Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dierencrematorium...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Billy98
Actief
Mijn ras(sen): Västgötaspets
Aantal honden: 1

Dierencrematorium...

Ongelezen bericht door Billy98 »

Geen leuk onderwerp maar ik ben er wel naar op zoek. Naar aanleiding van onderstaand topic van mij.
Nu heb ik nog even de tijd om me te kunnen orienteren. :jank:
Mijn DA laat de overleden dieren ophalen door www.dierencrematie.nl
Maar omdat ik Billy als het zover is zelf wil gaan brengen maakt het niet uit welk crematorium ik kies.
Ik zoek het liefst iets in de buurt van Rotterdam / Den Haag.

http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=151989
Afbeelding
Groetjes, Lianne
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

In stompwijk zit een dierencramatorium.
kanche
Zeer actief
Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
Contacteer:

Ongelezen bericht door kanche »

Deze is heel erg goed en pas geopend

www.dierenbegraafplaats-groenendijk.nl
Afbeelding
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

Mijn Joris is gecremeerd in dierencrematorium Majesta Dierenzorg in Rotterdam. Ik heb daar een heel goed gevoel aan overgehouden. Je kunt je dier laten brengen of zelf brengen. Je kunt het alleen afgeven of er bijblijven tot de crematie. Al wil je je hond zelf in de oven leggen, alles kan zoals jij dat wilt. Er zijn aparte ruimten om afscheid te nemen en je kunt er heel mooie urnen uitzoeken. En ook heel erg belangrijk, het personeel is fantastisch! Zij vinden niets vreemd en gaan op een (h)eerlijke manier om met je verdriet.
http://www.majesta.nl/
Afbeelding
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Ik heb mijn katten bij deze crematorium laten cremeren. Hele fijne mensen en je krijgt alle tijd voor afscheid nemen. Heb zelf niet voor opbaren gekozen maar wel voor individueel cremeren.

http://www.dierencrematoriumdenhaag.nl/
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Dinah
Zeer actief
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dinah »

Hoi,

Ook het volgende is geen leuk onderwerp maar ik heb het al div. keren meegemaakt in mijn omgeving.

Let erop hoe zwaar je hond is want vaak rekenen ze het verkeerde tarief. Ieder crematorium rekent per gewichtsklasse af en soms wordt er niet echt gewogen maar gewoon het natte vingerwerk princiepe gebruikt en daardoor wordt je hond in een verkeerde gewichtcategorie geplaatst en moet je meer betalen.

Veel sterkte toegewenst de komende tijd.
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

We gingen altijd naar Majesta in Rotterdam. Niks mis mee, maar nu gaan we naar Stompwijk bij Den Haag. Daar hebben ze net meer persoonlijke aandacht. Ze slaan je niet meteen met de rekening om je oren. De as wordt standaard in een mooie blik geleverd keurig in een doos ingepakt. Stompwijk heeft net een stukje meer dan Majesta.

http://www.shcn.nl/Frameset.html
Het gebouw is erg oud, als het goed is gaan ze verhuizen.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

Sjalot schreef:We gingen altijd naar Majesta in Rotterdam. Niks mis mee, maar nu gaan we naar Stompwijk bij Den Haag. Daar hebben ze net meer persoonlijke aandacht. Ze slaan je niet meteen met de rekening om je oren. De as wordt standaard in een mooie blik geleverd keurig in een doos ingepakt. Stompwijk heeft net een stukje meer dan Majesta.

Ben je op de oude lokatie op de Kralingseweg geweest bij Majesta (toen nog Dierenzorg)?
Ze zijn inmiddels verhuisd en hebben andere, veel fijnere, mensen (vind ik tenminste). Op de oude lokatie met de vorige eigenaren had ik mijn hond ook niet willen brengen al was het 5 minuten van mijn huis vandaan.
Afbeelding
Katja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shelties !!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Katja »

Wij hebben helaas slechte ervaringen met , verschillende, dierencrematoria :jank: . Bij Majesta bijv ging de madam heel tactloos kijken of onze hond wel echt dood was..(het gaat om de manier waarop ze dat deed). Toen we de as kwamen halen deed ze een greep in een kast en overhandigde ons een blik... Ik betwijfel dan ook of wij daadwerkelijk de resten van onze hond hebben gekregen . Ze was mijn supermaatje en heb nog spijt dat ik daar ooit ben heengegaan !! Soortgelijke ervaringen bij andere crematoria. Van begraven hou ik ook niet dus zit bij de eerstvolgende hond met een probleem :pffff:
Afbeelding
Get a life..... get Shelties !
Like Zoë & Katja !
Sjalot
Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Kaiou schreef:
Sjalot schreef:We gingen altijd naar Majesta in Rotterdam. Niks mis mee, maar nu gaan we naar Stompwijk bij Den Haag. Daar hebben ze net meer persoonlijke aandacht. Ze slaan je niet meteen met de rekening om je oren. De as wordt standaard in een mooie blik geleverd keurig in een doos ingepakt. Stompwijk heeft net een stukje meer dan Majesta.

Ben je op de oude lokatie op de Kralingseweg geweest bij Majesta (toen nog Dierenzorg)?
Ze zijn inmiddels verhuisd en hebben andere, veel fijnere, mensen (vind ik tenminste). Op de oude lokatie met de vorige eigenaren had ik mijn hond ook niet willen brengen al was het 5 minuten van mijn huis vandaan.
Toch niet die bij het Feyenoordstation? Die is helemaal vreselijk. Die oude locatie van Majesta vond ik ook niet alles. Zag er binnen erg smerig uit en in de afscheidkamer stond toen wij er een keer waren een emmer met mop. Vond ik niet zo kies.

Met de nieuwe locatie van Majesta is zeker niks mis. Ze hebben ons een keer goed bijgestaan toen we met de kinderen kwamen en een overleden kat. Er werd veel aandacht aan de kinderen besteed.
Helaas zijn ze in het weekend niet open en dat vind ik toch vervelend als je dier in het weekend thuis overlijdt.

Stompwijk heeft dan net iets meer voor mij. Ook toen we de as kwamen ophalen namen ze even de tijd om met je te praten, dat doen ze bij Majesta niet.
Groetjes van Charlotte
Sjalot
Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Katja schreef: Toen we de as kwamen halen deed ze een greep in een kast en overhandigde ons een blik...
In Stompwijk staat de naam van je hond/kat op de blik met de datum van het cremeren erbij.
Groetjes van Charlotte
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Ik heb kort geleden een hond moeten laten cremeren en heb gekozen voor Stompwijk. Ben er erg tevreden over.
labberdebab
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door labberdebab »

http://www.dierencrematorium.com/pages/contact.html

Mijn jongens zijn door deze mensen toen gecremeerd. Zeer persoonlijk, je krijgt alle tijd en je kunt je hondje zelfs zelf naar de oven brengen.

Alleen maar goeds over deze mensen!!
*Silvia*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Silvia* »

labberdebab schreef:http://www.dierencrematorium.com/pages/contact.html

Mijn jongens zijn door deze mensen toen gecremeerd. Zeer persoonlijk, je krijgt alle tijd en je kunt je hondje zelfs zelf naar de oven brengen.

Hier zijn mijn beide honden ook gecremeerd enne niks anders hier ook dan goeds over en alles werd netjes door ze geregeld.
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

die in Amsterdam Noord-Kadoelen..niet doen!! :devil:
Onze vorige hond overleed plotseling en mijn kinderen waren op vakantie en ik wilde hem opgebaard fotograferen wat verboden werd..die man week geen seconde van je vandaan!!
De hond daarvoor mocht opgebaard niet meer bezocht worden door een zoon die na zijn werk even afscheid van onze hond wilde nemen!
:boos: en er komen veel klachten over dit bedrijf!!!!
Maar goed, wij wisten toen niet van een alternatief..nu wel!
Afbeelding
Katja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shelties !!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Katja »

ien schreef:die in Amsterdam Noord-Kadoelen..niet doen!! :devil:
Onze vorige hond overleed plotseling en mijn kinderen waren op vakantie en ik wilde hem opgebaard fotograferen wat verboden werd..die man week geen seconde van je vandaan!!
De hond daarvoor mocht opgebaard niet meer bezocht worden door een zoon die na zijn werk even afscheid van onze hond wilde nemen!
Die kennen wij dus ook ....... Liep hij bij jullie ook met een stinksigaar in zijn mond ? Zowiezo een boer is het :devil:
Afbeelding
Get a life..... get Shelties !
Like Zoë & Katja !
Billy98
Actief

Ik ben toch blij dat ik hierover ben begonnen... je hoopt toch geen rare dingen mee te maken op zo'n moeilijk moment.

Volgens mij brengt mijn DA de overleden dieren daar vlakbij het Feyenoordstation brr... kunnen ze daar ook paarden cremeren zover je weet? Wat dat kunnen ze daar namelijk.

Ik had zelf majesta ook nog in gedachten... Stompwijk kan dus ook nog.
Den haag kan ook maar dat is volgens mij midden in een industriegebied. Dat houd me dan weer een beetje tegen.
Ik lees en denk nog even rustig verder, bedankt :ok:
Afbeelding
Groetjes, Lianne
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Heb erg goede ervaringen met www.shcn.nl in Stompwijk. Maar zitten ook in Rotterdam geloof ik.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Sjalot
Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Billy98 schreef:
Volgens mij brengt mijn DA de overleden dieren daar vlakbij het Feyenoordstation brr... kunnen ze daar ook paarden cremeren zover je weet? Wat dat kunnen ze daar namelijk.
Van paarden weet ik het niet.

Onze dierenarts laat ook standaard de overleden dieren naar die bij het feyenoordstadion brengen. De laatste twee keren dat er een kat daar overleed stond ik erop dat de kat naar Majesta gebracht werd. Ik heb er toen gekozen de volgende dag afscheid te nemen bij Majesta. Dan weet ik tenminste zeker dat mijn dier daar ook aangekomen is. Overdag kan je altijd je dier nog zelf brengen maar 's avonds of 's nachts is dat niet mogelijk. Dan wordt het dier in de vriezer gelegd en de volgende dag naar het crematorium gebracht door de dierenambulance.
Ik heb ook een keer mijn kat zelf in de oven gelegd.

Als je van te voren weet dat je dier moet worden ingeslapen. Plan het dan overdag en regel dan ook meteen een afspraak met het crematorium van jouw keus. Dan kan je het zelf brengen en zelf afscheid nemen. Bij Stompwijk willen ze je dier ook komen ophalen, maar als het even kan breng ik mijn dier het liefst zelf. Dat voelt voor mij prettiger. Ophalen doen ze 24 uur per dag, zelf langsbrengen kan alleen overdag.
Groetjes van Charlotte
Mijn ras(sen): Hollandse herder, xPodenco, xHusky, xShi Tzu
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wiek »

Wij hebben de hond bij de dierenarts achtergelaten en een mooi beeld in de tuin gezet...
Afbeelding
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Wij hebben ook hele goede ervaringen met stompwijk.
Erg netjes en veel begrip van de mensen daar.
De urn(als je dat wil) krijg je thuis gestuurd in een speciale doos met vlinders.
Op mijn werk gebruiken we ook vaak stompwijk.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Katja schreef:
ien schreef:die in Amsterdam Noord-Kadoelen..niet doen!! :devil:
Die kennen wij dus ook ....... Liep hij bij jullie ook met een stinksigaar in zijn mond ? Zowiezo een boer is het :devil:
Het echtpaar heeft zelfs de krant gehaald met hun slecht bedrijf!!
en dan ook nog zo van..as wordt uitgestrooid op de begraafplaats maar is niet de bedoeling dat u daar nog komt..en nog wel meer dingen..ze hebben zelfs de krant gehaald met hun slechte bedrijf!!
Afbeelding
Doglover
Zeer actief

Ongelezen bericht door Doglover »

Huisdieren en paardencrematorium in Rotterdam. Zit ook vlakbij de Kuip maar ik weet niet of het dezelfde is als hierboven, denk het haast wel maar staat niet op het dokument. Het ligt iig aan de buitendijk 101 te Rotterdam.

Ik vond het er netjes uitzien en ik heb ervoor gekozen om Misty alleen te cremeren zonder andere dieren erbij. We hebben haar in de ochtend moeten in laten slapen. Rond 1230u konden we afscheid van haar nemen en ze vertelden wanneer ze werd gecremeerd zodat we rond die tijd een kaarsje konden branden. Haar as werd in een mooi houten kistje meegegeven. Ik kon het trouwens wel dezelfde dag nog ophalen.

We hebben er een goed gevoel aan over gehouden.
GuardianAngel
Zeer actief
Locatie: Westerlee. Baasje van: Cheyenne, River, Lakota en sterretje Joey
Contacteer:

Ongelezen bericht door GuardianAngel »

Mijn honden en katten gingen altijd naar Stompwijk, alleen Joey is bij de dierenambulance in Zoetermeer gecremeerd
Afbeelding

A Bull Terriër is for life, not just for X-mas
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

De laatste van ons die hier gecremeerd is is Alano en ik denk dat al meer dan 20 jaar onze dieren hier heen gaan. Wij gaan nergens anders meer heen, ook kennen wij Wilma goed want ze is regelmatig op mijn werk en overleden dieren bij ons gaan ook hierheen,
Bulley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Bonairse kruising

Ongelezen bericht door Bulley »

WIj laten ze cremeren in stompwijk. Ook van mn werk gan ze meestal daarheen tenzij ze zelf naar die op de orionstraat willen in denhaag. Ik heb met beide prima ervaring. Die van stompwijk door eigen dieren en die op de orionstraat van mn oude werk (zelfde als brigitte hierboven)
Bulley 11.02.2005-24.02.2015
Billy98
Actief

Raar om te moeten zeggen dat je heel blij bent met deze reacties allemaal... tis echt een rot onderwerp.
Maar ik ben er echt heel blij mee.
We hebben gisteren telefonisch contact gehad met het crematorium in Stompwijk. Heel vriendelijk werden we te woord gestaan en we hebben een informatieboekje ontvangen met alle mogelijkheden.
Ook hebben we besloten (in overleg met de DA) dat wanneer we besluiten om Billy te laten gaan we dit thuis laten doen.
Afbeelding
Groetjes, Lianne
Sjalot
Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Billy98 schreef: Ook hebben we besloten (in overleg met de DA) dat wanneer we besluiten om Billy te laten gaan we dit thuis laten doen.
Sterkte met de beslissing. Hopelijk heeft hij nog een tijdje te gaan.
Groetjes van Charlotte
Pax-Dracona
Actief

Ongelezen bericht door Pax-Dracona »

Hier zijn wij ook geweest, in 2005 met ons vorige hondje Kim, individueel gecremeerd. We hebben haar zelf in de oven gelegd en hebben in de buurt gewacht. Een paar uur erna hebben we de as meegekregen.

In 2007 zijn we er weer 2x naar toe gegaan om mijn ratjes te laten cremeren, ook individueel.

Al met al zeer tevreden, alles heel netjes afgehandeld!
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Bruno is opgehaald door de dierenambulance en zijn as is in een (mooie) asbus heel discreet thuisbezorgd.Ik kon het eenvoudig niet om hem weg te brengen en de as op te halen.
Uitstrooien doe ik op zijn verjaardag, in maart.Afgelopen week kreeg ik het certificaat thuis en pas daarna de rekening.Ook netjes.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”