dat dacht ik dus ook...!minhie schreef:geen geld, maar wel voor eten zeker. En stel dat hij naar de da moet? daar is wel geld voor?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kerstkadootje (grrr)
Moderator: moderatorteam
- Teckel_love<3
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckel
- Contacteer:
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
-
Muk
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze noemt zich op marktplaats "ikke" dat is raar.
En hier schrijft ze dat ze al een tekkel heeft op 21 november 2008:
http://americanstafford.web-log.nl/amer ... _deli.html
Zou het Sabrina zijn?
Zou het Sabrina zijn?

-
Addy
- Mijn ras(sen): Hollandse herder, xPodenco, xHusky, xShi Tzu
- Aantal honden: 4
Fijn om te lezen dat hier de privacy van mensen zo serieus genomen wordt!
Belachelijk je gaat toch geen mailtjes met naam plaatsen.
En uiteraard ben ik het met jullie eens dat je honden niet op die manier kan behandelen, als weggevertje. Maar wanneer dringt het door dat op dit forum veel honden freaks zitten en dat het gros van de mensheid hun hond anders ziet dan jullie. En om dan maar te gaan roepen die mensen het IQ van een slak hebben.
Je kunt het ook zo zien, in het kader van de kerstgedachte, deze mevrouw doet iets stoms, maar wel met hele goede bedoelingen, en dat is ook wat waard, lijkt me!
En uiteraard ben ik het met jullie eens dat je honden niet op die manier kan behandelen, als weggevertje. Maar wanneer dringt het door dat op dit forum veel honden freaks zitten en dat het gros van de mensheid hun hond anders ziet dan jullie. En om dan maar te gaan roepen die mensen het IQ van een slak hebben.
Je kunt het ook zo zien, in het kader van de kerstgedachte, deze mevrouw doet iets stoms, maar wel met hele goede bedoelingen, en dat is ook wat waard, lijkt me!

-
Addy
Deze mevrouw die het aldus jou doet met de meest goede bedoelingen staat landelijk bekend als de ergste broodfokker die god onder de zon heeft. Met dit soort praatjes werkt ze mensen op hun gevoel en in de tussentijd verdient ze er dik aan dus voordat je dit soort uitspraken doet kan je je misschien afvragen waarom je medeforummers zo reagerenwiek schreef:Fijn om te lezen dat hier de privacy van mensen zo serieus genomen wordt!
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
-
Addy
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
dan is het nog niet de bedoeling dat mail hier zonder toestemming openbaar gemaakt woord hoor je hebt helemaal gelijkwiek schreef:Het spijt me mede forummers als ik uw tere zieltjes heb geraakt doordat ik niet wist dat deze mevrouw in kwestie een broodfokker van ergste soort is. Ook spijt het mij dat ik niet de moeite heb genomen om dit eerst even te vragen!
- *Silvia*
- Zeer actief
Ja dat is sabrina die heeft de weblog met from Bulls delightFemia schreef:Ze noemt zich op marktplaats "ikke" dat is raar.
Zou het Sabrina zijn?
-
Muk
Ik heb een leuk berichtje van Sabrina (van Tiel / Dekker?) teruggekregen.
Uiteraard ontkent zij dat zij Sabrina de hondenhandelaar is.
Maar zo makkelijk komt zij hier niet vanaf. Hondenhandelaars zoals zij, daar heb ik een pesthekel aan. Ik heb bij Marktplaats dan ook aangegeven dat de advertentie in strijd is met de regels. Hopelijk verwijderen ze de advertentie, al vrees ik van niet.
Uiteraard ontkent zij dat zij Sabrina de hondenhandelaar is.
Maar zo makkelijk komt zij hier niet vanaf. Hondenhandelaars zoals zij, daar heb ik een pesthekel aan. Ik heb bij Marktplaats dan ook aangegeven dat de advertentie in strijd is met de regels. Hopelijk verwijderen ze de advertentie, al vrees ik van niet.
- Ma-Rianne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vader en zoon
Overigens: Ik weet toevallig een beetje van psychiatrie af( tja, vak geleerd
) Mensen die Borderliner zijn, zijn emotioneel erg instabiele mensen, die juist diegene (en datgene) waar ze emotioneel dichtbij komen, weer keihard afstoten. Lijkt me dat zo'n persoon juist bijzonder ongeschikt is om een pup op te voeden, of zo wie zo een hond te houden.( Totdat met therapie en medicatie er een evenwicht bereikt is) 
-
Casje
- Vaste gebruiker
Dus met mensen met borderline mogen geen hond?Ma-Rianne schreef:Overigens: Ik weet toevallig een beetje van psychiatrie af( tja, vak geleerd) Mensen die Borderliner zijn, zijn emotioneel erg instabiele mensen, die juist diegene (en datgene) waar ze emotioneel dichtbij komen, weer keihard afstoten. Lijkt me dat zo'n persoon juist bijzonder ongeschikt is om een pup op te voeden, of zo wie zo een hond te houden.( Totdat met therapie en medicatie er een evenwicht bereikt is)

- *Silvia*
- Zeer actief
- Ma-Rianne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vader en zoon
wiek schreef:Dus met mensen met borderline mogen geen hond?Ma-Rianne schreef:Overigens: Ik weet toevallig een beetje van psychiatrie af( tja, vak geleerd) Mensen die Borderliner zijn, zijn emotioneel erg instabiele mensen, die juist diegene (en datgene) waar ze emotioneel dichtbij komen, weer keihard afstoten. Lijkt me dat zo'n persoon juist bijzonder ongeschikt is om een pup op te voeden, of zo wie zo een hond te houden.( Totdat met therapie en medicatie er een evenwicht bereikt is)
Voor een pup, die nog opgevoed moet worden, kan dat erg bedreigend zijn, die wisselvallige, onvoorspelbare reacties. Dat zal een negatieve invloed hebben op de hond.
Dat wil niet zeggen dat mensen met borderline per definitie geen goede baas voor een hond kunnen zijn, maar pas als ze zelf geleerd hebben met hun probleem om te gaan en als ze geleerd hebben oog te hebben voor de behoeftes en noden van de hond.
Ik begrijp heel goed wat je bedoelt hoor!Ma-Rianne schreef:wiek schreef:Dus met mensen met borderline mogen geen hond?Ma-Rianne schreef:Overigens: Ik weet toevallig een beetje van psychiatrie af( tja, vak geleerd) Mensen die Borderliner zijn, zijn emotioneel erg instabiele mensen, die juist diegene (en datgene) waar ze emotioneel dichtbij komen, weer keihard afstoten. Lijkt me dat zo'n persoon juist bijzonder ongeschikt is om een pup op te voeden, of zo wie zo een hond te houden.( Totdat met therapie en medicatie er een evenwicht bereikt is)
Hoe zal ik dit eens zeggen. Want ik voel nu de bui al hangen
Ik denk dat mensen met borderline, die in een moeilijke periode zitten waarin ze het evenwicht kwijt zijn, voor een hond erg onvoorspelbaar kunnen reageren. Voor een stabiele volwassen hond is dat misschien vervelend, maar ik ga er van uit dat die een " stootje kunnen hebben"
Voor een pup, die nog opgevoed moet worden, kan dat erg bedreigend zijn, die wisselvallige, onvoorspelbare reacties. Dat zal een negatieve invloed hebben op de hond.
Dat wil niet zeggen dat mensen met borderline per definitie geen goede baas voor een hond kunnen zijn, maar pas als ze zelf geleerd hebben met hun probleem om te gaan en als ze geleerd hebben oog te hebben voor de behoeftes en noden van de hond.
Mijn beroep bestaat uit het begeleiden van multi problem gezinnen met kinderen. Veel van mijn clienten hebben borderline. Ze hebben naast honden meestal ook kinderen, dat is in vele gevallen nog veel problematischer.
Het is alleen zo'n wankel evenwicht om mensen te veroordelen of uberhaupt voor mensen te bepalen wat ze wel of niet moeten doen.
Ik ben ook een beetje allergisch voor de stelligheid waarmee dat af en toe gebeurt. Ik ben eerder een voorstander van een ontmoedigingsbeleid!

-
Broekie
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ik heb de oplossing voor mensen die een hondje kado willen geven!
Of geen geld hebben voor een hond...
Heeft geen voer nodig, hoeft niet naar de dierenarts, hoeft niet naar buiten en hoef je enkel je liefde te geven wanneer het je uitkomt.
Als je er geen zin in hebt, gooi je hem in de kast achter slot en grendel en als je na een jaar weer zoiets hebt van ... ik mis mijn hond... pak je hem weer uit de kast!
IDEAAL toch?!
Heeft geen voer nodig, hoeft niet naar de dierenarts, hoeft niet naar buiten en hoef je enkel je liefde te geven wanneer het je uitkomt.
Als je er geen zin in hebt, gooi je hem in de kast achter slot en grendel en als je na een jaar weer zoiets hebt van ... ik mis mijn hond... pak je hem weer uit de kast!
IDEAAL toch?!
-
Addy
Wat mij betreft vind ik het inderdaad niet zo verstandig als borderliners een hond cadeau krijgen, ik ga niet zover om te zeggen dat geen een borderliner geschikt is om een hond te houden maar ik lees te veel ervaringen, ook hier op het forum waarop het toch weer radicaal mislukt, de hond is altijd de dupeInge O schreef:niet als cadeau, nee. helemaal niemand als cadeau, maar met stip borderliners niet.wiek schreef:Dus met mensen met borderline mogen geen hond?Ma-Rianne schreef:Overigens: Ik weet toevallig een beetje van psychiatrie af( tja, vak geleerd) Mensen die Borderliner zijn, zijn emotioneel erg instabiele mensen, die juist diegene (en datgene) waar ze emotioneel dichtbij komen, weer keihard afstoten. Lijkt me dat zo'n persoon juist bijzonder ongeschikt is om een pup op te voeden, of zo wie zo een hond te houden.( Totdat met therapie en medicatie er een evenwicht bereikt is)
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
Ik weet een betere een uit een ander topic: perfectpetzz.comBroekie schreef:Ik heb de oplossing voor mensen die een hondje kado willen geven!
![]()
![]()
IDEAAL toch?!

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Broekie schreef:Ik heb de oplossing voor mensen die een hondje kado willen geven!
![]()
![]()
IDEAAL toch?!
hahaha ik vind hem wel leuk, ik ben wel benieuwd hoe Gol daar op zou reageren
-
Mojuan
- Zeer actief
Deze borderliner kan prima voor haar honden zorgen en ze heel veel liefde geven (ik dus)
Maar idd, ik zou geen hondje kado moeten krijgen zonder dat ik daarom heb gevraagd, dan staat heel mijn leven meteen op zijn kop en ben ik mijn regelmaat kwijt etc.
Dat zou voor de eerste weken/maanden best eens goed mis kunnen gaan.
En dan is het pupje dus mooi al 'verziekt'.
Als ik weloverwogen besluit om een hond te kopen, en daar dus naartoe heb geleefd dan gaat het allemaal prima.
Maar idd, ik zou geen hondje kado moeten krijgen zonder dat ik daarom heb gevraagd, dan staat heel mijn leven meteen op zijn kop en ben ik mijn regelmaat kwijt etc.
Dat zou voor de eerste weken/maanden best eens goed mis kunnen gaan.
En dan is het pupje dus mooi al 'verziekt'.
Als ik weloverwogen besluit om een hond te kopen, en daar dus naartoe heb geleefd dan gaat het allemaal prima.