Moos schreef:chrico schreef:
Klein beetje rekening houden met elkaar is zo makkelijk en maakt het voor iedereen eenvoudiger.
Maar andersom werkt dat net zo goed.
Ik vind eigenlijk dat je het niet kan maken om in losloopgebied te gaan lopen met honden waarbij je dus andere honden weg moet gaan lopen meppen.
Dat wil zeggen, je kan het wel maken, maar je kan toch niet verwachten dat in een losloopgebied iedereen zijn hond direct bij zich gaat houden?
Mijn honden zullen dus niet op jouw honden af gaan, en als ik zie dat ze aangelijnd zijn ben ik de eerste om mijn honden sowieso al bij me te houden. Maar stel nou dat een van de honden opeens een banaantje in de oren gekweekt heeft? Nooit eerder gehad, maar verdomd, net op dat moment besluit ze voor het eerst om niet te luisteren. Dan mag ze dus weggetrapt worden? Dat vind ik veel te ver doorslaan naar "iedereen moet maar rekening houden met mijn honden die niet met alle andere honden kunnen".
Dan ga ik er dus vanuit dat we het over losloopgebied hebben he? Anders heb ik niks gezegd

Ik ben met je eens dat de honden in losloopgebied best eens contact mogen maken met andere honden.
Ik ga er ook van uit dat je niet in een losloopgebied komt met je hond als hij geen contact kan maken met andere honden zonder dat er meteen een oor af ligt o.i.d.
Er zijn zat aanlijngebieden waar je dan kan lopen
Er lopen ook wel eens mensen met aangelijnde honden bij ons in het losloopgebied.
(en omgekeerd met loslopende honden in een aanlijngebied
)
Een van de hondjes die ik aangelijnd tegen kom, mag geen contact maken met andere honden (waarom weet ik niet, er lijkt niks mis met het beestje). Ik roep mijn honden wel terug en dat lukt ook, maar idd, die banaantjes die opeens gekweekt kunnen worden :N: dat zou een keertje kunnen mislukken
Dan wil ik ook niet dat mijn hond wordt weggeschopt.
Mijn honden lopen al nooit een roedel in (iemand met meerdere honden bij zich) dus daar hoef ik me niet zo ongerust over te maken.
Erger me dan wel weer aan baasjes van roedels die het doodnormaal vinden als hun groep honden
als groep op een enkele hond afstuift :N: