Stabijs zijn redelijk hysterisch, hoewel het meer herrie dan actie is.
Rinne Roos is een watje en onvoorstelbaar lief, maar als ze het niet vertrouwt blijkt ze een geluid voort te kunnen brengen dat klinkt als een ware hellehond.
Dat doet ze overigens ook als we er niet zijn, volgens getuigen.
Ik heb het haar ook horen doen als er volk te dicht langs de schutting loopt 's avonds laat en die hebben bv teveel gedronken. Je bent acuut nuchter volgens mij :N:
Ik weet zelf uit ervaring dat als je ergens loopt in bv het donker en er is iets verdachts, dat de stabijs dan met veel kabaal naar je toekomen (ik moet ze beschermen dus

), maar de wetter nadert meteen en gaat dwars voor je staan Daar moet je dan dus eerst doorheen.
Dat deed de vorige en deze doet het ook, het schijnt rastypisch te zijn.
Wetters zijn nogal gehecht aan hun baas en doen alleen iets als het echt niet anders kan, maar ze zijn meestal voldoende afschrikwekkend in hun beschermingsdrift, zodat het niet nodig is.
Op de een of andere manier zien ze er opeens totaal anders uit als er wat loos is, ze zijn opeens twee keer zo groot, krijgen een priemende en barse blik en het wollige is dan totaal verdwenen.
Overigens weet ik niet óf ze iets zouden doen, dat is nog nooit aan de orde geweest.