Moos schreef:Moon schreef:Ik draai me altijd om als een hond (meestal labjes, ik kan het ook niet helpen

) me dreigt te bespringen. Niet dat ik het erg vind dat ik 'besprongen' wordt, maar om de baasjes (die hulpeloos 'laag, láág, staan te schreeuwen in de verte

) te helpen.
Voor TS; ik denk dat je het niet kunt veroorloven met zo'n hond als de jouwe om haar ook maar een seconde uit het oog te verliezen (dus kletsen met andere hondenbezitters zou ik even niet meer doen..). Misschien helpt het al heel veel als je 'de touwtjes weer eens even wat strakker aantrekt'? Dus super consequent met haar omgaat? Misschien helpt dat ook bij het poep-eet probleem?
Ik vind dat 'laag' schreeuwen ook altijd zo'n mooie; ik moet namelijk echt de eerste hond nog tegenkomen die dat commando kende
Volgens mij denken 9 van de 10 opspringers dat 'laag' betekent "spring op"

, en die overgebleven ene hoort het denk ik niet eens.
Mensen vragen ook vaak aan mij of Vera laag kent, dan antwoord ik altijd dat ze dat niet kent, maar "nee" des te beter

Nou ik ken anders wel een hond die absoluut het woord laag kent. Wanneer je alles roept behalve laag
gaat hij niet laag
Maar wanneer je het woordje laag roept gaat hij wel degelijk laag.
Wanneer een hond tegen mij opspringt draai ik om en ben ik absoluut niet een interessant persoon om
tegenaan te springen. Wanneer een hond dreigt op te springen heb ik in mijn hand een koekje (voor de hond
te leren)en houd ik mijn hand meteen laag zodat hij niet springt, wanneer hij op 4 poten staat beloon ik hem voor
het laag blijven (dus op de grond blijven en het niet springen) Wanneer je dit blijft herhalen krijgen ze door van,
oke als ik laag blijf krijg ik een koekje en word ik dus beloond door het 'laag' blijven, met andere woorden
als ik laag blijf ben ik braaf.
Mijn mening is dat als je bijvoorbeeld een Labrador als Senna hebt, en je haar corrigeert wanneer ze opspringt
ze net zo enthousiast blijft en het niet zal leren, en het dus telkens opnieuw zal doen, wanneer je haar
een commando aan zou leren zou ze dat veel sneller oppakken, labradors zijn leergierig en makkelijker
dingen aan te leren. Je kunt ook gewoon aan mensen vragen wanneer ze opspringt of ze haar willen negeren
zodat jij haar af kunt leiden met het eventuele commando.
Het corrigeren bedoel ik met stemcorrectie of trekcorectie, dus dan heb ik het niet over knietjes geven ofzo.
Of niet goed?