Ach met die Beagle loop je dat programma ook niet zonder loopse teef, dus what's the point.
En ja, ik beweer wel dat elke hond trainbaar is. Niet met een balletje of met voer? Dan moet je creatief zijn er is altijd iets te bedenken waar je de aandacht cq. de motivatie mee opwekt.
Ik heb achtereenvolgens met een Boxer, een Schnautzer, een Dobermann, een Jack Russel, een Mastiff, nog een Jack Russel
een Bullmastiff, een Duitse Herder, Hollandse Herder en een Mechelse Herder getraind en die waren uiteraard geen van allen op dezelfde manier te trainen, dus moest je creatief zijn. BV. de mastiff hebben we met man en macht geleerd te apporteren voor GG II, hoe ? Door iedereen te laten stoppen met waar ze mee bezig waren en masaal te applaudiseren als hij het blok in zijn bek nam, die hond was gek op in het middelpunt van de belangstelling staan en liep dan heel trots met apporteerblok in de bek zijn ererondje over het veld

.
Kortom het gaat niet allemaal van zelf, maar het gaat wel !
Allemaal konden ze ten alle tijden loslopen, dus in het "dagelijks leven".
Behalve nu dus de onvolprezen gehoorzame mechelaar, haha. Dat is de enige waarbij dat never nooit gaat lukken.
Wat idd wel altijd grappig was, waren mijn medetrainers met bijna altijd zeer trainbare honden zoals de goldens, de hollanders, de labjes, collies etc. Die wilden mensen met andere rassen idd nog wel eens veroordelen tot enkel het voertje of het balletje, want als het dan niet zou lukken, dan lag het op zeker aan de eigenaar

, en die les had ik dus al geleerd.
Maar elke hond is in mijn opinie binnen zijn eigen grenzen,wel te trainen, soms kost het meer tijd, en veel geduld, lange adem en creativiteit, maar kan niet bestaat volgens mij niet.