Hoe doe je dat???
Afleiden helpt niet, meneer wil het gewoon niet
Moderator: moderatorteam
Dat was toevalligZoek stok! schreef:Trouwens, in je onderschrift kijkt hij toch in de lens!
Je moet ook soms gewoon 10 minuten op je hurken gaan zittendoggy schreef:Dat was toevalligZoek stok! schreef:Trouwens, in je onderschrift kijkt hij toch in de lens!![]()
Afleiden met een bal helpt niet, Beike is niet erg fanatiek op ballen, alleen als je ze in het water gooit, dan wel
Ik had laatst ook een tip gekregen: Je hond fotograveren op gelijke hoogte.
Maar dat wil dus niet echt, omdat ik dan voor hem zit met die lens![]()
Inzoomen zal wel lukken, maar dan is het foto moment al weg.
Koekje enzo kent hij, wel, maar als ik dan het foto toestel erbij heb, trapt hij er niet in.

Ja, en voor die spontane momenten moet je dus gewoon ergens rondhangen en dan maar op je hurken blijven zitten. Of op de grond, doe ik ook wel, want na een minuut of 10 krijg ik wel kramp.doggy schreef:Ja, weet ik, maar dan juist, heeft Beike het alweer gezien en dan heeft hij er geen zin meer in.Moos schreef:
Je moet ook soms gewoon 10 minuten op je hurken gaan zitten![]()
Ik moet het echt van de spontane momenten hebben

Nee hoor Linda, ik ben het met je eensZoek stok! schreef:Waarom moet hij in de lens kijken dan? Ik zal wel de enige zijn, maar ik vind foto's van honden die hun ding doen veel leuker dan geposeerde.

Dat heeft helemaal geen éne reet met hondenkennis te maken Nanna.Nanna schreef:Ik heb het onderschrijft van Frenk binnen de halve minuut bij elkaar gefotografeerd. Kwestie van hondenkennis

Nanna schreef:Ik heb het onderschrijft van Frenk binnen de halve minuut bij elkaar gefotografeerd. Kwestie van hondenkennis
En *ahum* een superieur modelNanna schreef:Al heb je apparatuur van 10.000 euro, dan nog kan een hond het verdommen om niet in de peperdure lens te kijken
Als ik een foto wil waarbij de hond in de lens kijkt, dan kijkt ie in de lens. Dan gaat de lade met truukjes open en natuurlijk een rijkelijke beloning daarna.

En waarom zou die hond persé in de lens moeten kijken?Nanna schreef:Al heb je apparatuur van 10.000 euro, dan nog kan een hond het verdommen om niet in de peperdure lens te kijken![]()
En wat bereik je daarmee???Nanna schreef: Als ik een foto wil waarbij de hond in de lens kijkt, dan kijkt ie in de lens. Dan gaat de lade met truukjes open en natuurlijk een rijkelijke beloning daarna.

En ik probeer haar wijs te maken dat een hond niet persé in een lens hoeft te kijken om mooie foto's te krijgen. Ik plaats niet voor niets een voorbeeld.Nanna schreef:Ja, maar daar heeft TS niks an, aan jouw kijk op fotografieMoniqueDM schreef:geef mij maar een hond die juist niet in de lens wil kijken. Dat levert veel mooiere foto's op (zie mijn voorbeeld hierboven).
Dat is een kwestie van kijk op fotografie.
(Ik zie in jouw onderschrift overigens een hond hevig in de lens loeren
)
Die wil weten hoe ze een hond in de lens kan laten kijken![]()

TS ergert zich kennelijk aan het feit dat haar hond niet in de lens wil kijken als zij een foto wilt maken. Ze stelt die vraag niet voor niets, dus blijkbaar is ze onbekend met het feit dat honden die niet in de lens kijken, mooiere foto's oplevert. Het ging daar dus daadwerkelijk wel om, anders zou ze die vraag niet stellen.Nanna schreef:Ik wist niet dat je kwaad werdMoniqueDM schreef:
En ik probeer haar wijs te maken dat een hond niet persé in een lens hoeft te kijken om mooie foto's te krijgen. Ik plaats niet voor niets een voorbeeld.
Mijn onderschrift heeft daar overigens helemaal geen flikker mee te maken, dat is in elkaar gezet met PSP. Het gaat nu over fotografie en niet over fotobewerking.![]()
Ik denk dat TS zelf ook wel snapt dat een hond niet persé in de lens hoeft te kijken om een mooie foto te krijgen. Daar ging het ook helemaal niet om. Het ging om de vraag: hoe kan ik een hond in de lens laten kijken.
En omdat jij nou in je almachtige fotowijsheid een foto plaatst van hoe het zou moeten, moet zij dat maar opvolgen? Ik vind het enigzins arrogant overkomen.

Je moet eens lid worden van een fotoforum Nanna, dan krijg je vanzelf te horen wat mooier is en niet wat IK mooier vindNanna schreef:Nee, JIJ vindt dat dat mooiere foto's oplevert.MoniqueDM schreef:
TS ergert zich kennelijk aan het feit dat haar hond niet in de lens wil kijken als zij een foto wilt maken. Ze stelt die vraag niet voor niets, dus blijkbaar is ze onbekend met het feit dat honden die niet in de lens kijken, mooiere foto's oplevert.
TS wil gewoon weten hoe ze een hond in de lens kan laten kijken.![]()
Ben overigens benieuwd wat TS er zelluf over te zeggen heeft

Absoluut herkenbaarNanna schreef:Ik ga liever op mijn eigen smaak af ipv dan van stel fotograaf-wannabees die mij voorschrijven wat ik mooi dien te vindenMoniqueDM schreef: Je moet eens lid worden van een fotoforum Nanna, dan krijg je vanzelf te horen wat mooier is... Thank you very much.
Het gezegde zegt het al: over smaak valt niet te twisten.![]()
Ik zie hier soms foto's op het forum voorbijkomen die ik absoluut lelijk vind, maar als de eigenaar ze prachtig vindt, wie ben ik dan om het af te kraken.

Ja hoor Nanna..., klopt..., op volledig holografische wijzeNanna schreef:Maar dan nóg vraag ik me af hoe je dan, fotobewerkend en al, die hond zover hebt gekregen dattie in de lens kijkt. Op holografische wijze?MoniqueDM schreef: Mijn onderschrift heeft daar overigens helemaal geen flikker mee te maken, dat is in elkaar gezet met PSP. Het gaat nu over fotografie en niet over fotobewerking.

Wel heel kinderachtig hoor. Het is gewoon niet handig om zulke grote woorden te wijden aan hoeveel beter het is als honden niet in de camera kijken, terwijl er in je eigen onderschrift eentje recht in de lens kijkt.MoniqueDM schreef:Ja hoor Nanna..., klopt..., op volledig holografische wijzeNanna schreef:Maar dan nóg vraag ik me af hoe je dan, fotobewerkend en al, die hond zover hebt gekregen dattie in de lens kijkt. Op holografische wijze?MoniqueDM schreef: Mijn onderschrift heeft daar overigens helemaal geen flikker mee te maken, dat is in elkaar gezet met PSP. Het gaat nu over fotografie en niet over fotobewerking..