Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Werknestje in aantocht (nieuwe foto's p6)

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

JML schreef:Als ze daar zo tevreden liggen, zou ik er tevreden naar staan kijken!
Ik ook :mrgreen:
leonie26
Actief

Ongelezen bericht door leonie26 »

Wat fijn dat het nu zo goed gaat! Het zal moeilijk zijn om te gaan met het verlies van zo'n klein kereltje. Maar fijn dat moeders er zelf nu een stuk rustiger onder is. Vuurwerk lijkt me nu heel vervelend.

Groetjes Léonie
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

:ok: super leuke cavias :mrgreen: :cheer:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Gefeliciteerd! En wat fijn dat het zo lekker loopt nu :wink:
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

leukerds!! en fijn dat het nu goed gaat :ok: :mrgreen:
Afbeelding
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Gos schreef:Ze groeien nu echt gigantisch, je ziet ze gewoon groter en dikker worden. De zwaarste reu kwam de eerste dagen het minste maar is nu ook flink aan het aanzetten, het kleinste teefje zit ook al boven de 4 ons, en de andere 2 doen het ook prima. Heerlijk om ze te zien liggen slapen met hun volgevreten buikjes lekker naast mama. Ze zien er nu alle vijf tevreden uit.
Wat fijn joh :ok: en gefeliciteerd!
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Hoi Ellen,
Is dan Fonske op de foto?
Ik hoorde het zaterdag van de pups van Francien. Wat sneu zeg....
Het zijn wel leukerds.
Gos
Zeer actief

Sonnie1983 schreef:Is dan Fonske op de foto?
De opa van Laika is inderdaad Fonske :ok: Je zal de pups vast nog wel in het echie zien, een reutje blijft in ieder geval, een teefje blijft zeker tot 8 weken omdat ze naar Amerika gaat, dus die neem ik dan zeker al wel mee naar de club. Maar eerst maar eens groter groeien :wink:

Net terug van de pups (je hebt gelijk Inge, kost best wel moeite om jezelf los te rukken van de werpkist :mrgreen: ), iedereen is lekker rustig dus nu zal ik eerst eens wat zooi opruimen hier in huis en daarna m'n rooie meisje eens een beetje gaan laten werken.
Sonnie1983
Zeer actief

Gos schreef:
Sonnie1983 schreef:Is dan Fonske op de foto?
De opa van Laika is inderdaad Fonske :ok: Je zal de pups vast nog wel in het echie zien, een reutje blijft in ieder geval, een teefje blijft zeker tot 8 weken omdat ze naar Amerika gaat, dus die neem ik dan zeker al wel mee naar de club. Maar eerst maar eens groter groeien :wink:

Net terug van de pups (je hebt gelijk Inge, kost best wel moeite om jezelf los te rukken van de werpkist :mrgreen: ), iedereen is lekker rustig dus nu zal ik eerst eens wat zooi opruimen hier in huis en daarna m'n rooie meisje eens een beetje gaan laten werken.
Ben benieuwd :) vanaf volgende week zaterdag ben ik er woensdag en zaterdags voortaan. Hopelijk is het dan minder koud!
De pups zien er in ieder geval heel mooi uit. Lekker donker daar hou ik van :)
Gos
Zeer actief

Laika is nu lekker rustig en komt ook weer af en toe een knuffel halen. Ook is ze veel geruster als ze even uitgelaten is en controleert ze dan gewoon rustig en eet een hapje. Wat foto's van gisteren
Afbeelding
Alles buikt uit (of drinkt nog even door)
Afbeelding
Aan de reutjes die hier gezellig samen liggen te dutten zie je dat ze echt niet zwart zijn
Afbeelding
Sonnie1983
Zeer actief

vind het echt mooie pups hoor.
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

jammer van het ene reutje, maar toch van harte gefelicteerd met de andere 4 pups! :ok:
Ze zien er mooi uit.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Tibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Duitse Herders, 3 langhaar teckels kaninchen en dwerg, 1 miniature australian shepherd, 1 kruising toypoedel x schipperke
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tibby »

Gefeliciteerd met de pups.
LongFields schreef:De Belgenpups die ik hier tot nu toe gehad heb, zijn steeds vanaf de geboorte alleen maar gegroeid qua gewicht. Ik heb gelezen dat het op zich niet vreemd is dat pups de eerste 24 uur niet groeien of zelfs iets afvallen. Zo lang dat niet meer dan 10% van het geboortegewicht is, is het niet schokkend verder.
Ik heb hier bij de vorige 2 nestjes wel gehad dat ze de eerste dag afvielen, rond de 7% zo uit mijn hoofd. Is ook niet erg, maar daarna moeten ze wel weer aankomen.
Groetjes Thea en een poot van Tibby, Gioi, Miep, Whoopi, Nikita, Tante Truus en Meike

Niet meer bij ons, maar voor altijd in ons hart Jake, Fether, Kim, Zenna & Iwan
Rosa
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rosa »

Fijn dat het een stuk beter gaat en dat ze relaxter wordt! Kan je lekker genieten van haar en de pups.
Groetjes Rosa, Pongo en Rayos
Afbeelding
Ik zal je nooit vergeten lieve Pacha (05-11-2008)
Gos
Zeer actief

Ha! Ze kwam net zelfs de werpkist uit om eens lekker te kroelen. Daarna ging ik ernaast zitten en ging zij met haar kop in de ingang liggen en bedelde om knuffels. Wat een verandering t.o.v. 2 dagen terug! Nog even en we mogen de puppies gewoon aanraken :wink:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Dat gaat dus allemaal lekker ontspannen en kan iedereen gaan genieten :ok: hoe is het met puppies oortje?
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

fijn dat het zo goed gaat nu!
Afbeelding
Gos
Zeer actief

alm@ schreef:Dat gaat dus allemaal lekker ontspannen en kan iedereen gaan genieten :ok: hoe is het met puppies oortje?
Het oortje is niet aangegroeid :wink:, maar het ziet er verder gewoon goed uit. Ze groeit ook enorm, dus ze heeft haar schade goed ingehaald.

Vandaag is Laika trouwens weer echt Laika, gisteren was het vragen om aaien nog wat aarzelender, nu is ze veel enthousiaster. Vanmorgen legde ze haar kop op de rand van de uitgang van de werpkist (daar is het natuurlijk ook koeler dan erin) en vroeg ze om geaaid te worden. Toen ik ermee stopte, duwde ze haar snuit tegen me aan om meer. Ook buiten de kist is ze weer de oude. Ze zit duidelijk weer beter in haar vel, en dat is voor ons zelf ook een grote geruststelling. Je wilt toch niets liever dan dat ze zich lekker voelt.
Gos
Zeer actief

Ze maken het allemaal geweldig goed, beide teefjes zijn vanmorgen al over 2x hun geboortegewicht geschoten en hun broertjes zullen daar vanmiddag ook wel overheen gaan. Laika is weer helemaal zichzelf en is een zorgzame, maar nu ook weer aanhankelijke moeder. Hier is het grut samen

Afbeelding

Ze drinken mooi in tweetallen
Afbeelding

Meer foto's http://peterjanse.web-log.nl/photos/lai ... index.html
Sonnie1983
Zeer actief

ze zien er goed uit
alm@
moderator

Wat zien ze er goed uit Ellen :ok: en ze zijn zo prachtig donker. Enig idee hoe ze uitgroeien qua kleur?
Afbeelding
Gos
Zeer actief

alm@ schreef:Wat zien ze er goed uit Ellen :ok: en ze zijn zo prachtig donker. Enig idee hoe ze uitgroeien qua kleur?
De tijd zal het leren :mrgreen: Wij zijn daar ook wel nieuwsgierig naar. Teefje 1 (oortje) is duidelijk het donkerst, maar ze zijn geen van vieren effen van kleur. De bloedlijn geeft nogal wat mogelijkheden :wink:
alm@
moderator

Gos schreef:
alm@ schreef:Wat zien ze er goed uit Ellen :ok: en ze zijn zo prachtig donker. Enig idee hoe ze uitgroeien qua kleur?
De tijd zal het leren :mrgreen: Wij zijn daar ook wel nieuwsgierig naar. Teefje 1 (oortje) is duidelijk het donkerst, maar ze zijn geen van vieren effen van kleur. De bloedlijn geeft nogal wat mogelijkheden :wink:
Ik zag het. Vooral bij moeders zit er veel zwart geloof ik :wink:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

alm@ schreef:
Gos schreef:
Ik zag het. Vooral bij moeders zit er veel zwart geloof ik :wink:
paps geeft ook vrij donker hoor....
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ze zijn lekker vol alle 4 zeg! :ok:
Zo op de foto's te zien is er veel verschil in de ruglengte tussen de pups.
Ik ben benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen.

Heb je ze eigenlijk al namen gegeven?
Gos
Zeer actief

LongFields schreef:Ze zijn lekker vol alle 4 zeg! :ok:
Zo op de foto's te zien is er veel verschil in de ruglengte tussen de pups.
Ik ben benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen.

Heb je ze eigenlijk al namen gegeven?
Ze zijn behoorlijk stevig ja, maar ik zag aan hun geboortegewichten dat ze wat zwaarder waren dan het nest waaruit Nozem is. Op de foto zitten de twee bovenste zich net uit te rekken (of krom te duwen eigenlijk) waardoor het wat vertekent. Want de bovenste is een flinke hoor, dat is Oortje :wink: We geven ze zelf geen namen, dat mogen hun baasjes doen en aangezien het nu nog wat vroeg is om te bepalen welke er hier blijft, weet Peter ook nog niet hoe z'n reutje gaat heten. Dus voorlopig is het Oortje, Beertje voor de dikke, Stipventje voor het kleinere reutje met stipje op de borst en Kleintje voor het kleinste teefje, wat trouwens relatief veruit het hardst aangekomen is. Maar verder komt het t.z.t. wel goed met die namen hoor :mrgreen: Dat doen de baasjes maar.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

wat een leukerds !

ben ook benieuwd hoe ze gaan uitgroeien :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”