Daar woont ook iemand met een Duitse Dog en 1 Westie's.
Heel afentoe komen we hem tegen,en dan heeft hij zijn honden los lopen.
Die dog is een reu,en komt altijd op onze (aangelijnde) honden af. Is helemaal niet zo erg,maar onze reu wil nog wel eens flink uitvallen.
Daarbij maakt het niet uit of hij los loopt of aangelijnd is. Aangelijnd kunnen we zelf in de hand houden of hij naar een andere hond kan of niet,dus we laten hem daar nooit los lopen.
Altijd als we die man tegenkomen,begint hij tegen Gert-Jan te zeiken dat we de honden maar gewoon los moeten laten en dat er dan niks aan de hand is. Nu was ik gisteren degene tegen wie hij begon te zaniken.
Dus ik hem in eerste instantie vriendelijk uitgelegd dat Bob niet met andere honden kan,niet los en niet aangelijnd.
We moesten hem toch maar loslaten,want dat gaat altijd goed
Dus ik weer gezegd dat dat niet zo is.
En dat ik mijn hond het beste ken,en dat hij dus wel grijpt als hij de kans krijgt.
Begint ie te zeuren dat we dan maar een paar honden weg moeten doen en dan de reuen het samen uit moeten laten zoeken,en als Bob dan zou beginnen te vechten dat hij dan de klos zou zijn
Daar zakte mijn broek dus echt van af.
Ik snap dat soort mensen echt niet...
Als de eigenaar van een hond tegen mij zegt dat zijn hond niet met andere honden kan,dan lijn ik die van mij ook aan.
Maar ik heb het wel vaker meegemaakt,ook in het bos.
Dan lopen we met een Beaglewandeling mee,en dan laten we Bob alleen maar los als er geen andere honden (rassen) zijn.
Bij Beagles gaat het namelijk wel altijd goed.
Maar dan komen er andere honden aan,en dan gaat Bob aan de lijn,en ik ga dan met hem aan de kant.
En iedere keer weer zijn er dan mensen die hun hond of kind op hem afsturen.
Bob staat dan (vaak al grommend en blaffend) op zijn achterpoten omdat ik hem helemaal kort hou,en dan nog mogen er honden/kinderen aan hem komen van de bazen/ouders.
Lekker is dat: kan ik mijn hond half ophangen,andere honden van hem weghouden en kinderen uitleggen dat ze beter een van de loslopende honden kunnen aaien,omdat Bob het echt niet leuk vind
En dan kijken ze nog raar als ik niet al te vriendelijk zeg dat ik niet snap dat ze niet tegen de kinderen zeggen dat ze beter een andere hond kunnen aaien.

Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15