Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Qienie haalt behendigheidsexamen in een ´recordtijd´...

Moderator: moderatorteam

Riboet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Aantal honden: 13
Contacteer:

Qienie haalt behendigheidsexamen in een ´recordtijd´...

Ongelezen bericht door Riboet »

Mijn Franse bulldogje Qienie is geslaagd voor haar diploma behendigheid beginners. En zij zette daarbij een record tijd neer! Daar waar een herder in 50 seconden over het hele parcours ging, zette Qienie een tijd neer van... jawel... 5 minuten en 37 seconden :eek: . Een tijd die ze op de KCWF vast nog nooit eerder genoteerd hebben.

Qienie startte vrolijk en het parcours ging heel redelijk behalve dat we veel tijd verloren bij de paaltjes, maar op het examen beginners geldt bij onze KC toch geen maximum tijd.

Qienie liep de laatste hoogtesprong in eerste instantie voorbij. Tot 3 weigeringen per toestel was toegestaan. Ik liet Qienie dus opnieuw de hoogtesprong nemen, maar ze wilde steeds weer naar links of rechts uitbreken. Met een NEE kon ik de weigeringen voorkomen. Toen ging Qienie op haar kont zitten en deed niets meer.

Ik denk dat ik van de 5 minuten die Qienie nodig had op het gehele parcours dik 3 nodig heb gehad om haar over de laatste hoogtesprong te loodsen. Ik weet niet wat ik allemaal uit de kast heb moeten trekken (snoepje, speeltje niet toegestaan) om haar die laatste sprong te laten maken, maar uiteindelijk is ze dus gegaan en noteerde de tijdwaarnemer 5 minuten en 37 seconden.

De volgende dag was me wel duidelijk waarom Qienie niet meer wilde. Net achter de schouderbladen had ze een dikke bobbel zitten, een bloeduitstorting achtig iets. Ze had de ochtend voor het examen ook al gerild, maar omdat ze verder vrolijk was en de oefensprongetjes ook nam, zijn we het examen in gegaan. Maar achteraf bleek dus dat ze wel degelijk pijn had en was die ene hoogtesprong er eigenlijk net een teveel.

Inmiddels zijn de pijn en de bubbel allang weg en begonnen we gisteren aan de vervolgcursus. En toen kwam de trainster met iets dat het examen van Qienie nog unieker maakte :mrgreen: :

Van de vier geslaagde deelnemers was Qienie oorspronkelijk als vierde geplaatst vanwege de tijd, maar volgens de trainer zal dat worden veranderd en zal ze alsnog als derde worden geplaatst :cheer: . Qienie had namelijk minder fouten gemaakt dan haar sheltievriendje en fouten telden zwaarder mee dan de tijd!

Die Qienie.

Krijgt ze met die ´recordtijd´ ook nog eens een bronzen plak! :smile: :smile:
Afbeelding
Katja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shelties !!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Katja »

Geweldig verhaal :smile:
Gefeliciteerd :cheer:
Afbeelding
Get a life..... get Shelties !
Like Zoë & Katja !
Lil

Ongelezen bericht door Lil »

Echt een heel leuk verhaal om te lezen :wink:
Veel plezier verder, denk dat het met de tijd wel gaat goedkomen :wink:
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Zo zie je maar kwaliteit gaat voor kwantiteit :pffff:
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Wat een leuk verhaal :ok:
Gefeliciteerd :cheer:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

hahahaah Fantastisch :mrgreen: en wat leuk dat je dit met een fransje doet! Wil ook zo graag iets actiefs doen met onze reu maar weet niet wat..

Onze Bella heeft trouwens op een trainingsavond ook een keer het record verbroken met de "hier" oefening..ik moest achter een boom gaan staan en haar roepen...ze had gezien waar ik heen ging en toen ze losgelaten werd ging ze op haar dooie akkertje aan sprietjes staan ruiken...plasje doen...en uiteindelijk was ze dan bij mij :N: De hele groep lach plat van het lachen en ik ook...dat koppie van haar zal ik nooit vergeten want het was duidelijk dat ze heel trots op zichzelf was dat ze mij gevonden had :smile2:
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”