Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

oud&nieuw: hoe hebben ze het gedaan?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gesloten
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

oud&nieuw: hoe hebben ze het gedaan?

Ongelezen bericht door SannePP »

Ik dacht dat het misschien handig is als iedereen in een zelfde topic vertelt hoe hun honden oud en nieuw hebben doorstaan.

Cena kroop dicht tegen me aan toen ze voor de deur al om acht uur begonnen met vuurwerk af te steken. Van achter mijn rug keek ze nieuwsgierig door het raam. Af en toe begon ze enorm te blaffen.
Toen ik even op de plaats was, kwam ze buiten kijken. Er schoot een pijl de lucht in, ze rende naar binnen en ging keihard op de drempel staan blaffen toen de pijl ontplofte.

In de loop van de avond heb ik Cena af en toe een klein theelepeltje advocaat gegeven. Ik had niet het idee dat het effect had. Toen eenmaal de klok 12 uur sloeg en het geweld uitbrak (de overburen hadden voor 6000 euro aan vuurwerk!!!!!) :eek: hebben we Cena achter haar traphekje gezet. Daar heeft ze af en toe wat geblaft als er flinke knallen klonken. De rest van de tijd heeft ze nieuwsgierig zitten kijken naar wat wij allemaal aan het doen waren.

Ik had een handdoek voor het raam van de buitendeur gedaan, zodat Cena de lichtflitsen niet zou zien. Ik geloof dat dit goed was. Ze heeft het al met al goed gedaan. Ze vond het allemaal erg spannend en heeft regelmatig zitten blaffen, maar ze was niet echt bang!

De rest van de nacht was ze trouwens gewoon der eigen gekke ik: languit in de bank liggen slapen, af en toe vervelen met een nat gelebberd speeltje en her en der een knuffel ophalen. Waar ze normaal gesproken tegen 1 uur echt gaat slapen, bleef ze nu erg actief. We lagen om 5 uur te bed en mevrouw liep nogsteeds met haar bal rond! :slaap:

Ik ben oprecht trots op mijn meisje!
RIP Cena :roos:
    Madison
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): West Highland White Terriër

Ongelezen bericht door Madison »

Het viel op zich mee met Lara. Ze hield zich goed, behalve als er echt van die lawinepijlen of mortierbommen werden afgestoken. Dan begon ze echt als een bezetene rond te lopen, te hijgen en naar me op te springen. Maar toen het ergste over was bij ons (rond 3/4 uur 's nachts) kroop ze lekker bij me onder de dekens, dicht tegen me aan en was ze weg. En ze heeft tot vanmiddag half 1 geslapen bij me. En nu is ze zichzelf eindelijk weer, ze speelt weer en eet weer, heerlijk!
    Oh ja, en vandaag eindelijk weer in het bos geweest (ze durfde de afgelopen paar dagen niet naar buiten en bleef gestaag volhouden).
    Laatst gewijzigd door Madison op 01 jan 2009 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
    doggyfun
    Erelid
    Mijn ras(sen): border collies, whippet, middenslag kees, chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door doggyfun »

Hier waren ze alle 6 rustig.

Toen om 12 uur het vuurwerk losbarstte heb ik een hele tijd voor de raam gekeken, terwijl manlief buiten met (sier)vuurwerk bezig was (ik heb het niet zo op knalvuurwerk :N: (mijn honden interesseert het geen moer, gelukkig).

Het resulteerde in een aantal nieuwsgierige viervoeters, en we hebben dus gezellig met zijn allen voor de raam gestaan.

Geen onrust, niks.

Was weer helemaal trots op mijn kanjers!
    Ze zijn allen vuurwerkvaster dan hun vrouwtje :19:

groetjes,
    corina
    http://www.treibball.nl,http://www.kvv-zevenaar.nl: ruim assortiment kvv, barfprodukten, snacks
    Kayka
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Kayka »

Dunaj heeft t geweldig gedaan.

Overdag konden we nog gewoon door de wijk lopen om hem uit te laten en onder het geknal ging hij op zn gemakje zitten poepen. Niks bang of zenuwachtig.
    Binnen gaf hij af en toe wel een blaf als er een knal kwam maar dat was meer zijn waakinstinct dan iets anders.

's Avonds ging het ook prima; ik heb zijn riem omgedaan en ben op de voordeurmat gaan zitten om naar het vuurwerk te kijken (met de deur open dus) en hij zat/lag naast me (wel aan de lijn). Hij was wel iets onrustig, maar gek genoeg waren het niet de knallen waar hij last van had. Het siervuurwerk en de kleurtjes daarvan in de lucht vond hij maar niks. We hebben heel even buiten gestaan maar toen hij die pijlen zag wilde hij toch weer even op de mat bij de voordeur liggen. Nou, prima. Ik vond dat hij zich supergoed heeft gehouden. Tuurlijk, spannend was het wel, maar ik kon wel merken dat het hielp dat wij er heel rustig bij zaten. Alsof het heel normaal was. En daar vertrouwde hij dan maar op.

Zodra we weer binnen waren -het geknal ging ondertussen nog wel even verder- was hij trouwens echt ontzettend relaxed. Lekker gek doen, spelen, en snoepen. Ik denk dat het een soort van 'overexposure-effect' was; doordat hij het buiten vele malen erger heeft gezien en gehoord, was het binnen appeltje-eitje.
    AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
    Lieke87
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.
    Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lieke87 »

Hier is het rustig verlopen. Layka heeft dit jaar voor het eerst gedurende de avond een aantal theelepeltjes advocaat gehad. Ze heeft de hele avond gezellig bij ons gelegen (normaal ligt ze in haar afgedekte bench). Het lijkt wel effect te hebben gehad.

Zelfs wandelen ging best goed, alleen om 11 uur toen het even rustig was en ik dacht ik kan haar nog wel even snel laten plassen ging het mis, we waren net de deur uit toen iemand vuurwerk afstak wat een enorme knal gaf. Dat werd dus rechts-om-keerd. Om 3 uur toen het weer rustig op straat was hebben we met haar de laatste ronde gelopen ze leek toen nergens meer last van te hebben.

Ze was eigenlijk om 12 uur alleen wat gestrest.
    Liesbeth
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Net zoals vorig jaar trok Luuk er zich helemaal niks van aan. Geluidjes en kleurtjes waren even interessant, maar dat was dan ook alles. Hij heeft meestentijds lekker geslapen.

Toen we 's middags in het bos liepen en er vlak bij carbid werd geschoten keek hij niet op of om. Maar toen hij een carillon in de verte hoorde, liep hij steeds om zich heen te kijken :mrgreen: .
    Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
    Tiny
    Zeer actief
    Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Wij zijn naar mijn vriendin gegaan met de hondjes, haar hussels waren zwaar over de zeik door het geknal maar dat was snel over toen Beau binnenkwam. Meneer loopt daar in huis alsof alles van hem is en wenst geen geblaf of gepiep te horen dat straft hij onmiddellijk af. Jeda houdt er niet van dat andere honden op mijn schoot gaan zitten, die gaat dan in de gillendekeukenmeid modus, de hussels waren blij dat wij om 01.30 weer naar huis gingen :smile: Ze hebben het dus prima naar hun zin gehad :mrgreen: Het laatste rond was rond een uurtje of 03.15 en daarna zijn ze heerlijk gaan slapen.
    In lieve herinnering
    Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
    Beau, Lhasa Apso
    &
    Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
    Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
    Akira 16-08-2021
    hondeponnetje
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog

Ongelezen bericht door hondeponnetje »

Hier was het knudde, we wonen wel in een buiten gebied maar kobus is gewoon bang. De telizen koop ik volgend jaar niet meer. Ko heeft de hele avond liggen hijgen en trillen en week niet van mijn zijde. Toen we om half 2 naar bed gingen, ging Ko achter de deur zitten piepen. We hebben hem toen bij ons genomen en hebben hem niet meer gehoord of gevoeld hij is netjes op zn plekje gebleven. Maar hij heeft het overleefd.
    Afbeelding
    met dank aan Twinkel
    Daisy@
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Herders
    Aantal honden: 3
    Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Heel raar, maar Daisy wordt met de jaren steeds minder bang.
    Zou Spike een goede invloed hebben? Hij geeft nergens om.

Maar een pup neemt toch sneller angstig gedrag over van een volwassen hond zou ik denken.

Maar goed, ik ben er heel blij mee.
    Daisy heeft wel tegen me aan gezeten, ze zat naar buiten te kijken.
    Zat ze wel een beetje te aaien. Af en toe ging ze bibberen, maar dan hoefde ik maar te zeggen dat er niets aan de hand was en dan ging ze weer verder kijken.

Dus ik ben blij!

En Spike... die vind het leuk en verder oké, hij ging soms even kijken en soms gewoon liggen.
    Geer
    Zeer actief
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Ik heb ze flink wat Rust Compositum gegeven en het ging prima. Rond middernacht hadden ze wel door dat er iets was door al die rondhupsende mensen, maar wat? Ze zijn maar ene uurtje flink gaan ravotten op het kleed. Ha!
    Geer
    Zeer actief
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Ik heb ze flink wat Rust Compositum gegeven en het ging prima. Rond middernacht hadden ze wel door dat er iets was door al die rondhupsende mensen, maar wat? Ze zijn maar ene uurtje flink gaan ravotten op het kleed. Ha!
    blondie
    Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar overigens!
    hier hadden ze beiden geen last van het vuurwerk, overdag niet en tegen de avond liep ik ook nog van het ene adres naar het andere, ook geen problemen... moet ook zeggen dat de vuurwerk afstekende kinderen hier erg begaand waren met de dieren..en als je vroeg even te stoppen met afsteken.. werd dat ook netjes gedaan.. :ok:
    Om twaalf uur waren ze opgewonden van het ontkurken van de champagne en het wensen van de mensen en kids :wink: en daarna ging het buiten van start, lange rijtjeshuizenstraat.. en ik wilde naar buiten maar ze vlogen achter me aan.. gezien ze geen angst vertoonden even de riemen om en buiten gestaan, niet midden in de menigte natuurlijk.. maar aan de kant.. toen het begon te donderen met zwaar vuurwerk heb ik ze overigens wel de woonkamer weer ingebracht..
    Ik ben ook blij dat ook het teefje vuurwerk proef is.. die is trouwens nog geinteresseerder, die bekijkt ook echt het siervuurwerk :mrgreen:
    en om half drie weer terug naar ons eigen huis, ben ik via het duinpark gelopen, lekker rustig..

ps.. ik ben zelf als de dood voor vuurwerk.. vroeger kwam ik op oudjaar het huis niet uit.. als het even niet hoefde en liep ik stijfgeplakt tegen de huizen aan langs afstekende jeugdgenoten.. nu door de honden moet ik er wel uit en zij hebben mij eigenlijk over de vuurwerkangst afgeholpen :smile:
    Maeve
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Hier ging het super! Nora negeerde alles compleet zoals altijd, Trixie (logeetje) was vrij rustig voor haar doen, ze heeft een enkele keer geblaft. En Nilo vond het zelfs leuk! Hij heeft de halve dag voor het raam gezeten om te kijken naar al dat mooie vuurwerk :ok: Tegen 12 uur werd het hem iets te heftig en ging hij maar slapen, haha.

Ben helemaal trots op ze!
    JML
    Zeer actief
    Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Het ging zoals ik had verwacht.
    Cheeky die er geen donder om geeft en Maddox die de hele avond tegen me aan geplakt ligt te slapen. Af en toe kop omhoog en dat is het.
    Twaalf uur, Maddox rillend tegen me aan gekropen :jank: en Cheeky blij aan het spelen en oefeningetjes doen met Sam. :cheer:
    Om 4.00 uur Maddox naar buiten gedragen, laten plassen en weer naar binnen.
    Vanmorgen om 8.30 een rondje gelopen met Maddy en cheeky. Geen knal gehoord, maddox was wel op zijn hoede, maar de ochtenden gaan nog best goed.

's middags en ' savonds naar buiten is een drama.
    Maddox is helemaal over de flos. Gedraagd zich precies zoals ik hem kreeg in het begin. Staakt, bibbert, wil alleen naar huis, niet bereikbaar, eet niets. Hoop dat hij het snel kwijt is.
    Chione
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Allebei prima doorstaan. Af en toe ging er een oor omhoog of een oog open, bij echt harde knallen. Rond een uur of half 5 snacht's/vroege ochtend gingen we weer naar buiten, aan de lijn voor de zekerheid, en op de terug weg waren er nabij aldoor knallen alsof er vuilinsbakken werden opgeblazen oid, maar ook daarmee, gelukkig, geen problemen. Ben ook erg trots ( en blij voor ) op de dames. :ok:
    ~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
    Afbeelding
    ~
    crutz
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
    Aantal honden: 7
    Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

zoals verwacht heeft alles hier het goed doorstaan,
    ter bescherming van verdwaalde vuurpijlen in de kennels zaten de honden wel in varikennels onder het afdak ipv in hun eigen kennels
    en Medusa en de puppen natuurlijk gewoon binnen in de puppykennel, je zou haast zeggen dat Medusa doof is :mrgreen: want totaal geen reactie, t enige dat ze deed toen het echt losbarste om 12 uur was ipv recht in de werpkist liggen zich helemaal om de puppen heen krullen....dus meer beschermd...
    malinois
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
    Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hier alles prima,

honden die normaal buiten zitten hebben tijdelijk binnengezeten in benches van 22.30 tot een uur of half 2 idd. tegen afdwalende vuurpijlen en/of zielige buren die het nodig vinden om nitraten op de kennel te gooien.
    Boy, onze oudste dober wordt hoe ouder die wordt steeds wat minder happig op vuurwerk heb ik gemerkt de laatste jaren. Deze had ik echter meegenomen naar de oudejaarswandeling op Bussloo en hij was helemaal op... heeft 0,0 meegekregen van vuurwerk en om 00.00 uur lag hij te ronken op de bank, zonder ook maar een sec. wakker te worden...
    Dus da's ook weer een optie voor volgend jaar mocht ie er dan nog zijn :mrgreen:
    Afbeelding
    In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
    Mit
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Quasar ligt normaal de hele avond trillend onder de tafel. Nu heeft hij advocaat gehad. Hij heeft de hele avond prinsheerlijk liggen snurken op zijn kleed :ok:

Tsuki was broodnuchter maar dat gekke beest is nérgens van onder de indruk en heeft ook gewoon heerlijk geslapen.
    Afbeelding
    ranetje
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ita heeft geboeid zitten kijken naar de vuurpijlen.
    Was onrustig tot ze een plekje had gevonden van waaruit ze alle ramen in de gaten kon houden waarachter vuurpijlen te zien zouden kunnen zijn :mrgreen:

Rana heeft geslapen.
    Die interesseert het helemaal geen barst :wink:
    Afbeelding
    "The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
    Time bestows the gift and steals it in the process."
    (citaat van George Evans)
    chrico
    Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Alleen Lu liep tijdens het laatste rondje wat te kijken, denk dat zij er weinig van begreep.
    Thuis reageerde er geen 1 op het vuurwerk, lagen helemaal in coma. Voor de katten hadden we het licht boven aangelaten, 1 lag er boven verstopt en drie zaten voor het raam te kijken.
    Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
    Dyna, Lulu, Kito, Nikan
    Sonnie1983
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Diego had er 30 en 31 dec helemaal geen schrik van. Daarvoor ook niet alleen keek ie dan op als ie een knal hoorde, keek even en ging weer verder. 30 en 31e konden we gewoon wandelen en keek hij niet op of om.
    vriendje was in de tuin wat af aan het steken om 7 uur ofzo diego gewoon mee naar buiten en die vond hetprachtig. tegen 12 uur werd hij heel druk alsof ie wist er gaat wat gebeuren. wij zaten toen nog rustig op de bank.
    Normaal gaat ie tegen 11 uur slapen maar hij was nu wakker en gewoon op botje aan het knauwen tot hij drukker werd tegen 12 uur.
    Diego mee naar buiten alleen ging hij erg trekken en naar het vuurwerk willen wat vriendje afstak. tussen het vuurwekr wat hij af stak was diego gewoon rustig bij me. Dus maar even buiten gebleven en Diego toen voor de raam gezet binnen. al liep hij diverse keren naar de voordeur toe dat hij buiten wou gaan kijken.
    Toen vriendje klaar was Diego nog mee de tuin in achter en hij bleef maarkwispelend rondlopen.

Hier dus een die er totaal geen schrik van had.
    M@scha
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Afbeelding
    Gesloten

Terug naar “Algemeen”