Moderator: moderatorteam
nou vind het goed dat jij dat niet hebt, maar het is toch echt zo hoor, maar als je dat niet voor kan stellen ja kan ik je reactie wel begrijpenFrenk schreef:Niet echt in de weg ligt? Het is smerig!Chicoahua schreef:ik zeg gewoon heel eerlijk als het niet echt in de weg ligt dan loopt ik fluitend verder maar zou het midden in de stad of voor iemand stoep liggen tja dan wel
maar dat is gewoon mijn gevoel alsof mensen me dan zouden uitlachen, maar wat je zegt is wel waar mensen zijn eerder complimenteus dan dat ze je uitlachen maargoed die onzekerheid he;)
Heeft geen moer met onzekerheid te maken. Dat is gewoon een smoesje voor je eigen onzekerheid. Mensen lachen je pas uit (of kijken op je neer!) als je doorloopt alsof je niks hebt gemerkt.
Gewoon opruimen als je hond op straat of op de stoep poept.
Niemand vraagt je om het op te eten
Dat lijkt mij ook jaFrenk schreef:De mensen hier in de buurt reageren juist altijd zeer complimenteus als ze je met je zakje in de weer zien.joline schreef:Het zou mij niks kunnen schelen wat andere mensen zouden denken als ik de poep van mijn honden op de stoep netjes opruim
Je moet even stoppen met je eigen gedrag zo voor jezelf goed te praten. Je kunt poep oprapen en weggooien. Want als het echt echt moet doe je het. Nou, het moet dus altijd echt echt echt. Zo simpel is het.Chicoahua schreef:nou vind het goed dat jij dat niet hebt, maar het is toch echt zo hoor, maar als je dat niet voor kan stellen ja kan ik je reactie wel begrijpenmaar het heeft daar ook wel ene moer
mee te maken.
maargoed, het is echt niet zo dat dit vaak is gebeurd ofzo en als het wel gebeurd zoals die ene keer ruim ik het wel op en het heeft niks met gemakzucht te maken
Nou, hier wel hoorMarie-Josée schreef:Katten graven hun ontlasting in en ik heb nog nooit een kat meegemaakt die op het gras poeptdoggy schreef:Katten poepen zelfs in andermans tuinen en die poepen ook in het gras en daar word niks van gezegd.
Niet dat ik nu wat tegen katten heb, absoluut niet.
Dat vind ik asociaal. Door jou en soortgelijke hondenbezitters krijgen hondenbezitters een slechte naam en geef je de gemeente weer een extra reden om de hondenbelasting te verhogen.Chicoahua schreef:in de zomer voor het eerst opgeruimd in een toeristisch dorpje, het was ontzettend druk en hij moest midden op straat, dus netjes een zakje gepakt en opgeraapt, niemand die me kende
maar ik ruim het zeker niet op als hij het op een rustige dag doet op de stoep. dan loop ik fluitend verder hahaha.
de schaamte is groter om het op te rapen dan te laten liggentenzij het gebeurt zoals die ene en hoop laatste keer.
Inderdaad!Tamara. schreef:Ik walg van de mensen die het laten liggenDaardoor word ik, die het wél opruimt, vaak met de nek aangekeken alleen al omdat ik met een wandelende strontveroorzaker loop
Ik zie vooral een waardeloze poepopruimerKeesjaap schreef:Wij hebben altijd 8 poepzakjes bij ons![]()
<knip>
Maar eerlijk gezegd ruim ik het bijna nooit op, alleen als het midden op de stoep ligt dan wel. Maar ik wil het dan ook nog wel eens in de goot schuiven![]()
<knip>
In Deventer hebben ze een (laat ik het maar netjes zeggen) waardeloos hondenpoep beleid.
Inderdaad, kleine moeite, groot plezier.Addy schreef:Ik ruim het op in de wijk, lijkt me ook vrij normaal, laat staan dat een van mijn honden een ongelukje heeft en op de stoep of straat poept, dat laat ik echt niet liggen![]()
Op het Hemmeland poepen ze in de struiken en als ze per ongeluk op het strand poepen ruim ik het op. Lijken me normale regeltjes en als iedereen zich daar aan houd krijg je ook geen problemen
Mee eensMuk schreef: Maar wat vinden jullie eigenlijk van het plassen van honden. Mijn hond mag bijvoorbeeld niet tegen een heg / struik in een tuin van iemand aanplassen (behalve als het van de gemeente is), maar ik zie hier ook veel hondenbezitters die hun honden wel tegen heggen van bewoners laten aanplassen. Dat vind ik ook asociaal eerlijk gezegd.
Precies!! Wij die het wel opruimen worden erop aangekeken!Muk schreef:Inderdaad!Tamara. schreef:Ik walg van de mensen die het laten liggenDaardoor word ik, die het wél opruimt, vaak met de nek aangekeken alleen al omdat ik met een wandelende strontveroorzaker loop
En het hondenbeleid in mijn gemeente is ook niet geweldig, maar dan nog pas ik ervoor om andere mensen zich te laten ergeren aan mijn honden. Gewoon rekening houden met elkaar. Helaas zijn er maar al te veel hondenbezitters die dat niet doen en dat krijg je als "fatsoenlijke" hondenbezitter wel op je bord.
Het kan nog vreemder; Had laatst geen poepzakje bij me en één van mijn honden had ergens een hoop neergelegd én ik moest naar m'n werk. Dus even later zagen mensen een auto aan komen scheuren, ik spring eruit, ren recht op een drol af en spring met gevuld zakje en al weer in de autochristo schreef:Trouwens - dan zien mensen je zonder hond of wat dan ook recht op een drol afstappen, vanuit het niets een zakje tevoorschijn halen en het opruimen. Staat nog vreemder
Ja ik heb zakjes bij me en Nee ik gebruik ze amperFrenk schreef:Ik zie vooral een waardeloze poepopruimerKeesjaap schreef:Wij hebben altijd 8 poepzakjes bij ons![]()
<knip>
Maar eerlijk gezegd ruim ik het bijna nooit op, alleen als het midden op de stoep ligt dan wel. Maar ik wil het dan ook nog wel eens in de goot schuiven![]()
<knip>
In Deventer hebben ze een (laat ik het maar netjes zeggen) waardeloos hondenpoep beleid.Je hebt potverdorie zakjes bij je... Wat is dan toch de moeite
Niks geen hetze, vogelvrij of slachtoffer van de grote boze gemeente. Volkomen terecht!!!Keesjaap schreef:Ja ik heb zakjes bij me en Nee ik gebruik ze amperFrenk schreef:Ik zie vooral een waardeloze poepopruimerKeesjaap schreef:Wij hebben altijd 8 poepzakjes bij ons![]()
<knip>
<knip>
In Deventer hebben ze een (laat ik het maar netjes zeggen) waardeloos hondenpoep beleid.Je hebt potverdorie zakjes bij je... Wat is dan toch de moeite
![]()
Er is ons hier een hondenpoepbeleid door de strot geduwd wat nergens op slaat en vervolgens is er een hetze tegen hondenbezitters ontstaan.
Als hondenbezitter in Deventer mag je bij gratie Gods ergens je hond laten los lopen en daar moet je nog dankbaar voor zijn.
En dat heeft niets met het betalen van hondenbelasting te maken, die is wel redelijk hier, maar met het feit dat de gemeente, zonder rekening te houden met de wensen van de eigenaren, je als hondenbezitter vogelvrij heeft verklaard.
De boete's zijn te zot voor woorden:
Niet aanlijnen (behalve in een losloopgebied) € 60
Poep niet opruimen (behalve in een losloopgebied) € 90
Geen opruimmiddel bij zich hebben (altijd) € 60
Hond op kinderspeelplaats € 90
Als je dan je ID niet bij je hebt komt er nog eens € 50 bij.
Dus als je pech hebt ga je voor bijna € 200 de boot in![]()
Trouwens er lopen er hier 3 die hebben geleerd om in de bosjes of in de goot te poepen. Moet ik een Labrador van ruim 11, die zijn hele leven al in de bosjes poept dan nu verplichten om het op een andere plek te doen zodat ik het kan opruimen?
Het is voor mij principieël FrenkFrenk schreef:Niks geen hetze, vogelvrij of slachtoffer van de grote boze gemeente. Volkomen terecht!!!Keesjaap schreef:Ja ik heb zakjes bij me en Nee ik gebruik ze amperFrenk schreef:Ik zie vooral een waardeloze poepopruimerKeesjaap schreef:Wij hebben altijd 8 poepzakjes bij ons![]()
<knip>
<knip>
![]()
Er is ons hier een hondenpoepbeleid door de strot geduwd wat nergens op slaat en vervolgens is er een hetze tegen hondenbezitters ontstaan.
Als hondenbezitter in Deventer mag je bij gratie Gods ergens je hond laten los lopen en daar moet je nog dankbaar voor zijn.
En dat heeft niets met het betalen van hondenbelasting te maken, die is wel redelijk hier, maar met het feit dat de gemeente, zonder rekening te houden met de wensen van de eigenaren, je als hondenbezitter vogelvrij heeft verklaard.
De boete's zijn te zot voor woorden:
Niet aanlijnen (behalve in een losloopgebied) € 60
Poep niet opruimen (behalve in een losloopgebied) € 90
Geen opruimmiddel bij zich hebben (altijd) € 60
Hond op kinderspeelplaats € 90
Als je dan je ID niet bij je hebt komt er nog eens € 50 bij.
Dus als je pech hebt ga je voor bijna € 200 de boot in![]()
Trouwens er lopen er hier 3 die hebben geleerd om in de bosjes of in de goot te poepen. Moet ik een Labrador van ruim 11, die zijn hele leven al in de bosjes poept dan nu verplichten om het op een andere plek te doen zodat ik het kan opruimen?
Gewoon zakjes bij je dragen (altijd) en je hond aanlijnen als dat gevraagd is en je ID bij je dragen. Wat is daar nu zo moeilijk of het Grote Onrechtvaardige aan???
En inderdaad! Dankbaar zijn voor losloopgebiedenOok helemaal terecht.
En ik vind dat je poep ook uit de goot moet opruimen, bosjes vind ik dan weer niet strikt noodzakelijk, maar zou het moeten hier in het park als je bij de drollen kunt komen? Geen probleem hoor.
Blijkbaar heeft men in Deventer de verkeerde mensen tot toezichthouder benoemt?Keesjaap schreef:Het is voor mij principieël Frenk![]()
Ik ben geen aso hondenbezitter, heb mijn honden altijd aan de lijn en -als het te gortig- is ruim ik de poep op.
Maar ik pas er voor om door een stel stadswachten (oh nee toezichthouders) als een klein kind toegesproken te worden want dat is er wat er hier gebeurd.
Ik vind een losloopgebied een goed idee maar dan moet mijn vriendin 's daar 's avonds alleen in het donker lopen dan ??
Mijn honden mogen pas plassen als we in het park zijn, dat is hier de straat uit en niet eerder.Muk schreef:Maar wat vinden jullie eigenlijk van het plassen van honden. Mijn hond mag bijvoorbeeld niet tegen een heg / struik in een tuin van iemand aanplassen (behalve als het van de gemeente is), maar ik zie hier ook veel hondenbezitters die hun honden wel tegen heggen van bewoners laten aanplassen. Dat vind ik ook asociaal eerlijk gezegd.
Als ik het goed begrijp heb je vier honden.Dat is jóu keuze, maar dan vind ik ook dat je je al helemaal bewust moet zijn van de hoeveelheid poep die ze achterlaten en hoe dat kan gaan stinken als je het niet opruimt, dus ook in een plantsoen of in de goot.Een ander hoeft toch geen last te hebben van jou hobby, en de gemeente hoeft daar ook niet voor op te draaien.Keesjaap schreef:Wij hebben altijd 8 poepzakjes bij ons![]()
Je moet er hier 2 per hond bij je hebben, hij/zij zou nog een keer kunnen poepen![]()
Te zot voor woorden maar wel waar hier![]()
In Deventer hebben ze een (laat ik het maar netjes zeggen) waardeloos hondenpoep beleid.![]()
Er is hier een losloopgebied op een kleine 10 minuten lopen dus er staat een bord bij het hek: HONDENLOSLOOPGEBIED maar 3 meter verder staat er een bord:
GELIEVE UW HONDEN AANGELIJND TE HOUDEN. Er lopen hier bokken voor mileurvriendelijk onderhoud van dit gebied.
Nou dan loop je daar dus tussen de bokkenstront met je hondenEn stinken als het een beetje warm is
![]()
Ik stap liever in de auto naar het bos, dat is 5 minuten rijden![]()
Alhoewel de honden daar ook niet los mogen maar dan parkeer ik ietsjes verder dan dat bordje