Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoe reageert jouw hond?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

alm@ schreef:
Addy schreef:
rick en kimo schreef:oke , hier zorg ik er ook voor dat er niet op hem gereden wordt of het zelf doet maar deze keer ging het allemaal heel snel en ik heb die hond ook niet aan zien komen.
Dan zou ik als ik jou was toch maar wat beter uit je doppen kijken. Als je een hond hebt waarvan je weet dat hij agressief kan zijn zal je extra alert moeten zijn :wink:
Soms is het in een flits gebeurd. Rock hier is heel laat gecastreerd en ik zal nooit die vuurspugende ogen vergeten toen hij voor het eerst door een (jonge) reu bestegen werd :N: Ik sta niet toe dat mijn reu op een andere hond klimt maar datzelfde verwacht ik eigenlijk ook van een andere reueneigenaar :19:
Finn is niet eens gecastreerd.. ik heb het op strand ook eens meegemaakt dat een kruising telkens een gecastreerde rottie wilde bestijgen.. die rottie had engelen geduld ja.. was er niet van gediend... maar hield zich in.. baas van rottie greep toen in, en ik hield mijn hond bij me want die zag het volgens mij allang al niet meer zitten..ik en de eigenaar van de rottie spraken de mensen die met het `geile hondje´liepen aan op het gedrag van hun hond.. ze haalden hun schouders op..
toen die kruising hetzelfde wilde gaan doen bij finn en na de nodige vragen de hond even bij zich te roepen nadat hij de rottie zo had belaagd was ik er ook eigenlijk klaar mee en had ik eigenlijk zoiets van nou jullie zal het een zorg zijn wie de hond lastig valt.. dan vind ik het best en zie wel wat er gebeurd.. de rottie werd al zeker een kleine tiental minuten lasitg gevallen door dat reutje.. en ik hield dus diezelfde tijd mijn hond bij me
daarna ook na aanspreken was ik er ook klaar mee..
eigenaar van rottie heeft idd hond weg proberen te schoppen op een gegeven moment.. het werd nl echt irritant,, ook voor de rottie, en toen hij bij mijn hond kwam werd hij toch echt weggegrauwd uiteindelijk.. toen namen de baasjes pas actie met gebalde vuisten .. ook na het weg proberen te trappen van de hond..
afijn baasje van de rottie was asociaal, en mijn hond was aggressief...
maar hun hond was een schatje die een dagje uit was op strand :ok:
De rottie rijdt niet op anderen, mijn hond heeft nog nooit de neiging gehad om te rijden op anderen.. om te domineren.. wel geprobeerd als het loopse teven betrof maar zelfs dan mocht hij niet :pffff:
ik vind het een hond zijn goed recht om van zich af te snauwen als hij van bestijgen niet gediend is..
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

nance schreef:
Muk schreef:Ik sta het niet toe dat er op mijn honden gereden wordt of dat mijn hond op een andere hond gaat rijden.
Hier net zo.
Hier idem. Jack heeft een periode gehad waarin hij het wel eens probeerde (op bekende gecastreerde reuen), en dan plukte of schold ik hem er vanaf. Andersom proberen reuen het wel eens bij Jack, en hij snauwt ze direct weg. Is een hond erg opdringerig, dan help ik hem er even vanaf.

Lilo heeft nog nooit de neiging tot rijden gehad, en is zelf veels te watervlug om zoiets te ondergaan.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

Hier mogen ze niet rijden en worden ook niet bereden door andere honden buiten de roedel van 2 :pffff:
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Hier accepteer ik het niet, mijne mogen het niet dus een ander ook niet. Ik denk dat ze wel een flinke snauw zullen geven als het wel zou gebeuren.

Moet wel zeggen, als iemand zo op mij af komt en mij een speech gaat geven dat ik dan meteen zou antwoorden, hoho, jij weet wat jouw hond doet dus heb je hem bij je te houden en zo niet dan weet je nu wat het risico is dat hij loopt.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Luka rijdt nooit en staat het ook niet toe als een ander dit bij hem probeerd. Hij snauwt dan van zich af, terecht naar mijn idee :19:
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

mijn hond mocht het niet en ik wil ook niet dat anderen honden mijn hond berijden. Vreselijk irritant zo'n opdringerige hond die je er 10 x af moet plukken.
Minyo liet het altijd eerst heel even gaan terwijl hij duidelijk maakt dat hij het niet leuk vind door achterom te kijken en weg te lopen.. Gaat de hond niet weg dan snauwt/hapt hij hem weg (happen, de beweging maken, niet bijten)
En tegen die tijd ben ik al chag en pluk ik de hond eraf.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Gaat een teef of gecastreerde reu op Bram rijden, dan reageert hij vrij relaxed. Een intacte reu moet dat niet in z'n hasses halen, maar dat maak ik eigenlijk ook nooit mee. Als honden gaan rijden op hem, zijn het meestal gecastreerde reuen. Ik doe er niks aan overigens, dat lost zich wel op.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”