Heel duidelijkDingo schreef:Als je je hond leert "lezen"zul je het gedrag "zien"aankomenranetje schreef:VertelDingo schreef:en toch is het af te lerenvania schreef:Zena springt tegen iedereen, vreemd of niet, aja mannen liever niet
ik "brul" altijd ff en dan stopt ze ook wel
Darko springt tegen ons niet op, tenzij wij zeggen dat het mag, tegen vreemde mensen MOET gesprongen worden, mensen zeggen dan wel eens, leer het hem dan af, ja bij ons doet hij het dus niet, ik corrigeer hem verbaal wel altijd als ik zie dat hij wilt springen, maar soms zie ik het te laat en staat hij al tegen de mensen op, of sommige die hier komen, vinden het helemaal niet erg
van mij mogen "vreemde" zeggen dat ze der af moeten of niet mogen springen of ze gaan luisteren is nog iets anders :N:Dan moet je het voor zijn. En anders, als je hond het altijd doet, een correctie geven, vlak voor de hond aanstalten maakt om te gaan springen. Kost even tijd en moeite, maar dan heb je ook wat

En als je op afstand ziet dat je hond in het park tegen mensen op springt, hoe corrigeerje dan?