Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Springen tegen vreemde mensen

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Dingo schreef:
ranetje schreef:
Dingo schreef:
vania schreef:Zena springt tegen iedereen, vreemd of niet, aja mannen liever niet
ik "brul" altijd ff en dan stopt ze ook wel
Darko springt tegen ons niet op, tenzij wij zeggen dat het mag, tegen vreemde mensen MOET gesprongen worden, mensen zeggen dan wel eens, leer het hem dan af, ja bij ons doet hij het dus niet, ik corrigeer hem verbaal wel altijd als ik zie dat hij wilt springen, maar soms zie ik het te laat en staat hij al tegen de mensen op, of sommige die hier komen, vinden het helemaal niet erg
van mij mogen "vreemde" zeggen dat ze der af moeten of niet mogen springen of ze gaan luisteren is nog iets anders :N:
en toch is het af te leren :wink:
Vertel :ok:
Als je je hond leert "lezen"zul je het gedrag "zien"aankomen :wink: Dan moet je het voor zijn. En anders, als je hond het altijd doet, een correctie geven, vlak voor de hond aanstalten maakt om te gaan springen. Kost even tijd en moeite, maar dan heb je ook wat :wink:
Heel duidelijk :ok:
En als je op afstand ziet dat je hond in het park tegen mensen op springt, hoe corrigeerje dan?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

Dingo schreef:
vania schreef:Zena springt tegen iedereen, vreemd of niet, aja mannen liever niet
ik "brul" altijd ff en dan stopt ze ook wel
Darko springt tegen ons niet op, tenzij wij zeggen dat het mag, tegen vreemde mensen MOET gesprongen worden, mensen zeggen dan wel eens, leer het hem dan af, ja bij ons doet hij het dus niet, ik corrigeer hem verbaal wel altijd als ik zie dat hij wilt springen, maar soms zie ik het te laat en staat hij al tegen de mensen op, of sommige die hier komen, vinden het helemaal niet erg
van mij mogen "vreemde" zeggen dat ze der af moeten of niet mogen springen of ze gaan luisteren is nog iets anders :N:
en toch is het af te leren :wink:
als ik zie dat hij aanstalte wilt maken, corrigeer ik hem met mijn stem hoor, werkt (bijna) altijd, ook als hij een eindje verder weg staat, het is enkel als ik ff uit het zicht ben, dat ik het dus niet zie en hij dus ff "profiteert"
Afbeelding
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

ranetje schreef:
Dingo schreef:
ranetje schreef:
Dingo schreef: en toch is het af te leren :wink:
Vertel :ok:
Als je je hond leert "lezen"zul je het gedrag "zien"aankomen :wink: Dan moet je het voor zijn. En anders, als je hond het altijd doet, een correctie geven, vlak voor de hond aanstalten maakt om te gaan springen. Kost even tijd en moeite, maar dan heb je ook wat :wink:
Heel duidelijk :ok:
En als je op afstand ziet dat je hond in het park tegen mensen op springt, hoe corrigeerje dan?
Als je het er echt uit wil hebben, zul je tot die tijd je hond, zeker in het begin ,op grote afstanden van jou, je hond niet los moeten laten, als je ziet dat er iemand aankomt,gewoon aan de lange lijn laten, zodat je toch op tijd kunt corrigeren
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

ik lees verschillende topics mee en sommigen hebben wel iets met elkaar te maken.
mijn "beest" ahum :s springt ook tegen anderen aan daarom heb ik hem weinig los, wat betreft afleren ligt eraan als hij er zin aan heeft soms is zijn enthousiasme zo groot dat hij oorkleppen op heeft:)
maar ik wil toch mijn hond af en toe lekker los hebben, en zoals ik in andere topics lees vinden sommigen het zelfs schandalig om je hond altijd aan de riem te hebben en de enige reden om mijne dan "bij me te houden" is dan aan de riem. koekjes etc alles geprobeerd maar tevergeefs.
maargoed mocht er af en toe iemand langslopen tja dan maar hopen dat diegene goed gemutst is :D
Afbeelding
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Bullenmama schreef:Onze honden springen iedereen omver die het huis in wil.
Is mijn schuld, ik heb het ze aangeleerd.
Als ik thuiskom en de deur open doe dan ga ik al mijn knieen zitten van : jaaaaaa !!!!!! en dan word ik bedolven onder een hele hoop hond.
Honden op schoot, in mijn nek, in mijn tassen, lachen !
Maar ja bij visite doen ze het ook.
Komt er onverwacht visite met kind, dan ligt kind plat op de rug in de voortuin of in de gang met een paar honden erbovenop.
Moeten ze maar bellen van tevoren hoor. Dan doe ik Cien in de bench, Trudy achter het hek, Bloem in de schuur en Agnes in de keuken.
Maar ik ga het enthousiasme van mijn honden niet indammen voor die ene keer in de zoveel weken dat er onverwacht visite komt.
Hmmm , Ik zou er niet blij mee zijn als mijn vrienden het normaal zouden vinden als ik met mijn dochter onverwachts bij hun op bezoek ga , dat hun honden mijn dochter omver lopen.
Dat vind ik eigenlijk best wel een aso instelling :19:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

MonaToetje schreef:
Als ik thuiskom en de deur open doe dan ga ik al mijn knieen zitten van : jaaaaaa !!!!!! en dan word ik bedolven onder een hele hoop hond.
Komt er onverwacht visite met kind, dan ligt kind plat op de rug in de voortuin of in de gang met een paar honden erbovenop.
Moeten ze maar bellen van tevoren hoor. Dan doe ik Cien in de bench, Trudy achter het hek, Bloem in de schuur en Agnes in de keuken.
Maar ik ga het enthousiasme van mijn honden niet indammen voor die ene keer in de zoveel weken dat er onverwacht visite komt.
Hmmm , Ik zou er niet blij mee zijn als mijn vrienden het normaal zouden vinden als ik met mijn dochter onverwachts bij hun op bezoek ga , dat hun honden mijn dochter omver lopen.
Ik ook!
Dan waren we al heel snel geen vrienden meer. En een van de redenen daarvoor zou zijn dat ik hun hond dan waarschijnlijk een behoorlijke douw of trap zou verkopen.
Honden kunnen zich gewoon normaal gedragen namelijk en dat neemt niets weg van hun levensgeluk. Je moet er alleen wel wat tijd en moeite insteken. :wink:
Afbeelding
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

ja met kinderen vind ik ook niet leuk, vooral omdat die ook kunnen vallen en bang kunnen worden en ik wil absoluut niet dat mijn nichtje bang wordt of dat mijn hond haar tegen de grond springt.
:D
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Frenk schreef:
MonaToetje schreef:
Ik ook!
Dan waren we al heel snel geen vrienden meer. En een van de redenen daarvoor zou zijn dat ik hun hond dan waarschijnlijk een behoorlijke douw of trap zou verkopen.
Honden kunnen zich gewoon normaal gedragen namelijk en dat neemt niets weg van hun levensgeluk. Je moet er alleen wel wat tijd en moeite insteken. :wink:
Precies. Beeeetje opvoeden kan ook geen kwaad hoor :19:
Als het aan Vera ligt vliegt ze iedereen die voor de deur staat om de nek, maar als het een onbekende is, of een bekende met kind (of ouder en minder goed ter been) is het gewoon "zit en blijf" in de gang en daar blijft ze ook ook zitten terwijl ik met het bezoek praat.
Is het bezoek dat ook van honden houdt dan ben ik niet zo secuur (zie topic in koffiehoek :mrgreen: ), maar die vinden dat ook gewoon leuk als Vera en Saar ze begroeten.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Nanna schreef:Hier mogen ze onder geen enkele omstandigheid tegen mensen opspringen. Gewoon nooit. Is meteen lekker duidelijk :ok:
Niet tegen die wel en tegen die niet.
:19:
En bij wie wel tegen sommige mensen wel en anderen niet dan? :denken:
Afbeelding
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Beike springt niet tegen mensen op.
Heel enkel eens tegen mij of tegen bekenden, maar tegen de bekenden is zelden en tegen mij mag het soms.
(Bijvoorbeeld, als hij een oefening goed gedaan heeft, of als we spelen).
Bij bekenden kan ik hem vaak zeg maar al betrappen voor hij het vanplan is, dus kan ik ingrijpen.

Mocht hij loslopen en ik zie mensen aankomen, roep ik hem altijd bij me en lijn hem aan, of laat hem wachten ( zitten en zijn aandacht gaat dan naar mij --- ik praat dan tegen hem, o.i.d), maar dat hangt weer van de situatie af.

Ik pas me in elk geval zo goed mogelijk aan , aan andere mensen, zodat niemand hinder ondervind van Beike en mij.

Niet dat wij nu zo erg zijn, integendeel, Beike is één van de meest sociale honden hier op de buurt, maar ik vind wel dat je rekening kan houden met elkaar.

Ik krijg ook vaak complimentjes, dat Beike zo goed luistert als ik hem laat wachten, of hem een commado geef. :cheer:
En daar ben ik best trots op. :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”