Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Poep opruimen, ja of nee??

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Hier in de stad zijn eigenlijk de enige dingen waar Frenk z'n poot tegen op mag tillen de bomen of struiken. Maar die boomspiegels liggen dus altijd vol met vieze frolic-flatsen en andere smerige hoopjes. En, werkelijk waar, naast elke boom staat zo'n beetje een vuilnisbak :19: Zo ongelofelijk aso! Frenk kan dan dus niet plassen, zonder in zo'n drol te moeten staan of hangen met z'n lange haar. En niet alleen die boomspiegels liggen vol, maar ook de stoep/straat. Zelf bij mensen voor de deur. Onze buurvrouw is wel eens nietsvermoedend haar deur uitgestapt, hup vol in een drol. :kotz:
Afbeelding
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

Frenk schreef:
Chicoahua schreef:ik zeg gewoon heel eerlijk als het niet echt in de weg ligt dan loopt ik fluitend verder maar zou het midden in de stad of voor iemand stoep liggen tja dan wel
maar dat is gewoon mijn gevoel alsof mensen me dan zouden uitlachen, maar wat je zegt is wel waar mensen zijn eerder complimenteus dan dat ze je uitlachen maargoed die onzekerheid he ;);)
Niet echt in de weg ligt? Het is smerig! :boos:
Heeft geen moer met onzekerheid te maken. Dat is gewoon een smoesje voor je eigen onzekerheid. Mensen lachen je pas uit (of kijken op je neer!) als je doorloopt alsof je niks hebt gemerkt. :piew:
Gewoon opruimen als je hond op straat of op de stoep poept. :klaar:
Niemand vraagt je om het op te eten :pffff:
nou vind het goed dat jij dat niet hebt, maar het is toch echt zo hoor, maar als je dat niet voor kan stellen ja kan ik je reactie wel begrijpen :pffff: maar het heeft daar ook wel ene moer :blah: mee te maken.
maargoed, het is echt niet zo dat dit vaak is gebeurd ofzo en als het wel gebeurd zoals die ene keer ruim ik het wel op en het heeft niks met gemakzucht te maken :(
Afbeelding
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Frenk schreef:
joline schreef:Het zou mij niks kunnen schelen wat andere mensen zouden denken als ik de poep van mijn honden op de stoep netjes opruim :wink:
De mensen hier in de buurt reageren juist altijd zeer complimenteus als ze je met je zakje in de weer zien. :19:
Dat lijkt mij ook ja :wink:
En als ze het raar zouden vinden, maakt het mij niks uit :pffff:
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Als het ergens ligt waar mensen er in zouden kunnen staan ruim ik het op (of als het vlakbij een plek is waar het wel kan schop ik het daar even heen). Gelukkig weet Jamey heel goed waar het wel en niet mag, dus eigenlijk hoef ik nooit op te ruimen (en ik moet dus ook bekennen dat ik eigenlijk nooit zakjes bij me heb)...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Op de een of andere manier kunnen mijn honden niet op straat zelf poepen, ze doen het altijd in bosjes of op het gras. Poepen ze ergens waar mensen erin kunnen stappen ruim ik het altijd op en neem het zakje mee naar huis. Ik heb een grasstrook voor mijn deur en dat is voor sommige eigenaren een vrijbrief om honden daar te laten poepen en vooral niet op te ruimen. Aan de andere kant van de strook staat mijn auto en het is al vaak voorgekomen dat ik tijdens het rijden besef dat mijn schoen en mijn pedalen onder de hondenstront zitten :jank:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Frenk
Zeer actief

Chicoahua schreef:nou vind het goed dat jij dat niet hebt, maar het is toch echt zo hoor, maar als je dat niet voor kan stellen ja kan ik je reactie wel begrijpen :pffff: maar het heeft daar ook wel ene moer :blah: mee te maken.
maargoed, het is echt niet zo dat dit vaak is gebeurd ofzo en als het wel gebeurd zoals die ene keer ruim ik het wel op en het heeft niks met gemakzucht te maken :(
Je moet even stoppen met je eigen gedrag zo voor jezelf goed te praten. Je kunt poep oprapen en weggooien. Want als het echt echt moet doe je het. Nou, het moet dus altijd echt echt echt. Zo simpel is het. :ok:
Afbeelding
doggy

Re: Poep opruimen, ja of nee??

Ongelezen bericht door doggy »

Marie-Josée schreef:
doggy schreef:Katten poepen zelfs in andermans tuinen en die poepen ook in het gras en daar word niks van gezegd.
Niet dat ik nu wat tegen katten heb, absoluut niet.
Katten graven hun ontlasting in en ik heb nog nooit een kat meegemaakt die op het gras poept :wink:
Nou, hier wel hoor :wink:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Chicoahua schreef:in de zomer voor het eerst opgeruimd in een toeristisch dorpje, het was ontzettend druk en hij moest midden op straat, dus netjes een zakje gepakt en opgeraapt, niemand die me kende :D
maar ik ruim het zeker niet op als hij het op een rustige dag doet op de stoep. dan loop ik fluitend verder hahaha.
de schaamte is groter om het op te rapen dan te laten liggen :oeps: tenzij het gebeurt zoals die ene en hoop laatste keer.
Dat vind ik asociaal. Door jou en soortgelijke hondenbezitters krijgen hondenbezitters een slechte naam en geef je de gemeente weer een extra reden om de hondenbelasting te verhogen.

Ik ruim 9 van de 10 keer de hondenpoep op. In de wijk altijd (behalve in de bosjes), in het officiele losloopgebied (is gewoon groot terrein met een pad door woest onkruid) niet en op het strand of de weg ernaartoe altijd. Terwijl er zoveel mensen zijn die dat niet doen.

Zelf heb ik ook een hekel aan kattenpoep, ingegraven of niet maakt niet uit. Hier ligt altijd kattenpoep in mijn tuin en met tuinieren is dat best smerig. In zulke gevallen krijg ik ook hele sterke neigingen om mijn hond in de tuin van die kattenbezitter (het zijn er hier helaas te veel) te laten schijten.
Keesjaap
Actief
Mijn ras(sen): Markiesjes
Aantal honden: 5
Locatie: Deventer. Baasje van Beauty, Sonja, Skila, Yazoo en Ayla.

Ongelezen bericht door Keesjaap »

Wij hebben altijd 8 poepzakjes bij ons :pffff:
Je moet er hier 2 per hond bij je hebben, hij/zij zou nog een keer kunnen poepen :wink:
Te zot voor woorden maar wel waar hier :smile:

Maar eerlijk gezegd ruim ik het bijna nooit op, alleen als het midden op de stoep ligt dan wel. Maar ik wil het dan ook nog wel eens in de goot schuiven :mrgreen:

In Deventer hebben ze een (laat ik het maar netjes zeggen) waardeloos hondenpoep beleid. :neenee:

Er is hier een losloopgebied op een kleine 10 minuten lopen dus er staat een bord bij het hek: HONDENLOSLOOPGEBIED maar 3 meter verder staat er een bord:
GELIEVE UW HONDEN AANGELIJND TE HOUDEN. Er lopen hier bokken voor mileurvriendelijk onderhoud van dit gebied.

Nou dan loop je daar dus tussen de bokkenstront met je honden :denken: En stinken als het een beetje warm is :boos:
Ik stap liever in de auto naar het bos, dat is 5 minuten rijden :mrgreen:
Alhoewel de honden daar ook niet los mogen maar dan parkeer ik ietsjes verder dan dat bordje :pffff:
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Ik ruim het in de wijk gewoon op. In losloopgebieden ruim ik het op of duw ik het aan de kant als het op een wandelpad is. De enige keren dat ik het dus niet op ruim is als het ver in het bos is uit de buurt van een wandelpad :pffff:

Ik walg van de mensen die het laten liggen :kotz: Daardoor word ik, die het wél opruimt, vaak met de nek aangekeken alleen al omdat ik met een wandelende strontveroorzaker loop :boos:
Muk

Tamara. schreef:Ik walg van de mensen die het laten liggen :kotz: Daardoor word ik, die het wél opruimt, vaak met de nek aangekeken alleen al omdat ik met een wandelende strontveroorzaker loop :boos:
Inderdaad!
En het hondenbeleid in mijn gemeente is ook niet geweldig, maar dan nog pas ik ervoor om andere mensen zich te laten ergeren aan mijn honden. Gewoon rekening houden met elkaar. Helaas zijn er maar al te veel hondenbezitters die dat niet doen en dat krijg je als "fatsoenlijke" hondenbezitter wel op je bord.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Ik ruim het op in de wijk, lijkt me ook vrij normaal, laat staan dat een van mijn honden een ongelukje heeft en op de stoep of straat poept, dat laat ik echt niet liggen :roll:
Op het Hemmeland poepen ze in de struiken en als ze per ongeluk op het strand poepen ruim ik het op. Lijken me normale regeltjes en als iedereen zich daar aan houd krijg je ook geen problemen :wink:
Frenk
Zeer actief

Keesjaap schreef:Wij hebben altijd 8 poepzakjes bij ons :pffff:
<knip>
Maar eerlijk gezegd ruim ik het bijna nooit op, alleen als het midden op de stoep ligt dan wel. Maar ik wil het dan ook nog wel eens in de goot schuiven :mrgreen:
<knip>
In Deventer hebben ze een (laat ik het maar netjes zeggen) waardeloos hondenpoep beleid. :neenee:
Ik zie vooral een waardeloze poepopruimer :pffff: Je hebt potverdorie zakjes bij je... Wat is dan toch de moeite :oohja:
Afbeelding
Muk

Addy schreef:Ik ruim het op in de wijk, lijkt me ook vrij normaal, laat staan dat een van mijn honden een ongelukje heeft en op de stoep of straat poept, dat laat ik echt niet liggen :roll:
Op het Hemmeland poepen ze in de struiken en als ze per ongeluk op het strand poepen ruim ik het op. Lijken me normale regeltjes en als iedereen zich daar aan houd krijg je ook geen problemen :wink:
Inderdaad, kleine moeite, groot plezier. :ok:
Scheelt ook een hoop ergernis.

Hier in onze wijk zijn er helaas weinig van dit soort hondenbezitters. Sommige hondenbezitters laten hun hond nog wel in de tuin van een ander poepen. Ik hoop dat ik die niet tegenkom (en dan is het de laatste tijd gelukkig niet eens in mijn tuin), want zoiets is echt asociaal.

Maar wat vinden jullie eigenlijk van het plassen van honden. Mijn hond mag bijvoorbeeld niet tegen een heg / struik in een tuin van iemand aanplassen (behalve als het van de gemeente is), maar ik zie hier ook veel hondenbezitters die hun honden wel tegen heggen van bewoners laten aanplassen. Dat vind ik ook asociaal eerlijk gezegd.
Frenk
Zeer actief

Muk schreef: Maar wat vinden jullie eigenlijk van het plassen van honden. Mijn hond mag bijvoorbeeld niet tegen een heg / struik in een tuin van iemand aanplassen (behalve als het van de gemeente is), maar ik zie hier ook veel hondenbezitters die hun honden wel tegen heggen van bewoners laten aanplassen. Dat vind ik ook asociaal eerlijk gezegd.
Mee eens :ok: Hier wordt er geplast tegen "gemeentelijke bomen of struiken" en paaltjes. Frenk wil overal zijn poot wel tegen optillen, maar inmiddels is het hem wel redelijk duidelijk dat daar regeltjes voor gelden :wink:
Afbeelding
Es&Senna

Ongelezen bericht door Es&Senna »

Muk schreef:
Tamara. schreef:Ik walg van de mensen die het laten liggen :kotz: Daardoor word ik, die het wél opruimt, vaak met de nek aangekeken alleen al omdat ik met een wandelende strontveroorzaker loop :boos:
Inderdaad!
En het hondenbeleid in mijn gemeente is ook niet geweldig, maar dan nog pas ik ervoor om andere mensen zich te laten ergeren aan mijn honden. Gewoon rekening houden met elkaar. Helaas zijn er maar al te veel hondenbezitters die dat niet doen en dat krijg je als "fatsoenlijke" hondenbezitter wel op je bord.
Precies!! Wij die het wel opruimen worden erop aangekeken!
Ik liep pas met Senna ergens poept ze, nog voordat ik mn zakje kon pakken stond er iemand naast me te schelden dat ik het moet opruimen.
Dus ik zeg, meneer mag ik u even onderbreken ik was namelijk net van plan een zakje uit mijn jas te toveren :boos: (ik stond al met mijn hand in mijn jaszak)
Die man bood zijn excuses aan en zei nog even snel: Fijn, want er zijn maar weinig mensen die het opruimen!

Aan de ene kant begrijp ik die man heel goed dat hij zo reageert, maar aan de andere kant baalde ik al een stekker, omdat ik altijd netjes alles opruim.
Je ziet sommige mensen gewoon blijven kijken als Senna poept, of ik het wel opruim, tja het is triest, maar vind het best erg.
Tis toch een kleine moeite om het ff op te ruimen en het weg te gooien, denk dat je er zelf ook niet zit op te wachten om met je nette schoenen in een hoop stront te stappen!
wen
Zeer actief

Ongelezen bericht door wen »

Ik ruim het altijd op.. kleine moeite groot plezier.
Fan is mijn hobby en daar hoef een ander geen overlast van te hebben.
Het is gewoon te smerig voor woorden wat er allemaal in het gras ligt en vaak ook nog midden op de stoep.

En wat dat plassen betreft ben ik het helemaal met jullie eens.
Ze laten ze gewoon overal tegenaan plassen schuttingen, auto's, fietsen bha
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

christo schreef: :smile: Trouwens - dan zien mensen je zonder hond of wat dan ook recht op een drol afstappen, vanuit het niets een zakje tevoorschijn halen en het opruimen. Staat nog vreemder :mrgreen:
Het kan nog vreemder; Had laatst geen poepzakje bij me en één van mijn honden had ergens een hoop neergelegd én ik moest naar m'n werk. Dus even later zagen mensen een auto aan komen scheuren, ik spring eruit, ren recht op een drol af en spring met gevuld zakje en al weer in de auto :smile:

Ik heb het idd ook wel eens gehad dat één van mijn honden plotseling in het centrum moest poepen waarop een voorbijganger ook direct begon met foeteren, waarop ik tegen de man zei; Mijnheer mag hij het eerst nog even neerleggen voor ik het opruim, of heeft u liever dat ik het opvang.....
Waarna deze man ook netjes zijn excuses aanbood met het :oops: op zijn kaken.

Ook heb ik trouwens weleens bij mensen aangebeld om een zakje of toiletpapier omdat ik niets bij me had en mijn hond net voor hun voordeur had gepoept. (De schaamte voorbij zeg maar :oops:) Mensen vonden het fantastisch en ik werd overladen met complimentjes.

Nou lijkt het trouwens net of mijn honden overal maar van zich af poepen. Dat is niet zo hoor, poepen altijd netjes in uitlaatgebieden en in de bosjes, maar een ongeluk zit soms in een klein hoekje....
Gr. Aniek

Afbeelding
Keesjaap
Actief

Frenk schreef:
<knip>
<knip>
Ik zie vooral een waardeloze poepopruimer :pffff: Je hebt potverdorie zakjes bij je... Wat is dan toch de moeite :oohja:
Ja ik heb zakjes bij me en Nee ik gebruik ze amper :mrgreen:
Er is ons hier een hondenpoepbeleid door de strot geduwd wat nergens op slaat en vervolgens is er een hetze tegen hondenbezitters ontstaan.
Als hondenbezitter in Deventer mag je bij gratie Gods ergens je hond laten los lopen en daar moet je nog dankbaar voor zijn.
En dat heeft niets met het betalen van hondenbelasting te maken, die is wel redelijk hier, maar met het feit dat de gemeente, zonder rekening te houden met de wensen van de eigenaren, je als hondenbezitter vogelvrij heeft verklaard.

De boete's zijn te zot voor woorden:
Niet aanlijnen (behalve in een losloopgebied) € 60
Poep niet opruimen (behalve in een losloopgebied) € 90
Geen opruimmiddel bij zich hebben (altijd) € 60
Hond op kinderspeelplaats € 90
Als je dan je ID niet bij je hebt komt er nog eens € 50 bij.

Dus als je pech hebt ga je voor bijna € 200 de boot in :boos:

Trouwens er lopen er hier 3 die hebben geleerd om in de bosjes of in de goot te poepen. Moet ik een Labrador van ruim 11, die zijn hele leven al in de bosjes poept dan nu verplichten om het op een andere plek te doen zodat ik het kan opruimen?
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Keesjaap schreef:
Frenk schreef:
<knip>
<knip>
Er is ons hier een hondenpoepbeleid door de strot geduwd wat nergens op slaat en vervolgens is er een hetze tegen hondenbezitters ontstaan.
Als hondenbezitter in Deventer mag je bij gratie Gods ergens je hond laten los lopen en daar moet je nog dankbaar voor zijn.
En dat heeft niets met het betalen van hondenbelasting te maken, die is wel redelijk hier, maar met het feit dat de gemeente, zonder rekening te houden met de wensen van de eigenaren, je als hondenbezitter vogelvrij heeft verklaard.

Trouwens er lopen er hier 3 die hebben geleerd om in de bosjes of in de goot te poepen. Moet ik een Labrador van ruim 11, die zijn hele leven al in de bosjes poept dan nu verplichten om het op een andere plek te doen zodat ik het kan opruimen?
Niks geen hetze, vogelvrij of slachtoffer van de grote boze gemeente. Volkomen terecht!!! :ok:
Gewoon zakjes bij je dragen (altijd) en je hond aanlijnen als dat gevraagd is en je ID bij je dragen. Wat is daar nu zo moeilijk of het Grote Onrechtvaardige aan???
En inderdaad! Dankbaar zijn voor losloopgebieden :ok: Ook helemaal terecht.
En ik vind dat je poep ook uit de goot moet opruimen, bosjes vind ik dan weer niet strikt noodzakelijk, maar zou het moeten hier in het park als je bij de drollen kunt komen? Geen probleem hoor.
Afbeelding
Keesjaap
Actief

Frenk schreef:
Keesjaap schreef:
Frenk schreef:
<knip>
<knip>

Niks geen hetze, vogelvrij of slachtoffer van de grote boze gemeente. Volkomen terecht!!! :ok:
Gewoon zakjes bij je dragen (altijd) en je hond aanlijnen als dat gevraagd is en je ID bij je dragen. Wat is daar nu zo moeilijk of het Grote Onrechtvaardige aan???
En inderdaad! Dankbaar zijn voor losloopgebieden :ok: Ook helemaal terecht.
En ik vind dat je poep ook uit de goot moet opruimen, bosjes vind ik dan weer niet strikt noodzakelijk, maar zou het moeten hier in het park als je bij de drollen kunt komen? Geen probleem hoor.
Het is voor mij principieël Frenk :pffff:
Ik ben geen aso hondenbezitter, heb mijn honden altijd aan de lijn en -als het te gortig- is ruim ik de poep op.
Maar ik pas er voor om door een stel stadswachten (oh nee toezichthouders :wink: ) als een klein kind toegesproken te worden want dat is er wat er hier gebeurd.
Ik vind een losloopgebied een goed idee maar dan moet mijn vriendin 's daar 's avonds alleen in het donker lopen dan ??
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Keesjaap schreef:Het is voor mij principieël Frenk :pffff:
Ik ben geen aso hondenbezitter, heb mijn honden altijd aan de lijn en -als het te gortig- is ruim ik de poep op.
Maar ik pas er voor om door een stel stadswachten (oh nee toezichthouders :wink: ) als een klein kind toegesproken te worden want dat is er wat er hier gebeurd.
Ik vind een losloopgebied een goed idee maar dan moet mijn vriendin 's daar 's avonds alleen in het donker lopen dan ??
Blijkbaar heeft men in Deventer de verkeerde mensen tot toezichthouder benoemt?
En ik snap niet waarom je vriendin 's avonds in het donker alleen in een losloopgebied zou moeten lopen :19:
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Muk schreef:Maar wat vinden jullie eigenlijk van het plassen van honden. Mijn hond mag bijvoorbeeld niet tegen een heg / struik in een tuin van iemand aanplassen (behalve als het van de gemeente is), maar ik zie hier ook veel hondenbezitters die hun honden wel tegen heggen van bewoners laten aanplassen. Dat vind ik ook asociaal eerlijk gezegd.
Mijn honden mogen pas plassen als we in het park zijn, dat is hier de straat uit en niet eerder.
Net zo associaal als de drol laten liggen vind ik het om honden maar overal tegen aan te laten plassen :wink:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Je moet er hier 2 per hond bij je hebben, hij/zij zou nog een keer kunnen poepen :wink:
Te zot voor woorden maar wel waar hier :smile:

Er is hier een losloopgebied op een kleine 10 minuten lopen dus er staat een bord bij het hek: HONDENLOSLOOPGEBIED maar 3 meter verder staat er een bord:
GELIEVE UW HONDEN AANGELIJND TE HOUDEN. Er lopen hier bokken voor mileurvriendelijk onderhoud van dit gebied.

Nou dan loop je daar dus tussen de bokkenstront met je honden :denken: En stinken als het een beetje warm is :boos:
Ik stap liever in de auto naar het bos, dat is 5 minuten rijden :mrgreen:
Alhoewel de honden daar ook niet los mogen maar dan parkeer ik ietsjes verder dan dat bordje :pffff:
Als ik het goed begrijp heb je vier honden.Dat is jóu keuze, maar dan vind ik ook dat je je al helemaal bewust moet zijn van de hoeveelheid poep die ze achterlaten en hoe dat kan gaan stinken als je het niet opruimt, dus ook in een plantsoen of in de goot.Een ander hoeft toch geen last te hebben van jou hobby, en de gemeente hoeft daar ook niet voor op te draaien.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Gut, dan blijkt dan toch maar weer dat er een nieuwe regel opgaat:

Het is fantastisch dat er regels zijn, maar die gelden niet voor mij, omdat....

(en dan mag je zelf het omdat invullen)

Dames, heren, leer het nou: als iedereen zich nou 's normaal en gewoon aan de regels houdt, dan wordt het leven er stukken aangenamer op.
De "hondenbelasting" heeft er niets mee te maken. Goed fatsoen wel.

Moeilijk hoor.. de poep van je hond opruimen!

Suzanne
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Weetje wat ik ergelijk vind??

Er zijn her en er mensen, die hun etens-resten op het grasveld gooien, tot de kippenbotjes aan toe :boos:
En de vieze strontluiers van baby's, vind je soms ook her en der. :boos:

En wat voor verschil maakt het als ik bijvoorbeeld alleen Beike zijn ontlasting zou opruimen en de rest van alle honden-eignaren die het niet doen??

Werkelijk bijna niemand ruimt het hier op.
Ik wel , maar alleen als het in de weg ligt voor een ander.
Ik ben zeker bereid om me aan te passen ( dus alles opruimen) als er de voorzieningen er ook voor zijn, maa die zijn er hier niet, werkelijk niks. :boos:
Daar moet de gemeente voor zorgen.

Hi hi hi hi, heb net een poepschepje gekocht, bij de action, vanmorgen :mrgreen:
Wat een onding zeg, maar wat wil je ook voor 1.59 Euro??
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Ik ruim hier altijd op. Behalve als ze diep in de struiken poepen, daar kan ik gewoon niet bij. Maar zo te zien ben ik de enige hier die opruimt. En getver, er lopen hier zoveel katten die weliswaar hun poep begraven maar mijn honden deinsen er niet voor terug om het op te graven en op te eten. Dat vind ik eigenlijk de grootste ergernis en zooooo viessss :kotz:
Noële
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noële »

Als Fellow ergens zou poepen waar het niet hoort dan zou ik het opruimen. Soms gebeurt het wel eens door zijn lange vacht dat er wat blijft hangen en later valt maar als ik het zie vallen op een plek waar anderen er last van hebben dan gooi ik het altijd op een plek waar het wel hoort.
antheman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door antheman »

Hondestront is gewoon goor :evil:

Ik heb savonds altijd mijn lampje bij me om tussen de blaadjes te turen waar die drol ligt :pffff:

Gewoon ff opruimen! Laat een ander geen last van onze hobby hebben. :wink:
Sylvia 1980
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia 1980 »

Ik ruim de poep altijd op. Alleen als ze in de struike kruipen laat ik het liggen. San en ik hebben allebei in onze wandeljas een rolletje boterhammenzakjes dus altijd genoeg bij. Vind het maar heel gewoon dat je het opruimt.

Ook reuen die maar overal tegenaan plassen vind ik asociaal. Hier mogen ze op het veldje tegen de bomen plassen maar niet tegen heggen, paaltjes of auto's.
Afbeelding
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”