Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

sta dagen en dekken/ niet dekken

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

sta dagen en dekken/ niet dekken

Ongelezen bericht door Podenji »

beetje rare titel maar weet niet hoe ik het ander moet zeggen.
solar en kalusha zijn loops, nu heeft kalusha 2 nesten gehad en solar 1. Het valt me op dat wanneer ik ze laat dekken dat ze maar een dag of 3-5 staan voor de reu, en als ik ze niet laat dekken dat ze soms wel tot 7-10 dagen blijven staan. Ik merk dat natuurlijk omdat ik hier ook reuen heb lopen.
ik hoop dat ik het duidelijk zeg zo. :denken:

hebben jullie soortgelijke ervaringen of hele andere?
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Misschien omdat ze de reu afsnauwen na een geslaagde dekking? Of is dat niet wat je bedoelt?
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

bulletjebe schreef:Misschien omdat ze de reu afsnauwen na een geslaagde dekking? Of is dat niet wat je bedoelt?
eh nee dat bedoel ik niet en ik vraag ook niet waarom maar of mensen een soortgelijke ervaring hebben :wink:

kijk Kalusha staat sinds vorige week dinsdag voor de reuen, het is nu 9 dagen later en ze staat nog steeds klaar voor ze. Ik laat haar niet meer dekken, dus dit keer ook niet. Maar in 2003 en 2004 heeft ze een nestje gehad , toen stond ze maar 3-5 dagen voor een reu, nu ze niet gedekt is dus veel langer,

ik denk dat dat komt omdat ze toen gelijk opgenomen had en het dus niet nodig was om nog vaker gedekt te worden, nu is ze uberhaupt niet gedekt en is ze misschien dus langer vruchtbaar? :denken:
met Solar idem dito.

snap je nu wat ik bedoel? en ik wil dus weten of mensen soortgelijke ervaringen hebben, dat wanneer hun teven niet gedekt worden dat ze langer staan voor een reu dan wanneer ze wel gedekt zijn.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik kan niet zeggen wat hier gebeurd als ze wel gedekt wordt maar Eva heeft voor Dapper ongeveer 4-5 dagen gestaan. Daarvoor woest gegrom bij een poging en nu weer dus het is weer klaar. Gelukkig. :mrgreen:
Ik weet zeker dat ze niet gedekt is omdat we haar vanaf dag 1 van de loopsheid geen seconde alleen met Dapper gelaten. Hij kreeg interesse en daarna is ze altijd mee geweest en op de dekdagen in aparte ruimtes op de korte testsnuffel na :wink:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Podenji schreef:
ik denk dat dat komt omdat ze toen gelijk opgenomen had en het dus niet nodig was om nog vaker gedekt te worden, nu is ze uberhaupt niet gedekt en is ze misschien dus langer vruchtbaar? :denken:
met Solar idem dito.

snap je nu wat ik bedoel? en ik wil dus weten of mensen soortgelijke ervaringen hebben, dat wanneer hun teven niet gedekt worden dat ze langer staan voor een reu dan wanneer ze wel gedekt zijn.
hier ook beide keren na de dekking niet meer staan, beide keren hebben de teven opgenomen. voor de dekkingen stonden ze veel langer idd.
Afbeelding
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Hier wel. Onze Merle is twee keer gedekt. De eerste keer heeft ze twee dagen voor de reu gestaan, de laatste keer maar één dag, op de twaalfde dag. Als ze niet gedekt wordt staat ze wel ruim een week met haar staart opzij. Maar dan wel hier thuis voor de eigen reu, misschien dat dit het verschil maakt?
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

thanks allemaal voor de reacties, het is dus niet alleen bij mijn teven zo.
Maryanne schreef:Hier wel. Onze Merle is twee keer gedekt. De eerste keer heeft ze twee dagen voor de reu gestaan, de laatste keer maar één dag, op de twaalfde dag. Als ze niet gedekt wordt staat ze wel ruim een week met haar staart opzij. Maar dan wel hier thuis voor de eigen reu, misschien dat dit het verschil maakt?
Kalusha staat hier de eerste 3-4 dagen enkel voor Cy, daarna word ze wanhopig en gaat ze nog een week ook voor andere reuen staan :19:

edit: dit was de laatste 2 loopsheden zo, Cy is natuurlijk nog geen 18 maanden dus die hebben we nog niet zo lang, Cy is wel de baas van de reuen, dus vandaar dat ze zich alleen aan hem aanbiedt, tot grote frustratie van Jenson :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”