Als de hond agressief is en een reu dan laat ik Cleo los. Die is heel sociaal en kan ook met heel veel overdreven lichaamstaal honden wegjagen. In Nijmegen en liepen wij een keer snachts en toen kwam er een bruine hond aanrennen die het echt op Dapper voorzien had die aan de riem zat. Na 10 keer brullen en 25 schijnaanvallen die steeds dichterbij kwamen hebben we Cleo losgelaten. Die rent met veel poeha op zo'n hond af en jaagt hem op happend in de kont

Cleo is vrij klein maar de meeste honden gaan dan wel rennen omdat ze zo zeker is en zo duidelijk hondentaal spreekt. Ze doet dan niks maar verdedigt Dapper dus wel.
Als tweede optie laat ik Eva los als Cleo het niet geregeld krijgt. 2 honden die zich bemoeien is al intimiderender voor een vreemde hond. Maar liever niet want Eva is serieuzer dan Cleo. Eva ziet niet zo goed in hoe ernstig dingen zijn en ik kan me voorstellen dat die dan ineens een knauw uitdeelt omdat ze denkt dat dat de bedoeling is.
Dapper laat ik nooit los op een reu die agressief is. Dan bemoei ik me er zelf mee tot het stopt. Moet er overigens niet aan denken dat ik lastig gevallen wordt door een Cane corso oid die het op mijn honden voorzien heeft. Zou dat echt heel eng vinden. :N:
Zou er een agressieve teef komen dan hield ik alles vast en zou ik een soort linie vormen waar ze niet doorheen kwam
Nu moet ik zeggen dat de meeste honden niet in onze roedel durven duiken. 3 zelfverzekerde honden is toch vaak wat veel voor een vreemde hond en vrijwel altijd stoppen ze op een meter of 5 voor me en kan ik ze met wat overredingswerk wel op andere gedachte zetten.