Op 18 januari staat het VZH al gepland!!!

We hadden vandaag eerst gespeurd.. de U die ik had gelopen was toch nog even te veel van het goede.. ze begon goed.. maar na het tweede strek.. was de concentratie weg en werd ze wat onzeker.. volgende keer maar alleen een lang recht strek en 1 hoek en klaar... het is geen Finn die staat te stuiteren om te speuren

Vandaag was het al een stuk los volgen.. los de zit etc etc.. ik stond verbaasd hoe ze naast me liep te stralen en te volgen, de ballen onzichtbaar in mijn zakken

Ze is wel een hondje van actie actie actie...dus ik moet stevig de pas erin hebben.. veel ren en vliegwerk.. met apporteren met aanleren van vooruitsturen... ik rennnen apporteerblok gooien zodra ze me voorbij is ik weer terugrennen pfffff.... en ik rook... ik moet zeggen dat ik behoorlijk hijgde en het zweet stond op me voorhoofd... ik heb dan ook een drilinstructeur ... die antirook is.. dus rennen laat ie me wel

Maar het loont dus...

vandaag ook voor het eerst twee verstekken gerievierd.. ging ook goed.. ze is in het verstek toch nog wat te gefocussed op mij.. dat merk ik.. niet helemaal zeker nog en zodra ik het verstek omkom zoekt ze oogcontact.. maar zolang ik dan maar me bakkes ga houden komt dat ook wel goed!
Vandaag had ik echt het gevoel dat we samen aan het werken waren.. ze was blij, veel contact van haaruit ook buiten de training.. gewoon echt me maatje is ze aan het worden.. is gewoon een heerlijk iets.. is immers altijd maar afwachten als je een wat oudere hond in huis neemt

Het is gewoon een heerlijke meid

We gaan ervoor!
Wilde ik even kwijt