lolyamie schreef:wat is zwart-wit-tri?Jacksel schreef:Nou dacht ik toch :N: dat zwart wit ook mag bij Jacks? en dus zwart-wit-tri?yamie schreef:ik ben qua kleuren genetica echt niet zo slim geloof ik...
bij de jacken "kennen" we 2 types ( qua kleur kenmerken dan he) twee kleur en drie kleur, , twee kleur kan variëren van licht bruin tot kastanje bruin ( lemon word wel eens genoemd, maar dat mag niet) drie kleur, is dus tan, wit en bruin, maar voor zowel de twee als drie kleur moet wit overheersen.
wat ik merk en zie in de fok, is dat twee kleur , overheerst... er komt wel eens een driekleur uit twee twee kleuren ( mits daar weer drie kleur achter zit) , maar uit twee kleur maal drie kleur komt veelal twee kleur.
ik heb geprobeerd in henk zijn calculator dingern op te zoeken, maar ik kom er niet helemaal uit.. het bruin en wit is dus sable? en het drie kleur, tri color tan piebald?
tri staat voor driekleur = zwart-wit en tan
er komen wel jacken voor met heeel minimaal tan, of geen tan, maar die zie je weinig, maar in feite mag dat wel ja....
ik bedoelde dus zwart-wit
en zwart-wit-tan
tri kan ook zijn bruin-wit-tan