Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Je mag noooooit een hond schoppen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja bij mij snappen ze het wel "als' ik een hond wegschop, het beter is dat ik het doe dan dat DuCain orde op zaken gaat stellen :19: is ook heel gek dat de enkele keer dat het voorkwam er ook niet in mijn richting gedreigd werd , het werd gewoon begrepen denk ik
Ik doe het ook liever niet, maar als het niet anders kan, ik denk dat DuCain meer schade aanricht, dan ik.
verder heb je als mens gewoon een rem, als de hond weggaat i s het goed , DuCain heeft dat niet, die gaat er dan zeer waarschijnllijk nog achteraan ook, met alle gevolgen vandien.

Ik heb op die manier kunnen voorkomen dat hij ooit in gevecht raakt, en ik hoop he vol te houden :roll:
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Tja, wanneer geef je een hond een trap ?
Alleen als je echt geen andere mogelijkheid ziet, lijkt me.
Voorbeeldje van hier : Ik liep met Raisa in de polder, los, en zie een andere hond aan komen stuiven.
De Amstaff die in de buurt woont en soms ontsnapt.
Raisa had de hond nog niet gezien , dus ik kon haar snel aanlijnen.
Hond komt in volle vaart op Raisa af, Raisa ziet haar, trekt me helemaal omver, ik ging op mijn hakken door de blubber om haar te houden.
Maar ik kon haar niet houden, met geen mogelijkheid, ze was zwaarder dan ik en ik had haar helemaal niet onder appèl.
Toen heb ik die hond geschopt tegen haar kop, om haar weg te jagen en te voorkomen dat ze zouden gaan vechten, want Raisa had haar helemaal gesloopt. Of andersom .
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik heb nog nooit een hond hoeven wegschoppen, wel heb ik ze weggebruld. Als een leeuw :pffff:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Bowie van mij loopt alleen los in echt losloop gebied.... ik doe altijd vreselijk mijn best maar Bowie vind het soms leuker om toch naar de andere hond telopen en dus niet meteen op mijn geroep tereageren....ze doet helemaal niets naars ofzo maar wil toch stiekum wel ff kijken...
Ik kijk ook altijd als een havik om me heen of ik in de verte iets zie lopen wat aangelijnd loopt en dan ga ik alles uit d ekast halen om haar zo spoedig mogelijk aan telijnen en tot nu toe is dat altijd wel gelukt...
Maarja ik heb dus ook zo een hond die wel eens naar andere honden gaat... gelukkig is het een dikke schijterd dus zodra de andere hond uberhaupt naar haar kijkt is ze pleitte.

Ik loop met Samara ok vaak in losloopgebeid aangelijnd, ik weet dus dat er honden naar haar toe komen en daar heb ik geen problemen mee maar ik vind wel dat de baas de hond enigzins mee moet kunnen krijgen en niet dat ze Samara lastig blijven vallen....
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Moos schreef:
chrico schreef:
Klein beetje rekening houden met elkaar is zo makkelijk en maakt het voor iedereen eenvoudiger.
Maar andersom werkt dat net zo goed. Ik vind eigenlijk dat je het niet kan maken om in losloopgebied te gaan lopen met honden waarbij je dus andere honden weg moet gaan lopen meppen.
Dat wil zeggen, je kan het wel maken, maar je kan toch niet verwachten dat in een losloopgebied iedereen zijn hond direct bij zich gaat houden?
Iemand met een hondagressieve hond zou niet snel een losloopgebied ingaan lijkt mij. Ik liep ook nooit op tijden buiten als ik andere honden kon verwachten en al helemaal niet op plaatsen waar honden losliepen.
Nu loop ik er wel, tenminste in de gedoogzones niet zozeer op losloopplaatsen. Waarom? Mijn honden zijn op zich niet hondagressief en ik vind dat in de gedoogzones je honden los laten lopen leuk voor de honden maar geeft geen vrijbrief om je hond maar te laten gaan. Een hond die vriendelijk op ons afkomt is geen probleem, een hond die een partijtje wil knokken heeft wel een probleem net als ik op dat moment en ik kan me daar mateloos aan irriteren. Als je je hond los laat lopen heb je hem onder controle te houden en hoeft je hond geen overlast te zijn voor anderen.

Als Vera op ons afkomt zou dat geen probleem zijn. Waarschijnlijk schrikt zij al als Lu haar snuffel opendoet en kiest eieren voor haar geld. Zou Vera dominant terug reageren dan vind ik dat jij Vera bij je had moeten houden want ook Vera zorgt op dat moment voor problemen want die gaat een vechtpartij niet uit de weg en kan je dus niet op elke hond af laten denderen onder het mom van gezellig kennismaken.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

jacq1970 schreef: Maarja ik heb dus ook zo een hond die wel eens naar andere honden gaat... gelukkig is het een dikke schijterd dus zodra de andere hond uberhaupt naar haar kijkt is ze pleitte.
Maar ik vind dat echt de omgekeerde wereld nu hoor, dat mensen in dit topic zich gaan 'verontschuldigen' omdat hun (jonge) hond in loslooopgebied bij andere honden gaat buurten.
Dat je je hond bij je moet kunnen roepen als dat gewensd is (dus aangelijnde hond, of een baas die het vraagt) ben ik het wel helemaal mee eens (maar dan nog hoor, geen enkele hond is een robot en ze kunnen weleens niet meteen luisteren). Maar dat je nu hier in dit topic een beetje op verontschuldigende toon zou moeten melden dat je vriendelijke hond in losloopgebied contact zoekt met andere ook loslopende honden vind ik echt de omgekeerde wereld :wink:
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Ik heb ook nog nooit een hond hoeven wegtrappen, maar als het nodig is doe ik het wel. Niet met een rotschop, maar voldoende om ze lang genoeg van mijn hond af te krijgen om die op te tillen of weg te lopen.
Nu scheelt het dat ik een heel baasgericht hondje heb die weinig interesse heeft in andere honden dus met mij meeloopt en een hond die aan de lijn zit en met loslopende honden best goed gaat.

Quasar kan zichzelf sowieso wel verdedigen dmv van zich af snauwen en Tsuki hou ik goed in de gaten. Mocht een loslopende hond op Quasar afkomen en ik zie dat Quasar weinig goeds in de zin heeft dan zal ik, als andere manieren falen, de andere hond ook met gepast geweldig er weghalen maar da's dat bestwil voor die hond.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

chrico schreef: Iemand met een hondagressieve hond zou niet snel een losloopgebied ingaan lijkt mij. Ik liep ook nooit op tijden buiten als ik andere honden kon verwachten en al helemaal niet op plaatsen waar honden losliepen.
Nu loop ik er wel, tenminste in de gedoogzones niet zozeer op losloopplaatsen. Waarom? Mijn honden zijn op zich niet hondagressief en ik vind dat in de gedoogzones je honden los laten lopen leuk voor de honden maar geeft geen vrijbrief om je hond maar te laten gaan. Een hond die vriendelijk op ons afkomt is geen probleem, een hond die een partijtje wil knokken heeft wel een probleem net als ik op dat moment en ik kan me daar mateloos aan irriteren. Als je je hond los laat lopen heb je hem onder controle te houden en hoeft je hond geen overlast te zijn voor anderen.

Als Vera op ons afkomt zou dat geen probleem zijn. Waarschijnlijk schrikt zij al als Lu haar snuffel opendoet en kiest eieren voor haar geld. Zou Vera dominant terug reageren dan vind ik dat jij Vera bij je had moeten houden want ook Vera zorgt op dat moment voor problemen want die gaat een vechtpartij niet uit de weg en kan je dus niet op elke hond af laten denderen onder het mom van gezellig kennismaken.
Ja, daar ben ik het mee eens natuurlijk. Maar uit je verhaal kon ik niet opmaken dat die hond van die meneer mot zou komen zoeken :wink:

Ik heb met mijn honden net zoveel last van vervelende loslopende honden natuurlijk. :wink:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Moos schreef:
jacq1970 schreef: Maarja ik heb dus ook zo een hond die wel eens naar andere honden gaat... gelukkig is het een dikke schijterd dus zodra de andere hond uberhaupt naar haar kijkt is ze pleitte.
Maar ik vind dat echt de omgekeerde wereld nu hoor, dat mensen in dit topic zich gaan 'verontschuldigen' omdat hun (jonge) hond in loslooopgebied bij andere honden gaat buurten.
Dat je je hond bij je moet kunnen roepen als dat gewensd is (dus aangelijnde hond, of een baas die het vraagt) ben ik het wel helemaal mee eens (maar dan nog hoor, geen enkele hond is een robot en ze kunnen weleens niet meteen luisteren). Maar dat je nu hier in dit topic een beetje op verontschuldigende toon zou moeten melden dat je vriendelijke hond in losloopgebied contact zoekt met andere ook loslopende honden vind ik echt de omgekeerde wereld :wink:
Toch heb jij in een andere periode anders gesproken want toen waren er verhalen van die leuke honden di ekennis kwamen maken, jouw hond gillend van angst wegrende met de hond er achteraan en hoe vervelend en naar jij het vond dat die mensen hun hond niet onder controle hadden :wink:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Moos
Zeer actief

chrico schreef:
Moos schreef:
Toch heb jij in een andere periode anders gesproken want toen waren er verhalen van die leuke honden di ekennis kwamen maken, jouw hond gillend van angst wegrende met de hond er achteraan en hoe vervelend en naar jij het vond dat die mensen hun hond niet onder controle hadden :wink:
Ja, dat zeg ik hierboven ook dat ik net zoveel last heb van vervelende loslopende honden :mrgreen: :wink:
Maar in het geval van een Bowie die dus al weg is als de andere hond alleen maar kijkt bijvoorbeeld is iets heel anders. Daar heb ik nooit last van gehad.
Vera is sociaal maar kan best bedeesd zijn met vreemde honden (met bekenden honden niet :mrgreen: ) en ik heb met haar dus ook nog gewoon last van honden die hard blaffend aan komen suizen en haar op willen gaan jagen, bijvoorbeeld.
Maar ik had het nu over gewoon vriendelijke honden :wink:
Saar is ook nooit bang weggerend voor een hond die vrolijk aan kwam, daar heb ik nooit moeite mee gehad. Wel met honden die met 80 km/uur aan komen suizen met een jagende houding.
Maar ik zeg nu ook nog heel vaak dat Vera ook nooit van mij op andere honden af heeft mogen suizen, en dat ik haar bij kleine hondjes bij me houd. Dus ik ben dat niet vergeten hoor :mrgreen: :wink:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Moos schreef:
chrico schreef:
Klein beetje rekening houden met elkaar is zo makkelijk en maakt het voor iedereen eenvoudiger.
Maar andersom werkt dat net zo goed. Ik vind eigenlijk dat je het niet kan maken om in losloopgebied te gaan lopen met honden waarbij je dus andere honden weg moet gaan lopen meppen.
Dat wil zeggen, je kan het wel maken, maar je kan toch niet verwachten dat in een losloopgebied iedereen zijn hond direct bij zich gaat houden?

Mijn honden zullen dus niet op jouw honden af gaan, en als ik zie dat ze aangelijnd zijn ben ik de eerste om mijn honden sowieso al bij me te houden. Maar stel nou dat een van de honden opeens een banaantje in de oren gekweekt heeft? Nooit eerder gehad, maar verdomd, net op dat moment besluit ze voor het eerst om niet te luisteren. Dan mag ze dus weggetrapt worden? Dat vind ik veel te ver doorslaan naar "iedereen moet maar rekening houden met mijn honden die niet met alle andere honden kunnen".

Dan ga ik er dus vanuit dat we het over losloopgebied hebben he? Anders heb ik niks gezegd :wink:
Ik ben met je eens dat de honden in losloopgebied best eens contact mogen maken met andere honden.
Ik ga er ook van uit dat je niet in een losloopgebied komt met je hond als hij geen contact kan maken met andere honden zonder dat er meteen een oor af ligt o.i.d.
Er zijn zat aanlijngebieden waar je dan kan lopen :mrgreen:

Er lopen ook wel eens mensen met aangelijnde honden bij ons in het losloopgebied. (en omgekeerd met loslopende honden in een aanlijngebied :roll: )
Een van de hondjes die ik aangelijnd tegen kom, mag geen contact maken met andere honden (waarom weet ik niet, er lijkt niks mis met het beestje). Ik roep mijn honden wel terug en dat lukt ook, maar idd, die banaantjes die opeens gekweekt kunnen worden :N: dat zou een keertje kunnen mislukken :wink:
Dan wil ik ook niet dat mijn hond wordt weggeschopt.

Mijn honden lopen al nooit een roedel in (iemand met meerdere honden bij zich) dus daar hoef ik me niet zo ongerust over te maken.

Erger me dan wel weer aan baasjes van roedels die het doodnormaal vinden als hun groep honden als groep op een enkele hond afstuift :N:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Moos
Zeer actief

ranetje schreef: Ik ben met je eens dat de honden in losloopgebied best eens contact mogen maken met andere honden.
Ik ga er ook van uit dat je niet in een losloopgebied komt met je hond als hij geen contact kan maken met andere honden zonder dat er meteen een oor af ligt o.i.d.
Er zijn zat aanlijngebieden waar je dan kan lopen :mrgreen:

Er lopen ook wel eens mensen met aangelijnde honden bij ons in het losloopgebied. (en omgekeerd met loslopende honden in een aanlijngebied :roll: )
Een van de hondjes die ik aangelijnd tegen kom, mag geen contact maken met andere honden (waarom weet ik niet, er lijkt niks mis met het beestje). Ik roep mijn honden wel terug en dat lukt ook, maar idd, die banaantjes die opeens gekweekt kunnen worden :N: dat zou een keertje kunnen mislukken :wink:
Dan wil ik ook niet dat mijn hond wordt weggeschopt.

Mijn honden lopen al nooit een roedel in (iemand met meerdere honden bij zich) dus daar hoef ik me niet zo ongerust over te maken.

Erger me dan wel weer aan baasjes van roedels die het doodnormaal vinden als hun groep honden als groep op een enkele hond afstuift :N:
Helemaal mee eens :wink: Ook met dat stuk over die roedels die op andere honden af mogen stuiven. Zoals ik al tegen Whera zei, daar heb ik ook gewoon behoorlijk last van :wink:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Dat is ook erg vervelend en ik vervloek die mensen ook. Maar het is wel een rede oa waarom ik mijn honden vast heb als er andere honden aankomen want de mijne doen net zo als er 1 op een andere hond afgaat. Dan gaan ze gewoon allemaal en aangezien ik niet wil dat het mij gebeurd zorg ik er ook voor dat het een ander niet gebeurd.
Zijn we weer op het punt dat het geven en nemen is en een losloopgebied geen vrijbrief is :wink:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Moos
Zeer actief

chrico schreef: Zijn we weer op het punt dat het geven en nemen is en een losloopgebied geen vrijbrief is :wink:
En daar ben ik het uiteraard ook mee eens :wink:
Maar ik vind ook wel dat je als je in een losloopgebied gaat lopen er rekening mee moet houden dat andermans hond geen robot is, en dat er bovendien mensen rondlopen die dus wel alles maar laten gaan..
Het is niet voor niks dat ik toen Saar zo bang was alleen maar in 1 mini mini losloopgebiedje kwam waar ik elke hond kende. En toen Moos zieker werd hetzelfde :wink:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Moos schreef:
chrico schreef: Zijn we weer op het punt dat het geven en nemen is en een losloopgebied geen vrijbrief is :wink:
Maar ik vind ook wel dat je als je in een losloopgebied gaat lopen er rekening mee moet houden dat andermans hond geen robot is, en dat er bovendien mensen rondlopen die dus wel alles maar laten gaan..
Het is niet voor niks dat ik toen Saar zo bang was alleen maar in 1 mini mini losloopgebiedje kwam waar ik elke hond kende. En toen Moos zieker werd hetzelfde :wink:
Maar dit is dan toch gewoon de omgekeerde wereld? Omdat er mensen zijn die hun honden maar laten gaan moet je er niet gaan lopen met je aangelijnde hond die om welke rede dan ook geen contact mag hebben met andere honden?

Hier in de omgeving ken ik maar 1 aanlijngebied waar honden ook echt aangelijnd zijn, verder lopen er overal honden los (gedoog). Zou lekker worden dat ik nergens meer kan lopen omdat ik rekening moet houden met mensen dei een hond vrijheid en blijheid willen bezorgen ten koste van het plezier van andere hondenbezitters
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Moos
Zeer actief

chrico schreef: Maar dit is dan toch gewoon de omgekeerde wereld? Omdat er mensen zijn die hun honden maar laten gaan moet je er niet gaan lopen met je aangelijnde hond die om welke rede dan ook geen contact mag hebben met andere honden?

Hier in de omgeving ken ik maar 1 aanlijngebied waar honden ook echt aangelijnd zijn, verder lopen er overal honden los (gedoog). Zou lekker worden dat ik nergens meer kan lopen omdat ik rekening moet houden met mensen dei een hond vrijheid en blijheid willen bezorgen ten koste van het plezier van andere hondenbezitters
Om niet met een aangelijnde hond die echt geen contact mag hebben in losloopgebied te gaan lopen vind ik geen omgekeerde wereld hoor :wink:

Verder is het dat voor een deel inderdaad wel, maar goed, dan ligt het er maar net aan ook in hoeverre jouw eigen honden gevaar lopen.
Ik kon met hele bange Saar, of zieke Moos, ook wel denken "ja, dan kan ik dus nergens meer lopen" en gewoon gaan. Maar feit was dat ik inderdaad nergens meer kon lopen behalve in dat ene mini mini mini bosje waar ik alles kende, omdat mijn honden anders gewoon eens het gebied uit onder een auto gerend waren, of doodgeschud (Saar), of besprongen door hele grote reuen met zijn zwakke spiertjes (Moos).
Dus tja, ik had geen keuze.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

chrico schreef:
Moos schreef:

Daar ben ik het ook weer mee eens :wink:
chrico schreef:
Moos schreef:Maar ik vind ook wel dat je als je in een losloopgebied gaat lopen er rekening mee moet houden dat andermans hond geen robot is, en dat er bovendien mensen rondlopen die dus wel alles maar laten gaan..
Maar dit is dan toch gewoon de omgekeerde wereld? Omdat er mensen zijn die hun honden maar laten gaan moet je er niet gaan lopen met je aangelijnde hond die om welke rede dan ook geen contact mag hebben met andere honden?

Voor een gedooggebied gelden voor mij andere regels dan voor een losloopgebied :wink:
Maar dat is moeilijk uitleggen aan mensen die vinden dat hun hond in een gedooggebied ook gewoon "lekker vrij" mag zijn. :roll:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Loslopende honden, het blijft een issue.
Ik heb het eens gehad toen Julia net gecastreerd was, toen kwam een irritante Golden haar lastig vallen.
En ik moest proberen om Julia rustig te houden, wat dus niet lukte.
Het scheelde niet veel of ik had die hond ook een trap verkocht.
De eigenaar liet de hond telkens weer los schieten en terug rennen naar Julia, dus ik werd het behoorlijk zat!

In losloopgebieden kom ik niet met Romeo.
Dat is vragen om problemen.
En als ik een hond los zie lopen op een andere plek kies ik gewoon een andere route, ik kijk altijd overal om me heen.
Tenzij hij zijn muilkorf om heeft, dan loop ik vaak gewoon door, hij mag van mij dan ook gewoon een correctie uitdelen, omdat hij dan geen schade aan kan richten.
Over het algemeen is het mensen dan wel duidelijk dat ze hun hond weg moeten halen aangezien Romeo niet voor niets met de muilkorf loopt, en het voor hem niet prettig is om dan lastig te worden gevallen.
:zweep:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik zal niet gauw een andere hond een ' rotschop' verkopen. Puur omdat ik dat persoonlijk niet terecht vind, wat kan een hond er nou aan doen dat zijn eigenaar zo dom is om zijn hond niet bij te houden. Ben is geen lieverdje dus zal zoiets niet over zijn kant laten gaan, maar als er een hond Osa echt zou vastgrijpen etc. dan zou ik zeker wel enige fysieke actie ondernemen naar de andere hond, maar dat vind ik persoonlijk een ander verhaal dan een hond die in principe nog weinig doet.
S@ndr@
Zeer actief

Verder is het dat voor een deel inderdaad wel, maar goed, dan ligt het er maar net aan ook in hoeverre jouw eigen honden gevaar lopen.
Ik kon met hele bange Saar, of zieke Moos, ook wel denken "ja, dan kan ik dus nergens meer lopen" en gewoon gaan. Maar feit was dat ik inderdaad nergens meer kon lopen behalve in dat ene mini mini mini bosje waar ik alles kende, omdat mijn honden anders gewoon eens het gebied uit onder een auto gerend waren, of doodgeschud (Saar), of besprongen door hele grote reuen met zijn zwakke spiertjes (Moos).
dat is een bepaalde periode geweest, hoe zou het zijn als dat het hele leven van je hond had moeten duren, wordt het dan anders, of zeg je dan ook van ik doe het niet? en blijf bij mijn mini bosje :wink:
Does
Zeer actief

Re: Je mag noooooit een hond schoppen

Ongelezen bericht door Does »

*Linda* schreef:Dit kreeg ik voor mijn voeten toen ik een gefrustreerde kutherder van mijn Sun aftrapte om erger te voorkomen. Sun heeft nog steeds last van zijn evenwicht, lopen gaat wel maar zo'n laffe rothond die even iets van zijn zwakte ruikte en er dan op duikt, is een maatje teveel voor hem en valt ie om, de stakker. Dus grijp ik in. Hop, Sun aan zijn halsband overeind getrokken en herder een rotschop verkocht. Opzouten.
Ik kan me je reaktie levendig voorstellen. Vooral omdat Sun zelf niet goed in staat is om zich te verweren.
Moos
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
dat is een bepaalde periode geweest, hoe zou het zijn als dat het hele leven van je hond had moeten duren, wordt het dan anders, of zeg je dan ook van ik doe het niet? en blijf bij mijn mini bosje :wink:
Ja, dan had het altijd zo gebleven. Keuze is namelijk dat of een behoorlijke kans op een zwaar gewonde of dode hond. Tenzij ik Saar aanlijnde, maar dan hoefde ik losloopgebied ook niet in :wink:
Ik ging weleens heel vroeg in de zomer bijvoorbeeld hoor, je hebt natuurlijk ook tijden dat je eigenlijk niemand anders tegen komt in bepaalde gebieden. Maar dan liep ik toch nooit lekker dus ik deed het maar heel weinig.

Als je eigen hond opeens degene is die behoorlijk gevaar loopt wordt de keuze echt heel simpel hoor. Om het maar even zo te zeggen. :wink:
Afbeelding
Mijn ras(sen): Hollandse herder, xPodenco, xHusky, xShi Tzu
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wiek »

Addy schreef:Je hebt je honden gewoon bij je te houden, simpel zat, hier mogen ze ook niet op anderen afstuiven en ze hebben gewoon door te lopen als ik dat zeg. Questie van opvoeding en niet eens omdat mijn honden wat zouden doen maar ik weet nooit hoe de andere hond is en ga daar ook geen risico in lopen :roll:
Huh? Zeg jij dit? Jij bent je podenco's toch ook altijd kwijt als ze een spoor hebben? En dat potentiele eigenaars moeten weten dat podenco's geen herders zijn?

Overigens luistert Zowie voor een podenco voorbeeldig! Hondenfluit=komen! Goed zo, braaf zo!
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Aimee schreef:Ik zal niet gauw een andere hond een ' rotschop' verkopen. Puur omdat ik dat persoonlijk niet terecht vind, wat kan een hond er nou aan doen dat zijn eigenaar zo dom is om zijn hond niet bij te houden. Ben is geen lieverdje dus zal zoiets niet over zijn kant laten gaan, maar als er een hond Osa echt zou vastgrijpen etc. dan zou ik zeker wel enige fysieke actie ondernemen naar de andere hond, maar dat vind ik persoonlijk een ander verhaal dan een hond die in principe nog weinig doet.
Dat is ook de reden waarom ik zo heftig reageerde op de topicstartster. Het kwam haar heel slecht uit dat de zieke hond omgeduwd werd. Maar om dan met zoveel woede en haat op de andere hond af te reageren vind ik niet gezond. Het komt mij nl ook heel slecht uit als zo'n persoon Eva een rotschop in haar pens geeft. Kan ik dan ook die woede afreageren door haar een schop te geven in haar laffe rotbek? Deze taal alleen al vind ik niet normaal (dus niet mijn woordkeuze verder ) nl en die hele herder heeft niks meer gedaan dan een hond die niet goed kan staan omduwen met wat poeha. Geloof niet dat er een gaatje of krasje op zit :19: Ik weet niet eens hoe mijn honden reageren op een hond die geen evenwicht heeft en meteen omvalt als ze er even tegenaan lopen. :denken:
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

wiek schreef:
Addy schreef:Je hebt je honden gewoon bij je te houden, simpel zat, hier mogen ze ook niet op anderen afstuiven en ze hebben gewoon door te lopen als ik dat zeg. Questie van opvoeding en niet eens omdat mijn honden wat zouden doen maar ik weet nooit hoe de andere hond is en ga daar ook geen risico in lopen :roll:
Huh? Zeg jij dit? Jij bent je podenco's toch ook altijd kwijt als ze een spoor hebben? En dat potentiele eigenaars moeten weten dat podenco's geen herders zijn?

Overigens luistert Zowie voor een podenco voorbeeldig! Hondenfluit=komen! Goed zo, braaf zo!
De enige is Tico en Tico komt niet eens in de buurt van vreemde honden :wink:
Destiny, Mellie en Pommetje blijven bij me en komen als ik roep
Verder loop ik om half vijf al in het losloopgebied en loopt er verder niemand :ok:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Uit het eerste bericht kan ik niet opmaken waar het exact gebeurd is,maar als het gewoon in de wijk was waar alle honden dus aangelijnd moeten zijn en ik had mijn hond ook aangelijnd dan had de eigenaar van de andere hond ook een probleempje met mij gehad.
Niemand sloopt mijn hond namelijk ongestraft :neenee:
Ik heb al eens een Rottie van pup Max afgemept en dat doe ik zo weer als het moet.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

ik zal niet zo snel een andere hond schoppen.. en andersom helpt het ook niet echt als je mijn hond een schop verkoopt als er mot is... trek hem er liever aan zijn staart ervanaf als hij bovenop een hond zit die komt buurten....en meneer dat niet zo´n strak plan vind.. :wink:
En daar waar hij niet echt contact zoekt met andere honden heb ik nu ook de teef die alles even enthousiast wil gaan begroeten :roll: en mijn hier af en toe flink negeert...helaas.. :N: en er zijn ook heel wat kleinere honden die het op een gillen of een rennen zetten.. zo ook gister.. ik liep het losloopwandelpad af en er komen twee mensen me tegemoet.. ik lijn Finn al aan.. en ik wil Bluf ook aanlijnen.. wat dit keer zij het met wat bananen in de oren wel lukte..de mensen kwamen aan met een JR teefje..ik liep ook door en de mensen ook met het teefje los.. Bluf doet aan de lijn toch nog even een poging tot contact maken... waarop het teefje al gillend en piepend wegrent... mensen die vanaf boven zaten te kijken... schudden alweer de koppen.. toch weer een beeld van die rotherders die ongetwijfeld dat kleine diertje wat deden.. de bazen zelf zeiden tegen het diertje `och stel je niet zo aan joh!`
maar ik ben best blij dat ik besloten had die twee van mij aan te lijnen eerlijk gezegd... ik weet hoe finn soms kan reageren op een reu, en ik weet van haar dat ze enthousiast zal gaan willen kennismaken.. en als het hondje wegrent zal ze er een spelletje van maken en erachteraan rennen :N:
Ik ben ook een voorstander van lekker je eigen honden bij je houden, al moet ik zeggen dat ik dat mn heb omdat finn idd niet zo fijn op andere honden reageert... met Bluf alleen heb ik er al weer minder moeite mee.. maar toch werk ik er ook bij haar aan om haar onder controle te hebben juist omdat niet iedereen zit te wachten op buurtende honden..
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

marian* schreef:Uit het eerste bericht kan ik niet opmaken waar het exact gebeurd is,maar als het gewoon in de wijk was waar alle honden dus aangelijnd moeten zijn en ik had mijn hond ook aangelijnd dan had de eigenaar van de andere hond ook een probleempje met mij gehad.
Niemand sloopt mijn hond namelijk ongestraft :neenee:
Ik heb al eens een Rottie van pup Max afgemept en dat doe ik zo weer als het moet.
Slopen? Een wankele hond viel om en dat is nu net het punt. Als die herder even blafte en grauwde en tegen haar hond opsprong betekent dat toch niet dat het een slooppartij wordt? Ik weet niet hoe het ging hoor maar ik hoor niks over verwondingen en zie alleen heel veel haat en agressie omdat een hond even geen rekening houdt met het feit dat haar hond ziek/zwak is. Ik denk dat haar hond in contact met elke hond omvalt dus je kan flink honden in elkaar trappen als je ermee op straat loopt.
Toen Wuilus 14 was ging er een boerboel op haar rijden en ze gilde van de pijn door de artrose. Ik heb de baas gevraagd/verzocht NU die hond weg te halen maar ik voelde geen haat naar die hond en ging hem al helemaal niet trappen. Het zijn wel gewoon honden en geen mensen die je iets kwalijk gaat nemen en daarvoor trappen gaat uitdelen.

Als je hond gesloopt wordt maakt dat alles anders maar dat was hier dus niet het geval. Het kwam niet uit dat een gezonde herder kwam buurten bij een zieke ambull. Dat is de kwestie en meer niet. :wink:

Ik vind dat mensen zich normaal moeten gedragen. Hond mag daar misschien niet los. Wat doe je dan? Je spreekt de baas aan en gaat niet meteen agressief lopen doen en een onschuldige hond een rotschop geven in mijn wereld. Vind het een extreem agressief gebeuren en de woordkeuze in het eerste bericht bevestigd dat voor mij. Als ik alle honden die op mijn honden afduiken in elkaar moet trappen heb ik het druk. Ik doe dat niet en ik heb nooit gaten in de honden. Beetje normaal doen lijkt me dus wel op zijn plaats. Shit happens en reageren met agressie wekt agressie in de hand.

Ik vind dus dat de omstanders gelijk hadden en dat je niet zomaar andermans hond moet trappen als er een akkefietje is. :ok:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

MARC_S schreef: Slopen? Een wankele hond viel om en dat is nu net het punt.
Een wankele hond die omver geduwd wordt door een andere hond kan op zo'n moment wel degelijk gesloopt worden juist omdat hij maar zo weinig kan hebben is mijn mening.
Waarschijnlijk is een rondje om het huizenblok buiten al inspannend genoeg voor een zo zwakke hond en als er dan nog een andere hond op deze manier komt buurten is dat slopend.
Niet in de zin van gaatjes dus maar gewoon puur lichamelijk gesloopt worden heet dat in mijn optiek :wink:
Maar ik weet ook niet waar het gebeurd is.Als het in de wijk is heb je je hond gewoon aangelijnd te houden.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
S@ndr@
Zeer actief

Ik weet niet hoor Marc, stel dat je hond net geopereerd is of een andere forse blessuren heeft ,een plasrondje doet en omver wordt gelopen, en de hond die het doet is ook niet genegen de jouwe weer op te laten staan ik denk dat je beschermingsinstinct het over neemt, zeker als de eigenaar ook niet genegen is er gelijk iets aan te doen :19:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”