Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hier kan ik zoooo boos om worden!!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Hier kan ik zoooo boos om worden!!

Ongelezen bericht door petra1 »

Wij lopen de laatste avondronde altijd over het industrieterrein.
Daar woont ook iemand met een Duitse Dog en 1 Westie's.
Heel afentoe komen we hem tegen,en dan heeft hij zijn honden los lopen.
Die dog is een reu,en komt altijd op onze (aangelijnde) honden af. Is helemaal niet zo erg,maar onze reu wil nog wel eens flink uitvallen.
Daarbij maakt het niet uit of hij los loopt of aangelijnd is. Aangelijnd kunnen we zelf in de hand houden of hij naar een andere hond kan of niet,dus we laten hem daar nooit los lopen.
Altijd als we die man tegenkomen,begint hij tegen Gert-Jan te zeiken dat we de honden maar gewoon los moeten laten en dat er dan niks aan de hand is. Nu was ik gisteren degene tegen wie hij begon te zaniken.
Dus ik hem in eerste instantie vriendelijk uitgelegd dat Bob niet met andere honden kan,niet los en niet aangelijnd.
We moesten hem toch maar loslaten,want dat gaat altijd goed :roll:
Dus ik weer gezegd dat dat niet zo is.
En dat ik mijn hond het beste ken,en dat hij dus wel grijpt als hij de kans krijgt.
Begint ie te zeuren dat we dan maar een paar honden weg moeten doen en dan de reuen het samen uit moeten laten zoeken,en als Bob dan zou beginnen te vechten dat hij dan de klos zou zijn :eek:
Daar zakte mijn broek dus echt van af.
Ik snap dat soort mensen echt niet...
Als de eigenaar van een hond tegen mij zegt dat zijn hond niet met andere honden kan,dan lijn ik die van mij ook aan.

Maar ik heb het wel vaker meegemaakt,ook in het bos.
Dan lopen we met een Beaglewandeling mee,en dan laten we Bob alleen maar los als er geen andere honden (rassen) zijn.
Bij Beagles gaat het namelijk wel altijd goed.
Maar dan komen er andere honden aan,en dan gaat Bob aan de lijn,en ik ga dan met hem aan de kant.
En iedere keer weer zijn er dan mensen die hun hond of kind op hem afsturen.
Bob staat dan (vaak al grommend en blaffend) op zijn achterpoten omdat ik hem helemaal kort hou,en dan nog mogen er honden/kinderen aan hem komen van de bazen/ouders.
Lekker is dat: kan ik mijn hond half ophangen,andere honden van hem weghouden en kinderen uitleggen dat ze beter een van de loslopende honden kunnen aaien,omdat Bob het echt niet leuk vind :boos:
En dan kijken ze nog raar als ik niet al te vriendelijk zeg dat ik niet snap dat ze niet tegen de kinderen zeggen dat ze beter een andere hond kunnen aaien.
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Aantal honden: 1

Re: Hier kan ik zoooo boos om worden!!

Ongelezen bericht door Ri@nne »

petra1 schreef:Wij lopen de laatste avondronde altijd over het industrieterrein.
Daar woont ook iemand met een Duitse Dog en 1 Westie's.
Heel afentoe komen we hem tegen,en dan heeft hij zijn honden los lopen.
Die dog is een reu,en komt altijd op onze (aangelijnde) honden af. Is helemaal niet zo erg,maar onze reu wil nog wel eens flink uitvallen.
Daarbij maakt het niet uit of hij los loopt of aangelijnd is. Aangelijnd kunnen we zelf in de hand houden of hij naar een andere hond kan of niet,dus we laten hem daar nooit los lopen.
Altijd als we die man tegenkomen,begint hij tegen Gert-Jan te zeiken dat we de honden maar gewoon los moeten laten en dat er dan niks aan de hand is. Nu was ik gisteren degene tegen wie hij begon te zaniken.
Dus ik hem in eerste instantie vriendelijk uitgelegd dat Bob niet met andere honden kan,niet los en niet aangelijnd.
We moesten hem toch maar loslaten,want dat gaat altijd goed :roll:
Dus ik weer gezegd dat dat niet zo is.
En dat ik mijn hond het beste ken,en dat hij dus wel grijpt als hij de kans krijgt.
Begint ie te zeuren dat we dan maar een paar honden weg moeten doen en dan de reuen het samen uit moeten laten zoeken,en als Bob dan zou beginnen te vechten dat hij dan de klos zou zijn :eek:
Daar zakte mijn broek dus echt van af.
Ik snap dat soort mensen echt niet...
Als de eigenaar van een hond tegen mij zegt dat zijn hond niet met andere honden kan,dan lijn ik die van mij ook aan.

Maar ik heb het wel vaker meegemaakt,ook in het bos.
Dan lopen we met een Beaglewandeling mee,en dan laten we Bob alleen maar los als er geen andere honden (rassen) zijn.
Bij Beagles gaat het namelijk wel altijd goed.
Maar dan komen er andere honden aan,en dan gaat Bob aan de lijn,en ik ga dan met hem aan de kant.
En iedere keer weer zijn er dan mensen die hun hond of kind op hem afsturen.
Bob staat dan (vaak al grommend en blaffend) op zijn achterpoten omdat ik hem helemaal kort hou,en dan nog mogen er honden/kinderen aan hem komen van de bazen/ouders.
Lekker is dat: kan ik mijn hond half ophangen,andere honden van hem weghouden en kinderen uitleggen dat ze beter een van de loslopende honden kunnen aaien,omdat Bob het echt niet leuk vind :boos:
En dan kijken ze nog raar als ik niet al te vriendelijk zeg dat ik niet snap dat ze niet tegen de kinderen zeggen dat ze beter een andere hond kunnen aaien.

Daar krijg ik ook altijd de kriebels van.
Nou is Bonnie redelijk bang voor kinderen en honden.
Ik weet dat, dus ga met haar gewoon even zitten, niks aan de hand.
En dan zijn er idd altijd mensen die zeggen; ga hondje maar aaien.
Nee niks ga hondje mar aaien. laat hondje maar met rust. :boos:
Of; hondje wil niet spelen, moet hondje maar aan wennen. :denken:

Wat ik toch al niet snap, waarom moeten andere honden zonodig met andere honden spelen? ( begrijp me niet verkeerd, als beide partijen dit leuk vinden is het helemaal geweldig, en ik wou dat mijn meisje het zou kunnen en willen! )
En waarom moeten kinderen altijd hondjes aaien?

Zal wel aan mij liggen denk ik dan..
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

mm ik heb geluk denk ik, hier wordt vrijwel altijd door ouders of kinderen eerst gevraagd of ze mogen aaien. dan zeg ik vriendelijk dat het niet kan omdat de hond bang is voor kinderen, en meestal staat die dan ook al met de staart tussen de poten achter me te bibberen, dus ze kunnen ook wel zien dat het niet gaat werken.
dat mensen hun kind (of hond) op een blaffende en/of grommende hond afsturen vind ik erg dom, dat is vragen om moeilijkheden.
en wat de man met dog betreft, als iemand zijn ideeen zo vast heeft staan, luistert ie waarschijnlijk niet eens echt naar wat jij zegt. kan je niks mee.
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Als een kind zonder te vragen Knoeppie aait leg ik uit waarom ze het altijd eerst moeten vragen.
Als een kind door een ouder gestuurd wordt om te aaien roep ik meteen 'Pas op! Ze bijt!'
Moet je die hoofden zien :mrgreen:

Ik kom hier in het bos regelmatig een man met een herder op een sukkeldrafje tegen.
Élke keer weer zegt hij dat ik Knoeppie wel kan loslaten.
Elke keer weer zeg ik dus tegen die man dat ze niet zo van herders houd en elke keer weer zegt die man weer dat zijn herder niets doet.
Ja maar Knoeppie wel :boos:
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
tootjeko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugese Podengo medio en Jack Hussel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door tootjeko »

Ook Raisa is een bange hond en laat zich niet aan halen.
Meestal gaat ze kinderen uit de weg, maar deze keer kon dat dus niet en kind kwam op haar af om te aaien. Ik zei: niet doen, want ze vind het niet leuk. En daar achteraan de waarschuwing: nooit zomaar een hond aaien, altijd eerst vragen.
Kind liep huilend naar moeder en moeder kwam verhaal halen waarom ik zo lelijk tegen haar kind deed.
Mijn antwoord was: beter dat ik lelijk doe tegen uw kind, dan dat mijn hond dat doet. En toen droop moeder af.

Mijn kinderen hebben echt nog nooit een vreemde hond aangehaald of zomaar benaderd. Dat heb ik er bijna ingestampt, altijd eerst vragen!
En zo klein als ze waren, als ze een hond aan zagen komen riepen ze al: eerst vragen, he mam.
Afbeelding
Bika
Actief
Mijn ras(sen): 3 Whippets
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bika »

Hier in Alphen aan den Rijn geld voor veel plaatsen een aanlijnplicht.
Wij met onze whippets houden zich daar dan ook aan.
Maar helaas het gros van de hondeneigenaren doet dat niet.
Dus loopt lekker ergens en komen er ineens een stelletje loslopende honden op je af. Onze honden vinden dat niet prettig als ze zelf zijn aangelijnd en er komen honden in de buurt die loslopen.
Donder die laat dan even weten dat ze geen andere in haar buurt wil en blaft even.
Het is echter al gebeurd (met een andere whippet) dat toen hij blafte de andere hond gelijk uithaalde. Met het gevolg dat onze hond gebeten werd.
Natuurlijk komen ze ook we los maar dan alleen als er verder geen andere honden bij zijn.
De politie rijd hier wel op moutainbikes rond om hier op te letten maar veels te weinig. Ook tijdens het laatste rondje elke dag, gewoon in een woonwijk, lopen er honden los. Je loopt dan in het donker en ziet ze ook niet aankomen. Staat er plotseling een hond achter je.
Als je blijft kijken waar de zon is ondergegaan zal je hem nooit meer op zien komen.
Iedereen fijne Feestdagen toegewenst
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik denk dat er met het soort mensen als de baas van de dog en de westie niet te praten valt :19:

Ik heb hier een keer met zo'n zelfde soort type meegemaakt dat Vera's bek even met twee handen open getrokken werd (echt alsof ze een krokodil was zeg maar) toen ze aan kwam gelopen richting die persoon. Op mijn verbijsterde opmerking of hij dat wel even wilde laten kwam het antwoord dat hij het juist nog een keer had moeten doen want ze reageerde beduust en wilde wegkruipen en je moet altijd naar de tanden van een hond kunnen kijken.
Ik heb nog een poging gedaan tot uitleggen maar heb het al snel opgegeven; kansloos :19: Net zo kansloos als de baas van die dog en westie :wink:

Kinderen vragen bijna altijd wel of ze mogen aaien hier. Ik heb 1 keer gehad dat ik in de Blokker een peuter van Saar af moest trekken die zich letterlijk bovenop haar storte terwijl moeder een paar schappen verder haar eigen ding aan het doen was...
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Als mensen (meestal kinderen) mijn hond zonder te vragen willen aaien, zeg ik dat hij niet lief is. Ik hou er niet van dat mensen zo vrij zijn om zomaar op wildvreemde honden af te lopen en ta gaan aaien. Dus dan voed ik ze maar zo op. Hopelijk leren ze dan ook dat je het altijd eerst moet vragen.
Als mensen het gewoon vragen is het nooit een probleem.

De omgang met andere honden is eigenlijk altijd wel goed. En als het niet goed gaat, dan wordt er door beide bazen (ik en die van de andere hond) meestal wel goed opgetreden.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Oh doodirritant. Mijn hond bijt nog niet eens en ik vind het al irritant. Als Gol losloopt vind ik het niet zo erg, maar als ik gewoon op straat loop met haar aan de lijn heb ik geen zin om om de 10 minuten stil te staan omdat Gol geaaid moet worden. Het is hier hardstikke druk man, als ik dat toelaat kom ik nooit ergens. En ik heb ook geen zin in een discussie, dus als iemand zonder te vragen bukt om mijn hond te aaien brul ik tegenwoordig gewoon heel hard NIET DOEN, ZE BIJT!
Schrikreactie verzekerd en stug doorlopen. Zo. :pffff: :mrgreen:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Moos schreef:Ik denk dat er met het soort mensen als de baas van de dog en de westie niet te praten valt :19:

Ik heb hier een keer met zo'n zelfde soort type meegemaakt dat Vera's bek even met twee handen open getrokken werd (echt alsof ze een krokodil was zeg maar) toen ze aan kwam gelopen richting die persoon. Op mijn verbijsterde opmerking of hij dat wel even wilde laten kwam het antwoord dat hij het juist nog een keer had moeten doen want ze reageerde beduust en wilde wegkruipen en je moet altijd naar de tanden van een hond kunnen kijken.
Ik heb nog een poging gedaan tot uitleggen maar heb het al snel opgegeven; kansloos :19: Net zo kansloos als de baas van die dog en westie :wink:

Kinderen vragen bijna altijd wel of ze mogen aaien hier. Ik heb 1 keer gehad dat ik in de Blokker een peuter van Saar af moest trekken die zich letterlijk bovenop haar storte terwijl moeder een paar schappen verder haar eigen ding aan het doen was...
:shock:
Zomaar????????? :eek:

Bij die mijnheer had ik even zijn oor omgedraaid.
Is hij helemaal van de pot gerukt!!!!!!!!!!!
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
petra1
Zeer actief

Muk schreef:De omgang met andere honden is eigenlijk altijd wel goed. En als het niet goed gaat, dan wordt er door beide bazen (ik en die van de andere hond) meestal wel goed opgetreden.
Hier meestal ook wel,omdat wij ook onze verantwoordelijkheid nemen.
Als die van ons in het losloopveld zijn,en er komt een andere hond aan,dan gaat Bob aan de lijn en ga ik of wat oefeningen met hem doen,zodat hij niet op de andere hond let,of ik ga met hem buiten het veld lopen.
Dan is er dus ook niks aan de hand.
Maar op een plek waar ze niet los mogen,en waar ook nog reeël risico is dat ze onder een auto kunnen komen (straat is vlak langs de ringbaan waar dag en nacht gereden wordt),daar laat ik ze niet los.
En al helemaal niet om ze het dan "maar uit te laten zoeken".
Maar deze man denkt echt dat hij alles van mijn hond weet,en daar stoor ik me mateloos aan.
Hij liep ook kwaad weg toen ik tegen hem zei dat ik blij was dat hij mijn hond zo goed kende,omdat hij zeker wist dat hij niks zou doen,ondanks mijn waarschuwingen dat hij niet lief is naar andere honden.
Ik had in mijn boosheid echt zo iets van: dan laat ik hem de volgende keer wel los en dan zal je het zelf wel zien.
Maar mijn verstand wint het op dat soort momenten gelukkig steeds weer.
Ik wil ook niet hebben dat Bob een overwinning zou kunnen behalen,naast het feit dat ik zelf ook geen gedonder in onze eigen roedel wil hebben.
We gaan vanavond maar ergens anders lopen om confrontaties te voorkomen,want ik zie die man er ook wel toe in staat dat hij zijn hond de volgende keer gewoon naar Bob toe laat gaan.
Afbeelding

Moos
Zeer actief

ranetje schreef: :shock:

Ja, zomaar opeens uit het niets :19: Ik ben dan te verbijsterd om oren om te gaan draaien enzo. Voor mijn doen was direct melden dat hij dat wel even moest laten al heel wat :N: :wink: Ik heb daarna overigens wel twee vriendinnen gebeld om enorm stoom af te blazen :mrgreen: :wink:
Maar Vera reageerde dus door heel beduusd weg te willen schieten en dat mocht niet vond hij want je moest altijd de tanden kunnen bekijken. Nah ja, dat heb ik toen dus nog uit proberen te leggen, geirriteerd hoor dat wel, hoe dat zat, maar heb ik snel opgegeven.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

Moos schreef:
ranetje schreef: :shock:

Ja, zomaar opeens uit het niets :19: Ik ben dan te verbijsterd om oren om te gaan draaien enzo. Voor mijn doen was direct melden dat hij dat wel even moest laten al heel wat :N: :wink: Ik heb daarna overigens wel twee vriendinnen gebeld om enorm stoom af te blazen :mrgreen: :wink:
Maar Vera reageerde dus door heel beduusd weg te willen schieten en dat mocht niet vond hij want je moest altijd de tanden kunnen bekijken. Nah ja, dat heb ik toen dus nog uit proberen te leggen, geirriteerd hoor dat wel, hoe dat zat, maar heb ik snel opgegeven.
Wat bizar zeg, je zou eigenlijk naar die vent moeten lopen en je handen in zijn mond stoppen en zn bek opentrekken, wat een mafkees.
Alhoewel ik ook niet weet of ik dat had gedurft hoor :mrgreen:
petra1
Zeer actief

Gollum schreef:En ik heb ook geen zin in een discussie, dus als iemand zonder te vragen bukt om mijn hond te aaien brul ik tegenwoordig gewoon heel hard NIET DOEN, ZE BIJT!
Ook dat is niet altijd succesvol.
Ik heb altijd ogen in mijn achterhoofd als ik met Bob op stap ben,maar pas was ik foto's aan het maken op een verlaten losloopveld.
Er liepen mensen zonder hond voorbij,dus ik lette niet echt op omdat ik de ervaring heb dat die meestal gewoon doorlopen.
Ineens hoor ik achter me dat ze de honden aan het roepen zijn,dus ik draaide me om en zie dat ze al over het hek heengebogen staan en de handen in het veld hebben.
Dus ik schreeuw dat ze dat niet moeten doen,omdat Bob bijt (doet hij ook echt als hij de kans krijgt,niet doorbijten maar snappen,maar dan nog).
Staan ze heel schaapachtig te lachen,met hand nog in het veld,en maar kwelen tegen de honden dat ze daar niks van geloven en dat die schattige Beagletjes dat toch niet doen :boos: :denken:
Ze hadden echt geluk dat Bob ze niet snel genoeg gezien had en dat ik hem dus aan kon lijnen.
Maar zelfs in een losloopveld kun je ze hier dus niet veilig loslaten...
Afbeelding

Moos
Zeer actief

petra1 schreef:
Gollum schreef:En ik heb ook geen zin in een discussie, dus als iemand zonder te vragen bukt om mijn hond te aaien brul ik tegenwoordig gewoon heel hard NIET DOEN, ZE BIJT!
Ik heb altijd ogen in mijn achterhoofd als ik met Bob op stap ben,maar pas was ik foto's aan het maken op een verlaten losloopveld.
Er liepen mensen zonder hond voorbij,dus ik lette niet echt op omdat ik de ervaring heb dat die meestal gewoon doorlopen.
Ineens hoor ik achter me dat ze de honden aan het roepen zijn,dus ik draaide me om en zie dat ze al over het hek heengebogen staan en de handen in het veld hebben.
Dus ik schreeuw dat ze dat niet moeten doen,omdat Bob bijt (doet hij ook echt als hij de kans krijgt,niet doorbijten maar snappen,maar dan nog).
Staan ze heel schaapachtig te lachen,met hand nog in het veld,en maar kwelen tegen de honden dat ze daar niks van geloven en dat die schattige Beagletjes dat toch niet doen :boos: :denken:
Ze hadden echt geluk dat Bob ze niet snel genoeg gezien had en dat ik hem dus aan kon lijnen.
Nee, je moet soms duidelijker dan duidelijk zijn :roll:
Ik heb bij pup Vera 1 keer iemands hand min of meer weggemept. Hondje stond super netjes te wachten in een rij ergens, en die persoon wilde haar gaan aaien. Ik heb 3 keer "nee" gezegd maar gewoon doorgaan hoor; toen heb ik dus in een reactie die hand weggeduwt, dat werkte wel :19:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

petra1 schreef:
Pfff vreselijk, en je zal zien dat ze dan nog aangifte gaan doen ook als hij bijt, want dan is het opeens een valse hond en heb je ze niet onder controle :roll:

Bij mij is het natuurlijk makkelijk als mensen toch aaien, want Gol vind het prachtig en zal niks doen. Het lijkt me erg lastig..
Kun je hem niet een tuigje omdoen met een tekst in de trant van 'don't touch, Dog at Work' :mrgreen: ?
petra1
Zeer actief

Ik heb dan echt zoiets wie niet horen wil moet maar voelen...
Maar ik vind het gewoon zo sneu voor Bob. Hij is echt heel lief naar eigen honden en mensen,maar houd er niet van om zo maar te pas en te onpas aangehaald of benaderd te worden.
Je snapt sommige mensen echt niet.
Zullen we eens kijken hoe mensen (met kinderen) reageren als ik op ze afren om (kindlief) eens een flinke knuffel te gaan geven :mrgreen:
En dan zeggen: dat moeten ze maar goed vinden,net als mijn hond dat volgens jullie moet.
Afbeelding

Gollum
Zeer actief

petra1 schreef:Ik heb dan echt zoiets wie niet horen wil moet maar voelen...
Maar ik vind het gewoon zo sneu voor Bob. Hij is echt heel lief naar eigen honden en mensen,maar houd er niet van om zo maar te pas en te onpas aangehaald of benaderd te worden.
Zullen we eens kijken hoe mensen (met kinderen) reageren als ik op ze afren om (kindlief) eens een flinke knuffel te gaan geven :mrgreen:
En dan zeggen: dat moeten ze maar goed vinden,net als mijn hond dat volgens jullie moet.
haha, eigenlijk zou je dat moeten doen als iemand tóch je hond probeert te aaien, op hem afrennen en hem een hele dikke knuffel geven en dan vragen wat voor effect dat op hem had. En als ze kinderen bij zich hebben grijp je het kind :mrgreen:
Moos
Zeer actief

Inge O schreef::ugh: :ugh: :sst: :sst: worden jullie niet GEK van al die bemoeials :N: :N: ?
Nee hoor :sst: :sst: :sst:
Afbeelding
petra1
Zeer actief

Gollum schreef:
haha, eigenlijk zou je dat moeten doen als iemand tóch je hond probeert te aaien, op hem afrennen en hem een hele dikke knuffel geven en dan vragen wat voor effect dat op hem had. En als ze kinderen bij zich hebben grijp je het kind :mrgreen:
Denk dat ze het dan wel meteen afgeleerd hebben.
Hoewel: je zal net iemand treffen die het wel leuk vind als er vreemde vrouwen om zijn nek hangen :smile: :smile:

@ IngeO: Ik kan niet wachten tot we verhuisd zijn,lekker rustig naar een dorp,vlakbij een heel rustig bos.
En dan lekker vroeg gaan lopen zodat ik helemaal geen last meer heb van bemoeials!
Hier kan ik op de meest vreemde tijden gaan lopen,maar ik kom altijd wel aaiers en andere irritante mensen tegen :boos:
Afbeelding

petra1
Zeer actief

Gollum schreef:Kun je hem niet een tuigje omdoen met een tekst in de trant van 'don't touch, Dog at Work' :mrgreen: ?
Kan helpen,maar je hebt dan nog weer van die bijdehante mensen die zeggen: ik wil alleen maar even kijken wat er op zijn tuigje staat :smile: :smile:
Afbeelding

Gollum
Zeer actief

petra1 schreef:
Gollum schreef:
Denk dat ze het dan wel meteen afgeleerd hebben.
Hoewel: je zal net iemand treffen die het wel leuk vind als er vreemde vrouwen om zijn nek hangen :smile: :smile:

@ IngeO: Ik kan niet wachten tot we verhuisd zijn,lekker rustig naar een dorp,vlakbij een heel rustig bos.
En dan lekker vroeg gaan lopen zodat ik helemaal geen last meer heb van bemoeials!
Hier kan ik op de meest vreemde tijden gaan lopen,maar ik kom altijd wel aaiers en andere irritante mensen tegen :boos:
Ja ik zat me ook net te bedenken dat het weinig zal helpen als je een ontzettend lekker wijf bent :mrgreen:
Misschien ga ik het wel eens uitproberen, even kijken wat voor reactie het oproept :smile:
petra1
Zeer actief

Dan is Gollum aan de man. Letterlijk en figuurlijk :smile: :N:
Afbeelding

ranetje
Zeer actief

Inge O schreef::ugh: :ugh: :sst: :sst: worden jullie niet GEK van al die bemoeials :N: :N: ?
Zo zout als Marloes heb ik het nog niet gegeten.
Dat is echt helemaal krankzinnig :roll:

Ik heb wel een keer meegemaakt dat Rana een bal pikte van een andere hond en op weg naar mij toe (ik riep haar met de woorden "geef maar hier") door de baas van die andere hond werd tegen gehouden.
Die mijnheer ging over Rana heen staan, rukte haar bek open en pakte de bal er uit :N:
Rana jankte van pijn :jank:

Die mijnheer heb ik daarna nooit weer gezien, maar ik geloof dat ik wel duidelijk was toen............... :F:
Geheel tegen mijn gewoonte in niet erg beschaafd :oops:

Ita pikte gisteren ergens een stok en die werd door de bazin van de andere hond (mijn overbuuf :roll: ) uit haar bek gerukt. :80:
Buuf doet het nooit meer denk ik zo :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Moos
Zeer actief

ranetje schreef:

Ik heb wel een keer meegemaakt dat Rana een bal pikte van een andere hond en op weg naar mij toe (ik riep haar met de woorden "geef maar hier") door de baas van die andere hond werd tegen gehouden.
Die mijnheer ging over Rana heen staan, rukte haar bek open en pakte de bal er uit :N:
Nou ik vind deze toch aardig in de buurt komen. Rare types heb je er toch tussen zitten :roll:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik word niet snel fysiek, maar als iemand de bek van mijn hond ging openrukken had ie toch een tik te pakken, denk ik.
Zijn ze nou helemaal gek!

Mijn stabijs houden er niet van zomaar door vreemden te worden aangehaald, dus ik waarschuw altijd dat ze dat niet moeten doen.
Meestal gaat dat ook goed, maar één keer denderde zo'n peuter toch op Isa af, ondanks de waarschuwing van moeder en mij.
Isa snauwde en ik had mijn mond al open om excuus aan te bieden toen moeder naar voren stormde en tegen dat kind zei: Ik mag hopen dat je nu iets geleerd hebt?? :devil:

Gek genoeg blijft het gênant, ook al heb je gewaarschuwd.
En ze doen wel niets, maar ze snappen wel als ze zich in het nauw gedreven velen, vooral Isa vindt dat heel vervelend bij vreemden.

Het is vooral irritant als mensen je dan gaan vertellen hoe je het op moet lossen.
Dat maak ik echt zelf wel uit, of dat moet en zo ja, hoe dan. :pffff:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
ranetje
Zeer actief

Moos schreef:
ranetje schreef:

Nou ik vind deze toch aardig in de buurt komen. Rare types heb je er toch tussen zitten :roll:
Deze komt inderdaad aardig in de buurt ja

In dat zelfde wandelbos waar Rana zo werd behandeld, heeft een andere hond een keer een bal van Rana gepikt.
Ik vroeg heel beleefd aan de baas van die hond of ik de bal terug mocht hebben.
Baas keek mij aan......................... keek naar haar hond.................... begon te schateren :smile: en liep door...................... :denken:
En nee, geen bal terug :roll: :19:

Ik heb me beheerst :wink: :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

ranetje schreef: Deze komt inderdaad aardig in de buurt ja

In dat zelfde wandelbos waar Rana zo werd behandeld, heeft een andere hond een keer een bal van Rana gepikt.
Ik vroeg heel beleefd aan de baas van die hond of ik de bal terug mocht hebben.
Baas keek mij aan......................... keek naar haar hond.................... begon te schateren :smile: en liep door...................... :denken:
En nee, geen bal terug :roll: :19:

Ik heb me beheerst :wink: :mrgreen:
Ooohh haha, die is ook errug! :mrgreen:

Ik heb 1 keer gehad dat ik echt heel erg boos ben geworden. Dat was toen iemand Saar van 1.5 jaar oud ofzo fiks bij haar nekvel pakte en corrigeerde omdat ze een beetje tegen hem ophupste (een bekende was het, op vreemden liep en loopt ze nooit zomaar af). Saar had ik net zover dat dat te verlegene, soms angstige, er een beetje af begon te gaan; gaat zo'n sukkel haar in d'r nekvel lopen knijpen!
Toen ben ik dus wel uit mijn slof geschoten. Bij het opentrekken van Vera's bek was ik te verbijsterd :19:
Afbeelding
petra1
Zeer actief

Moos schreef:Ik heb 1 keer gehad dat ik echt heel erg boos ben geworden. Dat was toen iemand Saar van 1.5 jaar oud ofzo fiks bij haar nekvel pakte en corrigeerde omdat ze een beetje tegen hem ophupste (een bekende was het, op vreemden liep en loopt ze nooit zomaar af).
Dat heb ik 1x gehad met mijn (inmiddels ex) schoonzus.
Ik had een beaglepupje van 9 weken,en die sprong tegen haar op.
Ze mepte hem echt vol op zijn hoofd.
Ik vroeg haar waarom ze dat deed. Het antwoord was dat hij irritant tegen haar opsprong.
Ik snap best dat mensen het niet leuk vinden dat een hond springt,maar dan meteen maar gaan meppen :eek: :eek:
En dan vooral een pupje???
Ik heb haar toen ook op haar plek gezet met de woorden dat hij alleen maar blij was om haar te zien,maar dat hij wel de enige was.
Hij is ook nooit meer bij haar in de buurt gekomen,en dat 7 jaar lang.
Ze kon hem lokken wat ze wilde,maar hij kwam niet meer :smile2:
Afbeelding

lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Maffe mensen heb je toch :mrgreen: .
Mijn collies hebben er gelukkig nooit een probleem mee gehad dat iedereen (kind of volwassenen) met de tengels aan ze zaten. Maar in Cody's ongecastreerde fase was dat anders. Hij mocht ook nooit los en ik verbaasde me erover dat er toch nog een hoop volwassenen rondlopen die iemand zien die 3 ongelijnde honden heeft en 1 aangelijnde hond en dan per se de aangelijnde hond willen aaien :denken: .
En op mijn opmerking: 'Pas op, hij bijt!!!' mij dan antwoordden: 'Ach, zo'n lassiehond bijt toch niet?' :roll:
'Nee, natuurlijk niet mevrouw/meneer, lassiehonden hebben plastic kunstgebitjes en daar kunnen ze absoluut niet mee bijten, collies daarentegen hebben geweldig grote tanden en kiezen en kunnen verd*md hard mee bijten...' :cheer:

Overigens, iemand die het lef heeft om de bek van één van mijn honden open te trekken om even het gebitje te laten controleren, heeft gegarandeerd naderhand zélf een kunstgebit nodig. :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”