zal gerust agressief gemáákt zijn, dat is immers stoer. Maar stel dat het er al in zat, dan denk ik dat zo'n hond als castraat beter af is.
Wellicht dat hij dan wèl los kan lopen en interactie met soortgenoten kan hebben. Nu hangt het gorgelend en schuimend aan de riem. Ik geloof nooit dat een hond daar gelukkig van wordt ;-)
maar ik heb nog nooit een agresieve pup zien geboren worden :19:
agresieve honden worden "gemaakt" en niet geboren (en ja bepaalde rassen hebben het sneller dan andere... maar het is alsnog "aangeleerd" of slecht begeleid gedrag...)
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Hector schreef:
Nanna schreef: Inderdaad, misschien is de beste optie beiden castreren ;-)
Zo'n hond zal gerust agressief gemáákt zijn, dat is immers stoer. Maar stel dat het er al in zat, dan denk ik dat zo'n hond als castraat beter af is.
Wellicht dat hij dan wèl los kan lopen en interactie met soortgenoten kan hebben. Nu hangt het gorgelend en schuimend aan de riem. Ik geloof nooit dat een hond daar gelukkig van wordt ;-)
agresieve honden worden "gemaakt" en niet geboren (en ja bepaalde rassen hebben het sneller dan andere... maar het is alsnog "aangeleerd" of slecht begeleid gedrag...)
Nee hoor, dat hoeft niet aan de opvoeding te liggen dat zit er bij bepaalde rassen ingebakken, sexegeralateerde agressie, , en die honden zijn heel sociaal tot anderhalf a 2 jaar en dan gaat de knop om, bij de een wat meer en bij de ander wat minder.
Hector
Zeer actief

Nanna schreef:
Hector schreef:
Ik weet zéker dat er wèl agressieve honden geboren worden ;-)
Als bij een Staffreu met 2 jaar de knop omgaat en hij beslist niet meer met andere reuen kan, zou dat dus aan de eigenaar liggen? Daar geloof ik niks van. Dat zit IN die hond.
En dan kan de ene eigenaar dat beter handlen en begeleiden dan de ander, dat is waar, maar dat neemt nog niet weg dat die sexgerelateerde agressie aangeboren is en soms niet en soms overduidelijk tot uiting komt, ongeacht de baas.
Denk jij dat die hond zou overleven als we in roedelverhouden kijken?
Als meneer met 2 jaar ff denkt de roedelbaas over te nemen of andere honden af te tuigen zal de roedelleider hem ff een lesje leren...
Of denk je dat deze hond elke hond aftuigt en als enige overblijft :wink:
Dat gedrag word er in de loop van tijd wel ingebakken... pas als de roedelleider wil dat die hond word afgetuigd mag de rest pas.. en niet eerder...
Afbeelding
tineke

Hector schreef:
Nanna schreef:
Hector schreef:
Als bij een Staffreu met 2 jaar de knop omgaat en hij beslist niet meer met andere reuen kan, zou dat dus aan de eigenaar liggen? Daar geloof ik niks van. Dat zit IN die hond.
En dan kan de ene eigenaar dat beter handlen en begeleiden dan de ander, dat is waar, maar dat neemt nog niet weg dat die sexgerelateerde agressie aangeboren is en soms niet en soms overduidelijk tot uiting komt, ongeacht de baas.
Als meneer met 2 jaar ff denkt de roedelbaas over te nemen of andere honden af te tuigen zal de roedelleider hem ff een lesje leren...
Dat gedrag word er in de loop van tijd wel ingebakken... pas als de roedelleider wil dat die hond word afgetuigd mag de rest pas.. en niet eerder...
Ik lees hier toch wel dat honden apart moeten worden gehouden omdat ze anders knokken ,ook van honden die in de sport zitten,
Ik begrijp nu dus dat aan die bazen ligt en niet aan de honden dat is simpelweg een kwestie van eventjes goed opvoeden en de roedeleider zijn?
S@ndr@
Zeer actief

En jawel hoor daar zijn we weer :cheer: , gewoon opvoeden die hap :pffff:
dan kun je alles bij elkaar pleuren :N:
tineke

Inge O schreef:
tineke schreef:
Hector schreef:
Nanna schreef: Ik weet zéker dat er wèl agressieve honden geboren worden ;-)
Ik lees hier toch wel dat honden apart moeten worden gehouden omdat ze anders knokken ,ook van honden die in de sport zitten,
Ik begrijp nu dus dat aan die bazen ligt en niet aan de honden dat is simpelweg een kwestie van eventjes goed opvoeden en de roedeleider zijn?
ik wist het wel dat malinois niks over haar honden te zeggen had :mrgreen: (sorry, malinois, grapje :mrgreen: )
Ja nu horen we het eens van een ''kenner'' :ok:
Ik zat daarentegen wel goed met mijn roedels in het verleden want daar werd niet in geknokt :pffff: er zou dus zomaar een kern van waarheid in kunnen zitten :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

tineke schreef:
Hector schreef:
Nanna schreef:
Hector schreef:
Natuurlijk vechten die, zeker reu met reu. Het is totale onzin om te beweren dat die honden zo goed onder controle zijn dat ze niet vechten als ze de kans krijgen.
Het is zaak dat ze die kans niet krijgen... maar ik heb echt vaak zat gezien bij de Rottweilerwerkgroep dat een eigenaar toch even niet oplette of een hond simpelweg losbrak.
En dan worden die flinke correcties ook wel gegeven op het trainingsveld.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Hector
Zeer actief

Nanna schreef:
Hector schreef:
Nanna schreef:
Hector schreef:
Ik denk dat de Staff (om het daar ff bij te houden) geen wolf is. Dat het een ras is dat helemaal niet in roedels gehouden moet of kán worden omdat het dan inderdaad uitdraait op ene grote slachtpartij zonder oog voor wat voor roedelregeltje dan ook :mrgreen:
dat zeiden ze van herders ook... sommige klagen steen en been als ze 2 herder reuen hebben... wij hebben er hier soms 9 rondlopen en er zijn er toch echt een paar reuze dominant... maar toch word er niet geknokt als de roedelleider aanwezig is :wink:
Afbeelding
Hector
Zeer actief

tineke schreef: Ik lees hier toch wel dat honden apart moeten worden gehouden omdat ze anders knokken ,ook van honden die in de sport zitten,
honden opvoeden is niet simpel, anders kon iedereen het wel :wink:
Maar het is voor gedeelte opvoeding, gedeelte hormonen en gedeelte afkomst (ras, bloedlijn e.d.)

als gedeelte afkomst en opvoeding goed zijn... dan valt gedeelte hormonen ook wel mee :wink:
En de honden die wel de knik in de kop hebben laat je castreren en dan zijn het poeslieve lammetjes :ok:

Nou dat ook weer opgelost :idea:

Deze 9 reuen blijven lekker hun ballekes houden want die staan onder de roedelleider en die geeft aan dat er niet geknokt word endus is het rustig.
Als roedelleider weg gaat gaan er 4 honden in het hok en 5 blijven binnen bij elkaar.
Probleem opgelost en nergens last van :wink:
Afbeelding
Hector
Zeer actief

Nanna schreef: Maar dominantie is iets anders dan sexgerelateerde agressie ;-)
Ik vind ook niet dat je een herder met een Staff kunt vergelijken op dat gebied; een herder zal eerder naar de baas kijken of er iets wel of niet mag.
Waarbij ik wel aanteken dat ik het knap vind dat je 9 herderreuen probleemloos bij elkaar kunt houden.
en toch zijn er genoeg mensen die het WEL lukt om die mega gevaarlijke staffjes samen te houden...
Hebben die dan een "neppe" Staff?
Of moeten de Staffs gewoon standaart gecastreerd worden bij geboorte?
Kan je de vele bijtincidenten wel vermijden :smile:

En neem van mij aan er lopen er 2 die wel "dekgerelateerde agressie" hebben :wink: En denk als ik mijn pup niet in goede banen zou sturen dat zijn "dekgerelateerde dominantie" omslaat naar "dekgerelateerde agressie" maar de ballekes blijven er ten alle tijden op zitten :wink:

Maar om even on-topic te blijven sluit ik af met mijn conclusie(endus mijn mening) op de stelling:
Ik zou mijn honden niet ter preventie laten castreren, omdat ik vind dat je er eerst alles aan gedaan moet hebben om het anders op te lossen.
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .

Ongelezen bericht door jip007 »

Hector schreef: Deze 9 reuen blijven lekker hun ballekes houden want die staan onder de roedelleider en die geeft aan dat er niet geknokt word endus is het rustig.
lopen er ook nog teven bij die 9 reuen?
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
S@ndr@
Zeer actief

soms als je ze als pup erbij zet gaat het goed, omdat ze wel geneidgd zijn om alles binnen de roedel te accepteren maar het blijft altijd een risico :19: , maar inderdaad, dominantie kan zonder agressie,
maar dat sexegerichte gedoe :N: is toch van een heel andere orde, valt niet te vergelijken :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”