Cena kroop dicht tegen me aan toen ze voor de deur al om acht uur begonnen met vuurwerk af te steken. Van achter mijn rug keek ze nieuwsgierig door het raam. Af en toe begon ze enorm te blaffen.
Toen ik even op de plaats was, kwam ze buiten kijken. Er schoot een pijl de lucht in, ze rende naar binnen en ging keihard op de drempel staan blaffen toen de pijl ontplofte.
In de loop van de avond heb ik Cena af en toe een klein theelepeltje advocaat gegeven. Ik had niet het idee dat het effect had. Toen eenmaal de klok 12 uur sloeg en het geweld uitbrak (de overburen hadden voor 6000 euro aan vuurwerk!!!!!)
Ik had een handdoek voor het raam van de buitendeur gedaan, zodat Cena de lichtflitsen niet zou zien. Ik geloof dat dit goed was. Ze heeft het al met al goed gedaan. Ze vond het allemaal erg spannend en heeft regelmatig zitten blaffen, maar ze was niet echt bang!
De rest van de nacht was ze trouwens gewoon der eigen gekke ik: languit in de bank liggen slapen, af en toe vervelen met een nat gelebberd speeltje en her en der een knuffel ophalen. Waar ze normaal gesproken tegen 1 uur echt gaat slapen, bleef ze nu erg actief. We lagen om 5 uur te bed en mevrouw liep nogsteeds met haar bal rond!
Ik ben oprecht trots op mijn meisje!