Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Teckelmensen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Addy

Teckelmensen

Ongelezen bericht door Addy »

Even jullie hulp nodig, als ik op de foto's van bijv. Nanna kijk wordt er best wel ruig gespeeld door de honden :wink:
Nou wil Mick ook dolgraag spelen maar ik ben daar erg voorzichtig in met de groterds, niet dat mijn honden wat doen want ze zijn lief en zachtjes met hem maar hij is zo klein en fragiel.
Ben ik te voorzichtig met de kleine man ? hij is zelf wild genoeg en spelen met de kleintjes vind hij niet echt je van het, hij wil spelen met de stoere groterds en loopt ze ook voortdurend uit te dagen :N:
De kleintjes hier vind hij vet beneden de maat en acht hij niet waardig om met hem te spelen :mrgreen:
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Ik ben dan geen teckelmens maar ik heb natuurlijk een frommel van 2,5 kilo en eentje van 50. Die laat ik gewoon met elkaar spelen. De kleine bijt echt wel van zich af en vind ik dat het echt té hard gaat of dat 1 van de 2 doorduwt terwijl de ander wil stoppen dan grijp ik even in en is het klaar :wink:
Afbeelding
Addy

Jinx schreef:Ik ben dan geen teckelmens maar ik heb natuurlijk een frommel van 2,5 kilo en eentje van 50. Die laat ik gewoon met elkaar spelen. De kleine bijt echt wel van zich af en vind ik dat het echt té hard gaat of dat 1 van de 2 doorduwt terwijl de ander wil stoppen dan grijp ik even in en is het klaar :wink:
met mijn muizen maak ik me er ook niet druk om maar die zijn opgegroeid met de groterds :wink:
Mit
Zeer actief

Addy schreef:
Jinx schreef:Ik ben dan geen teckelmens maar ik heb natuurlijk een frommel van 2,5 kilo en eentje van 50. Die laat ik gewoon met elkaar spelen. De kleine bijt echt wel van zich af en vind ik dat het echt té hard gaat of dat 1 van de 2 doorduwt terwijl de ander wil stoppen dan grijp ik even in en is het klaar :wink:
met mijn muizen maak ik me er ook niet druk om maar die zijn opgegroeid met de groterds :wink:
Ja, maar Tsuki is hier ook pas sinds april he, toen ze al 2 was. En die heeft in die 2 jaar alleen maar haar zusje en een andere Japanner gezien. Dus die was er niet aan gewend maar dat komt vanzelf goed. Als je ziet hoe fel het kleine ding is :wink:
Afbeelding
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Niet druk om maken; hij is gewend te spelen met alle merken en maten.
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Ted is 5 kilo dwerteckel en ik laat haar gewoon spelen met wie ze wil spelen. Zodra een andere hond te lomp voor haar is geeft ze dat dondersgoed aan en speelt ze niet door, en zolang ze er zelf plezier in heeft en het klaarblijkelijk aankan vind ik het best.
Addy

Geer schreef:Ted is 5 kilo dwerteckel en ik laat haar gewoon spelen met wie ze wil spelen. Zodra een andere hond te lomp voor haar is geeft ze dat dondersgoed aan en speelt ze niet door, en zolang ze er zelf plezier in heeft en het klaarblijkelijk aankan vind ik het best.
hoe zit het dan met de kwetsbaarheid van de ruggetjes waar ik alsmaar over hoor :19:
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Dat vraag ik me ook af. Ik heb geen teckel, maar wel een lomperik eerste klas die graag speelt met teckels. Maar ik kap dat altijd maar een beetje af, als ze wat erg enthousiast wordt, omdat ik niet wil dat mijn hond de oorzaak is van een hernia in die lange ruggetjes!

Een teckel heeft natuurlijk een kwestbaardere (meer kwetsbare ;-)) rug dan een tsuk.

Maar ik weet het niet. Sommige teckelmensen zijn verbaasd als ik zeg dat ik haar daarom een beetje bij me houd. Is het niet nodig?? :19:
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Addy schreef:
Geer schreef:Ted is 5 kilo dwerteckel en ik laat haar gewoon spelen met wie ze wil spelen. Zodra een andere hond te lomp voor haar is geeft ze dat dondersgoed aan en speelt ze niet door, en zolang ze er zelf plezier in heeft en het klaarblijkelijk aankan vind ik het best.
hoe zit het dan met de kwetsbaarheid van de ruggetjes waar ik alsmaar over hoor :19:
Tsja. Weet je. Ik heb een gezonde, goed gevormde en goed bespierde Teckel. En ik laat haar gerust niet de trap aflopen. Maar spelen? Of op- en af de bank springen? Ik ben van mening dat ook een gezonde Teckel dat gerust kan zonder direct in de puinpoeier te liggen. Ook als je alle rugbelastende beweging voorkomt kan een Teckel m.i. nog steeds rugproblemen krijgen...
Addy

Nanna schreef:Simon is niet speels maar Wim wel. En die speelt nog met doggen als het moet.
Als ze per ongeluk wat lomp zijn wordt ie pissig en bijt ie ze ;-)
Ik laat het altijd maar begaan, je kunt niet overal als een politieagent bij staan.

Zijn honden écht lomp en gaan ze door, dan pak ik Wim op en vertrek. Hij is natuurlijk ook weer geen speelgoed voor andere honden.
Als Mick het zat is hapt hij ze zo in de neus :N: :mrgreen:
*Charlotte
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Charlotte »

Ik heb een gezonde, goed gevormde en goed bespierde Teckel. En ik laat haar gerust niet de trap aflopen. Maar spelen? Of op- en af de bank springen? Ik ben van mening dat ook een gezonde Teckel dat gerust kan zonder direct in de puinpoeier te liggen. Ook als je alle rugbelastende beweging voorkomt kan een Teckel m.i. nog steeds rugproblemen krijgen...
Ik ben het hier wel mee eens. Sam mag geen traplopen, maar wel de bank op en af. Een volwassen hond die gezond is, moet dat ook kunnen vind ik. Met spelen let ik altijd wel op, maar ik grijp bijna nooit in. Laatst liepen we ergens en toen kwam er een dikke, grote labrador aan die maar met zijn poten bleef slaan. Baasje was nergens te zien en toen heb ik wel ingegrepen. Met zo'n rug is er altijd gevaar voor blessures, maar het kan door zo veel dingen komen..
Mit
Zeer actief

Madelief schreef: Een teckel heeft natuurlijk een kwestbaardere (meer kwetsbare ;-)) rug dan een tsuk.
Dat wel ja, maar ook een Tsuk kan aardig in de problemen komen als er 50 kilo hond op haar staat :wink: Vandaar dat ik reageerde.
Maargoed, ik blijf erbij, spelen kan geen kwaad. Maar wel onder toezicht denk ik, zodat je even een time out in kan lassen als het té wordt.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Mijn Teckels speelden ook met Doggen hoor :mrgreen:
Het enige waar ik wel op lette was of er veel grote poten op de rug van mijn honden kwamen.
Als dat het geval was moest er iets gematigd worden.
Overigens heb ik het altijd laten gaan.
En Mick is ook grote honden gewend al woonde hij er niet mee samen :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Addy

ranetje schreef:Mijn Teckels speelden ook met Doggen hoor :mrgreen:
Het enige waar ik wel op lette was of er veel grote poten op de rug van mijn honden kwamen.
okay, ik ben een stuk gerustgesteld nu en zal er wat minder spastisch mee omgaan :mrgreen:
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Juist. Je hebt spelen en enthousiast bespringen. Dat laatste, dat vind ik niet zo jofel. Maar ook aan Sophie zie ik in het spel dat ze dondersgoed weet wat wel en niet kan met zo'n kruimel.
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Ha, ik ook. Maar toch. Liever dat de teckeleigenaar zegt wat wel niet kan dat dat ik mijn stuiterbal er bovenop laat springen. Ik blijf het toch maar vragen voor de zekerheid.

(Tuurlijk is tsuki ook erg kwetsbaar, maar ik zelf ben met lompe Yanthe niet bang voor kleine hondjes, meer voor lange ruggetjes, dus mijn reactie was nieuwsgierigheid naar teckels precies. Yanthe probeert namelijk wel om lager en zachter te doen dan normaal, maar dat lukt niet altijd even goed. Ik was denk ik ook een beetje té bezorgd voor teckelruggen. Ze speelt zelfs met kleine miniYorkies al gebiedt de eerlijkheid te zeggen dat ik ook dan toch relatief snel weer doorloop ;-))
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Geer schreef:
Juist. Je hebt spelen en enthousiast bespringen. Dat laatste, dat vind ik niet zo jofel. Maar ook aan Sophie zie ik in het spel dat ze dondersgoed weet wat wel en niet kan met zo'n kruimel.
Hier hetzelfde. Saar speelt heel erg veel met Vera, en heeft Vera ook van pup af aan wel geleerd tot hoe ver ze kan gaan. Gaat het te hard dan geeft Saar een nijdige gil en hapt even in Vera's oor. Vroeger, toen Vera pup was, net zo lang tot Vera piepte :mrgreen: , nu niet meer maar het gebeurt ondertussen ook nog maar heel, heel zelden dat Vera te wild dreigt te gaan.

Maar dat Saar perfect met Vera kan spelen (die er ook vaak bij gaat liggen) betekent niet dat ze met elke willekeurige grote hond buiten ook goed kan spelen. Zodra er grote plofpoten echt in de strijd gegooid gaan worden vind ik het niet goed meer.
Vera speelt buiten ook heel veel met kleine hondjes, en is daar (wellicht mede door Saar) ook heel rustig mee. Maar ik let wel met een half oog even wat meer op als ze bijvoorbeeld met een Teckeltje aan het spelen is. Ik wil absoluut niet hebben dat andermans hond per ongeluk iets krijgt vanwege het verschil in kilo's...
Afbeelding
Teckel_love<3
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teckel_love<3 »

wij hebben een oem een een kruising en die spelen voluit met Saartje!
kijk grotere honden (zoals die van ons in ieder geval) hebben een beetje zoiets van OE :N: die is wel heel erg klein en ze zijn er gewoon voorzichtig mee...
Al is de inbraak nog zo snel, de Teckel achterhaald 'm wel
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Madelief schreef:..........dat ik mijn stuiterbal er bovenop laat springen.
Ja, dat heb ik liever niet, maar gewoon spelen en rennen en over de grond rollen en speelbijten vind ik prima hoor! Daar krijgen ze goeie spieren van, en als het haar niet bevalt dan geeft ze wel een gil of een grom. In Eebs geval loopt ze gewoon weg (onderwijl gillend als een speenvarken, maar dat vertel ik hier liever niet :N: ) :mrgreen:

Verder laat ik haar geen trappen-lopen, maar ze springt in huis wel overal op en af :19:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
tekkel
Erelid

Boutje schreef:Ik zag tekkels meer als een grote hond met korte pootjes dan als een kleine hond met een lange rug, als je begrijpt wat ik bedoel. (klopt ook mee qua karakter denk ik)
Ze hebben toch niet meer wervels of meer ruimte tussen die wervels? Wat is dan het verschil tussen een gelijkaardige hond met de zelfde ruglengte maar met langere poten???
Of zie ik het nu te simplistisch :denken: ?
Daar heb je wel een goed punt :denken:

Geen idee, eigenlijk!

Maar ik geloof dat het wel zo is dat tekkels statistisch vaker rugklachten hebben. Misschien toch dat alles meteen een hoge sprong is omdat ze zo laag bij de grond zijn? Dat daardoor de rug extra wordt belast?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Ari@ne

tekkel schreef:
maar ze springt in huis wel overal op en af :19:
Gek, hoe dat per hond verschilt.
Mick sprong overal op en af, maar Jagger heeft dat nooit gedaan.
Die kijkt je met smekende oogjes aan of hij alsjeblieft op de bank getild kan worden. Als hij het zat is komen diezelfde oogjes weer tevoorschijn.
:piew:
Traplopen is hier ook altijd uit den boze geweest.
Lift kapot of iets dergelijks > tillen.
tekkel
Erelid

Ari@ne schreef:Mick sprong overal op en af, maar Jagger heeft dat nooit gedaan.
Die kijkt je met smekende oogjes aan of hij alsjeblieft op de bank getild kan worden. Als hij het zat is komen diezelfde oogjes weer tevoorschijn.
Zoals in je onderschrift :smile:
Ari@ne

tekkel schreef:
Ari@ne schreef:Mick sprong overal op en af, maar Jagger heeft dat nooit gedaan.
Zoals in je onderschrift :smile:
Oh, dat is nog niks :mrgreen:
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Jip houdt niet van lomperds en bijt dan vanzelf wel van zich af. Sterre vindt iedereen leuk (vooral Beer), maar ik hou wel altijd een oogje in het zeil. Die ruggetjes hè
Abischa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Abischa »

Hmm eigen honden is wat anders maar grote jongen honden laat ik ze liever niet spelen, Ik heb te vaak gezien hoe ongelofelijk wild dat kan gaan en mijn hond helemaal onder de andere lag om dat een berner senner pup van 9 maand het leuk vond om op haar te springen. Vaak kennen die jonge pubers hun eigen kracht niet.
Om over de over enthousiaste grote ras honden b.v Labradors niet te hebben die met 80 kilometer per uur aan komen rennen waar bij je hoopt dat ze op tijd stoppen.

Daarbij zal nooit de waarschuwing van mijn tante vergeten zij was op hondenschool en een van de grote ras honden daar gooide vriendelijk
een poot op een kleiner ras hondje en brak het ruggetje van het hondje.
Laatst gewijzigd door Abischa op 08 jan 2009 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
"Nam et si ambulavero in medio umbrae mortis: non timebo mala, quoniam tu mecum es"
Moos
Zeer actief

Abischa schreef:Hmm eigen honden is wat anders maar grote jongen honden laat ik ze liever niet spelen, Ik heb te vaak gezien hoe ongelofelijk wild dat kan gaan en mijn hond helemaal onder de andere lag om dat een berner senner pup van 9 maand het leuk vond om op haar te springen. Vaak kennen die jonge pubers hun eigen kracht niet.
Ik snap die bazen van de pubers dan ook nooit. Ik heb het met Moos en Saar ook wel meegemaakt, dat ze als een soort voetbal gebruikt werden. Dat zie je toch als baas :19: Maar ik moest dan altijd melden dat ik dat niet goed vond.
Overigens moet ik er wel bij zeggen dat ik ook al heel veel mensen ben tegengekomen die zelfs hun Labje aanlijnden toen ik Moos en Saar nog samen had omdat hij anders zo druk was met die kleintjes. Heel netjes uiteraard :ok: :wink: Nu gebeurt dat niet meer, maar Vera vangt de drukke Labjes ook wel op :mrgreen: . Alhoewel zelfs zij dus weleens door een DH-reu of een Berner tegen de grond geschoffeld is vanwege een te groot verschil in kracht.
Daarbij zal nooit de waarschuwing van mijn tante vergeten zij was op hondenschool en een van de grote ras honden daar gooide vriendelijk
een poot op een kleiner ras hondje en brak het ruggetje van het hondje.
Dat moet dan of een verschil van echt mega veel (40/50+) kilo's geweest zijn denk ik haast, of de poot werd niet alleen vriendelijk maar toch ook wel heel erg hard op het ruggetje gegooid :wink:
Vera heeft in spel heel vaak haar poot op Saars rug (ze schelen net iets meer dan 20 kilo), maar je ziet aan haar hele houding (en het feit dat Saar geen centimeter verschuift) dat ze er totaaaal geen kracht op zet.

Moos' beste maatje op puppycursus was een Berner pup. Die wist ook perfect haar kracht te doseren. :wink:
Afbeelding
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

Storm speelt zo voorzichtig met Rups, hij voelt heel goed aan dat hij alles zachtjes moet doen en dat doet hij dan ook. Ook speelt hij vaak liggend met Rups. HIj gebruikt ook heel voorzichtig zijn bek en poten.
Zij niet, zij doet alles naar hem op volle kracht :N:
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Ik ben geen ervarings deskundige wat betreft het spelen met andere honden.....Sarah is wat dat aangaat asociaal.
Maar als ze het wel deed liet ik haar gewoon haar gang gaan. Een hond heeft toch geen leven als je normaal hondengedrag(spel) gaat remmen om te voorkomen dat er eventueel iet mis kan gaan met de rug. In het spel vinden ze hun grenzen wel.
In het dagelijks leven (traplopen en van stoel of bank springen enz.)moet je er wel om denken.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

teckeltoos schreef:Ik ben geen ervarings deskundige wat betreft het spelen met andere honden.....Sarah is wat dat aangaat asociaal.
Maar als ze het wel deed liet ik haar gewoon haar gang gaan. Een hond heeft toch geen leven als je normaal hondengedrag(spel) gaat remmen om te voorkomen dat er eventueel iet mis kan gaan met de rug. In het spel vinden ze hun grenzen wel.
In het dagelijks leven (traplopen en van stoel of bank springen enz.)moet je er wel om denken.
Maar dat is eigenlijk toch altijd zo met kleine hondjes?
Ik weet tenminste dat m'n vaders Franse bulletje altijd van en op de trap gedragen werd en een 'kontje' kreeg bij de bank.
Moos
Zeer actief

Gollum schreef:
teckeltoos schreef:Ik ben geen ervarings deskundige wat betreft het spelen met andere honden.....Sarah is wat dat aangaat asociaal.
Maar dat is eigenlijk toch altijd zo met kleine hondjes?
Ik weet tenminste dat m'n vaders Franse bulletje altijd van en op de trap gedragen werd en een 'kontje' kreeg bij de bank.
Volgens mij niet hoor; het gaat echt om het ruggetje van de Teckel. Saar loopt trap, en springt overal zelf op en af, geheel moeiteloos ook. :wink:
Moos idem totdat hij echt ziek werd, toen kon hij moeilijker springen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”