Zoek stok! schreef:marye schreef:schumie schreef:Misschien beetje off topic maar wanneer hadden jullie het gevoel dat je met je hond klaar was voor de eerste wedstrijd?
Ik vind dat je rustig met wedstrijden kan beginnen als je hond in het parcours bij je blijft (of niet de ring uit rent

) en als de hond alle toestellen beheerst.
Eens. Ik zou niet zo vroeg beginnen als ik anderen zie doen. Dat je wedstrijd na wedstrijd een totaal ongecontroleerde hond (Border) in de ring hebt. Behalve dat de hond daar verkeerde dingen van leert volgens mij (maar daar zullen anderen het niet mee eens zijn), vind ik het ook wat respectloos tov keurmeester en andere deelnemers. Het is wel een wedstrijd. Maar...je hoeft ook weer niet perfect te lopen om met wedstrijden te beginnen. Gewoon de toestellen beheersen en een beetje controle dus. En de eerste twee wedstrijden al blij zijn als de hond niet afgeleid wordt door alles wat buiten de ring gebeurt

Wel na vanavond met turbo tess in het veld na twee weken pauze weet ik zeker dat ze wel in het veld blijft.God wat vind die hond het leuk,die denkt alleen maar aan jumpen,jumpen,tunnnel,kat en de schut en liefst alles tegelijk en in sneltreinvaart:N:
Honden die het veld oprennen,baasjes die langs de kant gek doen ziet ze niet.De trainers krijgen wel vaak nog in vliegende vaart een lik of ze beukt ze omver als ze in haar ogen in de weg staan :N:
Maar inprincipe beheerst ze alle toestellen.De band heeft ze nu in 2 lessen een paar keer gedaan en eigenlijk gaat die 7 van 10 keer goed.Paaltjes doen we nog wel met hulp van strips maar ze is er wel vooruit al in te sturen.De wip doen we nog aangelijnd.
Heeft iemand een goede site waarop ik kan vinden wat allemaal verwacht wordt op het laagste niveau.Is er verschil in verenigingen die organiseren?En zo ja bij welke zijn jullie dan en waarom?
De trainer gaf aan vandaag dat tess zeer geschikt zou zijn voor wedstrijden maar bij de club moet ik dan nu eerst nog gevorderderde diploma halen,dan club en dan recreanten.Dan ben je dus twee seizoenen verder dat zou toch iets sneller moeten kunnen toch?