Finn is niet eens gecastreerd.. ik heb het op strand ook eens meegemaakt dat een kruising telkens een gecastreerde rottie wilde bestijgen.. die rottie had engelen geduld ja.. was er niet van gediend... maar hield zich in.. baas van rottie greep toen in, en ik hield mijn hond bij me want die zag het volgens mij allang al niet meer zitten..ik en de eigenaar van de rottie spraken de mensen die met het `geile hondje´liepen aan op het gedrag van hun hond.. ze haalden hun schouders op..alm@ schreef:Soms is het in een flits gebeurd. Rock hier is heel laat gecastreerd en ik zal nooit die vuurspugende ogen vergeten toen hij voor het eerst door een (jonge) reu bestegen werd :N: Ik sta niet toe dat mijn reu op een andere hond klimt maar datzelfde verwacht ik eigenlijk ook van een andere reueneigenaarAddy schreef:Dan zou ik als ik jou was toch maar wat beter uit je doppen kijken. Als je een hond hebt waarvan je weet dat hij agressief kan zijn zal je extra alert moeten zijnrick en kimo schreef:oke , hier zorg ik er ook voor dat er niet op hem gereden wordt of het zelf doet maar deze keer ging het allemaal heel snel en ik heb die hond ook niet aan zien komen.
toen die kruising hetzelfde wilde gaan doen bij finn en na de nodige vragen de hond even bij zich te roepen nadat hij de rottie zo had belaagd was ik er ook eigenlijk klaar mee en had ik eigenlijk zoiets van nou jullie zal het een zorg zijn wie de hond lastig valt.. dan vind ik het best en zie wel wat er gebeurd.. de rottie werd al zeker een kleine tiental minuten lasitg gevallen door dat reutje.. en ik hield dus diezelfde tijd mijn hond bij me
daarna ook na aanspreken was ik er ook klaar mee..
eigenaar van rottie heeft idd hond weg proberen te schoppen op een gegeven moment.. het werd nl echt irritant,, ook voor de rottie, en toen hij bij mijn hond kwam werd hij toch echt weggegrauwd uiteindelijk.. toen namen de baasjes pas actie met gebalde vuisten .. ook na het weg proberen te trappen van de hond..
afijn baasje van de rottie was asociaal, en mijn hond was aggressief...
maar hun hond was een schatje die een dagje uit was op strand
De rottie rijdt niet op anderen, mijn hond heeft nog nooit de neiging gehad om te rijden op anderen.. om te domineren.. wel geprobeerd als het loopse teven betrof maar zelfs dan mocht hij niet
ik vind het een hond zijn goed recht om van zich af te snauwen als hij van bestijgen niet gediend is..