Abischa schreef:Hmm eigen honden is wat anders maar grote jongen honden laat ik ze liever niet spelen, Ik heb te vaak gezien hoe ongelofelijk wild dat kan gaan en mijn hond helemaal onder de andere lag om dat een berner senner pup van 9 maand het leuk vond om op haar te springen. Vaak kennen die jonge pubers hun eigen kracht niet.
Ik snap die bazen van de pubers dan ook nooit. Ik heb het met Moos en Saar ook wel meegemaakt, dat ze als een soort voetbal gebruikt werden. Dat zie je toch als baas

Maar ik moest dan altijd melden dat ik dat niet goed vond.
Overigens moet ik er wel bij zeggen dat ik ook al heel veel mensen ben tegengekomen die zelfs hun Labje aanlijnden toen ik Moos en Saar nog samen had omdat hij anders zo druk was met die kleintjes. Heel netjes uiteraard

Nu gebeurt dat niet meer, maar Vera vangt de drukke Labjes ook wel op

. Alhoewel zelfs zij dus weleens door een DH-reu of een Berner tegen de grond geschoffeld is vanwege een te groot verschil in kracht.
Daarbij zal nooit de waarschuwing van mijn tante vergeten zij was op hondenschool en een van de grote ras honden daar gooide vriendelijk
een poot op een kleiner ras hondje en brak het ruggetje van het hondje.
Dat moet dan of een verschil van echt mega veel (40/50+) kilo's geweest zijn denk ik haast, of de poot werd niet alleen vriendelijk maar toch ook wel heel erg hard op het ruggetje gegooid
Vera heeft in spel heel vaak haar poot op Saars rug (ze schelen net iets meer dan 20 kilo), maar je ziet aan haar hele houding (en het feit dat Saar geen centimeter verschuift) dat ze er totaaaal geen kracht op zet.
Moos' beste maatje op puppycursus was een Berner pup. Die wist ook perfect haar kracht te doseren.