Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Foto's maken van een hond, die niet in de lens wil kijken...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

doggy

Foto's maken van een hond, die niet in de lens wil kijken...

Ongelezen bericht door doggy »

Zoals de titel al zegt....

Hoe doe je dat???

Afleiden helpt niet, meneer wil het gewoon niet :mrgreen:
xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door xSuzannex »

tja, ik gebruik vaak een balletje of ander speeltje of koekje, en daar laat ik hem naar kijken
verder om de oren alert te krijgen doe ik alsof ik koekje ga zeggen, koee haha
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik gebuik ook een balletje.
Die doe ik onder me arm, of ik gooi hem weg terwijl hij moet blijven.
Verder gewoon lekker veel oefenen!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Waarom moet hij in de lens kijken dan? Ik zal wel de enige zijn, maar ik vind foto's van honden die hun ding doen veel leuker dan geposeerde.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Trouwens, in je onderschrift kijkt hij toch in de lens!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Als ik ze laat zitten en blijven voor een foto kijken ze meestal vanzelf al wel naar mij. Voor een wat alertere blik bij Saar zeg ik nog weleens "koekie?".
Maar ook bij poseerfoto's heb je soms juist de mooiste als ze net niet in de lens kijken.
Afbeelding
doggy

Zoek stok! schreef:Trouwens, in je onderschrift kijkt hij toch in de lens!
Dat was toevallig :mrgreen:

Afleiden met een bal helpt niet, Beike is niet erg fanatiek op ballen, alleen als je ze in het water gooit, dan wel :D

Ik had laatst ook een tip gekregen: Je hond fotograveren op gelijke hoogte.
Maar dat wil dus niet echt, omdat ik dan voor hem zit met die lens :mrgreen:

Inzoomen zal wel lukken, maar dan is het foto moment al weg.

Koekje enzo kent hij, wel, maar als ik dan het foto toestel erbij heb, trapt hij er niet in.
Moos
Zeer actief

doggy schreef:
Zoek stok! schreef:Trouwens, in je onderschrift kijkt hij toch in de lens!
Dat was toevallig :mrgreen:

Afleiden met een bal helpt niet, Beike is niet erg fanatiek op ballen, alleen als je ze in het water gooit, dan wel :D

Ik had laatst ook een tip gekregen: Je hond fotograveren op gelijke hoogte.
Maar dat wil dus niet echt, omdat ik dan voor hem zit met die lens :mrgreen:

Inzoomen zal wel lukken, maar dan is het foto moment al weg.

Koekje enzo kent hij, wel, maar als ik dan het foto toestel erbij heb, trapt hij er niet in.
Je moet ook soms gewoon 10 minuten op je hurken gaan zitten :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
doggy

Nanna schreef:Miauwen. Helpt hier altijd fantastisch ;-)
Bij Beike werkt dat niet echt.... mijn moeder heeft katten en daarom trapt hij er niet in.

Maar als ik een vreemd geluidje maak, soms wel, maar net wat ik zei, met inzoomen, is het foto moment alweer weg.
doggy

Moos schreef:
Ja, weet ik, maar dan juist, heeft Beike het alweer gezien en dan heeft hij er geen zin meer in.

Ik moet het echt van de spontane momenten hebben :mrgreen:
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef: Je moet ook soms gewoon 10 minuten op je hurken gaan zitten :pffff: :mrgreen:
Juist, ik ga gewoon door m'n knieen, laat Bram wat aanklooien en maak foto's. Het is niet even in drie seconden geregeld dus :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik laat ze nooit zitten, ik gooi alleen tussendoor een balletje voor actiefoto's in de tuin, maar ik laat ze verder nergens op focussen, zo krijg je de beste plaatjes in mijn opinie.
Moos
Zeer actief

doggy schreef:
Moos schreef:
Ja, weet ik, maar dan juist, heeft Beike het alweer gezien en dan heeft hij er geen zin meer in.

Ik moet het echt van de spontane momenten hebben :mrgreen:
Ja, en voor die spontane momenten moet je dus gewoon ergens rondhangen en dan maar op je hurken blijven zitten. Of op de grond, doe ik ook wel, want na een minuut of 10 krijg ik wel kramp. :mrgreen:
Kijk, dit is Vera met 7 weken:

Afbeelding

Die kende echt nog geen blijf commando toen hoor :mrgreen: Ik heb daar de hele middag op de grond gelegen met mijn goedkope cameraatje :mrgreen:
Afbeelding
*Charlotte
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Charlotte »

Je kan hem ook laten zitten bijvoorbeeld en dan het commando blijf geven. Dan ga je op een goede afstand zitten, op ooghoogte met je hond. En dan wacht je gewoon een tijdje, als hij wat ziet of hoort, dan kijkt hij ook mooi. Als je dan zegt dat hij moet blijven, kan jij ook van plaats wisselen, terwijl je hond op hetgeen wat hij hoort of ziet gefocust blijft :wink:
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Zoek stok! schreef:Waarom moet hij in de lens kijken dan? Ik zal wel de enige zijn, maar ik vind foto's van honden die hun ding doen veel leuker dan geposeerde.
Nee hoor Linda, ik ben het met je eens :ok: .
Juist als een hond niet in de lens kijkt krijg je veel mooiere foto's.
Hier een voorbeeld van Jenny die finaal langs de lens heen kijkt:

Afbeelding

Prachtig toch?!

@ Doggy, waarom moet Beike recht in de lens kijken?
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Nanna schreef:Ik heb het onderschrijft van Frenk binnen de halve minuut bij elkaar gefotografeerd. Kwestie van hondenkennis ;-)
Afbeelding
Dat heeft helemaal geen éne reet met hondenkennis te maken Nanna.
Dat heeft te maken met de juiste apparatuur en het juiste moment van vastleggen.
Jenny is een hond die echt niet gaat zitten poseren, maar ik pik de momenten eruit waarop ze voor mij net fraai genoeg voor de lens staat of zit, zonder dwang en (vooral) zonder satéprikkers.
Ofwel: ik fotografeer de honden gewoon zoals ze zijn :ok: .
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Nanna schreef:Ik heb het onderschrijft van Frenk binnen de halve minuut bij elkaar gefotografeerd. Kwestie van hondenkennis ;-)
Nanna schreef:Al heb je apparatuur van 10.000 euro, dan nog kan een hond het verdommen om niet in de peperdure lens te kijken
Als ik een foto wil waarbij de hond in de lens kijkt, dan kijkt ie in de lens. Dan gaat de lade met truukjes open en natuurlijk een rijkelijke beloning daarna.
En *ahum* een superieur model :pffff:
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Nanna schreef:Al heb je apparatuur van 10.000 euro, dan nog kan een hond het verdommen om niet in de peperdure lens te kijken ;-)
En waarom zou die hond persé in de lens moeten kijken?
Wat geeft dat voor toegevoegde waarde?
Nanna schreef: Als ik een foto wil waarbij de hond in de lens kijkt, dan kijkt ie in de lens. Dan gaat de lade met truukjes open en natuurlijk een rijkelijke beloning daarna. :ok:
En wat bereik je daarmee???
Van die kunstmatig opgezette foto's waar iedere vorm van het natuurlijke gedrag van de hond verdwenen is.
Nee, geef mij maar een hond die juist niet in de lens wil kijken. Dat levert veel mooiere foto's op (zie mijn voorbeeld hierboven).
Dat is een kwestie van kijk op fotografie :ok: .
Afbeelding
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Hayley84 »

geduld hebben en héél veel klikken!
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Nanna schreef:
MoniqueDM schreef:geef mij maar een hond die juist niet in de lens wil kijken. Dat levert veel mooiere foto's op (zie mijn voorbeeld hierboven).
Dat is een kwestie van kijk op fotografie :ok: .
Ja, maar daar heeft TS niks an, aan jouw kijk op fotografie ;-) (Ik zie in jouw onderschrift overigens een hond hevig in de lens loeren :smile:)
Die wil weten hoe ze een hond in de lens kan laten kijken :mrgreen:
En ik probeer haar wijs te maken dat een hond niet persé in een lens hoeft te kijken om mooie foto's te krijgen. Ik plaats niet voor niets een voorbeeld.
Mijn onderschrift heeft daar overigens helemaal geen flikker mee te maken, dat is in elkaar gezet met PSP. Het gaat nu over fotografie en niet over fotobewerking.
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Nanna schreef:
MoniqueDM schreef:
En ik probeer haar wijs te maken dat een hond niet persé in een lens hoeft te kijken om mooie foto's te krijgen. Ik plaats niet voor niets een voorbeeld.
Mijn onderschrift heeft daar overigens helemaal geen flikker mee te maken, dat is in elkaar gezet met PSP. Het gaat nu over fotografie en niet over fotobewerking.
Ik wist niet dat je kwaad werd :mrgreen:
Ik denk dat TS zelf ook wel snapt dat een hond niet persé in de lens hoeft te kijken om een mooie foto te krijgen. Daar ging het ook helemaal niet om. Het ging om de vraag: hoe kan ik een hond in de lens laten kijken.
En omdat jij nou in je almachtige fotowijsheid een foto plaatst van hoe het zou moeten, moet zij dat maar opvolgen? Ik vind het enigzins arrogant overkomen. :pffff:
TS ergert zich kennelijk aan het feit dat haar hond niet in de lens wil kijken als zij een foto wilt maken. Ze stelt die vraag niet voor niets, dus blijkbaar is ze onbekend met het feit dat honden die niet in de lens kijken, mooiere foto's oplevert. Het ging daar dus daadwerkelijk wel om, anders zou ze die vraag niet stellen.

Ik beweer nergens dat ik alle wijsheid in pacht heb rondom fotografie en ik schrijf ook nergens hoe het wel moet. Dat jij mijn berichten arrogant vindt is jouw probleem.
Ik probeer alleen duidelijk te maken dat het ook op een andere manier kan en dat dit nou net niet in jou straatje is..., jammer hoor.
Afbeelding
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

welke camera heb jij nu eigelijk ?

Uhm ikzelf vindt het wel mooi om soms een mooie kopfoto te hebben
Mazzel die kijkt eigelijk altijd recht in de lens als ik hem laat poseren.
Verder vindt ik gewoon lekker natuurlijke fotos spontaan veel leuker.

Veel klikken en oefenen.
MoniqueDM
Zeer actief

Nanna schreef:
MoniqueDM schreef:
TS ergert zich kennelijk aan het feit dat haar hond niet in de lens wil kijken als zij een foto wilt maken. Ze stelt die vraag niet voor niets, dus blijkbaar is ze onbekend met het feit dat honden die niet in de lens kijken, mooiere foto's oplevert.
Nee, JIJ vindt dat dat mooiere foto's oplevert.
TS wil gewoon weten hoe ze een hond in de lens kan laten kijken. :19:
Ben overigens benieuwd wat TS er zelluf over te zeggen heeft :wink:
Je moet eens lid worden van een fotoforum Nanna, dan krijg je vanzelf te horen wat mooier is en niet wat IK mooier vind :ok: . Een mens is nooit te oud om bij te leren..., toch?!

En wat TS er zelf van vindt..., we wachten af. Ik ben benieuwd :wink: .
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

MoniqueDM schreef:dus blijkbaar is ze onbekend met het feit dat honden die niet in de lens kijken, mooiere foto's oplevert.
Zo.... ik heb geloof ik even gemist waar en wanneer dat een "feit" werd, in plaats van een (bescheiden :N:) mening :wink:
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Nanna schreef:
MoniqueDM schreef: Je moet eens lid worden van een fotoforum Nanna, dan krijg je vanzelf te horen wat mooier is..
Ik ga liever op mijn eigen smaak af ipv dan van stel fotograaf-wannabees die mij voorschrijven wat ik mooi dien te vinden :wink: . Thank you very much.
Het gezegde zegt het al: over smaak valt niet te twisten. :mrgreen:
Ik zie hier soms foto's op het forum voorbijkomen die ik absoluut lelijk vind, maar als de eigenaar ze prachtig vindt, wie ben ik dan om het af te kraken.
Absoluut herkenbaar :ok: .
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Ik heb ook nog wel een vraag die hierbij aansluit. Bij ons oude toestelletje zit er enorm veel tijd tussen het indrukken van het knopje en het daadwerkelijk maken van de foto. Is dat iets wat je zelf in kunt stellen? Of ligt dat gewoon aan het niveau van de camera?

En on-topic... Persoonlijk hou ik wel van honden die contact maken door je aan te kijken. Anderzijds kan ik evenzeer genieten van actiefoto's of in de verte kijken. Maar ook ik probeer alle vormen te oefenen met Frenk :wink:

Tot nu toe lukt het me eigenlijk alleen maar om hem te laten zitten en blijven. Staan en blijf is nog niet echt een optie. Voor actiefoto's is ons toestel te traag :boos:
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Nanna schreef:
MoniqueDM schreef: Mijn onderschrift heeft daar overigens helemaal geen flikker mee te maken, dat is in elkaar gezet met PSP. Het gaat nu over fotografie en niet over fotobewerking.
Maar dan nóg vraag ik me af hoe je dan, fotobewerkend en al, die hond zover hebt gekregen dattie in de lens kijkt. Op holografische wijze?
Ja hoor Nanna..., klopt..., op volledig holografische wijze :ok: .
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

ik zeg alleen maar ...kijk is ... en dan kijken ze ook gelijk , alleen Blow wil nog wel eens dwars doen :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Frenk
Zeer actief

MoniqueDM schreef:
Nanna schreef:
MoniqueDM schreef: Mijn onderschrift heeft daar overigens helemaal geen flikker mee te maken, dat is in elkaar gezet met PSP. Het gaat nu over fotografie en niet over fotobewerking.
Maar dan nóg vraag ik me af hoe je dan, fotobewerkend en al, die hond zover hebt gekregen dattie in de lens kijkt. Op holografische wijze?
Ja hoor Nanna..., klopt..., op volledig holografische wijze :ok: .
Wel heel kinderachtig hoor. Het is gewoon niet handig om zulke grote woorden te wijden aan hoeveel beter het is als honden niet in de camera kijken, terwijl er in je eigen onderschrift eentje recht in de lens kijkt. :wink: Dat daar dan opmerkingen over komen is toch logisch? Dat lokt je eigen stelligheid uit :19: En daar dan niet tegen kunnen is een tikkeltje onvolwassen en jammer.
Afbeelding
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

hier dan een tip van een foto analfabeet, maar die toch veel plaatjes schiet.

Probeer eens iemand achter je te laten staan, die de aandacht van de hond vraagt en ondertussen maak jij dan continu opnamen,( zo'n stand zit vast wel op je camera) zal er best wel een "lenzenkijker" bijzitten.

Of je gaat buiten wandelen met Beike's speelmakkertje, en laat de eigenaar met z'n hond, ook achter jou heen en weer lopen, terwijl jij fotos neemt.

Gewoon de tijd nemen en met z'n tweeen werken, gaat vaak beter dan alleen de aandacht proberen te vragen
succes :ok:
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”