Is het bij honden net zoals bij mensen dat het geslacht van de pups door de reu "bepaald" wordt?
Staat er een beetje krom, maar jullie weten vast wel wat ik bedoel.
Hoop ik
Moderator: moderatorteam
Ja bij honden hetzelde XX (vrouwelijk) en XY (mannelijk) chromosomen.Ari@ne schreef:Plotseling vroeg ik me het volgende af.
Is het bij honden net zoals bij mensen dat het geslacht van de pups door de reu "bepaald" wordt?
Staat er een beetje krom, maar jullie weten vast wel wat ik bedoel.
Hoop ik
Ik heb op verschillende plaatsen gelezen dat dieren geen Syndroom van Dowen kunnen hebben maar wel aan een groot aantal andere afwijkingen kunnen lijden die min of meer hetzelfde effect hebben.Podenji schreef:wij hadden vroeger een schildpad waarvan ik bijna zeker weet dat ze syndroom van down had, er is natuurlijk nooit onderzoek gedaan of het werkelijk zo was, maar het leek er verdomd veel op.
dat zou heel goed kunnen hoor, dat het een soorgelijke afwijking was,ze had ook wat bepaalde uiterlijke kenmerken en in dr gedrag week in elk geval een hoop af , ze kwijlde alleen nog net niet zeg maar, of niet zichtbaar :N:Ennath schreef:Ik heb op verschillende plaatsen gelezen dat dieren geen Syndroom van Dowen kunnen hebben maar wel aan een groot aantal andere afwijkingen kunnen lijden die min of meer hetzelfde effect hebben.Podenji schreef:wij hadden vroeger een schildpad waarvan ik bijna zeker weet dat ze syndroom van down had, er is natuurlijk nooit onderzoek gedaan of het werkelijk zo was, maar het leek er verdomd veel op.
Nee, niet het geslacht natuurlijk, maar de chromosomen.MirandaH schreef:Poeh ik kan je even niet volgen hoor. Wat heeft geslachtsbepaling te maken met een chromosoomafwijking?
Alsof alle mensen met Downs syndroom kwijlen?!Podenji schreef:dat zou heel goed kunnen hoor, dat het een soorgelijke afwijking was,ze had ook wat bepaalde uiterlijke kenmerken en in dr gedrag week in elk geval een hoop af , ze kwijlde alleen nog net niet zeg maar, of niet zichtbaar :N:Ennath schreef:Ik heb op verschillende plaatsen gelezen dat dieren geen Syndroom van Dowen kunnen hebben maar wel aan een groot aantal andere afwijkingen kunnen lijden die min of meer hetzelfde effect hebben.Podenji schreef:wij hadden vroeger een schildpad waarvan ik bijna zeker weet dat ze syndroom van down had, er is natuurlijk nooit onderzoek gedaan of het werkelijk zo was, maar het leek er verdomd veel op.
Valt best mee, hoor.Podenji schreef:zeg anders ga je er ff serieus op in ofzoScooby schreef: Alsof alle mensen met Downs syndroom kwijlen?!sjongejonge jij gaat echt overal serieus op in he?
ik heb ook niet gezegt dat alle mensen met Down syndroom kwijlen want dat doen ze inderdaad nietScooby schreef:
Valt best mee, hoor.Haha, rustig maar. Het is alleen zo'n fijn onwaar statement over mensen met Downs syndroom en dat vind ik niet terecht.