wiek schreef:Dat is inherent aan het leven, je weet nooit iets helemaal zeker. Kunnen ze zich nog zo mooi voor doen, 100% garantie heb je nooit. Gebeurt me ook nog wel eens dat ik denk dat ik de meest geschikte kandidaat heb aangenomen en na een half jaar blijkt dat toch tegen te vallen. Dat is dan balen.....
Ik vind het nogal arrogant om te bepalen of iemand geschikt is voor een hond. Mensen die het overwegen een hond te redden hebben in ieder geval een goed hart. Uiteraard is het aan een stichting om te zeggen wat voor soort hond het is en wat zij/hij nodig heeft. En dan is het aan de mensen of ze dit kunnen bieden. Wie wil er nu een hond waar ze niets mee kunnen? En uiteraard heb je uitzonderingen, maar dat is niet te ondervangen. Ook niet door nazorg of een strenge selectie.
Nou ik vind het alles behalve arrogant. Ik vind het gewoon je verantwoordelijkheid nemen.
MP staat vol met honden waar mensen van te voren niet goed over nagedacht hebben. Ik vind het nogal naief om te denken dat de meeste mensen wel heel doordacht een hond kiezen en ze een reuze bestaan geven.
Daarnaast geloof ik niet zo in het redden van een hond. Er zijn mensen die heel bewust een buitenlandse hond kiezen. Mensen zoals Hanneke, Addy en Eline. Die dus heel bewust een hond redden. Maar het gros van de mensen die voor een buitenlander gaan of een asielhondje willen gewoon een leuke hond. ze vallen voor een foto of een zielig verhaal.
Ik ben vrijwilliger in het asiel geweest en het viel me op dat juist veel mensen voor een oudere hond gaan omdat deze al zindelijk is, alleen thuis kan blijven en bv niet meer sloopt. Ze verwachten vaak een volledig opgevoede hond.
Die mensen die zwichten voor de pups uit Spanje die door sommige (slechte) stichtingen met bussen vol gehaald worden zijn geen mensen die hondjes redden hoor. Gewoon mensen die een leuke (goedkope) pup of jonge hond willen.