Ik zeg alleen dat Puchu nog jong is en dat het misschien nog af te leren is, maar ik twijfel niet aan dat je weet en doet wat je kunt doen.Caro. schreef:Het gaat niet zozeer om Puchu, al vertoont hij dat gedrag wel, maar ik had het dus ook nog nooit meegemaakt bij een hondbilly schreef:Ik heb dat ook niet, het uitvallen, Freek is een macho reu maar uitvallen naar andere honden op straat aan de lijn doet hij niet, Baco is nog jong maar doet zoiets ook niet.
Als ik het zo lees Caroline, vertoont Puchu dus wel dat gedrag en dat je het heel vervelend vind, ik zou dat dus wel corrigeren, op wat voor manier kan ik niet zeggen, want ik ken Puchu niet maar hij is nog jong en ik zou dat absoluut niet tolereren, op geen enkele manier, hoog in driften is leuk maar jij moet er nog zeker 10 jaar mee wandelen.
Hier gebeurt het niet, wat voor gedoe dan ook, stoer macho, driften, ik vind het allemaal prima, maar ze mogen niet uitvallen dat is alles.
Groetjes Els![]()
En ik ben niet geheel onwetend wat honden betreft, ook niet met moeilijke honden.
Kaya tolereert ook geen andere honden, maar valt niet uit aan de lijn. Haar aandacht heb ik compleet.
Het wordt dus een ander verhaal als je hond echt overal dwars doorheen gaat en dat heb ik dus meegemaakt. Dat werkelijk niets hielp, geen enkele vorm van afleiding of correcties die nog acceptabel waren.
Ik ben er dus al heel lang mee bezig en nu eindelijk wordt het wat beter, maar dat is echt zweten geweest en nog steeds zweten.
Ik kom er wel met Puch, overigens heeft hij nooit de kans gekregen om te vechten, dus die oorzaak kan geschrapt worden. Hij is trouwens veel milder los dan aan de riem.
Maar om te zeggen, dat omdat je het zelf nooit hebt meegemaakt en het dus ook niet bestaat, dat vind ik onzin.
Ik heb in totaal zo'n 36 jaar met honden om mij heen geleefd, waaronder Rottweilers, een kruising Rottweiler op volwassen leeftijd uit het asiel, een buitenlandertje (schatje overigens), en een zeer eigenzinnige boerderijhond. Maar dit had ik dus ook niet eerder meegemaakt dat een hond zo dwars overal doorheen gaat.
Ik zou de eerste zijn die waarschijnlijk had gezegd 'niet voldoende band en/of baas', maar dat alles is hier absoluut niet van toepassing.
Ik heb een geweldige band met Puchu en dit is het enige punt waar nauwelijks grip is, omdat hij echt waanzinnig wordt en niks meer hoort of ziet, dus echt niets meer: hij heeft echt een blinde vlek op dat moment.
Niet genoeg baas? wie weet.... ik betwijfel het eerlijk gezegd, omdat dit de enige situatie is.
Dus het gaat me niet zozeer om Puch an sich, maar om de statements die gedaan worden en die ik dus inmiddels uit ervaring grotendeels tegen kan spreken.
Nogmaals ik ken Puchu van heel even op de puppywandeling van Whera meer niet.
Ik zou het hier niet tolereren, misschien andere invalshoek, of anders ik kan het hier niet toestaan Baco is 65 kilo en Freek 50, ik ben 57 kilo dus dat zou niet goedgaan.

Groetjes Els