Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ze blijft examen staat gepland

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ze blijft examen staat gepland

Ongelezen bericht door blondie »

Jaha Bluffie blijft..
Op 18 januari staat het VZH al gepland!!! :mrgreen: dat kreeg ik afgelopen woensdag te horen van mijn begeleider...dus dat wordt aan de bak!
We hadden vandaag eerst gespeurd.. de U die ik had gelopen was toch nog even te veel van het goede.. ze begon goed.. maar na het tweede strek.. was de concentratie weg en werd ze wat onzeker.. volgende keer maar alleen een lang recht strek en 1 hoek en klaar... het is geen Finn die staat te stuiteren om te speuren :wink:
Vandaag was het al een stuk los volgen.. los de zit etc etc.. ik stond verbaasd hoe ze naast me liep te stralen en te volgen, de ballen onzichtbaar in mijn zakken :wink: (voorheen .. wat zeg ik ik begin net met haar,.. eerder liep ik met het balletje in zicht.. maar blijkbaar valt het kwartje snel bij haar!)
Ze is wel een hondje van actie actie actie...dus ik moet stevig de pas erin hebben.. veel ren en vliegwerk.. met apporteren met aanleren van vooruitsturen... ik rennnen apporteerblok gooien zodra ze me voorbij is ik weer terugrennen pfffff.... en ik rook... ik moet zeggen dat ik behoorlijk hijgde en het zweet stond op me voorhoofd... ik heb dan ook een drilinstructeur ... die antirook is.. dus rennen laat ie me wel :mrgreen: dan krijg je ook nog "hoor ik je nou hijgen???"hier nog een keer apport rennen Con!! pffffff...
Maar het loont dus... :cheer:
vandaag ook voor het eerst twee verstekken gerievierd.. ging ook goed.. ze is in het verstek toch nog wat te gefocussed op mij.. dat merk ik.. niet helemaal zeker nog en zodra ik het verstek omkom zoekt ze oogcontact.. maar zolang ik dan maar me bakkes ga houden komt dat ook wel goed!
Vandaag had ik echt het gevoel dat we samen aan het werken waren.. ze was blij, veel contact van haaruit ook buiten de training.. gewoon echt me maatje is ze aan het worden.. is gewoon een heerlijk iets.. is immers altijd maar afwachten als je een wat oudere hond in huis neemt :19:
Het is gewoon een heerlijke meid :pffff:
We gaan ervoor!
Wilde ik even kwijt :mrgreen:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Veel plezier met haar! Klinkt als een leuke hond. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Gefeliciteerd :ok:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

:cheer: leuk joh... ben benieuwd... kun je alvast gaan stressen voor het VZH :mrgreen: Ik herken het meteen dat van je instrukteur... ik heb ook dr ook zo'n 1... heb het zweet regelmatig op mn voorhoofd staan :N: :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
blondie
Zeer actief

Re: Ze blijft examen staat gepland

Ongelezen bericht door blondie »

Inge O schreef:
blondie schreef:Jaha Bluffie blijft..
was daar nog twijfel over dan?
De twijfel of ik inderdaad met haar zou kunnen trainen ja.. (we hadden 2 mnd proef gezet) ze komt van de fokster af en die wil graag onder haar kennelnaam een nest van haar, in de werkhondenlijn, "moeten"er dan ook wel certificaten op staan om door te fokken (reu eigenaren zetten ook niet zomaar op een willekeurige teef hun reu in om te dekken.. serieuze.. dan.. ze willen wel dan een teefje dat ook heeft laten zien wat ze kan)
Maar ik twijfelde denk meer aan mezelf en mijn onervarenheid, maar ze is niet zomaar bij mij gepaatst..
Maar eerlijk is eerlijk, had ze met mij geen klik gehad .. dan had ze elders afgericht geworden..
Maar ik ben van combi .. lol met de honden in huis op strand in duin etc..en zo wilde de fokster het ook graag zien .. en Bluf lijkt ook volledig op haar plek hier..
Dus ben ik blij om te zeggen dat ze blijft.. ik hou ook niet van heen en weer gebonjour met honden hoor.. en ik kies voor een hond, maar ze moeten mij ook kiezen :wink: als je begrijpt wat ik bedoel.. anders heb je al geen basis.
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Dit is gewoon goed nieuws! Voor jou, voor Bluf, voor T.B.
Heerlijk dat het goed klikt tussen jullie.
En alvast veel succes gewenst voor het examen. :wink:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Leuk dat het zo goed gaat met je blijvertje :ok:
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Wat fijn dat jullie zo goed bij elkaar blijken te passen :ok:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Fijn :ok:
Heel veel plezier met haar :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”