Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond geeft veiligheid

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

roy
Zeer actief

hond geeft veiligheid

Ongelezen bericht door roy »

ben benieuwd naar jullie ervaringen....
Roy is een echte allemans vriend, geeft in mijn ogen nog een kopje koffie weg als er hier een inbreker op de stoep staat :mrgreen:
Maar heb me hierin vergist met hem, nu al tot een aantal keer aan toe, in het bos, een vreemde man, zonder hond, Roy twijfeld, komt dicht bij me lopen, om vervolgens naar de man toe te gaan, gaat voor hem staan tanden bloot, grommen :N:
Op mijn 'roy, klaar, hier!', komt hij naar me toe.
Denk dat de koffie niet meer klaar staat thuis :mrgreen:

yvonne
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik weet bij Ducain wel zeker dat een vreemde geen koffie krijgt :smile: ,
Baco gaat wel alvast inpakken voor een ieder :19:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Hier zijn de honden heel waaks en beschermend. Dus ze geven zeker een gevoel van veiligheid.
Afbeelding
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Ivan laat ook iedereen lachend binnen. Bij Odin kom je als vreemde niet zomaar binnen wandelen zonder dat wij erbij zijn.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Hier nul komma nul waaks (mensen die voor het eerst op bezoek komen denken altijd dat ze het verkeerde huis hebben want ze horen geen honden blaffen als ze aanbellen :mrgreen: ). Iedereen die binnenkomt wordt blij begroet, waarbij er wel onderscheid gemaakt wordt tussen bekend of niet bekend, en ook wel man/vrouw. Onbekende mannen worden het minst enthousiast begroet, dat gaat meer met een blije kwispel, even buurten, en klaar.
Buiten negeert Saar mensen, altijd. Vera wil ze bijna altijd begroeten, behalve als ze haar heel duidelijk aan staan te staren, of als het donker is. Maar dan gaat ze achteruit deinzen, zonder geluid, en achter mij staan. Nee, daar heb ik wat aan :smile:
Afbeelding
dibbes1974
Actief
Mijn ras(sen): saarlooswolfhond

Ongelezen bericht door dibbes1974 »

Wij hebben 2 Saarlooswolfhonden en die zijn van nature heel terug houdend naar vreemden vooral naar mannen en totaal niet waaks maar ik denk dat als er een inbreker komt dat die toch een probleem heeft. Een tijd geleden waren er hier in de straat looddieven bij een bouwbedrijf waar we met de honden langs liepen, normaal zouden de honden ergens achter ons gaan staan maar omdat we de dieven aanspraken en de honden toch voelde dat er iets niet in de haak was stonden ze nu dus voor ons met een dreigende houding.
Groetjes,

Remco en de SWHtjes Amigo, Nikita en Dexter
Afbeelding
Leven is het meervoud van Lef
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Moos schreef:Hier nul komma nul waaks (mensen die voor het eerst op bezoek komen denken altijd dat ze het verkeerde huis hebben want ze horen geen honden blaffen als ze aanbellen :mrgreen: ).
Hier wordt ook niet geblaft bij de bel hoor, maar als je even op het raam tikt, of "verdacht" bij de deur komt dralen is het toch een ander verhaal :mrgreen: Vooral Sun is heel erg waaks en beschermend. Als we het laatste rondje doen in het donker, loopt hij altijd pal voor me en is erg alert terwijl hij overdag eigenlijk een allemansvriend is. Gaat bij iedereen een knuffel halen :mrgreen: Juul waakt helemaal niet en Bono begint het van Sun af te kijken, die doet af en toe al dapper mee.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Moos
Zeer actief

*Linda* schreef:
Moos schreef:Hier nul komma nul waaks (mensen die voor het eerst op bezoek komen denken altijd dat ze het verkeerde huis hebben want ze horen geen honden blaffen als ze aanbellen :mrgreen: ).
Hier wordt ook niet geblaft bij de bel hoor, maar als je even op het raam tikt, of "verdacht" bij de deur komt dralen is het toch een ander verhaal :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen:

Ook dan wordt hier niet geblaft :wink: Ik heb Vera nog nooit om iets horen aanslaan, nog geen binnensmonds grommetje ook, gewoon helemaal niks. Ze zal 1 keer per maand 1 blaf geven in spel met Saar, dat is het. Ik zou dus ook niet echt weten hoe haar blaf klinkt bedacht ik me laatst :denken: :mrgreen: :wink:
Saar wil heel soms 1 keer een korte blaf geven als ze schrikt van iemand die bijvoorbeeld op de deur klopt, maar dat is meer "woeps, schrik me een hoedje" dan "wie is daarrrr, waag het eens!" :smile2:
In spel is zij wel vrij blafferig overigens.
Afbeelding
Mi
Actief

Ongelezen bericht door Mi »

Met m'n vorige hond voelde ik me altijd heel veilig, vooral op straat, met name 's avonds laat met uitlaten vond ik dat wel prettig, dit kwam meer vanwege zijn uiterlijk dan z'n gedrag, mensen hadden vaak op voorhand als ze mijn hond zagen; ohw ga maar blokje om terwijl het een heel mensgerichte hond was, maar ik snapte het wel, aan de riem had hij niet echt een uitnodigende houding en zag er erg gedreven uit, als hij los liep was het net een losbol en dan zagen mensen hem ook anders.
In huis was hij waaks en sloeg aan als er iemand aan de deur was en al helemaal als iemand onbekend in de tuin achter stond, maar als iemand binnen kwam sloeg hij om naar zijn feestgedrag; ohw bezoek speluuuuh!
Mijn huidige hondje is naast dat hij nog jong is ook klein, niet echt een status symbool zal ik maar zeggen :smile: hij zou bescherming bij mij zoeken en zeker niet geven, daarnaast heeft hij een lief koppie waardoor mensen alles behalve angstig bij hem voelen, zelfs mensen die niet helemaal dol zijn van honden vinden hem toch wel een scheetje.
Ik merk ook dat wanneer ik echt heel laat met hem wandel ik me soms toch minder veilig voel dan met mijn vorige hond op straat.
In huis blaft hij ene keer wel en andere keer niet als er wordt geklopt op het raam, deurbel reageert hij niet op.
Als er iemand ongewenst binnen zou komen zal hij niet in de verdediging gaan, ik gok op vluchtgedrag of bevriezen als het heel bedreigend voor hem zal zijn.
Veiligheid met hond is naar mijn mening dan ook erg uiterlijk en/of karakter afhankelijk.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

En toch zijn er een heleboel honden die niet waaks zijn als er niemand thuis is. Die dus alleen blaffen bij onraad als de baasjes thus zijn.

Had hier een tijd terug een echtpaar waar was ingebroken. De mensen hadden een hond en gaven aan dat het wel door een bekende móést zijn gebeurd, hun hond sloeg namelijk altijd aan. We hebben de proef op de som genomen, de mensen s'avond naar het bureau laten komen en daar onder het genot van een kop koffie laten wachten en ik naar hun huis, over de schutting geklommen en via de tuin naar de achterdeur.
Daar stond de hond mij dubbelslaand van vreugde op te wachtten, hij kwispelde zichzelf bijna omver en gaf geen blafje :smile:
Gr. Aniek

Afbeelding
chant
Zeer actief

Ongelezen bericht door chant »

Veilig voel ik me wel door de honden. Als de bel gaat of er iemand op t raam tikt slaan ze altijd aan. Er word altijd gedacht dat die stoere lage blaf vast van de DH van 6 maand is en dat hoge k*tblafje van de teckel, maar de teckel klinkt toch echt een stuk stoerder :mrgreen:
Zodra de visite binnen is word er wel altijd heel blij gereageerd.....heb ook geen idee wat ze zouden doen als er zomaar een vreemde binnen zou staan als wij niet thuis zijn :denken: Op straat zijn ze savonds allebei erg waaks, maar of ze me ook echt bescherme als er echt iets gebeurd weet ik niet. de DH is zowiezo al een schijterd, maar tommy zou me kunne verrassen, aangezien hij dat tegenwoordig wel vaker doet :mrgreen:
Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

Hier natuurlijk geen grote indrukwekkende lichamen, maar ze kunnen behoorlijk "Gillen".
Echt waaks zijn ze niet, vreemde mensen daar wordt niet naar gegromt ofzo. Maar het zijn geen allemans vrienden.
Casje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Casje »

De buren hoeven alleen de autodeur al dicht te slaan en Cas slaat al aan.
Hij super waaks :N:
En hoort alles,echt alles.
Afbeelding

Groetjes Mirjam en Cas
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Gol is niet waaks, en als ze daar al een poging toe doet maakt het geen indruk. Toch geeft ze me wel een gevoel van veiligheid, vooral in het donker. Mensen zien natuurlijk alleen maar een donkere hond, en als ze in de lijn hangt om te knuffelen kan ik ook doen alsof ze in de lijn hangt om te bijten :F:
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Jamey is wel waaks, maar maakt door haar formaat nou niet bepaald indruk :mrgreen:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Moos
Zeer actief

Gollum schreef:Gol is niet waaks, en als ze daar al een poging toe doet maakt het geen indruk. Toch geeft ze me wel een gevoel van veiligheid, vooral in het donker. Mensen zien natuurlijk alleen maar een donkere hond, en als ze in de lijn hangt om te knuffelen kan ik ook doen alsof ze in de lijn hangt om te bijten :F:
Nou dat heb ik inderdaad ook wel met Vera moet ik zeggen. Oke, het is een Golden, maar het blijft toch een wat grotere hond. Ik kan haar allicht mensen omver laten stuiteren :smile:
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

De honden geven signalen af als ze onraad bemerken of er een vreemde aan de deur staat.
Ze liggen overdag ook voor een raam en de pakjesbezorger zwaait al van afstand als hij iets bezorgen moet.
Mensen reageren toch afstandelijker aan de deur als ze zien liggen..ik voel mij zeker veilig..al 40 jaar met honden.
Ze doen niets maar geluid maken is al genoeg om indringers buiten te houden en als zij dat doen wordt hun blaf over genomen door buurhondjes
:mrgreen:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Stabijs zijn redelijk hysterisch, hoewel het meer herrie dan actie is.

Rinne Roos is een watje en onvoorstelbaar lief, maar als ze het niet vertrouwt blijkt ze een geluid voort te kunnen brengen dat klinkt als een ware hellehond.
Dat doet ze overigens ook als we er niet zijn, volgens getuigen.
Ik heb het haar ook horen doen als er volk te dicht langs de schutting loopt 's avonds laat en die hebben bv teveel gedronken. Je bent acuut nuchter volgens mij :N: :smile:

Ik weet zelf uit ervaring dat als je ergens loopt in bv het donker en er is iets verdachts, dat de stabijs dan met veel kabaal naar je toekomen (ik moet ze beschermen dus :? ), maar de wetter nadert meteen en gaat dwars voor je staan Daar moet je dan dus eerst doorheen.
Dat deed de vorige en deze doet het ook, het schijnt rastypisch te zijn.
Wetters zijn nogal gehecht aan hun baas en doen alleen iets als het echt niet anders kan, maar ze zijn meestal voldoende afschrikwekkend in hun beschermingsdrift, zodat het niet nodig is.
Op de een of andere manier zien ze er opeens totaal anders uit als er wat loos is, ze zijn opeens twee keer zo groot, krijgen een priemende en barse blik en het wollige is dan totaal verdwenen.
Overigens weet ik niet óf ze iets zouden doen, dat is nog nooit aan de orde geweest.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Inbrekers die hier inbreken hebben wel écht een ENORME rotdag. :mrgreen: Ik denk dat ze moeten rennen voor wat ze waard zijn, want onze herder zou ze met liefde alle hoeken van de kamer laten zien.

Wat onze Franse bull betreft; die blaft, maar bijt niet. Maar wat hij doet als wij er NIET bijzijn, dat weet ik niet... Maar ik ga er niet van uit.

Tja, wat dat betreft voel ik me veiliger dan ooit sinds we Rhodi hebben. Ik weet zeker dat ik geen angst hoef te hebben voor insluipers. Maar ja, het schijnt dat inbrekers al weggaan als ze een hond horen blaffen, (dan word immers de bewoner (of de buren) gealarmeerd) dus op zich is een hond die alleen blaft voldoende om inbrekers weg te houden.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

ik heb geen idee wat er gebeurt asl wij er niet zijn maar ik denk dat niemand het risico hier durft te nemen, er hangen ook waarschuwingsborden aan de hekken ;). vaak durven ze het al niet als we er wel zijn ;).
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Inge O schreef:
Hutsje schreef:ik heb geen idee wat er gebeurt asl wij er niet zijn maar ik denk dat niemand het risico hier durft te nemen, er hangen ook waarschuwingsborden aan de hekken ;). vaak durven ze het al niet als we er wel zijn ;).
heb je er ook de foto van kiefer met zijn knuffeltje opgehangen :F: ?
:N: ik kijk wel uit :smile:
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

denk dat ze hier ook geen risico nemen , in de hele omgeving weten ze dat er in ons huis van die hele enge grote honden wonen :mrgreen:
En als de doggen niets doen is Blow er nog , die laat op zeker niemand binnen.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Ik voel me super veilig met mijn twee duitse herders al zal Gina mee gaan zoeken met eventuele inbrekers ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Hier heeft het nog niemand geprobeerd.

wie eens wil, mag dit gerust laten weten. Dan ga ik wel eens een uurtje van huis :F:
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Ik voel me heel veilig, zeker als ik met beide mannen loop. In huis maak ik me ook nooit zorgen, Dingo vind een vogel in de tuin al een indringer dus dat zit wel goed. Ook wij hebben borden aan de hekken.
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

Angel is redelijk waaks in de zin dat ze helemaal uit haar dak gaat als er iemand aan het raam staat in het donker ofzo. Ze blaft de longen uit haar lijf en dat ziet er angstaanjagend uit. Maar als de dief dan toch het lef heeft om binnen te komen word hij met een kwispel verwelkomt en zal ze wsl zelfs een rondleiding geven in het huis :smile: .
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik denk niet dat iemand een warm onthaal krijgt als wij er niet zijn... maar je weet nooit.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Een would-be-inbreker heeft al eens het genoegen gehad Max aan zijn broek te krijgen dus waaks is hij zeker;ik heb hem eens iemand die een volkstuin waar ik op bezoek was zomaar op kwam de struiken in zien duwen en net zo lang daar zien houden tot ik erbij kwam en ook bewaakt hij de auto met zijn leven.
Ik heb ook meegemaakt dat hij me tijdens wandelingen beschermde door strak tegen me aan te lopen zonder dat ik dat hoefde te zeggen.Dat was in de tijd dat er op een van de plaatsen waar ik nu nog steeds met beide honden kom een aanrander bezig was...
Zelfs nu hij oud is schrikt hij nog af door zijn zwarte platen en gedeeltelijk nog zwarte kop.
Bente is ook waaks,en het kan nog weleens zo zijn dat die jachthond met het zo lief uitziende koppie verandert in een hellehond als Max er ooit eens niet meer is en ik niet thuis ben.
Drenten zijn van huis uit ook erfbewakers en ik heb mijn vorige Drent zeer waaks bezig gezien.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Nou op straat e.d. voel ik me overal wel veilig als ik de herders mee heb.
Hera is ook een allemansvriend maar ik heb nu toch al een paar keer meegemaakt dat een persoon die zich vreemd gedroeg al grommend werd benaderd. Ik denk dat ze wel in zou grijpen mocht er iets gebeuren.
En anders schrikt Woopy zich zo het apelazerus van het geweld dat hij van schrik zo in de benen van de belager hangt om vervolgens hard weg te rennen als hij zou kunnen. :mrgreen:

Als wij van huis zijn weet ik het niet. Ik heb het weleens getest hoor door in het donker door het raam te gluren (ze konden me dan niet zo goed zien, het was voor hen alleen duidelij kdat er iemand stond) en toen stond er dus een Hera aan de andere kant van het raam diep te grommen.

Maar ik hoop er nooit achter te hoeven komen.
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Ik voel me altijd wel veilig met Wieke en Timo aan mijn zijde, of ze me echt zullen beschermen weet je natuurlijk nooit. ´s Ochtends loop ik altijd in het donker door een losloopgebied en hier loopt normaal gesproken helemaal niemand rond die tijd, maar laatst liep er dus wel iemand en Wieke begon al te blaffen voordat ik door had dat er iemand liep. Ik merk dan ook dat ze erg op haar hoede is en mij maar vooral die persoon goed in de gaten houdt.

Thuis zijn ze allebei waaks ...
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”