Er zit een verschil in:S@ndr@ schreef:
Ik heb bij ducain ook een bultje laten weghalen, had ik die ook maar moeten laten zitten dan, omdat hij het niet snapt![]()
ik ben stapel gek op allebei mijn honden, en ja Baco is gecastreerd in overleg met een GT na training en na gedragstest, en de hond die gewoon niet meer los kon omdat hij opzoek ging naar de volgende reu om te slopen die kan nu gewoon met 9 van de 10 honden door een deur.
en hij geniet ervan, en kan gewoon weer mijn maatje zijn, en los meelopen en spelen met bevriende honden
Daarnaast komt gewoon dat dit gedrag bij de meeste molossers pas met 15 tot 18 maanden in alle hevigheid naar boven komt dus in de puppy tijd afleren valt niet mee![]()
en ja ik ben een reuen mens, teven van molosser rassen zijn ook niet altijd even gemakkelijk dus die "oplossing" gaat gewoon niet op
-Als jij dat bultje weg heb gehaald omdat JIJ het niet mooi vind... dat is in MIJN ogen belachelijk
-Als jij dat bultje om medische redenen heb weggehaald... tja dan is dat het beste voor de hond endus noodzaak...
Ik ben zeker voor een gedeelte eens wat jij zegt en dat het voor jouw hond beter is om gecastreerd te zijn... (endus ook geestelijke noodzaak voor jouw hond

Maar discussie vraag was.. moet je een hond vóór de problemen al laten castreren om de evt problemen te behoeden?
En dat vind ik persoonlijk belachelijk, want er zijn nog genoeg oplossingen die je kan proberen voordat je naar het mes grijpt...