Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kennelgebruik

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

estelle

Ongelezen bericht door estelle »

malinois schreef:
*Linda* schreef:
estelle schreef:
*Linda* schreef: Oh op iemand die ook herders heeft wordt wél normaal gereageerd :roll: Daar worden geen namen gevraagd en daar wordt ook niet tegen gezegd dat ze haar mond moet houden omdat ze niet weet waarover ze praat? Hoe typisch en voorspelbaar weer.
uhhh ik moet ook namen noemen hoor. :wink:
Ik zag het later ja, nou hup met de namen, anders lul je in de ruimte :wink:
ja da's de enige manier om er naar te kunnen kijken lijkt me toch? :19: Vind het altijd zo zwak als er heel veel geklaagd wordt maar geen namen genoemd worden... als je er zo zeker van bent moet je dat ook gewoon kunnen zeggen.. klaar.
Waarom? Wat heeft het nou voor nut dat ik namen ga noemen behalve dat als ik dan in de toekomst ergens verschijn ik de emmers stront over me heen krijg? Daar pas ik dus voor.
Wat hebben jullie er aan als ik namen noem? vertel het me eens. Als ik zeg dat het africhters zijn die op de nederlandse staan en op de grote wedstrijden meedraaien dan kun je dat toch gewoon van me aannemen? Dan heb ik het toch niet over amateur mannetjs op amateur clubjes?

Overigens weten een heleboel mensen in de africhting hoe ik er over denk. Als ik ergens kom dan hou ik ook niet mijn mond en zeg ik wat ik er van vindt en hoe ik vind dat het ook anders zou kunnen.
Sta toch verdorie niet voor niks bekend als de 'softie'. :roll:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

estelle schreef:
malinois schreef:
*Linda* schreef:
estelle schreef: uhhh ik moet ook namen noemen hoor. :wink:
Ik zag het later ja, nou hup met de namen, anders lul je in de ruimte :wink:
ja da's de enige manier om er naar te kunnen kijken lijkt me toch? :19: Vind het altijd zo zwak als er heel veel geklaagd wordt maar geen namen genoemd worden... als je er zo zeker van bent moet je dat ook gewoon kunnen zeggen.. klaar.
Waarom? Wat heeft het nou voor nut dat ik namen ga noemen behalve dat als ik dan in de toekomst ergens verschijn ik de emmers stront over me heen krijg? Daar pas ik dus voor.
Wat hebben jullie er aan als ik namen noem? vertel het me eens. Als ik zeg dat het africhters zijn die op de nederlandse staan en op de grote wedstrijden meedraaien dan kun je dat toch gewoon van me aannemen? Dan heb ik het toch niet over amateur mannetjs op amateur clubjes?

Overigens weten een heleboel mensen in de africhting hoe ik er over denk. Als ik ergens kom dan hou ik ook niet mijn mond en zeg ik wat ik er van vindt en hoe ik vind dat het ook anders zou kunnen.
denk je nu echt dat ik ga zeggen.. Estelle huppeldepup heeft gezegd dat.... :denken: (a. ik ken je niet dus zou niet eens weten hoe je heet, B. zou ik dat dus nooit doen zeker niet met je naam erbij of welke vereniging)... zodra er namen van honden en/of geleiders zijn kun je er eens op letten bij een wedstrijd...loopt een hond inderdaad gedrukt etc. etc. etc.
Ik ga echt niet die hond op zn club opzoeken hoor... of ik moet er net komen maar anders zie ik ze dan wel een op wedstrijd... verder kun je op naam zoeken wat diegene eerder gedraaid heeft etc.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
estelle

malinois schreef:
estelle schreef:
malinois schreef:
*Linda* schreef: Ik zag het later ja, nou hup met de namen, anders lul je in de ruimte :wink:

denk je nu echt dat ik ga zeggen.. Estelle huppeldepup heeft gezegd dat.... :denken: (a. ik ken je niet dus zou niet eens weten hoe je heet, B. zou ik dat dus nooit doen zeker niet met je naam erbij of welke vereniging)... zodra er namen van honden en/of geleiders zijn kun je er eens op letten bij een wedstrijd...loopt een hond inderdaad gedrukt etc. etc. etc.
Ik ga echt niet die hond op zn club opzoeken hoor... of ik moet er net komen maar anders zie ik ze dan wel een op wedstrijd... verder kun je op naam zoeken wat diegene eerder gedraaid heeft etc.
Nou doe eens een wilde gok wat mijn echte naam is. :mrgreen: :wink:

Verder, blijf ik erbij dat het er niet toe doet.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:
malinois schreef:
estelle schreef:
malinois schreef: ja da's de enige manier om er naar te kunnen kijken lijkt me toch? :19: Vind het altijd zo zwak als er heel veel geklaagd wordt maar geen namen genoemd worden... als je er zo zeker van bent moet je dat ook gewoon kunnen zeggen.. klaar.

Nou doe eens een wilde gok wat mijn echte naam is. :mrgreen: :wink:

Verder, blijf ik erbij dat het er niet toe doet.
geen idee :N: :19: :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Daphne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daphne »

malinois schreef:
Chiki schreef:
estelle schreef:
*Linda* schreef: Nee, natuurlijk niet :wink: Ik heb kruipende honden gezien die zwaar! gecorrigeerd werden op een tt, ik heb honden gezien met de korsten in de nek van de prikband. Trainers en bazen die volledig hun zelfbeheersing verloren tegenover honden die eerst volledig werden opgefokt en vervolgens niet meer luisterden met lossen en noem maar op. En jullie maar blijven volhouden dat het niet overal zo gaat :roll: Ik heb het bij 3 verschillende clubs dus wél gezien. Julie kunnen nog zo hard blijven roepen dat het niet zo is, ik heb met eigen ogen anders gezien. Het lijkt me wel heel erg toevallig dat nu nét deze 3 clubs onder "de verkeerde" vallen. Dus je kunt blijven roepen tot je een ons weegt, ik ben dus volledig afgeknapt op "de africhting".

* Edit
En heb ik hier heel recent nog gelezen over hoe moeilijk het is om een "goede" club te vinden, ja je moet goed zoeken hoor :blah: anders vind je geen goede. Geeft al aan hoe het eraan toe gaat bij het grote gros, nietwaar?
Toevallig he? De mensen die kritiek hebben zijn allemaal gek genoeg bij de verkeerde vereningen wezen kijken. :roll:
De verenigingen waar ik de wantoestanden heb gezien waren clubs waar leden op hoog niveau mee draaiden aan de top. Dus op de grote wedstrijden mee draaiden, op de nederlandse stonden etc etc. Maar dat heb ik nu al tig keer gezegd, dus ach.
Estelle je hebt dat inderdaad al een paar keer geschreven, maar dan wil ik op mijn beurt graag eens weten waar en wie dat waren... Als je op de manier traint die jij beschrijft is het onmogelijk om mee te kunnen draaien aan de top!! Mag ook per pb.
nou precies... dat heb ik dus ook steeds aangegeven... :19: ik zie het verdorie toch bijna wekelijks op wedstrijden dat gedrukt voorbrengen gewoon gigantisch veel punten kost... :19: wellicht het verschil tussen nbg en vdh wat ik al eerder aangegeven heb, alleen zou dat nu ook niet meer mogen nu de vdh-ers ook bij ons meedoen. :19:
Uhh, waarom moet je dan nog namen hebben :denken:
Je schrijft zelf nu dat je bijna wekelijks ziet dat gedrukte honden op wedstrijden puntaftrek krijgen.
Dus je ziet bijna wekelijks gedrukte honden lopen met hun geleiders erbij.
Dan weet je toch genoeg of ben ik nu gek?
Het klopt trouwens inderdaad dat gedrukte honden minder punten krijgen.
Ik heb zelf bij I. van Welie (?) examen VZH gedaan.
Maar het verneukeratieve vind ik wel dat mijn "partnerhond" wel slaagde terwijl dat beest aan alle kant liet zien dat ie wekelijks alle hoeken van het veld zag.
Goed, hij slaagde met het minimaal aantal punten maar ja..... wat heeft zo een systeem dan voor zin, als hij het toch haalt?
Ze had um gewoon zo het veld af moeten sturen....
Groetjes Daphne, Jente en Rinya

Afbeelding
Nero 11/1998 - 16/06/2014
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Daphne schreef:
malinois schreef:
Chiki schreef:
estelle schreef: Toevallig he? De mensen die kritiek hebben zijn allemaal gek genoeg bij de verkeerde vereningen wezen kijken. :roll:
De verenigingen waar ik de wantoestanden heb gezien waren clubs waar leden op hoog niveau mee draaiden aan de top. Dus op de grote wedstrijden mee draaiden, op de nederlandse stonden etc etc. Maar dat heb ik nu al tig keer gezegd, dus ach.
Estelle je hebt dat inderdaad al een paar keer geschreven, maar dan wil ik op mijn beurt graag eens weten waar en wie dat waren... Als je op de manier traint die jij beschrijft is het onmogelijk om mee te kunnen draaien aan de top!! Mag ook per pb.
nou precies... dat heb ik dus ook steeds aangegeven... :19: ik zie het verdorie toch bijna wekelijks op wedstrijden dat gedrukt voorbrengen gewoon gigantisch veel punten kost... :19: wellicht het verschil tussen nbg en vdh wat ik al eerder aangegeven heb, alleen zou dat nu ook niet meer mogen nu de vdh-ers ook bij ons meedoen. :19:
Je schrijft zelf nu dat je bijna wekelijks ziet dat gedrukte honden op wedstrijden puntaftrek krijgen.
Maar het verneukeratieve vind ik wel dat mijn "partnerhond" wel slaagde terwijl dat beest aan alle kant liet zien dat ie wekelijks alle hoeken van het veld zag.
Goed, hij slaagde met het minimaal aantal punten maar ja..... wat heeft zo een systeem dan voor zin, als hij het toch haalt?
omdat gedrukt lopen ook door de stress kan komen, ik heb het zelf bij iemand gezien die hond trainde met zachte hand.. maar toch op examens gedrukt liep puur door zn eigen stress... wat de hond eng vond.
Daarnaast kun je een hond hebben overgenomen en altijd nog de sporen kunnen blijven zien...
Niet te doen dus.

Ja ik zie die honden, zijn er meestal 1 of 2 soms helemaal niet... de meeste weet ik idd. dat ik er niks mee te maken zou willen hebben, maar NBG en VDH zijn 2 verschillende werelden... ik zie dus hele andere honden en geleiders dan Estelle. :19:
Afbeelding
estelle

Er zijn natuurlijk ook genoeg honden die ondanks de aframmelingen vrolijk naast de baas blijven lopen. Heb ik ook genoeg gezien.
Maar daarom valt het niet goed te praten!
Chiki
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chiki »

NBG en VDH zijn geen 2 verschillende werelden meer hoor :wink: . Zeker niet nu het km korps is samengevoegd. Daarbij ben je ook binnen de VDH genadeloos ut bokkie als je hond gedrukt loopt, zeker op het hogere niveau. Ik zet wel degelijk, zeker gezien haar reacties op mijn vragen, mijn twijfels bij Estelles zgn kunde, kennis en bekendheid. Ik denk dat ik veel mensen ken, maar van "softe Estelle" nog nooit wat gehoord of gezien. Jammer dat zulke mensen altijd weer proberen een trap na te geven om hun eigen teleurstelling te maskeren....
Overigens train ik ook als een softie en ben hier nog nooit om uitgelachen :19:, ook niet door die zogenaamde oude rotten en hondenbeulen :mrgreen: .
estelle

Chiki schreef:NBG en VDH zijn geen 2 verschillende werelden meer hoor :wink: . Zeker niet nu het km korps is samengevoegd. Daarbij ben je ook binnen de VDH genadeloos ut bokkie als je hond gedrukt loopt, zeker op het hogere niveau. Ik zet wel degelijk, zeker gezien haar reacties op mijn vragen, mijn twijfels bij Estelles zgn kunde, kennis en bekendheid. Ik denk dat ik veel mensen ken, maar van "softe Estelle" nog nooit wat gehoord of gezien. Jammer dat zulke mensen altijd weer proberen een trap na te geven om hun eigen teleurstelling te maskeren....
Overigens train ik ook als een softie en ben hier nog nooit om uitgelachen :19:, ook niet door die zogenaamde oude rotten en hondenbeulen :mrgreen: .
:smile: :ok:
Welke teleurstelling trouwens? Ik hoef niet de top te halen ten koste van mijn hond hoor.

Verder, wat jij wilt joh.
Chiki
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie

Ongelezen bericht door Chiki »

estelle schreef:
Chiki schreef:NBG en VDH zijn geen 2 verschillende werelden meer hoor :wink: . Zeker niet nu het km korps is samengevoegd. Daarbij ben je ook binnen de VDH genadeloos ut bokkie als je hond gedrukt loopt, zeker op het hogere niveau. Ik zet wel degelijk, zeker gezien haar reacties op mijn vragen, mijn twijfels bij Estelles zgn kunde, kennis en bekendheid. Ik denk dat ik veel mensen ken, maar van "softe Estelle" nog nooit wat gehoord of gezien. Jammer dat zulke mensen altijd weer proberen een trap na te geven om hun eigen teleurstelling te maskeren....
Welke teleurstelling trouwens? k hoef niet de top te halen ten koste van mijn hond hoor.

Het klinkt anders of je barst van de frustratie :mrgreen:
Dikgedrukte opmerking zegt mij weer genoeg, je snapt ut niet :wink:
en verders wat mij betreft :sst:
estelle

Chiki schreef:
estelle schreef:
Welke teleurstelling trouwens? k hoef niet de top te halen ten koste van mijn hond hoor.

Het klinkt anders of je barst van de frustratie :mrgreen:
Dikgedrukte opmerking zegt mij weer genoeg, je snapt ut niet :wink:
en verders wat mij betreft :sst:
Nee joh ik snap er ook echt helemaal niks van.
Alleen de zogenaamde topafrichtertjes hier op het forum hebben recht van spreken toch? Oweeeee als je iets naars over jullie wereldje zegt, dat mag natuurlijk niet. :neenee:
Ik zal mijn mond verder proberen te houden kunnen jullie hier doen geloven alsof de africthing 1 leuk vrolijk wereldje is voor die honden. :ok:
Daphne
Zeer actief

Chiki schreef:Ik zet wel degelijk, zeker gezien haar reacties op mijn vragen, mijn twijfels bij Estelles zgn kunde, kennis en bekendheid. Ik denk dat ik veel mensen ken, maar van "softe Estelle" nog nooit wat gehoord of gezien. Jammer dat zulke mensen altijd weer proberen een trap na te geven om hun eigen teleurstelling te maskeren....
Ja, het is ook alleen maar Estelle die dit soort dingen roept :19:

Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Daphne schreef:
Chiki schreef:Ik zet wel degelijk, zeker gezien haar reacties op mijn vragen, mijn twijfels bij Estelles zgn kunde, kennis en bekendheid. Ik denk dat ik veel mensen ken, maar van "softe Estelle" nog nooit wat gehoord of gezien. Jammer dat zulke mensen altijd weer proberen een trap na te geven om hun eigen teleurstelling te maskeren....
De naam I Welie die jij noemt bij een keuring..
heeft ze niets gezegd over de manier van voorbrengen van de betreffende gedrukt lopende hond?
Zij heeft pas bij ons gekeurd.. en stak haar mening niet onder stoelen of banken eerlijk gezegd ...
Daphne
Zeer actief

malinois schreef:
Daphne schreef:
malinois schreef:
Chiki schreef: Estelle je hebt dat inderdaad al een paar keer geschreven, maar dan wil ik op mijn beurt graag eens weten waar en wie dat waren... Als je op de manier traint die jij beschrijft is het onmogelijk om mee te kunnen draaien aan de top!! Mag ook per pb.
omdat gedrukt lopen ook door de stress kan komen, ik heb het zelf bij iemand gezien die hond trainde met zachte hand.. maar toch op examens gedrukt liep puur door zn eigen stress... wat de hond eng vond.
Daarnaast kun je een hond hebben overgenomen en altijd nog de sporen kunnen blijven zien...
Niet te doen dus.

Ja ik zie die honden, zijn er meestal 1 of 2 soms helemaal niet... de meeste weet ik idd. dat ik er niks mee te maken zou willen hebben, maar NBG en VDH zijn 2 verschillende werelden... ik zie dus hele andere honden en geleiders dan Estelle. :19:
Ietwat lange quote maar vooruit...
Ja, daar heb je inderdaad wel een punt. Honden zijn erg gevoelig voor de stemming van hun eigenaar en op wedstrijd is er altijd veel meer spanning dan gewoon op een trainingsavond.
Maar ja, nu heb ik op heel wat wedstrijden gezeten, wel agility/flyball en wat GG en OB, en daar zie ik nu nooit gedrukte honden lopen (wat niet wil zeggen dat ze er helemaal niet zijn).
En ook daar is spanning voor hond en eigenaar. Het maakt dus even niet uit wat voor evenement het is want in de kern blijft het hetzelfde.
En als jij dus zegt dat je op bijna elke wedstrijd wel een gedrukte hond/honden ziet lopen dan ben ik toch bang dat die vlieger lang niet voor elke hond opgaat.
Ik denk dat het maar voor een enkele is (stress) en dat er bij het merendeel wel iets meer aan de hand is.

Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

alm@ schreef:
Hector schreef:En ff terug komend op pup-in-kennel-verhaal, op moment dat pup hele dag standjes krijgt, krijgt hij dan betere band met zijn baas denk jij?
Nu is het feest als hij de baas ziet want die gaat met hem spelen en leuke dingen doen... (dat bedoelde ik zo beetje te zeggen :wink: )
Ik ben wel niet jij :wink: maar ik denk dat je met een goede voorbereiding en je huis tijdelijk puppyproof maken je pup helemaal niet de hele dag door standjes krijgt. M.i. heeft dan standjes-gedoe helemaal niks met een kennel te maken.
effe topic onderwerp weer terughalen.. :eek:
Daphne
Zeer actief

blondie schreef:
Daphne schreef:
heeft ze niets gezegd over de manier van voorbrengen van de betreffende gedrukt lopende hond?
Zij heeft pas bij ons gekeurd.. en stak haar mening niet onder stoelen of banken eerlijk gezegd ...
Ja zeker wel :wink:
Ik kreeg een megaveer in mijn kont en mijn hond nog een veel grotere :mrgreen:
Jente was het helemaal, vrolijk, attent, een hond die aan alle kanten liet zien dat ze graag voor mijn werkte en "ZO" wilde ze het zien.
Ik ben er nog trots op, haha
Die ander werd zo een beetje compleet afgebrand.
Ze zei zelfs nog;
"Het feit dat jouw hond liever naar mij toekomt dan naar jouw moet toch wel een lichtje gaan laten branden"
Dus wat dat betreft, geen commentaar hoor.
Maar toch liet ze hem slagen.
Ze bleek hem ook van vroeger te kennen uit de africhting...
Tja, ik vond dat dus een beetje zuur....

Maar ja, ze zeggen er nu tenminste iets van :ok:

Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Daphne schreef:
blondie schreef:
Daphne schreef:
Ja zeker wel :wink:
Ik kreeg een megaveer in mijn kont en mijn hond nog een veel grotere :mrgreen:
Jente was het helemaal, vrolijk, attent, een hond die aan alle kanten liet zien dat ze graag voor mijn werkte en "ZO" wilde ze het zien.
Ik ben er nog trots op, haha
Die ander werd zo een beetje compleet afgebrand.
Ze zei zelfs nog;
"Het feit dat jouw hond liever naar mij toekomt dan naar jouw moet toch wel een lichtje gaan laten branden"
Dus wat dat betreft, geen commentaar hoor.
Maar toch liet ze hem slagen.
Ze bleek hem ook van vroeger te kennen uit de africhting...
Tja, ik vond dat dus een beetje zuur....

Maar ja, ze zeggen er nu tenminste iets van :ok:
ja, geslaagd voor VZH met een minimaal aantal punten,
fijn voor de geleider, maar niet iets waar hij verder mee komt,
dat is precies van de meeste hier willen aangeven,
in de IPO kost het je gewoon een hoop punten als de hond gedrukt loopt (wil niet zeggen dat je niet kan slagen)
hierdoor kan je op wedstrijden (komen pas na de examens) nooit hoog meedraaien....
malinois
Zeer actief
Contacteer:

blondie schreef:
Daphne schreef:
Ineke is daar idd. heel streng op, die maakte er in de tijd ook een opmerking over toen ik met mn eerste hondje liep tegen een andere geleider....
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Daphne schreef:Ietwat lange quote maar vooruit...
Ja, daar heb je inderdaad wel een punt. Honden zijn erg gevoelig voor de stemming van hun eigenaar en op wedstrijd is er altijd veel meer spanning dan gewoon op een trainingsavond.
Maar ja, nu heb ik op heel wat wedstrijden gezeten, wel agility/flyball en wat GG en OB, en daar zie ik nu nooit gedrukte honden lopen (wat niet wil zeggen dat ze er helemaal niet zijn).
En ook daar is spanning voor hond en eigenaar. Het maakt dus even niet uit wat voor evenement het is want in de kern blijft het hetzelfde.
En als jij dus zegt dat je op bijna elke wedstrijd wel een gedrukte hond/honden ziet lopen dan ben ik toch bang dat die vlieger lang niet voor elke hond opgaat.
Ik denk dat het maar voor een enkele is (stress) en dat er bij het merendeel wel iets meer aan de hand is.
ik denk dat er heel wat verschil zit tussen agility, flyball, en het appel van een IPO hond. Waarom? Omdat agility en flyball aktie is... appel is geen aktie, is juist het exact uitvoeren van een oefening in lage drift. Met pakwerk zie je ook bijna geen gedrukte honden omdat ze aktie hebben :wink: Dan uit stress zich eerder in ongehoorzaamheid :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef: ja, geslaagd voor VZH met een minimaal aantal punten,
fijn voor de geleider, maar niet iets waar hij verder mee komt,
dat is precies van de meeste hier willen aangeven,
in de IPO kost het je gewoon een hoop punten als de hond gedrukt loopt (wil niet zeggen dat je niet kan slagen)
hierdoor kan je op wedstrijden (komen pas na de examens) nooit hoog meedraaien....
precies.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

He bah wat flauw :roll: Zwak als je zo een discussie wilt winnen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Toch zegt het gedrag op een wedstrijd wel iets vind ik. En ik mag het zeggen, want Bram heeft ook een aantal wedstrijden waardeloos gelopen (he Daphne :mrgreen: ). Bram had er weinig lol in en dat zag je dus volledig terug op een wedstrijd. Ik stond op het punt van stoppen toen het mij 'ineens' lukte om de trainingsmethode bij GG ook bij agility toe te passen. Bram heeft nu ook tijdens een wedstrijd dikke lol. Bij Bram zie je 'lol hebben' direct in z'n prestaties terug. Ik verbaas me er regelmatig over hoe honden toch voor hun handler blijven werken terwijl ze weinig of geen leuks terugkrijgen, dat geeft denk ik de drive van zo'n hond aan.

Als ik op agilitywedstrijden zie dat een hond bijv. gaat plassen of van het veld afloopt, is dat niet alleen op het moment van de wedstrijd een probleem, denk ik. Ook in de training gaat er iets mis. Als een hond keihard rondjes gaat rennen en niet meer oplet, vind ik dat weer wat anders. Dat zijn vaak honden die hun eerste of tweede wedstrijd lopen en helemaal dol worden. Die hebben wel plezier, ze moeten alleen even wennen aan het wedstrijdgebeuren.

Ik kan me nog een GG examen herinneren dat een hond op een zodanige manier liep, dat ik bij mezelf dacht dat daar wel wat dingen gebeurd waren tijdens training. Op de wedstrijd zelf doet de eigenaar dan natuurlijk geen gekke dingen tov z'n hond. Maar als keurmeester zou ik zo'n combi niet laten slagen (dat deed de keurmeester wel).
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

blondie schreef:
alm@ schreef:
Hector schreef:En ff terug komend op pup-in-kennel-verhaal, op moment dat pup hele dag standjes krijgt, krijgt hij dan betere band met zijn baas denk jij?
Nu is het feest als hij de baas ziet want die gaat met hem spelen en leuke dingen doen... (dat bedoelde ik zo beetje te zeggen :wink: )
Ik ben wel niet jij :wink: maar ik denk dat je met een goede voorbereiding en je huis tijdelijk puppyproof maken je pup helemaal niet de hele dag door standjes krijgt. M.i. heeft dan standjes-gedoe helemaal niks met een kennel te maken.
effe topic onderwerp weer terughalen.. :eek:
Lukt niet echt geloof ik :wink: :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:Toch zegt het gedrag op een wedstrijd wel iets vind ik. En ik mag het zeggen, want Bram heeft ook een aantal wedstrijden waardeloos gelopen (he Daphne :mrgreen: ). Bram had er weinig lol in en dat zag je dus volledig terug op een wedstrijd. Ik stond op het punt van stoppen toen het mij 'ineens' lukte om de trainingsmethode bij GG ook bij agility toe te passen. Bram heeft nu ook tijdens een wedstrijd dikke lol. Bij Bram zie je 'lol hebben' direct in z'n prestaties terug. Ik verbaas me er regelmatig over hoe honden toch voor hun handler blijven werken terwijl ze weinig of geen leuks terugkrijgen, dat geeft denk ik de drive van zo'n hond aan.

Als ik op agilitywedstrijden zie dat een hond bijv. gaat plassen of van het veld afloopt, is dat niet alleen op het moment van de wedstrijd een probleem, denk ik. Ook in de training gaat er iets mis. Als een hond keihard rondjes gaat rennen en niet meer oplet, vind ik dat weer wat anders. Dat zijn vaak honden die hun eerste of tweede wedstrijd lopen en helemaal dol worden. Die hebben wel plezier, ze moeten alleen even wennen aan het wedstrijdgebeuren.

Ik kan me nog een GG examen herinneren dat een hond op een zodanige manier liep, dat ik bij mezelf dacht dat daar wel wat dingen gebeurd waren tijdens training. Op de wedstrijd zelf doet de eigenaar dan natuurlijk geen gekke dingen tov z'n hond. Maar als keurmeester zou ik zo'n combi niet laten slagen (dat deed de keurmeester wel).
veld aflopen is diskwalificatie.
rondjes rennen heb ik nog nooit gezien, wel een hond die ineens gaat staan plassen of poepen en ja deze hond heeft dat nog nooit in een training laten zien. Of net als afgelopen weekend gaan liggen blaffen aan de kant bij afliggen met afleiding...dat heeft deze hond nog nooit laten zien en ik ken hem al een paar jaar, nooit op training nooit op wedstrijd en ja nu toch laat ie het dus een keer zien... het is en blijft een dier.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

malinois schreef:
veld aflopen is diskwalificatie.
rondjes rennen heb ik nog nooit gezien, wel een hond die ineens gaat staan plassen of poepen en ja deze hond heeft dat nog nooit in een training laten zien. Of net als afgelopen weekend gaan liggen blaffen aan de kant bij afliggen met afleiding...dat heeft deze hond nog nooit laten zien en ik ken hem al een paar jaar, nooit op training nooit op wedstrijd en ja nu toch laat ie het dus een keer zien... het is en blijft een dier.
Ik bedoel ook niet dat een plassende hond dat tijdens training doet, maar dat het iets zegt over de stress die de hond ervaart. Dat is niet alleen van het moment zelf, maar ook hoe het tijdens training gaat, hoeveel druk er op staat. Dat blijkt ook vaak wel uit de reactie van de handler trouwens. Ik geloof er niet in dat een hond die lol heeft tijdens een training op een wedstrijd ineens gaat plassen. Bram ging als uiting van stress overigens overmatig snuffelen.

Rondjes rennen zie ik veel bij beginnende Borders. Die gaan los in de wedstrijdring en vervolgens nemen ze elk toestel wat ze in het vizier krijgen en maken nog wat bonusrondjes. Ik heb er zelfs een gezien die de toestellen bij elkaar wilde drijven, compleet met eyen en cirkelen :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Zoek stok! schreef:Toch zegt het gedrag op een wedstrijd wel iets vind ik. En ik mag het zeggen, want Bram heeft ook een aantal wedstrijden waardeloos gelopen (he Daphne :mrgreen: ). Bram had er weinig lol in en dat zag je dus volledig terug op een wedstrijd. Ik stond op het punt van stoppen toen het mij 'ineens' lukte om de trainingsmethode bij GG ook bij agility toe te passen. Bram heeft nu ook tijdens een wedstrijd dikke lol. Bij Bram zie je 'lol hebben' direct in z'n prestaties terug. Ik verbaas me er regelmatig over hoe honden toch voor hun handler blijven werken terwijl ze weinig of geen leuks terugkrijgen, dat geeft denk ik de drive van zo'n hond aan.

En toch hoef je daar echt niet zo'n conclusie aan te hangen. Als ik mezelf als voorbeeld neem ik ben een zenuwenwrak als ik een examen moet doen mét hond. Ik heb zelf 10 jaar instructie gegeven G&G maar zelfs als ik met een nieuw hondje gewoon club-examen A af moest leggen is het wel eens voorgekomen dat de examinator mij het examen liet onderbreken met de opdracht om eerst even te gaan spelen met de hond. Hond in kwestie durfde niet eens meer naast me lopen omdat ik zo vreselijk gestressed was. Deze keurmeester kende dus wel degelijk het klappen van de zweep en zag onmiddellijk waar de oorzaak lag. Zelf nam ik ook altijd de club examens af van collega-verenigingen en heb dit ook meermaals zien voorkomen.
Gr. Aniek

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef: Ik geloof er niet in dat een hond die lol heeft tijdens een training op een wedstrijd ineens gaat plassen.
ik zie dat nou echt niet bij elkaar passen... :denken:
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

malinois schreef:
Zoek stok! schreef: Ik geloof er niet in dat een hond die lol heeft tijdens een training op een wedstrijd ineens gaat plassen.
Nee ik ook niet echt, de hond die zich bij ons regelmatig ontlast in het zoekveld is de hond die letterlijk het meest schijt heeft aan zijn baas :smile:
Gr. Aniek

Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Budkes schreef:
malinois schreef:
Nee ik ook niet echt, de hond die zich bij ons regelmatig ontlast in het zoekveld is de hond die letterlijk het meest schijt heeft aan zijn baas :smile:
Als jullie een plassende hond zien tijdens een oefening denken jullie eerder aan sabotage dan aan oversprong gedrag?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Budkes schreef:
malinois schreef:
Je gaat dus uit van het idee dat een hond doelbewust zijn baas loopt te dwarsbomen?

edit: zie dat Jaap dezelfde vraag heeft (ietsje anders gesteld :wink: )
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”