Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wedstrijdkalender 2009 - behendigheid

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

marye schreef:
schumie schreef:Misschien beetje off topic maar wanneer hadden jullie het gevoel dat je met je hond klaar was voor de eerste wedstrijd?
Ik vind dat je rustig met wedstrijden kan beginnen als je hond in het parcours bij je blijft (of niet de ring uit rent :mrgreen: ) en als de hond alle toestellen beheerst.
Eens. Ik zou niet zo vroeg beginnen als ik anderen zie doen. Dat je wedstrijd na wedstrijd een totaal ongecontroleerde hond (Border) in de ring hebt. Behalve dat de hond daar verkeerde dingen van leert volgens mij (maar daar zullen anderen het niet mee eens zijn), vind ik het ook wat respectloos tov keurmeester en andere deelnemers. Het is wel een wedstrijd. Maar...je hoeft ook weer niet perfect te lopen om met wedstrijden te beginnen. Gewoon de toestellen beheersen en een beetje controle dus. En de eerste twee wedstrijden al blij zijn als de hond niet afgeleid wordt door alles wat buiten de ring gebeurt :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Zoek stok! schreef:
Carma schreef: Leuk! Hoeveel wedstrijden heb je voor die tijd nog?
Eentje maar. Laatste kans voor dit jaar dus :wink: De raakvlakken gaan nu goed, dus wie weet.
Ohhhhh,...maar dan ga je daar toch je laatste U-tje halen? Ik wens je niet te zien op de Pijnhorst Linda! :pffff: :wink:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Re: Wedstrijdkalender 2009 - behendigheid

cindy1986 schreef:Waar zie je dat? Misschien kijk ik eroverheen, maar als ik op lhb kijk zie ik de kalender voor 2009 niet staan.
De kalender voor 2009 kwam op de Band list (dat is mail) voorbij. Het zal binnenkort ook wel op lhb staan.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Deborah
Actief
Contacteer:

Re: Wedstrijdkalender 2009 - behendigheid

Ongelezen bericht door Deborah »

Zoek stok! schreef:
cindy1986 schreef:Waar zie je dat? Misschien kijk ik eroverheen, maar als ik op lhb kijk zie ik de kalender voor 2009 niet staan.
De kalender voor 2009 kwam op de Band list (dat is mail) voorbij. Het zal binnenkort ook wel op lhb staan.
Op www.cynophilia.nl staat de kalender voor 2009.
Zoek stok!
Zeer actief

Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
schumie
Zeer actief
Mijn ras(sen): De bull terrier en Amstaff
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door schumie »

Zoek stok! schreef:
marye schreef:
schumie schreef:Misschien beetje off topic maar wanneer hadden jullie het gevoel dat je met je hond klaar was voor de eerste wedstrijd?
Ik vind dat je rustig met wedstrijden kan beginnen als je hond in het parcours bij je blijft (of niet de ring uit rent :mrgreen: ) en als de hond alle toestellen beheerst.
Eens. Ik zou niet zo vroeg beginnen als ik anderen zie doen. Dat je wedstrijd na wedstrijd een totaal ongecontroleerde hond (Border) in de ring hebt. Behalve dat de hond daar verkeerde dingen van leert volgens mij (maar daar zullen anderen het niet mee eens zijn), vind ik het ook wat respectloos tov keurmeester en andere deelnemers. Het is wel een wedstrijd. Maar...je hoeft ook weer niet perfect te lopen om met wedstrijden te beginnen. Gewoon de toestellen beheersen en een beetje controle dus. En de eerste twee wedstrijden al blij zijn als de hond niet afgeleid wordt door alles wat buiten de ring gebeurt :wink:
Wel na vanavond met turbo tess in het veld na twee weken pauze weet ik zeker dat ze wel in het veld blijft.God wat vind die hond het leuk,die denkt alleen maar aan jumpen,jumpen,tunnnel,kat en de schut en liefst alles tegelijk en in sneltreinvaart:N: :mrgreen:
Honden die het veld oprennen,baasjes die langs de kant gek doen ziet ze niet.De trainers krijgen wel vaak nog in vliegende vaart een lik of ze beukt ze omver als ze in haar ogen in de weg staan :N: :smile: :smile:
Maar inprincipe beheerst ze alle toestellen.De band heeft ze nu in 2 lessen een paar keer gedaan en eigenlijk gaat die 7 van 10 keer goed.Paaltjes doen we nog wel met hulp van strips maar ze is er wel vooruit al in te sturen.De wip doen we nog aangelijnd.
Heeft iemand een goede site waarop ik kan vinden wat allemaal verwacht wordt op het laagste niveau.Is er verschil in verenigingen die organiseren?En zo ja bij welke zijn jullie dan en waarom?
De trainer gaf aan vandaag dat tess zeer geschikt zou zijn voor wedstrijden maar bij de club moet ik dan nu eerst nog gevorderderde diploma halen,dan club en dan recreanten.Dan ben je dus twee seizoenen verder dat zou toch iets sneller moeten kunnen toch?
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

schumie schreef: Heeft iemand een goede site waarop ik kan vinden wat allemaal verwacht wordt op het laagste niveau.Is er verschil in verenigingen die organiseren?En zo ja bij welke zijn jullie dan en waarom?
De trainer gaf aan vandaag dat tess zeer geschikt zou zijn voor wedstrijden maar bij de club moet ik dan nu eerst nog gevorderderde diploma halen,dan club en dan recreanten.Dan ben je dus twee seizoenen verder dat zou toch iets sneller moeten kunnen toch?
In de A moet je een parcours lopen, zonder hulpmiddelen op de toestellen. Dus geen strips op de palen :wink: De ene keurmeester zet wat moeilijkere parcoursen neer dan de andere, maar A parcoursen zijn niet bijzonder ingewikkeld. Hier zie je de parcoursen die ik de vorige wedstrijd had: http://www.belgians.nl/Parcoursen/2008/ ... traten.htm

Je hebt ongeveer een kwartier de tijd om het parcours te verkennen en dan begint het. In de large doen meestel erg veel honden mee, dus het kan even duren voordat je aan de beurt bent (je houdt dat zelf in de gaten).

Ik vind het onzin om een vast stramien te volgen voordat je wedstrijden mag lopen. Dat zou betekenen dat alle honden er op hetzelfde moment aan toe zijn. Ik heb met Bram beginners en gevorderden gedaan en halverwege de gevorderden ben ik overgestapt naar de wedstrijdgroep. Toen ben ik ook begonnen met wedstrijden (eerst twee debutantenwedstrijden gelopen). Ik heb veel voor mezelf getraind, vooral de paaltjes. Mocht je club geen startlicentie voor je willen aanvragen, dan kan dat ook via de rasvereniging :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Carma schreef:
Zoek stok! schreef:
Carma schreef: Leuk! Hoeveel wedstrijden heb je voor die tijd nog?
Eentje maar. Laatste kans voor dit jaar dus :wink: De raakvlakken gaan nu goed, dus wie weet.
Ohhhhh,...maar dan ga je daar toch je laatste U-tje halen? Ik wens je niet te zien op de Pijnhorst Linda! :pffff: :wink:
Och hou op, ik word nu al zenuwachtig als ik er aan denk :wink: Ik mag volgens mij als ik het U'tje op VP al heb nog wel starten in februari, dat laat ik me echt niet door de neus boren als jullie voor het eerst een wedstrijd gaan lopen :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
schumie
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
schumie schreef: Heeft iemand een goede site waarop ik kan vinden wat allemaal verwacht wordt op het laagste niveau.Is er verschil in verenigingen die organiseren?En zo ja bij welke zijn jullie dan en waarom?
In de A moet je een parcours lopen, zonder hulpmiddelen op de toestellen. Dus geen strips op de palen :wink: De ene keurmeester zet wat moeilijkere parcoursen neer dan de andere, maar A parcoursen zijn niet bijzonder ingewikkeld. Hier zie je de parcoursen die ik de vorige wedstrijd had: http://www.belgians.nl/Parcoursen/2008/ ... traten.htm

Je hebt ongeveer een kwartier de tijd om het parcours te verkennen en dan begint het. In de large doen meestel erg veel honden mee, dus het kan even duren voordat je aan de beurt bent (je houdt dat zelf in de gaten).

Ik vind het onzin om een vast stramien te volgen voordat je wedstrijden mag lopen. Dat zou betekenen dat alle honden er op hetzelfde moment aan toe zijn. Ik heb met Bram beginners en gevorderden gedaan en halverwege de gevorderden ben ik overgestapt naar de wedstrijdgroep. Toen ben ik ook begonnen met wedstrijden (eerst twee debutantenwedstrijden gelopen). Ik heb veel voor mezelf getraind, vooral de paaltjes. Mocht je club geen startlicentie voor je willen aanvragen, dan kan dat ook via de rasvereniging :wink:
Thanks voor je uitleg Linda!
Misschien toch maar eens een paar privelessen doen dan of gewoon bij jou en marye in de leer :idea: :mrgreen:
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Met Jip trainde ik 11 maanden toen ik voor het eerst aan een (onderlinge) wedstrijd heb meegedaan. Dat vond ik een hele fijne eerste keer :ok:
Ik wilde eigenlijk met de wintercompetitie mee gaan doen maar goed, dat zit er niet in :wink:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Zoek stok!
Zeer actief

schumie schreef:Misschien toch maar eens een paar privelessen doen dan of gewoon bij jou en marye in de leer :idea: :mrgreen:
De palen leren, is heel lastig met 1 training in de week. Ik zou zelf paaltjes kopen en nog twee keer extra tien minuten op een veld gaan oefenen :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Zoek stok! schreef:
schumie schreef:Misschien toch maar eens een paar privelessen doen dan of gewoon bij jou en marye in de leer :idea: :mrgreen:
De palen leren, is heel lastig met 1 training in de week. Ik zou zelf paaltjes kopen en nog twee keer extra tien minuten op een veld gaan oefenen :wink:
Ben ik het mee eens.

Als je interesse hebt mag je ook best mijn palen lenen Grethe :wink:
Heb alleen geen strips.
Afbeelding
Carma
Zeer actief

marye schreef:
Zoek stok! schreef:
Ben ik het mee eens.

Als je interesse hebt mag je ook best mijn palen lenen Grethe :wink:
Heb alleen geen strips.
Mag je van mij de strips wel lenen :wink:
Bij Luka is het kwartje ,wat betreft de palen, pas echt gevallen toen ik zelf en paar keer per week de palen ben gaan oefenen.
Ik zou Tess trouwens wel eens als een tornado over die baan willen zien gaan :mrgreen:
Afbeelding
Noële
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noële »

Hoelang hebben jullie getraind met jullie met je hond vóór jullie aan wedstrijden begonnen en hoe vaak train je in de week als je wedstrijden loopt (of in dit geval rent :wink: ) met je hond?
rakker2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox

Ongelezen bericht door rakker2000 »

met rakker ben ik dacht ik september 2001 begonnen en in september 2003 de eerste wedstrijd gelopen
tommy ben ik in maart 2002 begonnen en de eerste wedsrijd in april 2004
chezz ben ik in januari rustig aan begonnen en hoop volgend jaar zijn debut te kunnen maken. hij heeft al wel een onderlinge wedstrijd en een debutanten wedstrijd gelopen.
met rakker en tommy train ik maar 1 keer in de week en chezz 1 keer een uur en een keer maximaal denk ik een half uur. en dat nog niet wekelijks, net of ik zin en tijd heb. dat doen we bij iemand thuis die enkele toestellen heeft.
marye
Zeer actief
Contacteer:

Had Caja voor haar eerste wedstrijd ingeschreven na ongeveer driekwart jaar training. Ze is toen helaas langdurig geblesseerd geraakt.
Train inmiddels weer sinds september met haar en ga nu in februari de eerste wedstrijd lopen als alles goed gaat.

Ik heb 1 gewone agilityles in de week, maar heb soms ook wel een seminar, workshop, priveles of dat ik thuis zelf train.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Noële schreef:hoe vaak train je in de week als je wedstrijden loopt (of in dit geval rent :wink: ) met je hond?
Ik heb een aantal maanden best veel getraind. Vooral om de palen aan te leren. Denk dan aan drie keer in de week. Nu train ik een keer per week en ik heb zo nu en dan priveles en workshops. Ik train niet veel meer voor mezelf.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
schumie
Zeer actief

Thanks voor de antwoorden en de aanbiedingen!
Mijn gedachte is om nu eerst misschien eens een paar privelessen te nemen voordat ik zelf thuis durf te trainen.Ben bang dat ik haar iets verkeerd aanleer en dat is altijd weer moeilijker af te leren dan in een keer goed aanleren.Normaal ben ik nooit onzeker over iets zelf doen maar voor mijn gevoel luistert dit allemaal wel nauw en het is voor mij onbekend terrein.
Bijvoorbeeld de trainers wilde gebruik maken van een rubbertje daar de touch aankoppelen voor de raakvlakken.Mevrouw Tess vond het al belachelijk dat ze het alleen hoefde aan te raken met haar neus,moet ik echt niet hem nog terugbrengen baasje?
Kortom bij de laatste les,geef ik rubber aan de trainer en die legde het op de raakvlakken,wel tess was niet te houden.Ze rende dus in een rechte lijn naar het raakvlakken toestel onderweg wel alles springen wat ze tegen kwam en haalde het rubbertje dus op en bracht het bij mij :roll: :19: :mrgreen: Dit gebeurde voordat ik uberhaupt wat had kunnen zeggen.... :boos:
Met koekjes op de raakvlakken leggen,precies zo ze ziet de trainer dat doen en onthoudt dat precies en wil dan dus eerst dat toestel doen..
Afbeelding
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Ik hou de kalender ook in het oog ik wil zeker in de B geraken en dan zeg ik de wedstrijden in nl vaarwel en ga in belgie spelen.
Maar ik heb die kalender bekeken en zie wel A en m/S op bepaalde dagen staan en ga zo maar verder maar waar staan de debutanten aangeduid of is dat gewoon A. Ik ben niet zo mee met de agility in NL.
marye
Zeer actief
Contacteer:

Bij cyno is geen debutantenklasse. Je begint gewoon in de A.
Afbeelding
Carma
Zeer actief

Noële schreef:Hoelang hebben jullie getraind met jullie met je hond vóór jullie aan wedstrijden begonnen en hoe vaak train je in de week als je wedstrijden loopt (of in dit geval rent :wink: ) met je hond?
Ik train nu 2 x 3 kwartier in de week. Voor mezelf trainen doe ik bijna niet meer. Af en toe doe ik ook mee aan een workshop of seminar, vaak is dit dan wel ter vervanging van een van de reguliere trainingen.
Ik ben in september 2007 begonnen met behendigheid en zal dus wrs in februai 2009 mijn eerste wedstrijd gaan lopen.
Afbeelding
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

ik ga vandaag naar e kc hoekse waard kijken, via hun kan ik wel een startlicentie krijgen. Ik flyball er al op donderdag
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”