Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vuurwerk training?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

alm@ schreef:
Sita schreef:Met meerdere honden op het veld lijkt mij ook niet echt een heel strak plan.
Ik heb dat ook eens gehad zo'n vuurwerktraining met meerdere honden (die van mij hebben nergens last van). Wat mij opviel was dat honden elkaar angst gingen overnemen dus ik ben zéker geen voorstander van een groepstraining.
Dat is inderdaad wat je niet wilt op zo'n moment. Ik ben ook niet van een groepstraining.

Ben nu net terug van de vuurwerktraining en we zijn alweer een heel stuk verder dan vorige keer. Het kan dus echt zin hebben, maar dan moet je wel goed zoeken naar een goede vuurwerktraining en er heel veel tijd in stoppen daarnaast om er mee aan de slag te gaan. Het is een illusie om te denken dat je hond na één training vuurwerkproof is. Mijn lat ligt al absoluut niet hoog. Ik ben al tevreden als ik Taro uit zijn angst kan halen, zodat ik contact met hem kan maken en dat we deze periode redelijk normaal door kunnen komen. En daar zijn we al heel hard op weg naar toe.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sky »

nadat mijn border collie 2x toe met haar neus tegen het schrikdraat is gelopen wat dus een nal maakte was ze als de dood voor alles wat knalde (pistol schot, vuurwerk, ballonnen die knapte, zweepslag op de grond enz.)
Omdat ze dus 2x per week meegig naar de IPO training en toch shot vast moet zijn voor het VZH programma zijn wij (trainer en ik) aan de slag gegaan.

Eerst tijdens spelen en eten geprobeerd met knallen te maken zelf met een klappertjes pistol werkte dus niet en ze schoot alle kanten op.
Toen heb ik via internet pistol schoten op cd gezet en steeds harder afgespeeld een paar keer per dag.

4 dagen later op de training hond laten volgen op het veld en mijn trainner ging in de andere hoek van het veld staan met de zweep en sloeg op de grnd ging zo goed dat we de training daarop haar zelfs los af langs de kant van het veld hebben gezet en steeds dichterbij de zweep lieten knallen.
De week daarop zelfs het pistol (6 mm) en toen ze daar niet op reageerde gewoon het hele programma gedraait met schoten, ook liggen terwijl ik uitzicht (kantiene) ben, en ging helemaal top.

Een maand erna naar de knpv training geweest met honden en zelfs van een 9mm schot bleef ze liggen.

Ze is ook mee geweest naar een vuurwerk evenement hier (1 jarig bestaan winkelcentrum) en ze reageerde nergens op!!!

Als kinderen of buurman :roll: hier op de parkeerplaats (hoekhuis) vuurwerk afsteken eet ze nu zelfs door ipv dat ze gelijk tegen de schuifpui springt om naar binnen te mogen.

Het is zeker wel mogelijk om een hond over zijn angst te laten komen maar ik denk niet dat dat lukt met andere angostige honden erom heen.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”